دبی شهر رویایی خلیج فارس است؛ مدرن، زیبا و خاص. فرقی نمی‌کند زمستان باشد یا تابستان، دبی در ۳۶۵ روز سال جاهایی دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر در حال بستن چمدان‌های‌تان برای سفر به دبی هستید، این مطلب را به هیچ‌وجه از دست ندهید. بهترین جاهای دیدنی دبی را در سفرزون کنارهم جمع کرده‌ایم.

saadatrent

 

سرفصل های مقاله

برج خلیفه از جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی شهر «ترین‌ها»‌ست؛ از جالب‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای روی زمین گرفته تا بلندترین ساختمان جهان، « برج خلیفه ». برای دیدار از برج خلیفه، اول از نمایشگاه تاریخچه‌ی برج بازدید کنید و بعد سریع‌ترین آسانسور جهان را سوار شوید. اگر ناراحتی قلبی دارید، سوار این آسانسور نشوید، چون سرعت آن بسیار زیاد است، اما اگر سوار شدید، منظره‌هایی باورنکردنی خواهید دید که همیشه در ذهن‌تان می‌ماند. پیشنهاد می‌کنیم، زمان غروب آنجا بروید، دوربین عکاسی‌ هم ببرید تا ثبت منظره‌ی فوق‌العاده غروب خورشید را از دست ندهید. برج خلیفه یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی دبی است؛ حتما به آن سربزنید.

ساعات بازدید: هر روز از ۸:۰۰ تا ۱۸:۳۰

مکان: بلوار ۱ محمد بن الرشید، از ایستگاه متروی برج خلیفه تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد.

قیمت: ۱۲۵ درهم برای بزرگسالان و ۹۵ درهم برای کودکان زیر ۱۲ سال

جاهای دیدنی دبی و لذت تفریح در یک شهر مدرن برج خلیفه| بلندترین ساختمان جهان
جاهای دیدنی دبی و لذت تفریح در یک شهر مدرن برج خلیفه | بلندترین ساختمان جهان

نهر دبی ، آرامش بعد از یک هیاهو

مکان های دیدنی دبی
نهر دبی | دیدنی های دبی

بعد از هیاهوی برج بلند خلیفه، هیچ‌چیز بیش‌تر از قایق‌سواری در «نهر دبی» نمی‌چسبد. از ایستگاه Bur Dubai Abra در شرق نهر، یک قایق زیبا کرایه کنید و از غروب آفتاب لذت ببرید. اگر چشم‌های‌تان را ببندید، می‌توانید تصور کنید، به سال ۱۹۶۰، وقتی که شهر تازه پاگرفته بود، برگشته‌اید. شهری با بازارهای رنگ‌ووارنگ که در آن‌ها می‌توانید بوی غذاهای دبی را بشنوید و سبد خریدتان را از «کندر» پر کنید. در منطقه‌ی «دیره» تا می‌توانید گشت‌وگذار کنید و از کوچه‌های باریک و قدیمیش لذت ببرید.

مرکز شیخ محمد ، آشنایی با فرهنگ اسلامی در یکی از جاذبه های تاریخی دبی

مکان های دیدنی دبی
مرکز شیخ محمد | جاذبه های تاریخی دبی

اگر دوست دارید، درباره‌ی اسلام و سایر فرهنگ‌ها و ادیان بدانید، مرکز «شیخ محمد» را از دست ندهید. مرکز شیخ محمد توسط یک مرد اماراتی که با زنی اروپایی ازدواج کرده، تأسیس شده و مدیر فعلی آن آقای «نظیف» است. اگر دل و جرئت دارید، وقتی که آن‌جا خلوت است، از کسی بخواهید تا شما را به پشت‌بام ببرد. از آن‌جا می‌توانید نمایی از منطقه‌ی قدیمی ایرانی به اسم «باستاکیا کوارتر» را بیینید. در غذاخوری سنتی این مکان می‌توانید صبحانه و ناهارتان را میل کنید.

ساعات بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه آر ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و شنبه‌ها از ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ (صبحانه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰:۰۰ و ناهار از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۰۰ سرو می‌شود.)

نشانی: منطقه‌ی الفهیدی، جاده‌ی المصلی، پلاک ۲۶

قیمت: صبحانه و ناهار ۹۰ درهم، شام و میان وعده ۱۰۰ درهم

پارک‌ها در میان جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی دبی
پارک‌های دبی | یکی از جاهای دیدنی دبی

شاید پارک اولین جایی نباشد که در دبی به آن سر می‌زنید، اما این شهر پر از پارک‌های زیبا، سبز، آرام و تمیز است. فقط با پرداخت ۵ درهم وارد یکی از این پارک‌ها شوید و خانواده‌هایی با ملیت‌های مختلف فلیپینی، پاکستانی، هندی، اماراتی، عربی و اروپایی را ببینید که در کنار هم کباب درست می‌کنند و با توپ بازی می‌کنند. به پارک صفا در جاده‌ی «شیخ زاید» بروید تا ۱۵۰ هکتار دشت شامل آبشار و تپه‌های مخصوص پیاده‌روی را ببینید. اگر فرزندتان همراه‌تان‌اند، به پارک مشرف در جاده‌ی «خوانیج» بروید تا از جنگل و باغ وحش آنجا هم لذت ببرید.

