سایداسفر

سفر کردن برای هر فردی حس و حال متفاوتی دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای کشف فرهنگ‌های جدید و آشنایی با سنت‌های مختلف است. برخی از افراد دائماً در حال سفر هستند و برخی دیگر منتظر فرصت یا تعطیلات می‌شوند تا سفری به‌یادماندنی را تجربه کنند. برای داشتن سفری ایده آل و خوب باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

روش‌های گوناگونی برای سفر رفتن وجود دارد؛ با توجه به شرایط، هزینه و سلیقه می‌توانید روش مناسبی را انتخاب کنید. در این میان، سفر کردن با تورهای مسافرتی طرفداران زیادی دارد و افراد با خیال راحت می‌توانند همه موارد سفر را به مسئول تور و آژانس مسافرتی بسپارند.

در این متن می‌خواهیم در مورد مزایا و دلایل سفر با تور را برایتان بنویسیم تا با آگاهی کامل نسبت به تورهای گردشگری انتخاب کنید.

سرفصل های مقاله

تور چیست؟

پیش از شروع سفر با تور بهتر است با تورهای مسافرتی بیشتر آشنا شویم. در سفر با تور همه امور مربوطه مانند حمل‌ونقل، اسکان، غذا و برنامه‌های تفریحی به عهده آژانس مسافرتی خواهند بود. در چندین سال اخیر تورهای مسافرتی محبوبیت زیادی پیدا کره‌اند و بسیاری از مسافران برای سفرهای داخلی و خارجی خود تور را انتخاب می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تورهای مسافرتی، تنظیم برنامه‌ی گشت شهری و بازدید از جاذبه‌های دیدنی مقصد است. در سفر شاید برایتان سؤال باشد که چه جاهایی بروید بهتر است یا اینکه کجاها نروید؟ برای جواب این سؤال‌ها کافی است خودتان را کنار بکشید و با انتخاب تور مناسب تمامی این کارها را به مجریان تور بسپارید.

از دیگر مزایای تورهای مسافرتی می‌توان به کم شدن هزینه‌ها، امکان خرید بلیط هواپیما ارزان، اقامت در هتل باکیفیت با هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه، تجربه‌ی سفری کامل، صرفه‌جویی در وقت، امنیت بالای سفر و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

در ادامه به توضیح مختصری در مورد هرکدام می‌پردازیم:

در سفر راهنما داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل انتخاب تور برای سفر، داشتن راهنما و فردی آگاه است که در طول سفر اطلاعات به‌روز و کاملی در مورد مقصد به شما می‌دهد. درصورتی‌که به تنهایی سفر می‌کنید همه مسئولیت‌ها و برنامه‌ریزی سفر بر عهده خودتان خواهد بود، اما با انتخاب تور شما فقط میهمان هستید.

برخی از مسئولیت‌های مربوط به سفر عبارت‌اند از: انتخاب محل اقامت، تأمین وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی و بازدید از جاهای گردشگری و دیدنی. با انتخاب تور برای سفر دیگر نگرانی و دغدغه چیزی را نخواهید داشت و فقط از سفرتان لذت می‌برید. این روزها، سفر با تور طرفداران زیادی پیدا کرده و مسافران دوست دارند چند روزی را بدون فکر و خیال و همراه با آسایش سفر کنند.

یافتن دوست در سفر

سفر رفتن با تور مسافرتی یکی از مناسب‌ترین راه‌هنا برای گسترش دایره‌ی دوستان و آشنا شدن با کسانی است که علایقی مشترک با شما دارند. با انتخاب تور مسافرتی می‌توانید با همسفرهایتان صحبت کنید و با آن‌ها روابط دوستانه‌ای را شروع کنید. همین مورد سبب می‌شود تا در شهر یا کشور غریب راحت باشید، زیرا در سفر به مقصدی جدید و ناشناخته تنها نیستید. در سفرهای گروهی هیجان و ملاقات با افراد جدید برایتان جالب خواهد بود و خاطرات مشترکی را تجربه خواهید کرد. حس رفاقت و همسفر بودن برایتان فرصتی عالی برای گسترش روابط اجتماعی شما است.

