سایداسفر

استانبول، شهری در تقاطع اروپا و آسیا، گنجینه‌ای بی‌نظیر از تاریخ، فرهنگ و هنر را در خود جای داده است. از مساجد باشکوه و کاخ‌های مجلل گرفته تا بازارهای پرجنب‌وجوش و خیابان‌های سنگفرش شده که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اما در این میان، موزه‌های استانبول جایگاه ویژه‌ای دارند.

در این موزه‌ها می‌توانید سفری به اعماق تاریخ داشته باشید، آثار هنری چشم‌نواز را از تمدن‌های مختلف تماشا کنید و با فرهنگ غنی این سرزمین آشنا شوید. استانبول بیش از ۱۰۰ موزه دارد که هر کدام به موضوع خاصی اختصاص دارند. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید هتل کراون پلازا هربیه استانبول می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. در این مطلب به معرفی مشهور‌ترین موزه‌های استانبول پرداخته شده تا راحت تر بتوانید برای بازدید از آن‌ها در زمان محدود سفر تصمیم‌گیری کنید.

معروف‌ترین موزه‌های استانبول

درادامه به چند مورد از معروفترین موزه های استانبول توجه کنید.

  1. موزه باستان‌شناسی استانبول

این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های باستان‌شناسی جهان است و در آن آثار ارزشمندی از تمدن‌های مختلف از جمله یونان، روم، مصر و بین‌النهرین به نمایش گذاشته شده است.

  1. موزه ایاصوفیه

این بنای تاریخی که زمانی کلیسا، مسجد و اکنون موزه است، یکی از مهم ترین بناهای تاریخی جهان است. ایاصوفیه نمونه ای بی‌نظیر از معماری بیزانس و دارای موزاییک ها و نقاشی های دیواری خیره کننده ای است.

  1. کاخ توپکاپی

این کاخ که به مدت ۴۰۰ سال مقر حکومت عثمانی بوده است، مجموعه عظیمی از کاخ‌ها و باغ‌های باشکوه است. موزه کاخ توپکاپی همچنین میزبان مجموعه گسترده‌ای از آثار باستانی و مصنوعات باارزش از جمله الماس قاشق‌چی یکی از بزرگترین الماس‌های تراش خورده جهان و خنجر تاریخی توپکاپی با تزئینات طلا و جواهرات می‌باشد.

  1. موزه هنرهای ترکی و اسلامی

در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری ارزشمند از دوره‌های مختلف تاریخ اسلام، از جمله خطاطی، نقاشی، کاشی‌کاری و اشیاء فلزی را ببینید.

  1. موزه پرا

این موزه به هنر معاصر ترکیه و اروپا اختصاص دارد و در یک ساختمان زیبا و تاریخی واقع شده است. در آن می‌توانید مجموعه ای از نقاشی، مجسمه سازی و آثار هنرمندان مشهور ترک و بین‌المللی مانند را ببینید.

  1. موزه آب انبار باسیلیکا

این بنای تاریخی که قدمت آن به قرن ششم میلادی و دوران امپراتوری بیزانس می‌رسد، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های استانبول است که به دلیل معماری خیره‌کننده، تاریخ غنی و فضای وهم‌آلودش مشهور است.

آب انبار باسیلیکا با طاق‌های ضربی آجری و ۳۳۶ ستون سنگی که سرستون‌هایشان به سر مجسمه‌های مدوسا تزئین شده‌اند، ساخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد سکوی چوبی که در بالای مخزن آب قرار دارد، قدم بزنند و از عظمت آن شگفت‌زده شوند.

 

  1. موزه فرش استانبول

این موزه که در سال ۱۸۹۱ تأسیس شد، در نزدیکی مسجد سلطان احمد واقع شده و گنجینه‌ای از فرش‌های نفیس و دستبافته‌های سنتی و با اصالت را از سراسر ترکیه و کشورهای منطقه به نمایش می‌گذارد. این موزه به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های فرش در جهان شناخته می‌شود و سالانه پذیرای بازدیدکنندگان بی‌شماری از سراسر دنیا است.