برج العرب ، برجی به شکل قایق در میان اماکن دیدنی دبی

برج العرب| تنها هتل 7 ستاره‌ی دنیا
برج العرب | تنها هتل ۷ ستاره‌ی دنیا

از هرجای دبی بشود گذشت، از « برج‌العرب » نمی‌شود! این برج یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی دبی است. این برج تنها هتل ۷ ستاره‌ی جهان است و چه موافق باشید چه نه، یکی از ساختمان‌های نمادین دبی است.

این برج به شکل یک قایق، با ارتفاع ۳۲۱ متر در ساحل «ام ثقیم» ساخته شده است. این ساختمان یکی از شیک‌ترین و گران‌قیمت‌ترین هتل‌ها در سطح جهان است و در دنیا به‌عنوان بنایی که تعداد عکس‌های گرفته شده‌اش تمامی ندارد، شناخته می‌شود. اگر دنبال خریدن بلیط‌های مناسب برای سفر به دبی هستید، سفرزون می‌تواند به شما در خرید بهترین بلیط‌ ها کمک کند.

­دبی مال، خرید و تفریح در یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا

دبی مال
دبی مال | اماکن دیدنی دبی

اگر در حوالی برج خلیفه قدم می‌زنید و هوس خرید کردن به سرتان زده است، حتما به دبی مال سر بزنید. مرکز خرید دبی مال با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه لوکس، یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید دنیا و از پر بازدیدترین جاهای دیدنی دبی است. اما در اینجا همه چیز به خرید کردن ختم نمی‌شود. ‌به هرطرف که نگاه کنید چیزی برای غافلگیر کردنتان وجود دارد. می‌توانید در پیستِ اختصاصی مرکز خرید، به اسکی روی یخ بپردازید، در سینمای بزرگِ ریل، فیلم ببینید، خوشمزه‌ترین غذاها را در رستوران‌های متنوع آن امتحان کنید، از اجراهای زنده‌ی موسیقی و نمایش‌های مختلف مُد لذت ببرید و به تماشای اسکلت یک دایناسور ۱۵۵ میلیون ساله که از کنار هم قرار گرفتن استخوان‌های واقعی این موجود عظیم‌الجثه ساخته شده است، بروید.

دبی مال | از جاهای دیدنی دبی
دبی مال | از جاهای دیدنی دبی

در طبقه‌ی همکف دبی مال، ورودیِ یکی از عظیم‌ترین آکواریوم‌های دنیا را خواهید دید که هزاران موجود عجیب و غریب و زیبای اقیانوسی در آن نگهداری می‌شوند. در طبقه‌ی دوم نیز باغ ‌وحش زیرآبی قرار دارد. بزرگترین فواره‌ی موزیکال جهان در مجاورت این مرکز خرید واقع شده و رقص آبِ این فواره با موسیقی و نورپردازی‌های زیبا، واقعا تماشایی است.

موزه دبی، بازدید از قدیمی‌ترین بنای شهر

جاذبه‌ های تاریخی دبی
موزه دبی | جاذبه‌ های تاریخی دبی

این موزه یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی است که در قلعه‌ای قدیمی به نام «آل فهیدی» قرار دارد. این قلعه، قدیمی‌ترین بنای شهر دبی است که ساخت آن به سال ۱۷۸۷ بر می‌گردد و در زمان‌های گذشته کاربردهایی همچون کاخ سلطنتی، قلعه‌ی نظامی، انبار مهمات و زندان داشته است. موزه‌ دبی در سال ۱۹۷۱ میلادی، درون این قلعه و با هدف به نمایش گذاشتن نحوه‌ی زندگی سنتی دبی به ویژه در قرن ۱۹ میلادی راه‌اندازی شد. اگر علاقه‌مندید که با تاریخ و فرهنگ دبی و روند تبدیل آن از روستایی ساحلی به یک شهر مدرن و توریستی آشنا شوید، حتما از این موزه دیدن کنید. در اینجا قایق‌ها و وسایل ماهیگیری ساکنان قدیمی دبی و خانه‌های سنتی که در آن زندگی می‌کردند را خواهید دید. همچنین تصاویر زیادی در این موزه وجود دارند که همراه با صداها و جلوه‌های ویژه، نحوه‌ی زندگی مردمان منطقه را پیش از اکتشاف نفت به نمایش می‌گذارند. در قسمت باستان‌شناسی موزه نیز، اشیاء بسیار قدیمی نظیر اسلحه‌ها، ظروف سفالی و … نگهداری می‌شوند.

