سایدا سفر

جاهای دیدنی کرج در شب، عیش گردشگران در این شهر را کامل می‌کنند. جلوه‌های گردشگریِ بعضی مکان های دیدنی کرج در شب، دوچندان می‌شود. به همین دلیل شب‌‌گردی در کرج به تفریحی محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است. خوشبختانه مکان‌های بی‌شماری را در کرج سراغ داریم که جان می‌دهند برای شب‌گردی. همان‌گونه که می‌دانید، رسم ما بر این است تا بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم. در نتیجه فهرستی پُروپیمان از بهترین جاهای دیدنی کرج در شب آماده کرده‌ایم. مطمئن باشید با مطالعه‌ این فهرست، در جریان تمامی اطلاعات لازم برای شب‌گردی در کرج قرار می‌گیرید. در ادامه برای شما از بام کرج می‌گوییم و به زیبایی‌های روستا برغان اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم گشت‌و‌گذار در این مکان‌ها، تجربه‌ شب‌گردی در کرج را به خاطره‌ای ماندگار برای شما تبدیل خواهد کرد.

بام کرج

بام کرج

جاهای دیدنی کرج در شب را با معرفی بام کرج آغاز می‌کنیم که مدتی است جای خود را در دل گردشگران اهل شب‌گردی باز کرده است. بام کرج از هر لحاظ که فکرش را بکنید، جان می‌دهد برای شب‌گردی و گشت‌و‌گذار. وقتی از بام کرج صحبت می‌کنیم، منظور منطقه‌ای وسیع در کوهپایه‌های عظیمیه‌ کرج است. به لطف قرارگرفتن بام کرج در منطقه‌ای کوهپایه‌ای، آب‌و‌هوای این ناحیه بسیار دل‌نشین و مطبوع است. در نتیجه اگر می‌خواهید شب‌گردی جانانه‌ای در کرج داشته باشید و به ریه‌های‌تان اکسیژن بیشتری برسانید، حتماً راه بام کرج را در پیش بگیرید. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، این منطقه گزینه‌ای مناسب برای کوه‌‌پیمایی است. هر چقدر در این منطقه بالاتر بروید، منظره‌ای تماشایی‌تر از زیبایی‌های کرج پیش روی شما قرار می‌گیرد. این منظره در شب،‌ از همیشه تماشایی‌تر می‌شود. فرصت تماشای چراغ‌های شهر در شب، موهبتی است که با حضور شبانه در بام کرج مهیا می‌شود.

اگر حرف ما را زمین نینداختید و این منطقه را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در شب برای گشت‌و‌گذار انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً عکس‌های خاطره‌ساز و سلفی‌های اینستاگرامیِ جانانه‌ای بگیرید. اگر هم اهل ورزش هستید و به کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید بعدازظهر راهی بام کرج شوید و از دامنه‌های کوه عظیمیه بالا بروید. خوشبختانه مسیرهای متنوعی برای بالارفتن از این کوه وجود دارد. بعضی از این مسیرها دشوار است و بعضی دیگر به‌اندازه‌ای راحت که حتی اعضای خانواده را نیز می‌توانید همراه خود ببرید. در حین گذر از دامنه‌ این کوه با چشمه‌ای زلال روبه‌رو می‌شوید. پس از این چشمه نیز به استراحتگامی می‌رسید تا نفسی تازه کنید. پس از کوه‌پیمایی جانانه در بام کرج، راه رستوران‌های این منطقه را در پیش بگیرید و شامی اشرافی نوش جان کنید.

آدرس بام کرج: استان البرز، کرج، میدان طالقانی، انتهای خیابان طالقانی شمالی.

مهرداد مال کرج

مهرداد مال کرج

جاهای دیدنی کرج در شب، جاذبه‌های گردشگری متفاوتی پیش روی شب‌گردها قرار می‌دهند. یکی از این مکان‌ها که مطمئن هستیم گشت‌و‌گذار در آن حسابی به شما خوش می‌گذرد، مهرداد مال کرج است. برای اینکه مطمئن شوید گشت‌و‌گذاری جانانه را در مهرداد مال کرج تجربه می‌کنید، کافی است به این نکته اشاره کنیم که با بزرگ‌ترین مرکز خرید در سرتاسر استان البرز روبه‌رو هستید. مهرداد مال، مرکز خریدی عظیم در ۵ طبقه است. در این مرکز خرید، هر کالایی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. بهترین برندهای ایرانی در این برند غرفه دارند. ویژگی‌های این مرکز خرید فقط به فروشگاه‌های بی‌شمار و کالاهای باکیفیت و خوش‌قیمت آن، خلاصه نمی‌شود. یکی از بهترین فودکورت‌های منطقه در این مرکز خرید جا خوش کرده است. فود کورت مهردادمال، محیطی آرام و دلنشین دارد.

