سایداسفر

در مطلب قبلی که در همین سایت منتشر شده است و از طریق این لینک می توانید آنرا مشاهده کنید، درمورد تور لحظه آخری استانبول یا تور ارزان استانبول که اصطلاحاٌ آفر تور استانبول نامیده می شوند توضیحاتی ارائه شد که با این مدل از تورها آشنا شوید. در این مطلب در مورد قیمت گذاری تورها صحبت خواهد شد تا با چگونگی تعیین قیمت یک تور از جمله قیمت تور استانبول آشنا شوید. این موضوعی است که نیاز به شرح و توضیح در مورد خدمات گردشگری موجود در تورها را نیز دارد.بنابراین در ادامۀ مطلب همراه من باشید تا اطلاعاتتان در مورد قیمت گذاری تورها و خدمات گردشگری موجود در تورها که شامل تمام تورها، از جمله تور استانبول نیز میشود آشنا شوید.

پس از مطالعۀ توضیحات اگر سوالی پیش آمد و یا نیاز به راهنمایی بیشتر بود، می توانید اول به صفحۀ تور استانبول سری بزنید و قیمت تور استانبول را مشاهده کنید. یا می توانید با همکاران و کارشناسان ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی از طریق شماره های ۳۳ و ۲۶۷۱۲۷۳۱ تماس گرفته و سوالاتتان را مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنید یا اطلاعات آفر تور استانبول را بگیرید. یا کار رزرو تور استانبول خود را به ما بسپارید.

قیمت گذاری تورها

قیمت یک تور شامل مجموع قیمت خدمات گردشگری موجود در آن میباشد. یک تور از یکسری خدمات گردشگری تشکیل شده است. تور مسافرتی یک خدمت است که توسط دفاتر خدمات مسافرتی ارائه میشود. یعنی با خرید تور در اصل شما یکسری خدمات مرتب شده را خریداری میکنید.

تور یا پکیج تور یا بستۀ سفر یا تور مسافرتی، از یکسری خدمات گردشگری تشکیل میشود که سفر نیز با استفاده از این خدمات انجام میشود. قیمت تور نیز بر اساس مجموع قیمت خدمات موجود در تور تعیین میشود و به این شکل استکه قیمت یک تور مانند قیمت تور استائبول مشخص میشود. یعنی قیمت تک تک خدمات موجود در تور با هم جمع شده و قیمت کلی تور مشخص میشود.

یک آژانس مسافرتی که برگزار کنندۀ تور است، تمام خدمات مورد نیاز برای تور را از تامین کننده های آنها گردآوری کرده و آنها را بر اساس زمان و مکان دقیق آنها مرتب کرده و با استفاده از آنها یک سفر را برنامه ریزی کرده و سپس آنها در قالب یک پکیج کامل تور ارائه میکند. مسافران نیز با خرید تور یا ثبت نام در آن، در اصل تمام خدمات موجود در آنرا یکجا و بصورت کلی خریداری یا رزرو میکنند. در زمان سفر نیز با استفاده از این خدمات استکه، راهی سفر میشوند، سفر خود را ادامه میدهند و سپس آنرا به پایان میرسانند.

این خدمات شامل وسیلۀ سفر، محل اقامت در مقصد، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، ترانسفر بین شهری در تورهای ترکیبی دو یا چند شهری، بیمۀ مسافرتی، گشت شهری و خدمات تورلیدر یا راهنمای سفر میباشند. این خدمات در تورهای داخلی و خارجی یکسان و مشابه هستند و تمام یا بخشی از آنها یا انواع مختلفی از آنها در تور گنجاده شده و تور بسته میشود. اما در تورهای خارجی آنهم به مقصد کشورهایی که برای ورود به آنها به ویزا نیاز باشد، خدمات اخذ ویزای توریستی به خدمات موجود در تور و بهای آن به قیمت کلی تور افزوده میشود.

در پاراگراف قبل گفته شد انواع مختلفی از خدمات در تور گنجانده میشود. هر خدمت بجز اینکه تامین کننده و قیمت خاص خود را دارد، انواع مختلف و متفاوتی هم دارد که بسته به شرایط و عواملی، یکی از انواع آنها در تور قرار میگیرد. این عوامل شامل، نوع تور، کیفیت مدنظر برای آن، ویژگیها و شرایط مقصد، تعداد نفرات شرکت کننده در تور، فاصلۀ مبدا و مقصد و گاهی بنابه درخواست مسافر میباشند. با توجه به این عوامل، یکی از انواع یک خدمت در تور قرار گرفته و تور بسته میشود. ضمناٌ اینکه کدام نوع از یک خدمت در تور قرار گیرد، بر نوع، کیفیت و قیمت تور اثر میگذارد.