مسجد جمیرا ، دیدن معماری اسلامی در یکی از جاذبه های تاریخی دبی

مسجد جمیرا
مسجد جمیرا | مکان های دیدنی دبی

نظرتان در مورد بازدید از بنایی مذهبی با معماری فوق‌العاده چیست؟ اگر علاقه‌مند به بازدید از چنین مکانی هستید، مسجد جمیرا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مسجد در سال ۱۹۷۶، در منطقه‌ی لوکس و ساحلی جمیرا ساخته شد و معماری زیبا و خیره‌کننده‌‌ اسلامی آن، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ساختمانِ کِرم رنگ و سنگی، حکاکی‌های ظریفی که در نمای خارجی بنا دیده می‌شوند و گنبد و مناره‌ها، آن را به یکی از زیباترین مساجد و جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی تبدیل کرده است. جمیرا یک تفاوت اساسی با سایر مساجد امارات دارد، اینکه درهایش به روی تمامی افراد با هر آیین و باوری، باز است. اجازه‌ حضور افراد با عقاید مختلف و احترام گذاشتن به تمامی آن‌ها، ویژگی مهمی است که بر جذابیت این مکان می‌افزاید. اگر به مسجد جمیرا می‌روید، دوربین‌تان را فراموش نکنید، چون امکان عکس‌برداری از داخل مسجد و معماری و تزئینات بسیار زیبای آن وجود دارد.

خانه شیخ سعید المکتوم، دریچه‌ای رو به گذشته‌ی دبی

خانه شیخ سعید المکتوم
خانه شیخ سعید المکتوم

اگر به دبی رفتید، خانه‌ی تاریخی شیخ سعید المکتوم را از یاد نبرید. این خانه در منطقه‌ی تاریخی الشندغه (Al Shindagha) قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای موجود در دبی است. خانه‌ا‌ی بزرگ و در عین حال ساده، که در سال ۱۸۹۶ با مصالحی همچون آهک و ساروج ساخته شد و محل زندگی «شیخ سعید آل مکتوم» و خانواده‌اش بود. معماری خانه، بسیار شبیه به خانه‌های مناطق جنوبی و کویری ایران است و دیدن برج‌های خنک کننده (بادگیرها)ی متعددِ آن، حس آشنایی در شما ایجاد خواهد کرد. در سال ۱۹۸۶ بازسازی‌هایی روی خانه انجام گرفت و در حال حاضر موزه‌‌ای شامل چندین نمایشگاه‌ است. در این موزه می‌توانید اشیائی نظیر تمبرها و سکه‌های رایج در زمان حکومت شیخ سعید، تصاویری از زندگی سیاسی و شخصی او، عکس‌هایی از دبی قدیم، نقشه‌ها، مدارک تاریخی و … را ببینید.

ساعت بازدید: امکان بازدید از موزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب وجود دارد.

خانه شیخ سعید المکتوم
خانه شیخ سعید المکتوم | از مکان های دیدنی دبی

دبی فریم، یکی از عجیب‌ترین دیدنی های دبی

دبی فریم دیدنی های دبی
دبی فریم | دیدنی های دبی

دبی فریم (قاب عکس دبی) یکی از تازه تأسیس‌ترین جاهای دیدنی دبی است که همه روزه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. بعد از شنیدن دبی فریم چه چیزی در ذهنتان نقش می‌بندد؟ شاید فکر کنید قرار است با قاب عکسی بزرگ روبرو شوید که تصویری عظیم را به نمایش می‌گذارد، اما اینطور نیست. دبی فریم (Dubai frame) در حقیقت برجی طلایی رنگ، به شکل یک قاب عکس است که در منطقه‌ی زعبیل قرار دارد. آن را به نام «برج پرواز دبی» نیز می‌شناسند. سازه دقیقا بین محله‌های قدیمی دبی-که در حاشیه‌ی نهر دبی قرار گرفته‌اند- و بخش مدرن شهر واقع شده است. این بنا یکی از جدیدترین ساختمان‌های شهر است که در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ افتتاح شد. دو پایه به ارتفاع ۱۵۰ متر دارد و پلی ۹۳ متری و شیشه‌ای این دو پایه را به یکدیگر متصل می‌کند.

پل، در واقع یک سکوی بازدید است که از آنجا می‌توانید نمایی کامل از شهر و آسمان‌خراش‌های زیبای آن را ببینید. بخش‌های مسکونی، تجاری، رستوران، مرکز خرید، موزه‌ها، مراکز تفریحی و… در پایه‌ها قرار دارند. آسانسور برج نیز از دیگر جاذبه‌های آن است که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه در اختیارتان می‌گذارد. قاب دبی در مدت زمانی کوتاه، اهمیت ویژه‌ای در میان جاهای دیدنی دبی پیدا کرده است.