به لطف این شرایط می‌توانید پس از پاساژگردی جانانه‌ای در مهرداد مال کرج، سری به این فودکورت بزنید و دلی از عزا در بیاورید. مهرداد مال، یکی از قطب‌های فرهنگی کرج است. بسته به زمانی که برای گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی کرج در شب اختصاص داده‌اید، ممکن است در این مکان با برگزاری جشن و مراسم‌های فرهنگی روبه‌رو شوید. مهرداد مال، نسبت به دیگر مراکز خرید منطقه، مرکزی تازه‌ساز است. در نتیجه از لحاظ امکانات رفاهی نیز خاطرتان جمع باشد که در این مکان چیزی کم‌و‌کسر نمی‌آورید. اگر با خانواده قصد شب‌گردی در کرج را دارید و می‌‌خواهید فرزند دلبندتان شبی خاطره‌ساز را تجربه کنید، سری به طبقه ششم مهرداد مال بزنید. در این طبقه، شهربازی با بهترین سرگرمی‌های دلخواه کودکان خودنمایی می‌کند. این مرکز خرید به دیگر مکان های دیدنی کرج در شب نیز بسیار نزدیک است. مهرداد مال فقط ۴۰ کیلومتر با میدان آزادی تهران فاصله دارد.

آدرس مهرداد مال کرج: عظیمیه، بلوار شریعتی.

پارک جنگلی جهان نما

جهان نما
جهان نما

بسیاری از گردشگرانِ طبیعت‌دوست، پارک جنگلی جهان نما را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در شب می‌شناسند. این پارک در روز بسیار زیباست. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد جاذبه‌های پارک جنگلی جهان نما در شب، دوچندان می‌شود. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم، مکانی تمام‌عیار برای شب‌نشینی در طبیعت است. امکانات رفاهی پارک جنگلی جهان نما در سرتاسر کرج، نظیر ندارد. منظره‌ای دلگشا، دریاچه‌ای مصنوعی، درختانی سربه‌فلک‌کشیده و پُلی تماشایی، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارک جنگلی جهان نما به‌حساب می‌آید. مسئولین گردشگری و فضای سبز کرج، برای این پارک سنگ‌تمام گذاشته‌اند. ماحصل این تلاش را می‌توان در گل‌ها و گیاهانِ خارجی این پارک اشاره کرد. این پارک در منطقه‌‌ای با طبیعتی دیرینه ساخته شده است. در نتیجه درخت‌های کهنسالی در پارک جنگلی جهان نما مشاهده می‌شود. جالب است بدانید دیرینگی برخی از این درخت‌ها حدود نیم‌ قرن است.

جالب‌تر اینکه این پارک از لحاظ وسعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پارک جنگلی جهان نما با وسعتی معادل ۱۴۰۰ متر، به گزینه‌ای جذاب برای طبیعت‌گردی در بین جاهای دیدنی کرج در شب تبدیل شده است. ناگفته پیداست وقتی از پارکی با چنین ویژگی‌هایی صحبت می‌کنیم، به لحاظ امکانات رفاهی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. به همین دلیل این پارک برای خانواده‌هایی که دنبال مکانی برای شب‌نشینی می‌گردند نیز مکانی مناسب و خاطره‌ساز است. در این پارک قسمت‌هایی برای روشن‌کردن آتش تعبیه شده است. در نتیجه اگر اهل غذاهای کبابی هستید و می‌خواهید منقلی آتش کنید و شامی جانانه به بدن بزنید، راه پارک جنگلی جهان نما را در پیش بگیرید. خوشبختانه ورودی این پارک، کاملاً رایگان است. به همین دلیل پارک جنگلی جهان نما، گزینه‌ای مناسب برای گردشگرانی است که در فکر گشت‌و‌گذار در یکی از جاهای دیدنی کرج در شب با هزینه‌ای رایگان هستند.

