همین حالا چشمانتان را ببندید و زیباترین پارکی را که می‌توانید تصور کنید! اگر زیر‌چشمی نگاه نکرده باشید، امکان ندارد که تصورتان زیبا‌تر از پارک هیتاچی ژاپن در‌آمده باشد! یک پارک ساحلی در ایباراکی ژاپن که نمی‌دانیم از چه صفتی برای توصیفش استفاده کنیم؛ شگفت‌انگیز، خارق‌العاده، چشم‌نواز، زیبا؟! نه! هیچ‌کدام حق مطلب را ادا نمی‌کند. شاید فکر می‌کنید که این جملات زیادی اغراق‌آمیز است. ولی باید بدانید در همین لحظه‌ای که پشت کامپیوتر شخصی‌تان نشسته‌اید و این مطلب را می‌خوانید، این پارک دارد یکی از هزاران جلوه‌ی زیبای خود را به تماشاگرانش نشان می‌‌دهد. این مطلب را تا انتها بخوانید تا زیباترین پارک ساحلی دنیا را بشناسید. سفرزون همراه همیشگی شماست.

saadatrent

 

در شهر هیتاچیناکا در استان ایباراکی ژاپن، پارک ساحلی هیتاچی در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار قرار دارد. میلیون‌ها گل در انواع رنگ‌ها و در دسته‌های مشخص، در یک هارمونی خیره‌کننده، این بهشت زمینی را به وجود آورنده‌اند. پارک هیتاچی از بهترین اقلیم ممکن بهره می‌برد و ساحل اقیانوس آرام را در همسایگی خود دارد. مسیر‌های پیاده‌روی مناسب در کنار تفریحات گوناگون، جاذبه‌ای تمام عیار از پارک هیتاچی ژاپن ساخته است. برای آشنایی بیشتر با این پارک شگفت‌انگیز،‌ تا انتها همراه سفرزون بمانید.

فصل به فصل، رنگ به رنگ

پارک هیتاچی
پارک هیتاچی

پارک هیتاچی ژاپن، همانند یک بانوی زیبا و باوقار، در هر فصلی که ملاقاتش کنی، با رنگ خاصی به استقبالت می‌آید.  در بهار، ۴ میلیون گل‌ نموفیلا بر روی تپه‌ها، در یک ارکستر یک‌دست آبی‌پوش، سمفونی زیبای چشمان آبی روشن را می‌نوازند. در تابستان،‌ همین تپه‌ها، به لطف گیاه کچیا که تا نزدیک یک متر رشد می‌کند، پر از رنگ سبز می‌شوند.

پارک هیتاچی
پارک هیتاچی

کچیا‌ها در پاییز، لباس‌های قرمز پر‌رنگ‌شان را به تن می‌کنند تا بیشتر اغواگری کنند. رنگ‌های دیگری هم هستند: زرد و صورتی و گل‌بهی، بنفش و شیری و زرشکی. این طیف رنگ در تمام طول سال و بر روی تمام تپه‌ها، تا بی‌نهایت ادامه دارد. پس چندان نگران این نباشید که در چه فصلی به پارک هیتاچی سفر می‌کنید. او در هر صورت شما را غافلگیر خواهد کرد.

پارک هیتاچی
پارک هیتاچی
پارک هیتاچی
پارک هیتاچی

پیاده یا با دوچرخه، بهشت همینجاست!

خوشحال باشید از این‌که برای گشت‌و‌گذار در دویست هکتار از پارک هیچ محدودیتی ندارید! می‌توانید از مسیر‌های مخصوصی که در میان تپه‌ها و چشمه‌ها وچمنزارها برایتان آماده کرده‌اند، خواب‌گردی کنید! اگر هم زود خسته می‌شوید، نگران نباشید. دوچرخه‌سواری در این پارک، ‌طرفداران زیادی دارد. نسیم خنکی که از حوالی اقیانوس آرام، به صورتتان می‌خورد و مو‌هایتان را نوازش می‌کند، به تمام لذت‌های دنیا می‌ارزد. همه چیز باورنکردنی است! شاید این اولین جمله‌ای باشد که در بازدید از پارک به ذهنتان می‌آید. ولی بهتر است کم‌کم باور کنید و گشت‌و‌گذار در پارک را ادامه دهید. وقت تنگ است و دیدنی‌ها بسیار!

