سایداسفر

اردبیل از شهرهای کهن و تاریخی ایران است که به لحاظ قدمت و اصالت بسیار غنی است. این شهر با طبیعت بی‌نظیر، مکان‌های دیدنی زیبا و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده و فراوانش، در میان گردشگران و مسافران پرطرفدار است. اردبیل شهر اسرارآمیزی است که رازآلود بودن آن از تغییر نام “آرتاویل” به اردبیل، به معنای “شهر مقدس” و بازمانده‌های تاریخی آن از دل خاک معلوم است. شهر اردبیل در چند سال اخیر با گسترش توان گردشگری خود در حوزه مراکز تفریحی پیشرفت چشمگیری داشته و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته‌است. مراکز تفریحی اردبیل به دلیل تفاوت زیاد با دیگر مراکز تفریحی کشور از نظر زیبایی و هیجان، درمیان گردشگران زبانزد است.
اگر قصد سفر به شهر زیبای اردبیل را دارید با خیال راحت به این شهر سفر کنید و مطمئن باشید در کنار ده‌ها جاذبه طبیعی و توریستی این شهر کهن، مراکز تفریحی اردبیل نیز یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌ها برای شما خواهد شد و خاطره‌انگیزترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد.
برای آشنایی بیشتر با مراکز تفریحی اردبیل و ویژگی‌های هر یک از این مکان‌ها با سفرزون همراه باشید:

پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق؛ تجربه هیجان‌انگیز پرواز در آسمان

شهر مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری مرکز استان اردبیل قرار دارد که یکی از پر ظرفیت‌ترین شهرها از نظر مراکز تفریحی و امکانات گردشگری است. یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی این شهر، وجود پل معلق در این شهر است که در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید و با وجود نو پا بودن، بسیار مورد استقبال واقع شد. این پل با ۳۲۵ متر طول، عرض دو متر و ارتفاع ۸۰ متری از کف رودخانه «خیاوچایی» قرار دارد که یکی از مراکز تفریحی اردبیل حساب می‌شود. این پل معلق با زیبایی خیره‌کننده و هیجان زیادی که به گردشگران وارد می‌کند، از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی این شهر است.

پرواز گلایدرها
پرواز گلایدرها
پرواز گلایدرها
پرواز گلایدرها

نکته قابل توجه درباره این مرکز تفریحی، پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق است. یکی از جذاب‌ترین امکانات تفریحی و مراکز تفریحی اردبیل، امکان پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق مشگین شهر است که طرفداران زیادی را به سمت خودش می‌کشاند. اقلیم مشگین‌ شهر بهترین اقلیم برای این دست فعالیت‌های ورزشی است. پرواز با پاراگلایدر ورزشی مهیج و پرطرفدار است که علاقه‌مندان برای تجربه آن می‌توانند در این منطقه توسط خلبان‌های کارکشته آموزش ببینند و از پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق این شهر لذت ببرند.

پل معلق مشکین شهر | مراکز تفریحی اردبیل
پل معلق مشکین شهر | مراکز تفریحی اردبیل

در حال حاضر در کنار پل معلق تفریحاتی از جمله اسب سواری، شترسواری و اسکیت تدارک دیده شده است. یادتان باشد بهترین زمان برای سفر به این منطقه و تجربه هیجان‌انگیز پرواز با پاراگلایدر، فصل تابستان است که آب‌و‌هوایی بسیار مطبوع و معتدل دارد. اگر به استان زیبای اردبیل سفر کردید حتما به مشگین شهر سر بزنید و از امکانات تفریحی آن استفاده کنید.

نمای ۳۶۰ درجه از پل معلق مشکین شهر

آدرس پل معلق مشکین شهر روی نقشه گوگل

فندقلو و هیجان تله کابین در صخره‌ها

تله کابین فندقلو
تله کابین فندقلو

یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی اردبیل، وجود جنگلی قدیمی و کهن در حد فاصل دو شهر تاریخی اردبیل و نمین است. این جنگل عمری به اندازه کره زمین دارد و از مواریث کهن اردبیل به حساب می‌آید. جنگل فندقلو علاوه‌بر زیبایی طبیعی خود و وجود درختان بی‌شمار فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی، جاذبه‌های دیگری نیز دارد که گردشگران زیادی برای استفاده از آن به این جنگل تاریخی می‌روند.