آدرس پارک جنگلی جهان نما: استان البرز، کرج، آزاد راه تهران کرج

کاروانسرا شاه عباسی کرج

کاروانسرای شاه عباسی کرج | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرج برای جوانان
کاروانسرای شاه عباسی کرج | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرج در شب

کاروانسرا شاه عباسی به بسیاری از جاهای دیدنی کرج در شب، نزدیک است. به همین دلیل می‌توانید بعدازظهر راه این کاروانسرا را در پیش بگیرید و پس از گشت‌و‌گذاری جانانه در آن، راهی دیگر مکان های دیدنی کرج در شب شوید. این کاروانسرا، سال‌های سال است که در فهرست آثار ملی ایران جا خوش کرده. دیرینگی کاروانسرا شاه عباسی به دوران صفویان باز می‌گردد. این کاروانسرا در آن زمان در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. به همین دلیل مکانی محبوب و پرتردد برای استراحت کاروان‌سالارها و تجار بود. پس از مدتی که جاده ابریشم از رونق افتاد، کاروانسرا شاه عباسی نیز تغییر کاربری داد. این کاروانسرا به دلیل موقعیت استراتژیکی که در آن قرار داشت، به قلعه‌ای مستحکم تبدیل شد. دلاورمردان کرجی برای سال‌های سال در این مکان در برابر دژخیمان ایستادند. پس از گذشت‌ سال‌ها، روزگار برنامه‌های دیگری برای کاروانسرا شاه عباسی در نظر گرفت.

وجود حجره‌های مختلف در این کاروانسرا، شرایطی برای ایجاد مدرسه‌ در آن فراهم کرد. در نهایت نیز کاروانسرا شاه عباسی به یکی از جاهای دیدنی کرج تبدیل شد. اکنون،‌ این کاروانسرا مکانی است برای گشت‌و‌گذار تبدیل شده. به علاقه‌مندان آشنایی با فرهنگ مردمان کرج قدیم، این نوید را بدهیم که موزه‌ای پُر از عتیقه‌های کهن در این کاروانسرا وجود دارد. سفالینه‌های باستانی، سکه‌های قدیمی، ابزارآلات کهن و نسخ قدیمی در این موزه خودنمایی می‌کند. گشت‌و‌گذار در کاروانسرا شاه عباسی کرج و بازدید از این موزه، شرایطی فراهم می‌کند تا با فرهنگ اهالی کرج قدیم و سبک زندگی آن‌ها آشنا شوید. سفره‌خانه‌‌ای سنتی در این کاروانسرا قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم پس از گشت‌و‌گذار در کاروانسار، سری به این سفره خانه بزنید و دلی از عزا در بیاورید تا سیاحت شما در یکی از بهترین جاهای دیدنی کرج در شب کامل شود.

آدرس کاروانسرا شاه عباسی کرج: جنوب شرقی میدان شاه عباسی.

پارک چمران کرج

پارک چمران کرج

امکان ندارد سراغ یکی از جاهای دیدنی کرج در شب را از اهالی این دیار بگیرید و به شما آدرس پارک چمران کرج را ندهند. محبوبیت این پارک در بین گردشگران بی‌حکمت نیست. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم با ۴۰ هکتار مساحت، یکی از وسیع‌ترین پارک‌های منطقه است. این پارک جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. با این حال انصافاً باید گفت جشنواره گل‌های لاله، مهم‌ترین ویژگی‌ پارک چمران کرج است. با آغاز بهار هر سال، غوغایی در پارک چمران کرج به راه میفتد. در فروردین و اردیبهشت هر سال، شاهد برگزاری مراسم گل‌های لاله در این پارک هستیم. اگر فرصتی دست داد تا سفری بهارانه به استان البزر داشته باشید و گشت‌و‌گذاری خاطره‌ساز را در یکی از جاهای دیدنی کرج تجربه کنید، حتماً سری به پارک چمران کرج بزنید. مطمئن باشید تجربه قدم‌زدن در پارکی پُر از گل‌های لاله را هرگز فراموش نخواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری پارک چمران کرج فقط به گل‌های لاله این پارک خلاصه نمی‌شود. به هر قسمت از این پارک که نگاهی بیندازید، چشم‌تان به جاذبه‌ای تماشایی و سرگرم‌کننده روشن می‌شود. برای نمونه می‌توان به پارک بانوان اشاره کرد که در قسمتی از این بوستان جا خوش کرده است. قسمت دیگری از این بوستان نیز به پارک ترافیک اختصاص دارد. پیاده‌روی شبانه در این پارک، موهبتی است که گردشگران خوش‌ذوق به‌خوبی قدر آن را می‌دانند. اگر هم کودک خردسالی همراه شماست، حتماً سری به شهربازی پارک چمران کرج بزنید. این شهربازی در بین اهالی منطقه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در شب شناخته می‌شود. این پارک امکانات رفاهی چشمگیری دارد. در این زمینه می‌توان به چندین چشمه سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، کیوسک‌های فروش خوراکی و تنقلات آلاچیق اشاره کرد.