نکات مهم بازدید از موزه‌ها

با توجه به تعداد زیاد موزه‌ها در استانبول، انتخاب می‌تواند دشوار باشد. بنابراین پیش از بازدید به علایق خود توجه کنید، با توجه به نوع علایقتان می‌توانید موزه‌های مورد نظرتان را انتخاب و زمان خود را مدیریت کنید.

استفاده از کارت موزه استانبول به شما امکان می‌دهد به مدت ۵ روز از ۸ موزه و جاذبه گردشگری مهم استانبول به با تخفیف بازدید کنید. ساعات کار موزه‌ها متفاوت است. قبل از رفتن به هر موزه، از ساعات کار آن مطلع شوید.

قبل از عکاسی یا فیلمبرداری از آثار موزه، از قوانین مربوط به آن مطلع شوید. بسیاری از موزه‌ها کافه یا رستوران دارند که می‌توانید پس از استراحت در آن‌ها و تجدیدقوا به ادامه گشت و گذار خود در دل دنیای هنر بپردازید.

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده تنها بخشی از موزه های متعدد استانبول هستند اما درنهایت پس از گشت و گذار در دنیای تاریخ و هنر جهان، به مکانی مناسب برای استراحت در استانبول نیاز دارید. هتل کراون پلازا هربیه استانبول یک گزینه ایده‌آل است:

هتل کراون پلازا هربیه

هتل ۵ ستاره کراون پلازا هاربیه با امکانات مدرن، خدمات بی‌نظیر و موقعیت مکانی عالی، برای اقامتی رویایی در قلب استانبول در انتظار شماست. این هتل در منطقه شیشلی، واقع شده و دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری مشهور مانند خیابان استقلال، کاخ دولما باغچه و موزه باستان‌شناسی استانبول را فراهم می‌کند. ایستگاه مترو نیز در نزدیکی هتل قرار دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی در سراسر شهر رفت و آمد کنید.

این هتل دارای ۲۹۶ اتاق و سوئیت شیک و مدرن با ظرفیت و خدمات متغیر می‌باشد. اتاق‌های هتل با دکوراسیونی زیبا و مجهز به تمام امکانات رفاهی مانند تختخواب‌های راحت، تلویزیون‌ ، ایرنت یگان و حمام‌ اختصاصی، اقامتی دلچسب را برای شما به ارمغان می‌آورند.

امکانات و خدمات هتل

هتل کراون پلازا هاربیه دارای چندین رستوران و کافی‌شاپ است که طعم‌های متنوعی از غذاها و نوشیدنی های بین‌المللی و محلی را به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در مرکز تناسب اندام و مدرن هتل به ورزش بپردازید یا پس از یک روز گشت‌وگذار در شهر، در استخر هتل شنا کنید و در سونا خستگی را از خود دور کنید. با رفتن به مرکز اسپا هتل نیز می‌توانید از انواع ماساژها و خدمات درمانی لذت ببرید.

فروشگاه هتل برای خرید انواع سوغاتی و یادبود برای عزیزانتان در دسترس شماست. خدمات نگهداری از کودکان، صرافی، خشکشویی نیز از دیگر خدمات این هتل هستند.

 

 

 

 

 

 

 

برای رزرو آسان این هتل با کمترین قیمت می‌توانید از طریق فلای تودی اقدام کنید.

رزرو هتل در سراسر جهان با فلای تودی

فلای تودی، با ارائه تنوع گسترده‌ای از هتل‌ها در سراسر جهان و ضمانت مناسب ترین قیمت، به شما کمک می‌کند تا سفر خود را با بهترین قیمت در ایده‌آل ترین هتل‌ها تجربه کنید. با مراجعه به وبسایت فلای تودی می‌توانید اطلاعات کاملی از جمله تصاویر و امکانات هر هتل را مشاهده کنید، قیمت هتل‌ها را به صورت آنلاین مقایسه و بهترین قیمت را برای رزرو هتل خود پیدا کنید. سپس رزرو هتل استانبول خود را به صورت آنلاین و با چند کلیک ساده انجام دهید.

شما می‌توانید برای دریافت آسان و مقرون به‌صرفه تمامی خدمات موردنیاز سفرتان به هرنقطه از جهان، مانند خرید بلیط، خرید تور، دریافت ویزا نیز از طریق فلای تودی اقدام کنید.