موزه لوور، نمایشگاهِ هنر و تمدن

موزه لوور
موزه لوور | جاذبه های گردشگری دبی

پیوند هنر با روح انسان، مسأله‌ای انکار نشدنی‌ست و نشانه‌های این ارتباط ناگسستنی در جای جای تاریخ بشریت وجود دارد. موزه لوور ابوظبی، یک موزه‌ تمدن و هنر است و مجموعه‌ای با ارزش از آثار هنری و دست‌سازه‌های تاریخی را به نمایش می‌گذارد. آثاری که تاریخ جهان و سیر تحول هنر و فرهنگ‌های متنوع را از دوران ماقبل تاریخ تا عصر حاضر به تصویر می‌کشند و بیش از همه به تجربه‌های مشترک انسانی تأکید دارند. این موزه‌ی جهانی با همکاری و مشاوره‌ی موزه‌ لوور پاریس و با کسب حق امتیاز نامِ آن، در سال ۲۰۱۷ در ابوظبی تأسیس گردید و به یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شد. بنای موزه، در عین دارا بودن عناصر معماری عربی، به شکلی کاملا مدرن و مجلل ساخته شده و سقف مشبک آن بسیار خاص و منحصر به فرد است. در سفر به دبی، پیشنهاد می‌کنیم موزه‌ی لوور را در فهرست مکان‌هایی که حتما باید ببینید، قرار دهید.

موزه لوور
موزه لوور

دهکده جهانی، بازدید از نقاط مختلف دنیا در یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی دبی

دهکده جهانی دبی اماکن دیدنی دبی
دهکده جهانی دبی | اماکن دیدنی دبی

چه چیزی جذاب‌تر و هیجان انگیزتر از اینکه بتوانید تنها در یک روز با فرهنگ‌های ده‌ها کشور دنیا از نزدیک آشنا شوید؟ این تجربه‌ی منحصر به فرد را می‌توانید در دهکده‌ی جهانی دبی کسب کنید. دهکده‌ای که در سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را با چند کیوسک در مجاورت نهر دبی آغاز کرد و هم اکنون در فضایی بالغ بر ۱۶۰ هکتار، در خروجی سی و هفتم خیابان شیخ محمد بن زاید قرار دارد. دهکده‌ی جهانی در حقیقت یک پارک بزرگ است که چهار بخش متفاوت دارد. بخش‌ کنسرت‌ها و رویدادها، غذا، خرید و کارناوال‌ که هرکدام در نوع خود کم‌نظیرند.

دهکده جهانی دبی
گلوبال ویلیج دبی

این جاذبه‌ی فصلی از جالب‌ترین جاهای دیدنی دبی است که هر ساله در فصول سرد و به مدت ۱۵۷ روز دایر است. در اینجا غرفه‌هایی از ۷۸ کشور مختلف دنیا، از جمله ایران را خواهید دید که به شکل بناهای معروف هر کشور ساخته شده‌اند. در این غرفه‌ها انواع سوغات، صنایع دستی و غذاها به فروش می‌رسد و در آنجا با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها آشنا می‌شوید. به علاوه، می‌توانید از تماشای کارناوال‌های مختلف، کنسرت‌ها و نمایش‌های متنوعی که در این دهکده برگزار می‌شوند، لذت ببرید.

اپرای دبی، میزبان بهترین نمایش‌ها و اجراهای هنری

اپرای دبی
اپرای دبی | مکان های دیدنی دبی

اپرای دبی یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات متحده و از جاهای دیدنی دبی است که در منطقه‌ی داون تاون (down town)  دبی قرار دارد. این مجموعه به شکل یک کشتی طراحی شده و دارای بخش‌های مختلفی نظیر سالن تئاتری با ظرفیت دو هزار نفر، سالن کنسرت‌های آکوستیک و … با امکانات صوتی بسیار پیشرفته و با کیفیت است. در اپرای دبی اجراها و رویدادهای فرهنگی متنوعی همچون اپرا، تئاتر، کنسرت، نمایش‌های موزیکال، نمایش‌های مد، نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری و همایش‌ها و کنفرانس‌هایی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند. این مکان برای علاقه‌مندان به تئاتر و نمایش و کودکانی که به این حوزه علاقه دارند، یک پیشنهاد فوق‌العاده است.

خانه اپرا دبی یکی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان نیز محسوب می‌شود. برای صرف غذا به پشت بام ساختمان بروید و در فضایی رویایی، با چشم‌اندازی زیبا از برج خلیفه و فواره‌ دبی، یک وعده‌ غذایی خوشمزه را نوش جان کنید. اپرای دبی در سال ۲۰۱۶  افتتاح شد و جایزه‌ی بهترین طراحی را در همین سال دریافت کرد. معماری شاهکار و خیره‌کننده‌ مجموعه در نوع خود می‌تواند جاذبه‌ای جداگانه باشد که ارزش دیدن را دارد. همین معماری بی‌نظیر اینجا را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده است.