آدرس پارک چمران کرج: مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین، پارکینگ اختصاصی مجموعه پارک چمران.

دریاچه سد امیرکبیر کرج

سد امیرکبیر
سد امیرکبیر

اگر به طبیعت علاقه دارید و دنبال یکی از جاهای دیدنی کرج در شب برای طبیعت‌گردی هستید، در انتخاب دریاچه سد امیرکبیر کرج شک نکنید. این دریاچه که اهالی منطقه به آن سد کرج هم می‌گویند، مکانی است جذاب برای طبیعت‌گردی. سد امیرکبیر روی رودخانه‌ کرج احداث شده است. با حضور در این منطقه، منظره‌ای چشم‌نواز از هنرنمایی مادر طبیعت پیش روی شما قرار می‌گیرد. بسیاری از گردشگرانی که در مسیر حرکت به سمت شمال ایران، دنبال یکی از مکان های دیدنی کرج در شب می‌گردند، راه دریاچه سد امیرکبیر را انتخاب می‌کنند. پیک‌نیک و طبیعت‌گردی، مهم‌ترین سرگرمی دریاچه سد امیرکبیر کرج به‌حساب می‌آید. اطراف این دریاچه را کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای پوشانده است. به لطف این شرایط، می‌‌توانید کوه‌پیمایی جذابی را در دامنه این کوه‌ها تجربه کنید. در دامنه این کوه‌ها، چندین آبشار خروشان و چشمه زلال خودنمایی می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم از صبح راهی این منطقه شوید و پس از گشت‌و‌گذاری جانانه در طبیعت، عصر و شب را به اتراق در طبیعت سرسبزِ سد کرج اختصاص دهید. دریاچه امیرکبیر کرج را بی‌دلیل به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در شب پیشنهاد نکردیم، اطراف این دریاچه تا چشم کار می‌کند، مکان‌هایی برای طبیعت‌گردی مشاهده می‌شود. اگر اهل کمپینگ و گذران شب در طبیعت هستید، بعید می‌دانیم مکانی را در اطراف کرج با جاذبه‌های سد کرج پیدا کنید. با برپاکردن چادر و سرکردن شب در اطراف این دریاچه، فرصتی برای بازدید از آبشار هفت چشمه، غار یخ مراد، آبشار خور، آبشار نوجان و روستای ارنگه پیدا می‌کنید. به جاذبه‌های طبیعی که گفتیم، قله پورا را هم اضافه کنید. جالب است بدانید روستای ارنگه، مسیری بسیار سرراست تا دریاچه سد امیرکبیر کرج دارد.

آدرس دریاچه سد امیرکبیر کرج: شهرستان کرج، کیلومتر ۲۵ جاده کرجچالوس، دریاچه سد امیرکبیر کرج

باغ فاتح کرج

باغ فاتح | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرج در شب
باغ فاتح | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرج در شب

هر کجا که صحبت از جاهای دیدنی کرج در شب مطرح باشد، نامی از باغ فاتح کرج به میان می‌آید. نخستین چیزی که در این باغ، خودنمایی می‌کند، طبیعت سرسبز و زیبای آن است. در نتیجه اگر برای شب‌گردی در کرج، دنبال مکانی با طبیعتی زیبا می‌‌گردید، در انتخاب باغ فاتح کرج، شک نکنید. در گوشه‌و‌کنار این باغ، نیمکت‌هایی تعبیه‌شده تا هر زمان که از گشت‌و‌گذار در آن خسته شدید، روی این نیمکت‌ها بنشینید و از تماشای طبیعت زیبای این باغ لذت ببرید. به علاقه‌مندان لم‌دادن و تخمه‌شکستن نیز این نوید را بدهیم که آلاچیق‌هایی در قسمت‌های مختلف باغ فاتح کرج قرار دارد. باغی که از آن صحبت می‌کنیم، در روز زیبایی‌های چشمگیری دارد. با این حال جلوه‌های تماشایی باغ فاتح کرج در شب، دوچندان می‌شود. با فرارسیدن شب، آرامشی خاص در این باغ حکم‌فرما می‌شود.