اطلاع از نحوۀ تعیین قیمت و آشنایی با خدمات گردشگری موجود در تورها، زمانی به کمک شما می آیند که قصد سفر داشته باشید و برای آن بخواهید یک تور بخرید و با استفاده از خدمات تور راهی سفر شوید. در این زمان به بررسی پکیجهای مختلف و مقایسۀ قیمت آنها خواهید پرداخت. اولین موضوعی که به آن بر خواهید خورد، اختلاف در قیمتها است. شاید بخواهید پکیج ارزانتر را انتخاب کنید، اما معمولاٌ اختلاف در قیمتها، بدلیل اختلاف در خدمات گردشگری موجود در تورها است. آشنایی با تمام خدمات موجود در تورها و انواع مختلف هرکدام از آنها، میتواند باعث شود که توری با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت را انتخاب نمایید.

هرکدام از خدماتی که نام برده شد و در تورها گنجانده میشوند، انواع مختلف و متفاوتی دارند که بر اساس عواملی که ذکر شد، یکی از آنها انتخاب شده و در تور قرار داده میشود. برای مثال وسیلۀ سفر یا وسیلۀ نقلیه ای که با آن ترانسفرهای فرودگاهی و بین شهری انجام میشوند، از میان وسایل سفر زمینی، هوایی و دریایی انتخاب میشوند. یا اقامتگاه مسافران در مقصد از یک خانۀ محلی و بوم گردی تا هتلی مجلل و ۵ ستاره با تمام امکانات متغیر است. سایر خدمات نیز انواعی دارند که میتوانند در تور قرار گیرند.

دقت به خدماتی که در تورها قرار دارند و انواعشان، دلیل اصلی اختلاف در قیمتها را برای شما مشخص خواهد کرد. حتی در زمان خرید تور و عقد قرارداد نیز باید دقت کنید که نوع خدمتی که در پکیج ذکر شده یا توسط کارشناس فروش اعلام شده، دقیقاٌ در قرارداد ذکر شود تا از اشتباه در زمان ارائه یا سوءاستفادۀ احتمالی جلوگیری شود. در ادامۀ مطلب در مورد نحوۀ ارائۀ خدمات موجود در تور در زمان سفر توضیح خواهم داد.

ارائۀ خدمات

نحوۀ ارائۀ خدمات در تورها به این شکل استکه، در روز اول سفر با استفاده از وسیلۀ سفر از مبدا به سمت مقصد حرکت میکنید. فرض کنید وسیلۀ سفر هواپیما باشد. با پرواز از تهران به استانبول رفته و پس از رسیدن به فرودگاه مقصد، شخصی بعنوان تورلیدر به استقبالتان آمده و شما را از فرودگاه به هتل میرساند. این خدمت، ترانسفر رفت فرودگاهی میباشد.

پس از رسیدن به هتل، هماهنگی برای پذیرش در هتل و تحویل اتاق صورت میپذیرد و یک اتاق تحویل شما میشود. از این زمان، روزهای اقامت در اقامتگاهتان در مقصد آغاز میشود. در همین زمان هماهنگی بین شما و تورلیدر برای روز و ساعت گشت شهری انجام میشود.

در زمان مقرر تورلیدر به سراغ شما آمده و به همراه عده‌ای از مسافرن به گشت شهری  میروید و از این خدمت استفاده میکنید. در روز آخر سفر نیز باز تورلیدر به سراغ شما آمده و شما را از هتل به فرودگاه میرساند که این خدمت، ترانسفر برگشت فرودگاهی نامیده میشود. سپس با استفاده از وسیلۀ سفر به شهر خود بازگشته و سفر شما خاتمه می یابد.

در روزهای میانۀ سفر، اگر سوالی یا مشکلی داشته باشید که نیاز به راهنمایی و کمک داشته باشید، میتوانید با تورلیدر تماس گرفته و از راهنمایی و کمک او بهرهمند شوید. همچنین در روزهای سفر، اگر حادثه یا سانحه ای برای مسافری رخ دهد که نیاز به خدمات پزشکی داشته باشد، میتواند از بیمۀ مسافرتی استفاده کند تا هزینه های درمانش پوشش داده شوند.