بوشهر یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است. وقتی که به جنوب سفر می‌کنید، باید طعم واقعی غذاهای دریایی را بچشید. از نظر مردم جنوب، انواع غذاهای دریایی را باید به‌صورت صید روز میل کرد و ماهی که برای تهران و سایر شهرها ارسال می‌شوند، دیگر مزه اصلی را ندارند. پس خودتان را برای چشیدن ماهی‌های خوشمزه و انواع غذاهای محلی بوشهر آماده کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های بوشهر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

saadatrent

رستوران میداف

بهترین رستوران های بوشهر

اگر از مردم محلی درباره بهترین رستوران های بوشهر سؤال کنید، قطعاً چند نفر رستوران میداف را به شما معرفی می‌کنند. میداف یکی از بزرگترین رستوران های بوشهر است که در ساختمانی ۳ طبقه واقع شده است. یک طبقه آن را به کافی‌شاپ و دو طبقه دیگر را به سرو غذاهای سنتی و محلی اختصاص دارند. این رستوران انواع غذاهای دریایی محلی بوشهر را به بهترین شکل و با بهترین طعم و ادویه سرو می‌کند.

رستوران میداف همیشه شلوغ است. پس دیگر نباید نگران کیفیت و تازگی مواد اولیه باشید. در این رستوران ماهی شوریده، قلیه ماهی، میگو باربیکیو، دال عدس و انواع کباب بسیار مشهور هستند. در بالاترین طبقه رستوران میداف می‌توانید شاهد منظره بسیار زیبا از شهر باشید. پس اگر خوش‌شانس باشید و میز خالی پیدا کنید، بهتر است مستقیم به طبقه سوم بروید.

نشانی: بوشهر، مسیر ساحلی جفره

رستوران قوام

بهترین رستوران های بوشهر

اگر از مردم محلی بپرسید، حتماً به شما می‌گویند که رقابت دیرینه‌ای بین رستوران مداف و رستوران قوام وجود دارد. همانند کوکاکولا و پپسی، این دو نیز رقابت نزدیکی با هم دارند. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه دریای با رنگ و لعاب بسیاری سرو می‌شود. اگر گذرتان به رستوران قوام افتاد، حتماً هزینه میز اردو هم پرداخت کنید. در میز اردو انواع دسر و پیش‌غذای خوشمزه بوشهر از جمله حلوای بوشهر به چشم می‌خورد.

البته خودتان را با میز اردو سیر نکنید. چون غذاهای رستوران قوام کیفیت بسیاری دارند. در این رستوران از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. یکی از نکات جذاب در خصوص رستوران قوام آن است که در یک آب انبار قدیمی با ۱۵۰ سال قدمت قرار دارد. رستوران قوام را قطعاً باید در فهرست بهترین رستوران های بوشهر قرار داد.

نشانی: بوشهر، خیابان خلیج فارس، بوستان قوام

تلفن: ۰۷۷۳۳۳۳۱۲۷۵

سفره‌خانه شونشین

سفره‌خانه شونشین را می‌توان جزو بهترین رستوران های بوشهر با قیمت مناسب و اقتصادی دانست. برای اینکه بتوانید طعم غذاهای سنتی و محلی بوشهر را بچشید، حتماً لازم نیست به رستوران‌های گران قیمت و لاکچری بروید. حتی در سفره‌خانه شونشین هم می‌توانید طعم غذاهای محلی بوشهر را بچشید.

این سفره‌خانه چیدمان سنتی و ساده دارد. وقتی که وارد رستوران می‌شوید، حال و هوای بوشهر را می‌گیرید. در این سفره‌خانه سنتی می‌توانید چای و قلیان هم سفارش دهید.