قدم‌زدن شبانه در باغ فاتح کرج را به گردشگران خلوت‌نشینی پیشنهاد می‌کنیم که دنبال یکی از بهترین مکان های دیدنی کرج در شب برای پیاده‌روی می‌گردند. جالب است بدانید مجموعه‌ای بزرگ برای تنیس در باغ فاتح کرج وجود دارد. این مجموعه تنیس، جان می‌دهد برای رقابت‌های حرفه‌ای. هشت زمین تمرین تنیس و یک زمین مسابقه را می‌توان از ویژگی‌های اصلی مجموعه تنیس باغ فاتح کرج نام برد. بوفه خرید خوراکی، کافی‌شاپ و رستوران‌ نیز به‌عنوان دیگر امکاناتی شناخته می‌شوند که باغ فاتح کرج را به یکی از بهترین جاهای دیدنی کرج در شب تبدیل کرده‌اند. این باغ در کنار شرایطی مناسب برای ورزشکاران، بهشت کتاب‌خوان‌هاست. در این باغ کلبه‌ کتاب تعبیه شده است. به لطف این شرایط می‌توانید با خرید کتابی از این کلبه، در باغ فاتح کرج بنشینید و در محیطی سرسبز مشغول مطالعه‌ شوید.

آدرس باغ فاتح کرج: استان البرز، کرج، جهانشهر، بلوار جمهوری، بالاتر از میدان سپاه

روستای برغان کرج

روستا برغان کرج

تمامی چیزهایی که از یکی از جاهای دیدنی کرج در شب انتظار دارید، در روستای برغان کرج مهیاست. باغ‌هایی پُر از میوه‌های خوشمزه، مزرعه‌هایی سرسبز و پُرمحصول، رودخانه‌هایی خروشان با آبی زلال و عمارت‌هایی با قدمت کهن، روستای برغان کرج را به گزینه‌ای مناسب برای گشت‌و‌گذار در طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. زیبایی‌های این روستا به‌‌اندازه‌ای است که می‌توانید روز را راهی این منطقه شوید و شب را در یکی از اقامت‌های بوم‌گردی یا خانه‌های محلی این روستا به صبح برسانید تا عیش شما در حین گشت‌و‌گذار در یکی از جاهای دیدنی کرج کامل شود. جاذبه‌های گردشگری روستای برغان کرج به‌اندازه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید یک شبانه‌روز کامل در آن به گشت‌و‌گذار مشغول شوید. اگر راهی روستای برغان کرج شدید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به تپه کش کلا، زیارتگاه چهل دختر برغان، حمام قدیمی برغان، کاروان‌سرا و بازار محلی این روستا بزنید.

بازار محلی که از آن صحبت می‌کنیم، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استان البرز است. اهالی باصفای روستا برغان، آلوچه‌ها و گوجه‌سبزهای خوشمزه‌ای در این بازار پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. خراطی، خیاط‌خانه، رنگرزی، حلاجی، شیرینی‌پزی، گیوه‌دوزی و عطاری را می‌‌توان از حرفه‌هایی نام برد که کسبه بازار محلی روستا برغان به آن مشغول هستند. به علاقه‌مندان صخره‌نوردی و پیاده‌روی نیز این نوید را بدهیم که کوه‌پایه‌های اطراف این روستا، گردشگران ماجراجو را به رقابت فرا می‌خواند. دوچرخه‌سواری، آفرود، پیک‌نیک در طبیعت و موتورسواری از دیگر سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی است که با حضور در این روستا می‌توانید به‌ آن‌ها مشغول شوید. جاذبه‌های روستا برغان به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در شب، آوازه‌ این روستا را بر سر زبان گردشگران انداخته است. به همین دلیل در این روستا چندین رستوران اعیانی وجود دارد. در این زمینه می‌توان به رستوران دوآسیاب،‌باغ رستوران باران و باغ خانوادگی آبشار اشاره کرد.

آدرس روستای برغان کرج: غرب استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، دهستان برغان.

سخن پایانی

جاهای دیدنی کرج در شب، از گردشگری جانانه‌ای نوید می‌دهند. مکان‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. امیدواریم با مطالعه‌ این مطلب، شب‌گردی خاطره‌سازی را در کرج تجربه کنید. در پایان باید گفت از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرینی از گشت‌و‌گذار در مکان های دیدنی کرج در شب دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های ارزشمند و خاطره‌های شنیدنی را در قسمت نظرات با ما و دیگر علاقه‌مندان سفر و سیروسیاحت به اشتراک بگذارید.