با این‌که توکیو کلان شهری آینده‌گراست که تعداد فراوانی آسمانخراش، مراکز خرید و سایر نواحی توسعه‌یافته بزرگ در آن قرار دارند این شهر تعداد نسبتا زیادی ناحیه سر سبز و جنگلی نیز دارد که فرصت رهایی یافتن از زندگی شهری پر‌مشغله را برای بازدیدکنندگان‌شان فراهم می‌کنند. چند پارک مناسب برای پیکنیک، عکاسی و استراحت کردن در توکیو وجود دارد. در این مطلب سفرزون به تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی ژاپن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

saadatrent

شینجوکوگوئن : باغی قدیمی در میان جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن
جاهای دیدنی ژاپن

این پارک تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه شینجوکو قابل دسترسی است. شینجوکو گوئن باغی بزرگ به مساحت ۵۸٫۳ هکتار و پوشیده از محوطه‌های چمن‌کاری شده، درختان و حوضچه‌های فراوان است. در ابتدا این باغ محل سکونت یک خانواده ناییتو از اربابان فئودال بوده که در دوره‌ی «ادو» بین سال‌های ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ میلادی در سرزمین تاکاتو در استان شینانو حضور داشتند. در حال حاضر این باغ به‌عنوان باغی ملی و تحت نظارت و کنترل وزارت محیط زیست فعالیت می‌کند. این پارک ۳ سبک متمایز دارد که عبارتند از سبک رسمی فرانسوی، مناظر انگلیسی در شمال محوطه و مناظر سنتی ژاپنی در جنوب محوطه. می‌توانید بین روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه، از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر و با هزینه‌ای اندک از این پارک دیدن کنید.

آدرس: شینجوکو، ۱۱ نایتوماچی، شینجوکوگوئن، ۸۱۳۳۳۵۰۰۱۵۱

پارک یویوگی : بهشتی زرد رنگ در پاییز

Yoyogi Park یکی از جاهای دیدنی ژاپن و توکیو با مناظری باورنکردنی
Yoyogi Park یکی از جاهای دیدنی ژاپن و توکیو با مناظری باورنکردنی

یویوگی پارکی بزرگ به سبک غربی است که با ۵ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه هاراجوکو و معبد میجی می‌توانید به آن برسید. پارک یویوگی درست در مکانی قرار گرفته که اولین پرواز موفق یک هواپیمای موتور‌دار در ژاپن در ۱۹ دسامبر سال ۱۹۱۰ میلادی به خلبانی کاپیتان «یوشیتوشی توکوگاوا» در آن انجام گرفت. در حال حاضر یویوگی در بین مردم محلی جزو محبوب‌ترین پارک‌هاست و می‌توان در آن تعداد زیادی طرفدار موسیقی راک، شعبده‌باز‌ها، کمدین‌ها و گروه‌های سرگرمی را مشاهده کرد. هر سال و در زمان مناسب می‌توانید رایگان یکی از زیباترین جاهای دیدنی ژاپن در فصل پاییز را در این پارک ببینید، مخصوصا برگ‌های طلایی تعداد زیادی از درختان ژینگو که در این پارک وجود دارند و باعث محبوبیت یویوگی در پاییز شده‌اند.

آدرس: شیبویا، یویوگی کامیزونوچو، پارک یویوگی، ۸۱۳۳۴۶۹۶۰

باغ شرقی قصر امپراتوری : عبور از لابلای تاریخ امپراتوری

Imperial Palace East Garden باغ زیبای کاخ امپراتوری شرقی با ابعاد و زیبای منحصربه‌فرد
Imperial Palace East Garden باغ زیبای کاخ امپراتوری شرقی با ابعاد و زیبای منحصربه‌فرد

باغ شرقی قصر امپراتوری فقط در فاصله‌ی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه توکیو قرار دارد. شما می‌توانید رایگان در محوطه‌ی قصر پیشین ادو و بخش‌هایی از کاخ امپراتوری کنونی قدم بزنید و از نزدیک تخته سنگ‌های عظیم‌‌الجثه‌ای که برای ساختن دیوار به‌کار رفته‌اند را ببینید. از روی خرابه‌های یکی از دیوارهای نگهدارنده بالا بروید و با عبور کردن از محوطه‌ی چمن‌کاری شده به موزه‌ی مجموعه امپراتوری برسید. این موزه بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ اثر هنری متعلق به خانواده سلطنتی را نگهداری می‌کند.