اپرای دبی
اپرای دبی

ساحل کایت، تفریح و هیجان در ساحلی ماسه‌ای و زیبا

ساحل کایت
ساحل کایت

ساحل کایت یکی از سواحل شناخته شده در دبی و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی دبی است که در چند قدمی خیابان اصلی جمیرا قرار دارد. ساحلی با ماسه‌های سفید و نرم که در آنجا همه چیز برای هیجان و بالا بردن آدرنالین فراهم است. کایت سرفینگ (kitesurfing) ورزش اصلی و محبوب این ساحل محسوب می‌شود و از این رو کایت‌های رنگانگی را رقص کنان در آسمان این ساحل خواهید دید. ساحل کایت ، بهشتی برای دوستداران ورزش‌های آبیِ هیجان انگیز است. انواع تفریحات و ورزش‌های آبی مانند ویک بوردینگ (wakeboarding) و پدل بوردیگ ایستاده (stand-up paddleboarding) را می‌توانید در اینجا انجام دهید. به شنا و آب‌تنی بپردازید، آفتاب بگیرید و والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و تنیس ساحلی بازی کنید.

پیاده‌روی و دویدن در خط ساحلیِ بسیار تمیز و زیبا، با منظره‌ای بی‌نظیر از برج‌العرب، از دیگر فعالیت‌های لذت‌بخشی هستند که می‌توانید در اینجا تجربه کنید. فضای ساحل آنقدر پر جنب و جوش و پر انرژی است که کسالت و خستگی روزمره را از تنتان بیرون می‌کند. غذا و نوشیدنی را نیز می‌توانید از دکه‌ها و کامیون‌هایی که مواد غذایی می‌فروشند، تهیه کنید و در کنار ساحل نوش جان نمایید.

این ساحل جاهای دیدنی دبی برای کودکان نیز هست. شما می‌توانید کودک خود را به این ساحل ببرید و بگذارید آزادنه به بازی‌های آبی مشغول شود.

ساحل کایت
ساحل کایت

محله بستکیه ؛ یادآور خانه‌های جنوب ایران

محله بستکیه | جاهای دیدنی دبی
محله بستکیه

دبی،علاوه‌بر سبک معماری مدرن و لوکس، محله‌هایی سنتی، با معماری زیبا و دیدنی کهن دارد که تماشای آن‌ها شما را به یاد خانه‌های قدیمی جنوب کشورمان می‌اندازد. این محله، در واقع قدیمی‌ترین منطقه مسکونی در دبی است که در قرن نوزدهم توسط صیادان و تاجران پارچه از بستاک ایران در این منطقه بنا شد.

محله بستکیه یا الفهیدی، از جمله جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود که در گروه محبوب‌ترین‌ها جای دارد و هر روزه عده زیادی از گردشگران برای تماشای جاذبه‌های آن به این محله می‌روند.

در محله بستکیه می‌توانید خانه های زیبا، همراه با معماری سنتی و کاهگلی را ببینید که حال و هوای  قدیمی و جذابی دارند.

ساختمان‌های آجری رنگ و ساخته شده از مرجان، کاهگل و چوب نخل در این محله چنان خودنمایی می‌کنند که می‌توانید ساعت‌ها به آن‌ها خیره شوید و از زیباییشان لذت ببرید. مغازه‌های صنایع دستی با انواع وسایل سنتی، قایق‌سواری در نهر نزدیک به این محله، گپ‌و‌گفت با مردم و پرسه در کوچه‌های باریک و کهن بستکیه، شما را به وجد می‌آورد.

اکر مسافر دبی هستید و به گشت‌زنی در محله‌های قدیمی علاقه دارید، محله بستکیه مناسب‌ترین مکان برای شماست.

اطلاعات بازدید از محله بستکیه :

ساعات بازدید : همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس محله بستکیه : دبی، محله بستکیه

موزه دبی ؛ مجموعه‌ای از زندگی مردم دبی

موزه دبی | دیدنی های دبی
موزه دبی

از دیگر جاهای دیدنی دبی که جزو جاذبه‌های پرطرفدار آن نیز به شمار می‌رود، می‌توان به موزه دبی اشاره کرد.

موزه دبی، در قلعه آل فهیدی قرار دارد که آن را در سالیان بسیار دور برای دفاع از دبی ساخته‌اند. ساختمان قلعه، جذابیت خاصی دارد و از بلوک‌های مرجانی زیبا ساخته شده که با آهنک در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. ستون‌های چوبی، وظیفه نگهداری از بنا دارند و سقف آن از نخل و گل و لای تشکیل شده است.

موزه دبی، در واقع موزه برتر این شهر است که بخش‌های مختلف آن، تماشایی و مورد توجه‌اند. در بخشی از این موزه، اسلحه‌های قدیمی زیبا و در بخش دیگر آلات موسیقی اماراتی نگهداری می‌شود.

در حیاط بنا، می‌توانید چند قایق بسیار قدیمی و زیبا را ببینید که خودنمایی می‌کنند و در کنار آن‌ها برج بادی زیبا و چشم‌نواز امارات قرار دارد.

در طبقه همکف موزه، سالن‌های نمایش و شهرفرنگ‌ها قرار دارند که سبک زندگی سنتی اماراتی را به تصویر می‌کشند و همچنین جنبه‌هایی از گورهای ۳ و ۴ هزارساله کشف شده از منطقه القصیص را نشان می‌دهد.