امنیت در سفر

یکی دیگر از نکات مهم در سفر با تور، داشتن امنیت بالا است. طبیعتاً هر مسافری دوست دارد در سفر خود به شهر یا کشورهای دیگر احساس امنیت کند: به همین دلیل تورهای مسافرتی محبوبیتی ویژهای بین مسافران پیدا کرده‌اند. در سفر با تور در صورت بروز مشکل می‌توانید به راهنمای تور اطلاع دهید؛ زیرا مسئولان تور در طول سفر به‌طور کامل از شما پشتیبانی می‌کنند. امنیت در سفر به این مورد نیز مربوط می‌شود که به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های خارج از شهر نیز بازدید کنید؛ در بازدید از نقاط خارج شهر نه نیازی به رانندگی دارید و نه اضطرابی از بابت حضور در مناطق دور از شهر؛ چراکه مسئولان تور آمادگی مقابله با هر مشکلی را دارند. علاوه بر این‌ها، در سفرهای گروهی قوت قلب خواهید داشت و با چالش‌های سفر بهتر و راحت‌تر مقابله خواهید کرد. 

امنیت در سفر

هزینه کمتر برای سفر

سفر رفتن شامل هزینه‌های گوناگونی است؛ از خرید بلیط گرفته تا رزرو اقامتگاه و هزینه‌های خورد و خوراک و بلیط بازدید از جاذبه‌های دیدنی؛ بااینحال در سفر با تور در بسیاری از این هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. دلیل ارزانی سفر با تور نیز این است که تورهای مسافرتی اتاق‌های هتل و بلیط‌های هواپیما را یکجا رزرو می‌کنند و همین رزرو با تعداد زیاد سبب می‌شود تا قیمت هتل یا بلیط وسیله نقلیه برای مسافران ارزان‌تر از انتخاب انفرادی محاسبه شود. همچنین بسیاری از آژانس‌های مسافرتی با رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی قرارداد دارند که باعث می‌شود این هزینه‌ها به ازای هر مسافر کاهش پیدا کند؛ بنابراین برای داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه بهتر است به دنبال تور مسافرتی باشید.

بازدید از بهترین مکان‌ها و جاذبه‌ها

با توجه به اینکه ارائه‌دهنده‌های تورهای مسافرتی با شهر مقصد آشنایی زیادی دارند و از قبل چندین بار به این شهر یا کشور رفته‌اند؛ بنابراین از همه جاهای دیدنی اطلاعات کسب کرده‌اند. داشتن اطلاعات کامل و به‌روز درمورد جاذبه‌های دیدنی مقصد و تاریخچه‌ی شهرها بخشی از شغل ارائه‌دهندگان تور محسوب می‌شود. در ضمن راهنماهای تور با جزئیات فرهنگی مقصد آشنایی زیادی دارند و همچنین می‌توانند به بهترین نحو شما را در مقصد بین جاهای دیدنی بگردانند. همچنین لازم به ذکر است که برنامه‌ریزی تورها به گونه‌ای است که در یک روز به جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌توانید بروید و زمانتان را در یک مکان محدود هدر ندهید.

سفرهای گروهی

خیلی از افرادی که امکان سفر شخصی را ندارند ترجیح می‌دهند سفرهای گروهی را تجربه کنند. همین دلیل سبب می‌شود تا در تورهای مسافرتی ثبت‌نام کنند و تمامی مسئولیت‌های مالی و مربوط به سفر با به آن‌ها بسپارند. بسیاری از تورها برای ثبت‌نام‌های گروهی تخفیف ارائه می‌دهند و در نتیجه در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و پرداخت‌هایتان با برنامه‌ریزی خواهد بود. همچنین در این صورت خیال خانواده‌ها آسوده خواهد شد و به راحتی می‌توانید بدون خانواده‌هایتان به سفرهای دوستانه و گروهی بروید و تجربه‌های جدیدی کسب کنید.

سفرهای گروهی

سخن آخر

با توجه به اینکه به طور مطلق نمی‌توان در مورد چیزی صحبت کرد، در مورد تورهای مسافرتی نیز این امر صدق می‌کند و کاملاً به شرایط و روحیات فرد بستگی دارد. به طور یقین نمی‌توان گفت سفر با تور خوب است یا نه! برخی از افراد با سفر کردن انس یافته‌اند ولی برخی دیگر نیاز به راهنما دارند، بدین‌جهت انتخاب تور مسافرتی برای افراد گروه دوم مناسب‌ترین روش محسوب می‌شود و این‌گونه می‌توانند از سفرشان نهایت لذت را ببرند. در حالت کلی سفر با تور کاملاً به روحیه و انتظارات فرد از سفر مربوط است. در متنی که خواندید به چند مورد از مزایای سفر با تور اشاره شد تا در هنگام تصمیم برای سفر فکرتان آسوده باشد.