سایدا سفر

اگر شما هم در جستجوی رستوران گیلکی در تهران هستید این مطلب را از دست ندهید. نواحی شمالی ایران به دلیل سرسبزی و طبیعت بی‌نظیری که دارد، مقصد بسیاری از مسافران بوده است. شهرهای شمالی علاوه بر طبیعت، غذاهای خوشمزه و خاصی دارند که توجه مسافران را جلب می‎‌کند و هرکسی حتی اگر یکبار هم به این شهرها مسافرت کرده باشد، لذت خوردن غذاهای این منطقه را از یاد نخواهد برد.

غذاهای گیلکی، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خوراک‌هایی است که در مناطق شمالی می‌توان پیدا کرد. تنوع بسیار بالا، عطروطعم بی‌نظیر از جمله مواردی هستند که غذاهای گیلان را خاص و متفاوت می‌کنند. اما اگر یک روز در تهران هوس غذاهای گیلکی کردیم، باید تا گیلان سفر کنیم؟

پاسخ این سؤال منفی است؛ چون در تهران هم رستوران‌های گیلکی خوب و باکیفیتی حضور دارند که می‌توانند حال و هوای گیلان را برای شما زنده کنند. در این مطلب از وبلاگ سفرزون به معرفی این رستوران‌ها می‌پردازیم.

رستوران گیلار

رستوران گیلکی در تهرانگیلار، حال و هوای سنتی گیلان را برای شما رقم می‌زند. دکوراسیون این رستوران، با استفاده از معماری کهن تزئین شده است و به‌خوبی حس شمال را تداعی می‌کند. سابقۀ چندین و چند سالۀ این رستوران و کیفیتی که ارائه می‌کند، زبانزد افرادی است که آن را تجربه کردند.

گیلار یکی از رستوران‌های گیلکی پرطرف‌دار تهران است که به‌خاطر طعم اصیل و خوشمزه غذاهای گیلانی و نحوۀ سرو غذا که در ظروف سفالی انجام می‌شود، روزبه‌روز رونق بیشتری گرفته است. برخی از غذاهای محلی گیلکی که در منوی گیلار حضور دارند، عبارت‌اند از:

  • مرغ ترش
  • فسنجان با اردک
  • ماهی سفید شکم پر
  • کباب ترش

ساعت کاری رستوران: از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: خیابان نیاوران به سمت تجریش، بعد از سه‌راه یاسر، نرسیده به چهارراه مژده، پلاک ۳۹۷

تلفن: ۰۲۱۲۲۷۴۱۶۶۵

رستوران گیلانه

رستوران گیلکی در تهرانگیلانه با طراحی سنتی که در داخل آن انجام شده و نمادهایی مثل قاب پنجره چوبی و گل شمعدانی، شما را یک سفر به گیلان می‌برد و برمی‌گرداند. برخی از مشتریان گیلانه معتقدند که غذاهای این رستوران، حتی از برخی رستوران‌های رشت هم بهتر است و طعم و مزۀ بهتری دارند.

در این رستوران غذاها در داخل ظرف مسی سرو می‌شوند و مهمانان خارجی زیادی به این رستوران می‌روند. محیط رستوران هم از دیگر دلایلی است که گیلانه را به یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران بدل کرده است.

ساعت کاری رستوران: از ۱۲ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: بلوار آفریقا، خیابان جردن، بلوار صبا، پاساژ مدیترانه

تلفن: ۰۲۱۲۲۰۴۰۳۲۴

در سفرزون بخوانید :

رستوران آمولای

رستوران گیلکی در تهرانرستوران آمولای در قسمت شمالی تهران واقع شده است و کیفیت غذاهایی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، بسیار خوب و عالی است. آمولای در زبان گیلکی به معنای پروانه است و این رستوران با الهام از این اسم، غذاهای گیلکی خود را به بهترین شکل به دست مشتریان خواهد سپرد.

ساعت کاری رستوران: از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: خیابان نیاوران، ضلع شمالی کاخ نیاوران، ابتدای خیابان کاشانک، پلاک ۳۸۶

تلفن: ۰۲۱۲۶۱۱۸۴۰۱

رستوران گمج

رستوران گیلکی در تهرانگمج در زبان گیلکی به معنای قابلمه سفالی است. البته معنای دیگری هم دارد که باید اهل گیلان باشید تا متوجه آن شوید. در استان گیلان با استفاده از گمج غذاهای مختلفی مثل فسنجان می‌پزند. رستوران گمج در تهران دو شعبه دارد و کیفیت هر دوی آن‌ها بسیار بالاست اما یکی از این شعب فقط به‌صورت بیرون‌بر خدمات ارائه می‌دهد. منوی غذایی این رستوران هم تنوع بالایی دارد و شامل انواع غذاها و دسرهای اصیل گیلانی است.

ساعت کاری رستوران: از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: ونک، بلوار حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، بلوار شهیدی، کوچه کمان شرقی، مجموعه رستوران‌های سیاوش
تلفن: ۰۲۱۸۸۸۷۰۲۸۴

رستوران ماهی سفید

رستوران گیلکی در تهرانسرو غذاهای لذیذ گیلانی و غذاهای ایرانی با مواد اولیۀ باکیفیت را در این رستوران می‌توانید تجربه کنید. علاوه بر منوی کامل غذاهایی گیلانی، محیط زیبا و طراحی آن نیز یکی دیگر از جذابیت‌هایی است که شما را برای رفتن به این رستوران مجاب می‌کند. رستوران ماهی سفید غذاهای خوشمزه خود را با قیمت بسیار مناسبی سرو می‌کند و اگر در بین غذاهای شمالی، به غذاهایی که شامل ماهی هستند علاقه دارید، به‌هیچ‌عنوان رستوران ماهی سفید را از دست ندهید.

ساعت کاری رستوران: از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، بعد از چهارراه اختیاریه، پلاک ۹۵

تلفن: ۰۲۱۲۲۵۵۴۶۱۵، ۰۲۱۲۲۵۵۲۳۵۹

رستوران بهزاد

معمولاً منوی رستوران‌های گیلکی تهران، شامل غذاها و پیش‌غذاهای معروف گیلان است و کمتر می‌توان در آن‌ها غذاهای خاص این منطقه را تجربه کرد؛ اما رستوران گیلکی بهزاد که در سمت غرب تهران و منطقۀ شهرک غرب واقع شده است، منوی کاملی از غذاهای گیلکی دارد که حتی غذاهای خاص و پیش‌غذاهای کمیاب مناطق شمالی را هم می‌توانید در آن پیدا کنید.

معمولاً رستوران بهزاد شلوغ است و برای مراجعه به آن بهتر است که از قبل رزرو کنید. فضای سرسبز و زیبا، برخورد خوب و محترمانۀ پرسنل، کیفیت خوب مواد اولیه و غذاهای خوشمزه از جمله ویژگی‌هایی است که این رستوران را به یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران تبدیل کرده است.

ساعت کاری رستوران: از ۱۲ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج، نبش توحید ۴

تلفن: ۰۲۱۸۸۵۸۴۸۰۰

در سفرزون بخوانید :
بهترین دیزی تهران را کجا بخوریم؟ | مزه‌مزه کردن یک طعم اصیل ایرانی در تهران

رستوران ماهی ماهی

رستوران گیلکی در تهرانهتل تاج‌محل که در خیابان شیخ بهایی واقع شده است، یکی از هتل‌های لوکس و مدرن در شهر تهران محسوب می‌شود. رستوران گیلکی ماهی ماهی در کنار یک رستوران هندی، در هتل تاج‌محل قرار گرفته است. این رستوران به دلیل واقع‌شدن در هتل ممکن است قیمتی بالاتر از رستوران‌های دیگر داشته باشد؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد و رستوران ماهی ماهی در هتل تاج‌محل می‌تواند تجربۀ خاطره‌انگیزی از غذاهای گیلکی را برای شما رقم بزند.

ساعت کاری رستوران: از ۹ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: خیابان شیخ بهائی جنوبی، پلاک ۲۹، هتل تاج‌محل

تلفن: ۰۲۱۸۸۰۳۵۴۴۴

رستوران آویشو

رستوران گیلکی در تهراناگر در شرق تهران زندگی می‌کنید و به دنبال یک رستوران گیلکی باکیفیت هستید، آویشو یک انتخاب ایده‌آل است. منوی غذایی متنوع، پرسنل خوش‌اخلاق، فضای لوکس و… از جمله مزایایی هستند که باعث می‌شوند، آویشو را برای میل کردن غذاهای گیلکی انتخاب کنید.

ساعت کاری رستوران: از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: فلکه اول تهرانپارس، خیابان امیری طائمه (گلبرگ)

تلفن: ۰۲۱۷۷۸۶۵۳۵۴

در سفرزون بخوانید :
رستوران های گیلان ، معرفی جاهایی برای یک شکم‌گردی لذت‌بخش در استان باران و دریا

رستوران گیلک

رستوران گیلکی در تهرانفضای دنج و آرامش‌بخش رستوران گیلکی گیلک ویژگی است که تعداد زیادی از مشتریان این رستوران به آن اشاره می‌کنند. در این رستوران غذاهای گیلکی به شکل خاصی پخته می‌شوند. اگر به ماهی‌های شمالی علاقه دارید، گیلک یکی از بی‌نظیرترین رستوران‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. در گیلک ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، ماهی سوف، ماهی تیلاپیا به همراه کته سرو می‌شوند و در بخش پیش‌غذاها هم آیتم‌های جذاب و خوشمزه‌ای وجود دارد که از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد.

ساعت کاری رستوران: از ۱۲ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری ۱۵

تلفن: ۰۲۱۸۸۰۳۰۴۰۴

سخن پایانی

غذاهای گیلکی یکی از پرطرف‌دارترین و متنوع‌ترین غذاهایی هستند که در اقوام ایرانی وجود دارند؛ به همین دلیل طرف‌داران این غذاها هم کم نیستند. برای هر بار خوردن غذای گیلکی دیگر نیازی نیست که مسافت زیادی را طی کنید تا به شهرهای این استان برسید. فقط کافی است که به نزدیک‌ترین رستوران گیلکی که معرفی کردیم مراجعه کنید و حال و هوای گیلان را برای خود زنده کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از رستوران‌های گیلکی تهران را به شما معرفی کنیم. اگر احساس می‌کنید که اسم رستورانی ازقلم‌افتاده است، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید تا به این لیست اضافه کنیم. اگر هم تجربه‌ی رفتن به رستوران‌های نامبرده را دارید، خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.