در موزه دبی، علاوه‌بر زیبایی معماری سنتی، مجموعه‌ای از ابزارآلات تماشایی و سبک‌ زندگی مردم را می‌بینید که بسیار جذاب و دلچسب است.

اطلاعات بازدید از موزه دبی :

ساعات بازدید : یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰  الی ۲۰:۳۰، جمعه‌ و شنبه‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۰:۳۰.

قیمت بلیت : ۳ درهم

آدرس موزه دبی :

Al Fahidi St | Al Fahidi Fort, Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

خانه شیخ سعید آل مکتوم ؛ موزه‌ای از زیباترین‌ها

خانه شیخ سعید آل مکتوم
خانه شیخ سعید آل مکتوم

از دیگر جاهای دیدنی دبی، می‌توان به خانه شیخ سعید آل مکتوم اشاره کرد که یکی از بناهای زیبا و دیدنی در دبی به شمار می‌رود. شیخ سعید از حاکمان دبی بود که خانه زیبا و تماشایی او، امروزه به عنوان موزه‌ای در دبی استفاده می‌شود.

سبک قدیمی خانه، معماری تماشایی و سنتی و همچنین تزیینات گچی به کار رفته در آن، بسیار جالب توجه هستند.

ساختمان بنا، سی اتاق دور تا دور حیاط دارد و برج بادگیر، از تماشایی‌ترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود. درون این خانه تاریخی، مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک قدیمی وجود دارد و همچنین در سرتاسر ساختمان، نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبر‌هایی به چشم‌ می‌خورد که در حقیقت توسعه امارات را به نمایش گذاشته‌اند.

خانه شیخ سعید آل مکتوم، از جمله دیدنی‌های متفاوت و جذاب در امارات است که یک بار دیدن از آن، قطعا شما را سر ذوق خواهد آورد.

اطلاعات بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم :

ساعات بازدید : یکشنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ الی ۸:۳۰، جمعه و شنبه ۲:۳۰ الی ۸:۳۰

قیمت بلیت : ۳ درهم

آدرس خانه شیخ سعید آل مکتوم : محله الشندغه، بر دبی.

منطقه هنری السرکال ؛ یک منطقه همه چیز تمام

منطقه هنری السرکال | مکان های دیدنی دبی
منطقه هنری السرکال

منطقه هنری السرکال، یکی از مناطق و خیابان‌های زیبا و هنری دبی است که با جای دادن نمایشگاه‌ها و گالری‌های متنوع و زیبا، در گروه محبوب‌ترین مناطق این شهر قرار گرفته.

خیابان السرکال در دل منطقه صنعتی القوز قرار دارد که امروزه به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این منطقه،مجموعه‌ای گسترده و متنوع و البته جذاب از انواع گالری‌ها، عکاسی‌ها، کافه‌های زیبا و نمایشگاه‌های ماشین وجود دارد که تماشای هر یک از آن‌ها، برای گردشگران بسیار جالب است‌. در منطقه هنری السرکال، می‌توانید انواع رستوران‌های عربی و غذاهای معروف و خوشمزه آن‌ها را انتخاب کنید. محله جمیرا در در نزدیکی منطقه هنری السرکال نیز می‌توانید مکانی رویایی برای یک اقامت متفاوت و استراحتگاه ساحلی را انتخاب کنید.

منطقه هنری السرکال دبی، برای یک گردش به یادماندنی بسیار مناسب است.

اطلاعات بازدید از منطقه هنری السرکال :

ساعات بازدید : همه روزه،۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس منطقه هنری السرکال : دبی، منطقه هتری السرکال.

آب نمای دبی

آب نمای دبیآب نمای دبی که بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال دنیا محسوب می‌شود از جذاب‌ترین جاهای دیدن دبی است که دیدن آن حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. این آب‌نما در دریاچه مصنوعی برج خلیفه ساخته شده و طراحی آن توسط یکی از شرکت‌های معروف طراحی در جهان به‌نام شرکت «وی ای تی دیزاین» انجام شده است. نزدیکی برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال به آب نمای دبی باعث شده تا مسافران و گردشگران زیادی برای دیدن آن به این منطقه بیایند.

تور سافاری

جاهای دیدنی دبییک تفریح هیجان‌انگیز و جذاب در بیابان دبی منتظر شماست. برای ماجراجویی در دل کویر و تماشای غروب درخشان بیابان‌های دبی آماده‌اید؟ تور سافاری دبی منتظر شماست. این تور بعد‌ازظهر آغار می‌شود، از عرض بیابان‌های دبی می‌گذرد و بعد از توقف در چند نقطه برای عکاسی به یک مرزعه پرورش شتر می‌رسد. مزرعه اولین مقصدی است که به در طول سافاری به آن خواهید رسید. بعد از مدتی کوتاه ادامه‌ی سفر از جایی که مانده بود آغاز می‌شود و شب‌هنگام کاروان به اردوگاه شبانه می‌رسد. جایی که می‌توانید منظره‌ درخشان و بی‌نظیری از غروب خروشید تماشا کنید.
شترسواری، شن‌سواری، صرف شام، دیدن نمایش‎های مختلف و… بخش‌های جذابی است که در تورهای مختلف سافاری دبی تدارک دیده شده است.