یکی از شگفت‌انگیزترین مراکز تفریحی اردبیل، فندقلو و هیجان تله کابین در صخره‌ها است. در گردنه حیران و نزدیک پایگاه امداد و نجات هلال احمر تله کابین حیران دایر شده که زیبایی هایی گردنه را به طبیعت فندقلو پیوند می‌زند. تله کابین حیران به طول ۱۵۰۰ مار بر فراز فندقلو قرار دارد که زیبایی و جذابیت این جتگل و درختان انبوه و زیبایش از بالا و چشم‌انداز تله‌ کابین دوچندان می‌شود. فندقلو و هیجان تله کابین در کنار صخره‌ها یکی از پرمخاطب‌ترین مراکز تفریحی اردبیل است که آن را نسبت به دیگر مراکز تفریحی برجسته می‌کند.
اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید این جنگل بی‌نظیر و قدیمی را از بالا و داخل تله کابین ببینید، حتما به این منطقه سر بزنید.

نمای ۳۶۰ درجه از جنگل های فندقلو

آدرس جنگل های فندقلو روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به اردبیل کلیک کنید.


آبگرم های اردبیل؛ طبیب طبیعت

آبگرم‌های اردبیل یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ها و مراکز تفریحی اردبیل هستند که هر روزه تعداد زیادی از گردشگران برای استفاده از آن‌ها و بهره‌مندی از خواص درمانی آبگرم‌های اردبیل به آنجا می‌روند. علاوه بر خواص درمانی، این آبگرم‌ها لحظات شاد و مفرحی را برای یک آب‌تنی دسته جمعی فراهم می‌کند.

آبگرم های اردبیل
آبگرم های اردبیل

آبگرم های اردبیل در شهرهای سرعین، نیر، خلخال، مشگین شهر ،گیوی و اردبیل پراکنده‌اند. هر یک از این‌ها جزو مراکز تفریحی اردبیل هستند که مسافران و گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. سرعین، در ۲۵ کیلومتری اردبیل یکی از مشهورترین شهرهایی است که هر ساله گردشگران برای استفاده از آبگر های آن به آنجا سفر می‌کنند و از خواص درمانی و مفید آن بهره‌مند می‌شود.

در شهر سرعین، علاوه‌بر آبگرم های مختلف، دو استخر آب سرد با آب گازدار قرار دارد که برای درمان سنگ کلیه بسیار مناسب است.نیر، شهری در ۳۱ کیلومتری استان اردبیل است که یکی از پرخاصیت‌ترین آبگرم های اردبیل را درون خودش قرار داده و از مهم‌ترین مراکز تفریحی اردبیل به حساب می‌آید. بوشلی، از دیگر مکان‌های استان اردبیل است که چشمه‌های آبگرم را درون خوش جای داده و در ۴۰ کیلومتری استان اردبیل واقع شده‌است.

آدرس آبگرم قینرجه نیر اردبیل روی نقشه گوگل

بوشلی یکی از مهمترین مراکز تفریحی اردبیل است که دمای آبگرم آن ۵۴ درجه سانتی‌گراد است و برای درمان انواع بیماری‌های پوستی، بیماری‌های مزمن زنان، بیماری‌های اعصاب و گوارشی و همچین دردهای رماتیسمی بسیار مفید است.
بسیاری از آبگرم های اردبیل نیز در دیگر شهرهای این استان از جمله مشگین شهر قرار دارد که هر یک با خواص درمانی متفاوت، پذیرای مسافران و گردشگران استان اردبیل هستند. اگر به این استان زیبا سفر می‌کنید، حتما یک بار چشمه‌های آبگرم شهرهای آن را امتحان کنید و آبگرم های اردبیل را در لیست مراکز تفریحی اردبیل جای دهید.