آدرس: چیودا، باغ شرقی قصر امپراتوری، ۸۱۳۳۲۱۳۱۱۱۱

پارک وینو : خانه‌ی شکوفه های گیلاس

Ueno Park قایقرانی در بهار در دریاچه یونو فوق‌العاده است
Ueno Park قایقرانی در بهار در دریاچه این پارک فوق‌العاده است

پارک وینو درست در کنار ایستگاه وینو قرار گرفته و حدود ۶ موزه، باغ وحش، معبد توشوگو و حوضچه‌ی شینوبازو را در خودش جای داده است. یکی از رویدادهای مهم که در این پارک برگزار می‌شود جشن‌های بهار به‌ مناسبت باز شدن شکوفه‌های زیبای گیلاس پارک در ایام حانامی است. پارک وینو در سال ۱۸۷۳ میلادی و در محوطه‌ای که قبلا به معبد کانی جی تعلق داشت، تاسیس شد. این پارک که ورود به آن رایگان است، جایی فوق‌العاده برای گشت و گذار همراه با خانواده است. توریست‌ها از دیدن ۸ هزار و ۸۰۰ درخت موجود در این پارک، نیلوفرهای آبی بزرگ، تالاب‌ها، درختچه‌ها، و انواع گوناگون پرندگان زمستانی حیرت زده خواهند شد.

آدرس: تایتو، محله وینو، پارک وینو، ۸۱۳۳۸۲۸۵۶۴۴

موسسه‌ی مطالعات طبیعی و حفظ ذخایر ملی

The Institute for Nature Study National Reserve یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ژاپن
The Institute for Nature Study National Reserve یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ژاپن

این مجموعه احتمالا یکی از هیجان‌انگیز‌ترین اسرار توکیو و زیباترین جاهای دیدنی ژاپن باشد. این‌جا در زبان ژاپنی «شیزن کیوییکو» نامیده می‌شود و در قلب توکیو و در نزدیکی ایستگاه «مگورو» قرار دارد. این پارک توسط موزه‌ی ملی طبیعت و علم که هدفش حفاظت از محیط زیست طبیعی جنگل‌ها و تالاب‌های توکیو است، اداره می‌شود، اما وزارت آموزش و پرورش مالکیتش را در اختیار دارد. با پرداخت هزینه‌ای اندک همه‌ی افراد می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی پارک لذت ببرند. به‌علاوه از محیط این پارک برای برگزاری برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی نیز استفاده می‌شود.

آدرس: میناتوکو، شیروکاندای، موسسه‌ی مطالعات طبیعی و حفظ ذخایر ملی، ۸۱۳۳۴۴۱۷۱۷۶

دره‌ی تودوروکی : پارکی کوچک اما مملو از زیبایی

Todoroki Valley
Todoroki Valley

درست در وسط ناحیه مسکونی شهر ستاگایا و در فاصله‌ی ۲ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه تودوروکی توکیو پارک کوچکی به‌نام دره تودوروکی وجود دارد که از جاهای دیدنی ژاپن است. این پارک تنها یک کیلومتر طول دارد، اما دارای پیاده‌راهی سر‌سبز و جذاب از میان دره‌ای باریک و جنگلی در کنار رودخانه‌ای کوچک است. این مسیر جنگلی از ایستگاه تودوروکی، در پایین کامپاچی دوری و به سمت پارک کودکان تودوروکی امتداد دارد. در انتهای دیگر پارک شما با منظره‌ای فوق‌العاده زیبا از فضای معبد تودوروکی فودو، برخی ساختمان‌های مقدس و تعداد زیادی درخت گیلاس روبرو می‌شوید.

آدرس: ستاگایاکو، تودوروکی، دره توردوروکی

پارک ملی چیچیبو تاماکای ، یک جنگل متفاوت

Chichibu-Tama-Kai National Park
Chichibu-Tama-Kai National Park

پارک ملی چیچیبو تاماکای منطقه‌ای به وسعت بیش از هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد و ۸ قله‌ی بالای ۲ هزار متر را در خود جای داده است. این پارک ملی از شهر توکیو به سمت غرب گسترش یافته و نواحی سایتاما، یاماناشی، ناگانو و ادارات توکیو را شامل می‌شود. در این پارک مسیرهای پیاده‌روی فراوان و زیارتگاه‌های کهنی وجود دارد که بازدیدکنندگان را هر ساله به سمت خود می‌کشد.