نشانی: بوشهر، خیابان نواب، خیابان دشتستان

تلفن: ۰۷۷۳۳۳۲۲۸۱۸

رستوران سنتی خاتم

هیچ کتابی از روی جلد آن قضاوت نکنید. حال می‌پرسید این چه ارتباطی به رستوران سنتی خاتم دارد؟ وقتی که وارد رستوران سنتی خاتم می‌شوید، متوجه می‌شوید که رستوران فضایی بسیار داده دارد؛ اما کیفیت غذاهای آن بسیار عالیست و از بهترین مواد اولیه تهیه می‌شود. این رستوران در مرکز شهر نیست و کمی باید به سمت حاشیه شهر حرکت کنید. رستوران سنتی خاتم قلیه ماهی بسیار خوشمزه‌ای آماده می‌کند. بد نیست این غذای خوشمزه را حتماً سفارش دهید.

نشانی: بوشهر، کمربندی خلیج‌فارس، بعد از تقاطع ولیعصر

رستوران ایتالیایی گاندو

بهترین رستوران های بوشهر

هرچه‌قدر هم که غذاهای دریای و محلی بوشهر خوشمزه باشند، گاهی باز هم دلمان حوس فست‌فود و پیتزا می‌کند. رستوران ایتالیایی گاندو یکی از بهترین رستوران های بوشهر برای میل کردن انواع غذاهای ایتالیایی محسوب می‌شود. همه ما عاشق غذاهای ایتالیایی هستیم. این رستوران فضایی بسیار شیک و امروزی دارد و آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، حتماً طعم پنه و لازانیای آن را بچشید.

نشانی: بوشهر، میدان مطهری، خیابان باغ زهرا، کنار مجتمع تجاری زیتون

تلفن: ۰۷۷۳۳۵۴۱۶۱۳

بریانی پل خواجو

بریانی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای اصفهان است. خب کم‌کم با خودتان می‌گویید که نویسنده این مقاله حواسش سر جا نیست و ناگهان از بوشهر به اصفهان سفر کرد؛ اما اینطور نیست! در اصل بریانی پل خواجو یکی از بهترین رستوران های بوشهر به حساب می‌آید. مدیریت این رستوران با خلاقیت تمام، ذهن شما را به چالش کشیده است. در این رستوران انواع بریانی اصفهان با همان کیفیت تهیه می‌شود. البته در کنار بریانی، می‌توانید انواع کباب‌های خوشمزه و تازه نیز سفارش دهید.

نشانی: بوشهر، خیابان ساحلی، کوی شغاب

تلفن: ۰۷۷۳۳۴۴۶۴۷۴

رستوران سن مارکو

 

در رستوران سن مارکو همان طور که می‌توانید حدس بزنید، باید انتظار غذاهای مدرن و بین‌المللی را داشته باشید و البته که اینطور است. این رستوران ظاهری شیک و امروزی دارد و خبری از استایل سنتی و بومی در این منطقه نیست. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توانید ماهی‌های خوشمزه بوشهری را در این رستوران سفارش دهید. بلکه کنار غذاهای دریایی، غذاهای بین‌المللی و انواع کباب نیز سرو می‌شود.

نشانی: بوشهر، خیابان ششم بهمن، رو‌به‌روی پارک تی وی، طبقه اول

رستوران خلیج فارس

رستوران خلیج فارس یکی دیگر از بهترین رستوران های بوشهر برای میل کردن انواع غذاهای دریایی و سنتی بوشهر است. این رستوران در طبقه همکف قرار دارد و فاقد پله است. همچنین رو‌به‌روی پارک سیادت قرار دارد. به همین خاطر در ایام آخر هفته ممکن است رستوران شلوغ‌تر از ایام دیگر باشد. رستوران فضایی گرم، صمیمی و دوست‌داشتنی دارد. میزهای بزرگ جان می‌دهند برای اینکه به‌صورت خانوادگی و جمعیتی به این رستوران بیایید.

نشانی: بوشهر، خیابان خلیج فارس، رو‌به‌روی بوستان سیادت

تلفن: ۰۷۷۳۳۳۳۶۶۷۰

خب دوستان عزیز و همراهان سفرزون، با بهترین رستوران های بوشهر نیز آشنا شدید. به نظرتان بهترین رستوران بوشهر کدام است؟ اگر رستوران باکیفیتی را می‌شناسید که از این لیست جا مانده، آن را به ما و سایر دوستان در همین بخش معرفی کنید.