سایداسفر

بر روی کره زمین پدیده‌های طبیعی و آثار تاریخی شگفت‌انگیزی وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و سفر بسیار جذاب خواهد بود. از آثار باستانی باقی‌مانده از تمدن‌های بزرگ دنیا گرفته تا پدیده‌های طبیعی جذابی مانند آبشار، پارکهای ملی و سواحل شگفتانگیز. اگر دوست دارید با برخی از پدیده‌های طبیعی و تاریخی جذاب و شگفت‌انگیز جهان آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. 

شهر ونیز 

 یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های دست‌ساز جهان شهری زیبا بنام ونیز در ایتالیا است. با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت و سفر به این شهر می‌توانید از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید. مردم این شهر برای جابه‌جایی از قایق استفاده می‌کنند. شهر ونیز شامل جزیرههای کوچکی از ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف است که برخی از این جزایر به‌وسیله‌ی پل به یکدیگر وصل می‌شوند و برخی دیگر کاملاً از هم فاصله دارند. ازجمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • گراند کانال 
  • برج کلیسای سنت مارک 
  • ساحل زیبایی به نام Lido di Venezia 

دیوار چین 

اگر هوس گشت‌وگذار در کشورهای شرق آسیا به سرتان زد، می‌توانید با خرید بلیط هواپیمای خارجی سفرمارکت به مقصد چین به دیدن یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های جهان یعنی دیوار چین بروید. این دیوار ۷ هزار متر طول دارد و از شرق تا غرب کشور چین را می‌پوشاند. دیوار چین از کوهستان‌ها، بیابان‌ها و مراتع مختلفی عبور می‌کند. در حدود ۲۰۰ سال پیش مردم این منطقه برای محافظت در برابر حملات مغول‌ها این دیوار را می‌سازند. 

شهر باستانی ماچو پیچو 

اگر به تاریخ علاقه دارید و می‌خواهید با یکی از باستانی‌ترین تمدن‌های قاره آمریکا آشنا شوید، به کشور پرو سفر کنید. در ۷۰ کیلومتری شمال غربی شهر «کوزکو»، در بلندترین نقطه کوه «ماچو پیچو» می‌توانید بقایای باقی‌مانده از تمدن باستانی «اینکاها» را مشاهده کنید. 

شهر باستانی ماچو پیچو

آبشارهای نیاگارا 

یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی که می‌توانید در مرز بین آمریکا و کانادا مشاهده کنید، آبشارهای نیاگارا است. این آبشار از ۲ آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک‌تر تشکیل می‌شود. آبشارهای نیاگارا بر روی رودخانه نیاگارا قرار گرفته‌اند. آبشارهای بزرگ نیاگارا به نام‌های زیر شناخته می‌شود: 

  • آبشار آمریکایی 
  • آبشار نعل اسب 

 آبشار کوچک آن نیز به نام آبشار نقاب عروس شناخته می‌شود. می‌توانید بر روی برج «اسکای لاین» که بر فراز این آبشار ساخته‌شده است و ۲۳۶ متر ارتفاع دارد، قرار بگیرید و مناظر زیبای اطراف این آبشار را تماشا کنید. 

مجسمه غول‌پیکر ابوالهول 

در شمال قاره آفریقا در حدود چند  هزار سال پیش یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های دنیا به وجود آمد. احتمالاً تا کنون نام فراعنه مصر را شنیدهاید و عکسهایی از آثار باستانی به‌جای مانده از دوران حکومت آن‌ها را دیده باشید. یکی از این آثار مجسمه غول‌پیکری به نام ابوالهول است که بیشتر از ۲۰ متر ارتفاع دارد. این مجسمه بزرگ‌ترین مجسمه سنگی ساخته‌شده توسط دست انسان است. مجسمه ابوالهول حدود ۴۵۰۰ سال پیش‌ساخته شده است.

اگر علاقه دارید آثار باستانی باقی‌مانده از تمدن‌های بزرگ تاریخ بشر را از نزدیک ببینید، به کشور مصر سفر کنید و این مجسمه غول‌پیکر را از نزدیک ببینید. در سفرتان به این کشور علاوه بر این مجسمه، میتوانید  از اهرام ثلاثه مصر که یکی از عجایب هفت‌گانه جهان به شمار می‌آید، بازدید کنید. 

ساحل سرخ چین 

اگر به کشور چین سفر کرده‌اید و دوست دارید با طبیعت زیبای آن آشنا شوید، حتماً به دیدن ساحل سرخ در این کشور بروید. ساحل سرخ کشور چین در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهری به نام «پانجین» قرار گرفته است. در این منطقه بیش از ۳۹۹ گونه حیوانی و همچنین ۲۶۰ گونه پرنده زندگی می‌کند. این ساحل به دلیل رنگ جذابی که دارد، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. رنگ قرمز این ساحل به دلیل وجود نوعی جلبک دریایی است. 

چاله آبی بلیز 

یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی جذابی که می‌توانید در لیست شگفت‌انگیزترین پدیده‌های جهان قرار دهید، چاله آبی بلیز است. این چاله آبی در کشوری به همین نام (بلیز) در آمریکای مرکزی قرار گرفته است. ۱۴۵ متر عمق و ۴۰۰ متر طول دارد. یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن غواصی کنید. آب‌های شفاف این منطقه به شما تجربه بی‌نظیری از غواصی را می‌دهد. همچنین در این منطقه انواعی از لاک‌پشت، مرجان دریایی و ماهی‌های جذاب و دیدنی وجود دارد. 

قاره قطب جنوب 

نمی‌شود از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های جهان یاد کرد و نامی از قاره جنوب نبرد. قاره‌ای که ۹۹ درصد آن را یخ پوشانده است و اقلیم متفاوتی نسبت به دیگر بخش‌های کره زمین دارد. اگر به طبیعتگردی علاقه دارید و میتوانید به دوردست‌ترین نقاط کره زمین سفر کنید، قاره جنوب مکان شگفت‌انگیزی برای بازدید و ماجراجویی است. سردترین نقطه جهان با دمای منفی ۸۹ درج در این قاره ثبت‌شده است. 

قاره قطب جنوب

پارک ملی بنف در کانادا 

اگر در کشور کانادا زندگی می‌کنید یا علاقه دارید تا با طبیعت زیبای آمریکای شمالی آشنا شوید، به پارک ملی «بنف» بروید. این پارک ملی یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی کانادا است و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این پارک ملی می‌توانید انواعی از پدیده‌های طبیعی مختلف نظیر موارد زیر را تماشا کنید: 

  • کوه‌های راکی 
  • یخچال‌های طبیعی 
  • جنگل‌های مخروطی 
  • دشت‌های یخی 
  • حیات وحش متنوع 
  • دریاچه‌های زیبایی نظیر لوئیز و مینویانکا 

جاهای دیدنی جهان به این موارد ختم نمی‌شود و تعداد زیادی پدیده‌ طبیعی، آثار تاریخی و باستانی در کشورهای مختلف جهان وجود دارد که می‌توانید برای بازدید از آنها تا آخر عمرتان نیز برنامه ریزی کنید. در ادامه نام برخی دیگر از پدیده‌های طبیعی جذاب جهان را نام می‌بریم: 

  • کاپادوکیه در ترکیه 
  • پارک ملی دنالی‌ در آلاسکا 
  • خلیج دیسکو در گرینلند 
  • جزایر گالاپاگوس در اکوادور 
  • پارک ملی گراند کانیون در آمریکا 
  • دیواره بزرگ مرجانی در استرالیا 
  • جزایر فارو در دانمارک 

 جمع بندی 

اگر اهل ماجراجویی و سفر باشید و پول کافی برای گشت‌وگذار در دور دنیا را در اختیار داشته باشید، می‌توانید در کشورهای مختلف جهان  انواعی از پدیده‌های طبیعی و تاریخی را پیدا کنید. در این مقاله سعی کردیم برخی از این پدیدهها را به شما معرفی کنیم؛ اما فهرست جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی جهان بسیار طولانی‌تر از آن است که بتوانیم تمامی آنها را در یک مقاله بگنجانیم.