پارک آبی آتلانتیس

جاهای دیدنی دبیپارک آبی آتلانتیس در بین جاهای دیدنی دبی یکی از محبوب‌ترین پارک‌هایی است که از امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برد. این پارک زیرمجموعه هتل آتلانتیس دبی است و درست به‌اندازه‌ی آن مدرن و عالی است. هفت مدل سرسره‌ی مختلف در پارک ساخته شده است که هر کدام از آنها طعم جدیدی از هیجان و ترس دارند! اگر در سفر به دبی و دیدن مکان‌های گردشگری دبی تفریح برایتان اولویت دارد، رفتن به پارک آبی آتلانتیس را فراموش نکنید.

پالم جمیرا

جاهای دیدنی دبینخل جمیرا یا پالم جمیرا یکی از سه جزیره‌ی مصنوعی خلیج‌‌فارس است. این جزیره به‌خاطر شباهتی که به درخت نخل دارد با نام نخل جمیرا معروف شده. جزیره با حدود ۵۲۰ کیلومتر مربع یکی از زیبا‌ترین جزیره‌های انسان‌ساز دنیاست و طراحی آن بسیار زیبا و شگفتی‌آور است. هتل‌ها، محل‌های اقامتی، اماکن تفریحی، رستوران‌های لوکس و مجهز ازجمله امکاناتی است که در این جزیره برای پذیرایی از مسافران و گردشگران تدارک دیده شده. انواع تفریحات آبی و ساحلی هم بخش دیگری از جذابیت‌های این منطقه است.

مسجد بستاکیا

جاهای دیدنی دبییکی از زیبا‌ترین مسجد‌هایی که در لیست جاهای دیدنی دبی ‌می‌توانید به سراغ آن بروید، مسجد بستاکیا است. مسجدی کوچک و زیبا که با مشبک‌های هنرمندانه‌ای که دارد بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. این مشبک‌کاری در ترکیب با نمای بیرونی سفید و محسور‌کننده‌اش اصلی‌ترین ویژگی مسجد بستاکیا است.

سرزمین ماجراجویی آی ام جی

جاهای دیدنی دبیدنیای ماجراجویی آی ام جی اولین و بزرگ‌ترین پارک موضوعی در دبی است. چهار بخش اصلی در پارک آی ام جی وجود دارد که دو بخش آن متعلق‌به دو برند مشهور با نام‌های کارتون نتورک و ماروِل است و دو بخش دیگر، بولوار آی ام جی و دره‌ی گمشده‌ی دایناسورهاست. سرزمین ماجراجویی آی ام جی را با ۱۴۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه سرپوشیده در دنیا می‌دانند. انواع ترن هوایی، وسایل تفریحی هیجان‌انگیز با موضوع شخصیت‌های برند کارتون نتورک و ابرقهرمان‌های مارول، مجموعه سینمایی با ۱۲ پرده، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک بخش‌های اصلی این پارک موضوعی‌اند.

اسکای دایو دبی

اسکای دایو دبی را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی دانست. اسکای دایو یا همان Sky Dive به‌معنای سقوط آزاد از فراز آسمان دبی است. در این ورزش هیجان‌انگیز، شما با هواپیما یا هلی‌کوپتر به ارتفاعات می‌رسید و از آنجا خودتان را به‌سمت پایین می‌اندازید. در فاصله مناسب از سطح زمین چتر نجات خود را باز کرده و روی خشکی یا آب فرود می‌آید. اسکای دایو دبی در بالای جزیره پالم جمیرا در ارتفاع ۴،۰۰۰متری از سطح زمین اجرا می‌شود. مناظری که از بالا نظاره می‌کنید، بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی هستند. البته برای حضور در این ورزش جذاب و هیجان‌انگیز، باید کمی مهارت و مقدار فراوانی دل و جگر داشته باشید! البته نیازی به نگرانی نیست، زیرا مربیان مخصوص تا لحظه آخر در کنار شما حضور دارند. به این ترتیب هم هیجان را تجربه می‌کنید و هم از مناظر تماشایی از ارتفاع ۴هزار متری لذت می‌برید.

ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۶

نشانی: Al Seyahi St – Dubai

قیمت: ۲هزار دلار

ساحل لامر

ساحل لامر یکی از بهترین سواحل دبی به حساب می‌آید. این ساحل بسیار آفتابی است و به تازگی آن را افتتاح کرده‌اند. ساحل لامر برای لم دادن و آفتاب گرفتن جان می‌دهد. درختان نخلی که در مسیر ساحل قرار دارند در ترکیب با گرافیتی‌های جذاب روی دیوارها، نمایی خاص به این ساحل می‌دهند. ساحل لامر فضایی بسیار دوست‌داشتنی دارد که به سبک معاصر آن را طراحی کرده‌اند. آب این ساحل بسیار تمیز است و استفاده از انواع تفریحات آبی در این ساحل امکان‌پذیر خواهد بود. در کنار ساحل لامر انواع کافه، بار، رستوران و امکانات رفاهی و خدماتی مختلف در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده می‌شود. این ساحل به‌صورت ۲۴ ساعته و رایگان قابل استفاده است. پس می‌توانید ساعت‌ها از حضور در این ساحل لذت ببرید و حسابی خودتان را برنز کنید.

ساعات بازدید:  ۲۴ ساعته

نشانی: ۲ A St – Dubai – United Arab Emirates

قیمت: رایگان

آکواریوم لاست چمبرز

در شهرهای توریستی مختلف دنیا می‌توانیم شاهد وجود آکواریوم‌های بزرگ و زیبا باشیم. به‌عنوان مثال آکواریوم استانبول در همین همسایگی ایران، یکی از بهترین و بزرگترین آکواریوم‌های دنیا به حساب می‌آید. خب دبی هم که شهر «ترین‌ها» است. پس باید انتظار بهترین‌ها، بزرگترین‌ها و زیباترین‌ها را در این شهر داشته باشید. آکواریوم لاست چمبز واقع در هتل آتلانتیس دبی، بزرگترین آکواریوم در تمام خاورمیانه و آفریقا به حساب می‌آید. اتاق گمشده نام جذاب‌ترین و معروف‌ترین بخش این آکواریوم است. در این بخش چندین و چند تونل و مسیر پیچ‌در‌پیچ وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید ماجراجویی کنید. در این آکواریوم انواع ماهی‌های خاص و گونه‌های منحصر‌به‌فرد دریایی حضور دارند. شما می‌توانید شاهد کوسه‌های بزرگ، انواع مارماهی، اسب آبی یا پیراناهای گوشت‌خوار باشید. همچنین در بخشی از این آکواریوم امکان شنا در کنار حیوانات مختلف نیز وجود دارد.

ساعات بازدید:  ۱۰ صبح الی ۲۱ شب

نشانی Avenues in Atlantis, The Palm | Crescent Road, Dubai, United Arab Emirates

قیمت: ۱۳۵ درهم

اسکله ابرا

اسکله ابرا جزء دنج‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. این اسکله در بخش تاریخی دبی قرار دارد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، سوار یکی از قایق‌های سنتی و چوبی اسکله ابرا شوید که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید. این شناورهای سنتی همانند لنج‌های ایرانی، مخصوص به همین منطقه هستند. درباره قدمت این نوع قایق نظرات مختلفی وجود دارد. برخی آن‌ها را به هزاران سال قبل نسبت می‌دهند. هر سفر دریایی همراه با این قایق‌های چوبی سنتی حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. در طول مسیر از بازار پارچه، گالری‌های هنری و جاهای دیدنی دبی دیدن خواهید کرد. در نهایتاً شما داخل بازار طلای دبی از شناور پیاده خواهید شد. بد نیست بدانید سالانه حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون گردشگر برای تجربه این سفر دریایی عازم اسکله ابرا می‌شوند.

ساعات بازدید:  ۵ صبح الی ۲۴ شب

نشانی Southern side of Dubai Creek, Dubai 75157, United Arab Emirates

قیمت: ۵ درهم

مسجد ایرانیان بر دبی

قطعاً با دیدن نام این مسجد متعجب می‌شوید. همچنین وقتی که متوجه شوید این مسجد را با نام مسجد علی ابن ابی طالب می‌شناسند، بیشتر متعجب خواهید شد. همان طور که می‌دانید، مردم عربستان همگی پیرو آیین سنت هستند. به همین خاطر رابطه خوبی با شیعیان ندارند؛ اما اینبار برای ایجاد وحدت، مسجدی مخصوص به شیعیان در دبی افتتاح شده است. این مسجد ظاهری مشابه با مساجد ایرانی دارد. برای ساخت این مسجد به جزئیات معماری ایرانی نیز توجه خاصی کرده‌اند. حتی در جزئیات تزئینات و دکوراسیون داخلی نیز تأثیر فرهنگ ایرانی به‌خوبی مشهود است. اگر به‌دنبال مکانی مناسب و آرام برای ادای نماز به سبک شیعیان هستید، این مسجد برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

ساعات بازدید:  ۵ صبح الی ۲۱ شب

نشانی:  Ali Bin Abi Taleb Street – Dubai – United Arab Emirates

قیمت: رایگان

 

سفرزونی عزیز، در بین دیدنی های دبی شما به کدام یک بیشتر علاقه‌مند شدید؟ آیا دوست دارید مقصد سفر بعدی‌تان این شهر زیبا باشد؟ برای ما از تحربه سفرتان بنویسید و بگویید از کدام قسمت سفر بیشترین لذت را بردید؟


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های دبی کلیک کنید.