پیاده یا با دوچرخه در پارک هیتاچی ژاپن
پیاده یا با دوچرخه در پارک هیتاچی ژاپن
در سفرزون تماشا کنید

هشت باغ بهشتی در پارک هیتاچی

هشت باغ بهشتی
هشت باغ بهشتی

پارک هیتاچی ژاپن در نگاه اول فقط رؤیایی به نظر می‌رسد و هر‌چه بیشتر به آن نگاه می‌کنید، بیشتر در رؤیا فرو می‌روید. هشت باغ بهشتی از گل‌های رنگارنگ در بهترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین چیدمان ممکن، در مقابل چشمانتان قرار دارد. معروف‌ترین‌شان باغ میهارشی است. همان باغی که از سمفونی گل‌های آبی‌اش برایتان گفتیم. در فصل‌های دیگر رنگ‌های دیگری هم به خود می‌گیرد؛ نظیر قرمز و نارنجی. تاماگو نو موری نام باغ دیگری است که به گل‌های لاله اختصاص دارد. باغ کاری نو تانی باغ عاشقان رنگ بنفش است و در آن اسطوخودوس و رزماری می‌روید. باغ هیتاچیناکا یک باغ جنگلی طبیعی است و باغ ساکیو مخصوص گل و گیاهان ساحلی است. در عین حال، سه باغ دیگر به گل‌های نرگس، شقایق و گل رز اختصاص دارد. البته تنوع گونه‌های گل‌ در پارک هیتاچی، بسیار بیشتر از مواردی است که ذکر شد.

 نمای ۳۶۰ درجه از پارک هیتاچی

چرخوفلک پارک هیتاچی ژاپن

چرخ فلک پارک هیتاچی ژاپن
چرخ فلک پارک هیتاچی ژاپن

جاذبه‌های پارک هیتاچی تنها به منظره‌ی گل‌هایش محدود نمی‌شود. در هر کجای پارک وسیع هیتاچی که قدم بزنید، چرخ‌و‌فلک غول‌پیکری در پس‌زمینه‌ی دیدتان است. تصور کنید در بالا‌ترین ارتفاع این چرخ‌و‌فلک، منظره‌ی گل‌های رنگارنگ پارک، همچون یک پالت زیبای رنگ پیش چشمانتان باشد. این چرخ‌وفلک عظیم‌الجثه ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و شما را ۱۲ دقیقه بین زمین و آسمان نگه می‌دارد.

شهربازی پارک هیتاچی

شهربازی پارک هیتاچی
شهربازی پارک هیتاچی

پارک هیتاچی ژاپن یک پارک چند منظوره برای همه‌ی سنین و سلیقه‌هاست. هم می‌توانید از مناظر و زیبایی‌هایش لذت ببرید و هم با جاذبه‌های تفریحی‌اش سرگرم شوید. در شهر‌بازی پارک هیتاچی، علاوه بر چرخ‌و‌فلک، وسایل  هیجان‌‌انگیز دیگری هم یافت می‌شود. یک ترن خانوادگی مهیج و کم‌خطر برای استفاده همه اعضای خانواده در نظر گرفته شده است. میدان آب، مکان جذاب دیگری برای آب‌بازی کودکان است که می‌توانند در فصل تابستان از سرسره‌هایش سر بخورند و در میان تونل‌هایش حرکت کنند. یک جنگل ماجراجویی هم در پارک وجود دارد که شما را به چالش‌های هیجان‌انگیزی دعوت می‌کند. با پشت سر گذاشتن چالش‌ها، می‌توانید جایزه‌های بامزه بگیرید.

دیگر امکانات پارک هیتاچی ژاپن

کافه رستوران پارک
کافه رستوران پارک

وقتی از یک جاذبه‌ی تمام عیار صحبت می‌کنیم، دقیقاً منظورمان چیست؟ پارک هیتاچی جواب خوبی برای این سؤال است. این پارکِ همه‌چیز‌تمام در داشتن نظم و زیبایی و امکانات، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته است. اگر در حین قدم زدن در پارک احساس کردید دلتان ضعف می‌رود هیچ نگران نباشید.

کافه رستوران پارک
کافه رستوران پارک

رستوران‌های پارک هیتاچی انواع غذا‌های مدرن و بومی ژاپنی را به بهترین شکل سرو می‌کنند. اگر هم هوس میان‌وعده کرده‌اید، کافه‌ها و غرفه‌های شیرینی‌جات در خدمت‌گزاری حاضرند. اگر می‌خواهید برای فامیل و آشنا‌ها سوغاتی بخرید، فروشگاه‌های پارک به شما خوش‌آمد می‌گویند. حتی زمین گلف هم در پارک هیتاچی برای علاقه‌مندان وجود دارد. خلاصه که مسئولان پارک هیتاچی فکر همه جایش را کرده‌اند.

موقعیت پارک هیتاچی روی نقشه گوگل

پس زیاد معطل نکنید! به محض آن‌که توانستید اولین پرواز به مقصد ژاپن را رزرو کنید. مقصد:‌ توکیو بدون توقف!


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون