سایداسفر

در هر یک از شهرهای ایران جاذبه‌های منحصری به‌فردی وجود دارد که بهترین بهانه برای سفر به‌شمار می‌رود. حالا اینکه کدام شهر را برای سفر انتخاب کنید با توجه به هدفتان از سفر، بودجه و حتی تعداد روزها متفاوت خواهد بود. اما در هر صورت مقاصدی در لیست شما قرار می‌گیرند که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. 

اگر هوس گشت‌وگذار در دل طبیعت کرده باشید یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها، شمال کشور است. خطه سرسبز و دیدنی که از یک طرف با جنگل‌هایش و از سوی دیگر با آبی دریای خزر میزبان شماست. البته اگر قصد رفتن به این مناطق و اقامت در ویلا شمال را دارید باید در فصل مناسبی سفر کنید. چرا که بیشتر شهرهای شمالی، به‌ویژه شهرهای ساحل در فصل تابستان رطوبت زیادی دارند. اما از سوی دیگر تنوع بالای اقلیم شمال کشور باعث شده که برخی از شهرهای آن حتی در دل تابستان هم خنک باشند. 

پس یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب مقصد به آن توجه کنید، فصل سفر است. شک نکنید که در ایران چهارفصل همیشه مقاصد زیادی برای سفر وجود دارند که فقط نیاز به یک برنامه‌ریزی درست دارند. بخشی از این برنامه‌ریزی مربوط با انتخاب مقصد و بخشی دیگر مربوط به اجاره کردن ویلا یا هر اقامتگاه مناسب دیگری است که با شرایط سفر شما همخوانی داشته باشد. پس از آن باید برای جاذبه‌های دیدنی که در مقصدتان وجود دارد برنامه‌ریزی کنید. 

در ادامه دو شهر دیدنی برای سفر معرفی می‌کنیم تا به‌عنوان پیشنهاد و راهنمای سفرتان بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

جواهر ده روستای بهشتی رامسر

در مرز گیلان و مازندران یعنی در شهر زیبای رامسر، جواهری به نام جواهر ده وجود دارد که مانند یک نگین سبز در این منطقه می‌درخشد. جایی که حتی در دل تابستان نیز خنک است و با اجاره ویلا رامسر نیز می‌توانید برای گشت‌وگذار روی آن حساب کنید.

جواهر ده در واقع یک منطقه ییلاقی است که از یک جاده پیچ در پیچ سرسبز شما را به بالای ابرها می‌رساند. جاذبه‌های متنوع در جواهر ده اینجا را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین مناطق شمال کشور کرده که برای سفر در بهار و تابستان بسیار جذاب است.

جواهر ده روستای بهشتی رامسر

این منطقه جاذبه‌های متنوعی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

  • بوستان جنگلی صفارود ترکیبی از درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و آبشار در کنار چشمه آب معدنی برای یک تفریح خانوادگی بهترین گزینه است.
  • دریاچه قو، یک منطقه تفریحی با یک دریاچه مصنوعی و امکانات رفاهی مختلف مثل آلاچیق و همچنین امکان قایق‌‌سواری است.
  • از جمله جاذبه‌های طبیعی اینجا نیز باید به تعداد زیادی آبشار و چشمه‌های پر آب، مراتع سرسبز و قله‌های بلند مثل قله‌های سرخ تله، واژک سه براره رژه و سماموس اشاره کرد.
  • در کنار تمامی این جاذبه‌ها، جواهرده جاذبه‌های تاریخی مختلفی نیز دارد که مسجد ۷۰۰ ساله آدینه، مقبره شاه یحیی، گورهای تاریخی گبری برخی از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

مجموعه‌ای از این جاذبه‌ها در کنار امکانات رفاهی و تفریحی مثل انواع رستوران‌ها و همچنین امکان اجاره سوئیت ارزان در رامسر این امکان را به شما می‌دهد تا بدون هیچ گونه دغدغه‌ای بتوانید برای سفر به این منطقه دیدنی برنامه‌ریزی کنید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اواسط بهار تا اواخر تابستان بهترین زمان سفر به جواهر ده است اما در اوایل بهار و پاییز به اینجا بروید، احتمال اینکه اقیانوس ابرها را از بخش‌های مرتفع آن ببینید بسیار زیاد است که احساس می‌کنید در خواب و رویا هستید. در زمستان نیز می‌توانید چهره برفی و سفیدپوش جواهرده را ببینید که البته لازم است احتیاط زیادی در جاده کوهستانی آن به خرج دهید.

زیباترین مناظر مشهد در بهار

هوای کوهستانی مشهد و طبیعت اطراف آن در بهار بسیار معتدل و در عین حال خنک است که بهترین زمان سفر به این منطقه را برای شما فراهم می‌کند. فصلی که هزینه‌های سفر از اجاره سوئیت در مشهد تا گشت‌وگذار نیز به‌صرفه است و می‌توانید با هر بودجه در این شهر سوئیت رزرو کنید. در واقع تنوع بالای انواع اقامتگاه‌ها در این شهر به شما امکان رزرو سوئیت مشهد ارزان تا لوکس را می‌دهد.

در برنامه‌ریزی سفر به مشهد پس از اجاره سوئیت باید لیستی از جاذبه‌های دیدنی را آماده کنید. با وجود اینکه مشهد بیشتر به جاذبه‌های شهری‌اش شناخته شده ولی تنوع بالایی از جاذبه‌های طبیعی دارد که در بهار زیبایی‌های آن به اوج خود می‌رسد.

زیباترین مناظر مشهد در بهار

در بین جاهای دیدنی تاریخی و تفریحی در این شهر می‌توانید در کنار زیارت حرم امام رضا (ع)، به جاذبه‌هایی مثل آرامگاه نادرشاه و آرامگاه فردوسی، مدرسه پریزاد، موزه آستان قدس، موزه شه لافتی، میل اخنگان، گنبد سبز، گنبد خشتی، کلیسای مسروپ مقدس، حمام مهدی قلی بیک، خانه توکلی، خانه ملک، خانه امیری، خانه پیشه‌وران، خانه وطن چی، هارونیه، قبرستان ارامنه، هفت حوض، منطقه تفریحی چالیدره، پارک کوهسنگی، پارک وکیل آباد، بوستان مینیاتوری، تعداد زیادی مجتمع‌های تجاری و تفریحی برای خرید و پاساژگردی و همچنین پارک‌‌های آبی برای تفریح و هیجان بروید.

از جاذبه‌های طبیعی این منطقه که در بهار مانند بهشت می‌شوند باید منطقه شاندیز و طرقبه که در یک دره خوش آب‌وهوا قرار گرفته‌اند را معرفی کرد. علاوه‌بر این‌ جنگل جیغ، بوستان سنگی کمر مقبولا، سد کارده و دره آل، چشمه گراب و باغ گیاه‌شناسی از دیگر جاهای دیدنی طبیعی در مشهد هستند.

در کنار تمامی این موارد مشهد، شهر جذابی برای خوردن انواع غذاهای مختلف با وجود تنوع بالای رستوران‌های ایرانی، بین‌المللی، فست فود و همچنین عربی است. بخشی از تجربه خوردن غذاهای خوش طعم را نیز می‌توانید در باغ رستوران‌های طرقبه و شاندیز داشته باشید.