در سفرزون بخوانید: رزرو هاستل مناسب برای اقامتی ارزان در طول یک سفر


کوه میتاکی که یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ژاپن است در همین پارک قرار دارد و طبیعت دست نخورده‌ی این کشور را به نمایش می‌گذارد. این کوه در منطقه‌ی اوتوکاما که غربی‌ترین بخش توکیو است قرار دارد. این پارک مقصدی عالی برای افرادی است که نیاز به سفری یک روزه برای خارج شدن از کلان‌شهر شلوغ دارند. در کم‌تر از ۲ ساعت می‌توان به‌راحتی به این پارک رسید.

آدرس: منطقه اوکوتاما، پارک ملی چیچیبو تاماکای (کوه میتاکی)

کیوسومی تین: دنیای سنگ و آب

Kiyosumi Teien از باغ‌های معروف توکیو که پاییز و بهار دیدنی است
Kiyosumi Teien از باغ‌های معروف توکیو که پاییز و بهار دیدنی است

کیوسومی تین در نزدیکی ایستگاه کیوسومی شیراکاوا در فوکاگاوا قرار دارد و یکی دیگر از پارک های دارای مسیر پیاده‌روی است که چشم‌اندازی زیبا از چیدمان سنگ‌ها دارد. این پارک در ابتدا و در دوره‌ی ادو محل سکونت بازرگانی ثروتمند بوده است. در نهایت این ناحیه مالکیتش تغییر کرد و در سال ۱۹۳۲ میلادی به شهر توکیو اهدا شد و برای بازدید عموم بازگشایی شد. یکی از جاذبه‌های پارک که حتما باید از آن دیدن کرد مسیرهای سنگی‌ای است که در داخل آب ساخته شده‌اند و ایزوواتاری نام دارند. از تماشای ماهی‌ها و لاکپشت‌های داخل حوضچه و بازتاب زیبای باغ درون آب لذت ببرید.

آدرس: کوتوکو، کیوسومی تین، ۸۱۳۳۶۴۱۵۸۹۲

باغ کیوشیبا ریکیو : نمونه ای مینیاتوری از دنیای ما

کیوشیبا ریکیو
کیوشیبا ریکیو

باغ کیوشیبا ریکیو همانند واحه‌ای بهشتی‌ست که از داخلش می‌توان آسمانخراش‌های مرتفع را در دوردست‌ها دید. این باغ در کنار ایستگاه هاماماتسوچو قرار دارد. کیوشیبا ریکیو باغی با چشم‌اندازهای زیبا همراه با حوضچه و تپه‌های مصنوعی است که تداعی‌گر اقیانوس، دریاچه‌ها و کوه‌ها در دنیای واقعی هستند. همچنین مسیرهای پیاده‌روی مدور نیز در داخل پارک وجود دارد که اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان زیبایی‌های پارک را از نماهای مختلف ستایش کنند. این ناحیه در دوره‌ی ادو و برای مدتی منزل اربابان فئودال گوناگون و مقامات دولتی بود. در نهایت و در سال ۱۹۲۴ میلادی این مجموعه به نام کیوشیبا ریکیو برای بازدید عموم بازگشایی و به یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل شد.

آدرس: میناتور، کایگان، باغ کیوشیبا ریکیو، ۸۱۳۳۴۳۴۴۰۲۹

هاما ریکیو : جایی در نزدیکی شهر و برای رهایی از شهر

Hama Rikyu در قلب توکیو از طبیعت ژاپن لذت ببرید
Hama Rikyu در قلب توکیو از طبیعت ژاپن لذت ببرید

یکی دیگر از باغ‌های خوش منظر که می‌توانید برج‌های مرتفع را در دوردست از داخل آن ببینید هاما ریکیو است که از بهترین جاهای دیدنی ژاپن است. این باغ جایی آرام و دلپذیر برای داشتن قرار ملاقاتی عاشقانه در خارج از خیابان‌های پر سر و صدای شهر و به‌علاوه مکانی مناسب برای بازدید همراه با خانواده است. همانند بیش‌تر پارک‌های توکیو این‌جا نیز در دوره ادو محل سکونت یکی از ارباب‌های فئودال بوده است. این پارک دارای امکاناتی مانند حوضچه‌های دریایی که با جزر و مد سطح آب درون‌شان تغییر می‌کند و یک چای‌خوری هیجان‌انگیز درون جزیره‌ای داخل دریاچه است. می‌توانید در این‌جا استراحت کنید و حین خوردن چایی خوش طعم از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. درختان پارک در تمامی ایام سال زیبایی بی‌نظیری دارند.

آدرس: چوو، هاماریکیوتین، هاما ریکیو، ۸۱۳۳۵۴۱۰۲۰۰