آدرس آبگرم بوشلی اردبیل روی نقشه گوگل

پیست آلوارس؛ برف در دل تابستان

پیست آلوارس
پیست آلوارس
پیست آلوارس
پیست آلوارس

اگر از طرفداران ورزش‌های زمستانی و اسکی سواری هستید، پیست آلوارس استان اردبیل، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پیست آلوارس در روستای آلوارس و در ۳۰ کیلومتری سرعین در کوه‌های سبلان قرار دارد که جزو هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی اردبیل به حساب می‌آید.

پیست آلوارس
پیست آلوارس

این پیست، بزرگترین پیست اسکی کشور از نظر وسعت است و امکان انواع ورزش‌های زمستانی در آن فراهم است. همچنین پیست آلوارس مجهز به بالابر و تله سیژ است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
به دلیل ارتفاع بسیار بالای پیست آلوارس، گاهی در فصل تابستان شاید بارش برف هستیم که همین امر، آن را به یکی از متفاوت‌ترین مراکز تفریحی اردبیل تبدیل می‌کند. برای یک گردش بی‌نظیر خانوادگی و برف‌بازی در دل تابستان، حتما به پیست آلوارس سر بزنید.

آدرس پیست اسکی الوارس روی نقشه گوگل

دریاچه شورابیل و تفریحاتش؛ لذت یک گردش خاطره‌انگیز

دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل در میانه اردبیل، یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز تفریحی اردبیل است که علاوه‌بر زیبایی طبیعی این دریاچه، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در اطراف آن فراهم شده‌است. دریاچه شورابیل و تفریحاتش، یکی از غنی‌ترین مجموعه‌ها برای آسایش و تفریح گردشگران است که طرفداران زیادی نیز دارد.
اطراف دریاچه شورابیل فضای سبز و محوطه بزرگی قرار دارد که برای اسکان گردشگران و برپا کردن چادر بسیار مناسب است. از امکانات مهمی که در اطراف دریاچه شورابیل وجود دارد، می‌توان به رستوران، پیست دوچرخه‌سواری و زمین بازی کودکان اشاره کرد.
دریاچه شورابیل و تفریحاتش، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به یکی از مناطق مهم در میان مراکز تفریحی اردبیل قرار گرفته‌است. اگر به شهر زیبای اردبیل رفتید حتما از دریاچه شورابیل و تفریحات و امکانات رفاهی آن دیدن کنید.

نمای ۳۶۰ درجه از دریاچه شورابیل

آدرس دریاچه شورابیل روی نقشه گوگل

شهربازی الماس شهر؛ تجربه چند دقیقه آدرنالین

شهربازی الماس شهر
شهربازی الماس شهر

شهربازی الماس شهر دومین شهربازی سرپوشیده اردبیل است که در مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی الماس شهر اردبیل قرار دارد. این شهربازی به انواع وسایل و تجهیزات بازی مدرن و با کیفیت بالا مجهز شده و بسیاری از دستگاه‌های بازی این شهربازی از کشورهای مختلف از جمله ژاپن و کره خریداری شده‌است.
دستگاه ماشین ۲ دستگاه بسکتبال، هلی کوپتر طرح فانوس، فوتبال دستی، تکان دهنده، پیست ماشین شارژی، دربی هشت نفره پیست اسب سواری و سفینه ۹ نفره از جمله این دستگاه‌ها است که با کیفیت بالا و هیجان بسیار زیاد زمان خوبی را برای تفریح و شادی گردشگران فراهم می‌کند.
فضای داخلی شهربازی الماس شهر اردبیل بسیار مهیج و زیباست که با مساحتی در حدود ۱۲ هزار متر مربع پذیرای مسافران است.

آدرس مجتمع تجاری الماس(شهربازی) شهر روی نقشه گوگل

پیست کارتینگ حیران؛ لذت سرعت و رقابت در مراکز تفریحی اردبیل

منطقه حیران یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی است که در نزدیکی این استان قرار دارد و توان و ظرفیت بالای آن در حوزه جذب توریست، باعث توجه بسیار زیاد گردشگران به این منطقه شده‌است. پیست کارتینگ حیران در دهکده توریستی حیران قرار دارد. طول پیست کارتینگ حیران به هزارمتر می‌رسد و با دارا بودن ۵۰ کارتینگ برای بزرگسالان و نوجوانان، طرفداران زیادی دارد.

خانواده‌ها می‌توانند به صورت دسته‌جمعی و همزمان به پیست کارتینگ حیران بروند و لحظات شاد و به یادماندنی را برای خودش رقم بزنند. این ورزش مهیج بسیار پرطرفدار است و سرعت و رقابت در این بازی، به شادی و هیجان آن می‌افزاید. اگر اهل بازی‌های دسته‌جمعی و هیجان‌انگیز یا طرفدار ورزش‌های جدید هستید، از میان مراکز تفریحی اردبیل، پیست کارتینگ حیران را انتخاب کنید.

پیست کارتینگ حیران | مراکز تفریحی اردبیل
پیست کارتینگ حیران | مراکز تفریحی اردبیل

پارک آبی شهر آفتاب اردبیل

پارک آبی شهر آفتاب اردبیل

آبتنی همیشه مزه می‌دهد. اگر اهل شنا کردن باشید، می‌توانید سری به استخر بزنید؛ اما برای حضور در پارک آبی، نیازی به مهارت شنا نخواهید داشت. بلکه می‌توانید فقط از تفریح و آب تنی نهایت لذت را ببرید و هیجان را در حین آب بازی تجربه کنید. پارک آبی شهر آفتاب اردبیل یکی از بهترین مراکز تفریحی این شهر به حساب می‌آید. این پارک آبی در دل مجموعه تفریحی و آبدرمانی سرعین قرار دارد. پس چه بهتر! انگار که قرار است یک تیر و چند نشان بزنید! پارک آبی شهر آفتاب اردبیل در زمینی به مساحت ۵هزار متر و زیربنای حدود ۳هزار و ۵۰۰متر قرار دارد. این مجموعه ۴ طبقه است و می‌توانید از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید.

فضای بزرگ پارک آبی شهر آفتاب به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از بابت شلوغی و ازدحام جمعیت، از این مجموعه تفریحی نهایت لذت را ببرید. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از جمله استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک، سونا بخار، جکوزی، تونل آب سرد، انواع سرسره آبی، شهر بازی، رستوران، سفره‌خانه سنتی، غرفه محصولات صنایع‌دستی، فروشگاه سوغات، کافی‌شاپ، گیم نت، کافی نت و غیره می‌شود. پس می‌توان گفت که این مجموعه تفریحی، یک مجموعه کامل برای وقت‌گذرانی در اردبیل به حساب می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که این مجموعه با فضای بزرگ خود دارای بخش تفکیک شده آقایان و بانوان است.

آدرس: اردبیل، سرعین، خیابان مسیر سلامت، بعد از مسجد

سانس آقایان: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح الی ۲ بامداد

سانس بانوان: همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۲ بامداد

بلیط ورودی: ۳۰هزار تومان

باشگاه پینت بال تیرگان

پینت بال یکی از جدیدترین بازی‌های گروهی و هیجان‌انگیز است. خب شاید هم هنگام تماشای فیلم‌های اکشن و جنگی دلتان می‌خواهد که اسلحه به دست بگیرید و تمام لشگر دشمن را نابود کنید! اگر احساس می‌کنید به جای نقش اول فیلم می‌توانستید استراتژی بهتری را برای جنگ انتخاب کنید، خب این گوی و این میدان! فقط کافیست تا سری به باشگاه پینت بال تیرگان اردبیل بروید. در این باشگاه می‌توانید به‌صورت گروهی اسلحه به دست بگیرید و تیم حریف را شکست دهید. البته اسلحه شما به جای تیر واقعی، تیری با گلوله‌های رنگی دارد. پس به کسی آسیب وارد نمی‌کند.

پینت را بهتر است به‌صورت گروهی همراه با دوستان خود انجام دهید. در این بازی مفرح ساعت‌ها سرگرم خواهید بود. برای آنکه بتوانید پیروز میدان باشید، باید در وه

له اول استراتژی مناسبی را پیاده کنید. سنگر گرفتن، تیراندازی دقیق و همچنین آمادگی جسمانی بالا و چالاکی نیز به داد شما می‌رسد. این بازی هیجان بسیاری دارد و باعث ترشح آدرنالین در خونتان می‌شود. لازم به ذکر است باشگاه پینت بال تیرگان یکی از اولین و مجهزترین باشگاه‌های پینت بال در اردبیل به حساب می‌آید.

آدرس: اردبیل،اردبیل، شهرک زرناس، باشگاه پینت بال تیرگان

شماره تماس: ۰۹۱۴۸۸۰۳۴۴۱

ساعت کار: ۱۰ صبح الی ۲۴ بامداد

هزینه بازی: ورودی ۳۰هزار تومان

سینما انقلاب اردبیل

خب حالا که کلی صحبت از هیجان کردیم، بهتر است کمی هم درباره تفریحات سالم و فرهنگی خانوادگی صحبت کنیم. سینما همیشه یکی از بهترین مراکز تفریحی خانوادگی در هر شهری به حساب می‌آید. حتی اگر در سفر هستید هم می‌توانید بعد از تماشای جاهای دیدنی اردبیل، سری به یک سینما بزنید و چند ساعتی کنار اعضای خانواده خود استراحت کنید وا ز تماشای فیلمی جذاب لذت ببرید. سینما انقلاب اردبیل یکی از قدیمی‌ترین سینماهای این شهر به حساب می‌آید. این سینما در سال ۱۳۴۲ و پیش از انقلاب افتتاح شده است. پیش از انقلاب این سینما را با نام سینما نوین می‌شناختند. سینما انقلاب در زمینی به مساحت ۸۰۰مترمربع قرار دارد.

این سینما دارای ۲ سالن مجزا است. هر سالن فیلم مخصوص به خود را در سانس‌های مشخص اکران می‌کند. معمولاً ژانر فیلم هر سالن با سالن دیگر متفاوت انتخاب می‌شود تا سلیقه گروه‌های مختلف را جلب کنند. سینما انقلاب در سال ۱۳۹۶ به‌صورت کامل بازسازی شد. در حال حاضر این سینما از بهترین تجهیزات صوتی و تصویری استفاده می‌کند. پس می‌توانید از تماشای یک فیلم باکیفیت در این سینما نهایت لذت را ببرید.

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی، نبش کوچه رسالت

شماره تماس: ۰۴۵۳۳۲۳۹۴۶۶

ساعت کار: ۱۰ صبح الی ۲۴ بامداد

هزینه بلیط: ۲۰هزار تومان

 

اگر استان اردبیل را برای سفر و گردش انتخاب می‌کنید، یادتان باشد که در فصول گرم‌تر سال به آنجا بروید تا هم سرما اذیتتان نکند و هم جاده برای سفر ایمن‌تر باشد. همینطور طرفداران برف‌بازی و اسکی نگران نباشند، چرا که در فصل تابستان نیز در برخی از قسمت‌های پیست اسکی برف می‌بارد!
آیا تا به حال استان زیبای اردبیل و جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و تفریحی‌اش را دیده‌اید؟ کدام یک از مراکز تفریحی اردبیل را بیشتر دوست دارید؟ تجربیاتتان را درباره مراکز تفریحی اردبیل، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های آن با دوستان سفرزونی خود به اشتراک بگذارید و ان‌ها در انتخاب هر چه بهتر مراکز تفریحی راهنمایی کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های اردبیل کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور اسالم به خلخال

برای مشاهده‌ی تور اسالم به خلخال سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.