بیشتر مراکز خرید قزوین ، در اکثر اوقات شلوغ و به دردبخور هستند. از این نظر که چیزهایی که می‌خواهید در آن پیدا می‌کنید و به علاوه فضاهای خوبی هم برای گشت‌وگذار دارند. از طرفی دیگر، قزوین شهری است که مسافران زیادی را در خود پذیرا می‌شود و به علاوه شهری دانشجویی است. بنابراین، لباس‌ها و لوازمی که در مراکز خرید آن به فروش می‌رسد نزدیک به تنوع اجناس تهران و قیمت‌های آن مناسب‌تر است. در ادامه این مطلب از سفرزون به تعدای از بهترین مراکز خرید قزوین می‌پردازیم.

saadatrent

 

بازار سعدالسلطنه قزوین ، هنر در مراکز خرید قزوین

بازار سعدالسلطنه قزوین
بازار سعدالسلطنه قزوین

بازار و کاروانسرای سعدالسلطنه از مراکز مهم سنتی و گردشگری قزوین است. این بازار با سابقه هزار ساله، به طور دقیق‌تر از دوره صفویه به بعد به این شکل به کار رفته است، بعد از آنکه قزوین پایتخت صفویان شد، سرای سعدالسلطنه به بازار اضافه شد. در نهایت ساخت بازار در دوره قاجاریه ادامه یافت. بافت سعدالسلطنه امروزترمیم شده است و یکی از بهترین جاها برای لذت بردن از تنوع اجناس و همینطور قمیت‌های مناسب و به علاوه گشت‌وگذار در بافتی تاریخی است. اینجا می‌توانید صنایع‌دستی و سوغاتی بخرید. به یاد داشته باشید که قزوین قطب خوش‌نویسی ایران است، پس اگر در تابلوها و صنایع دستی از خط استفاده شده بود، کمتر پیش می‌آید بهتر از آن را در جاهای دیگر ایران پیدا کنید. همینطور لوازم خطاطی و خوش‌نویسی در اینجا در مرغوب‌ترین کیفیت پیدا می‌شوند.

آدرس: خیابان امام خمینی-بازار سعدالسلطنه

نمای ۳۶۰ درجه از بازار سعدالسلطنه قزوین

آدرس بازار سعدالسلطنه روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به قزوین کلیک کنید.


مرکز خرید نارون

مرکز خرید نارون
مرکز خرید نارون

این مرکز خرید در قزوین، با ساختمانی زیبا و تازه‌ساخته شده، پذیرای کسانی است که به جز خرید به فکر خورد و خوراک و تفریح کردن هم هستند. در طبقه آخر (چهارم) ساختمان مرکز خرید نارون یک فودکورت و جایی برای کمی نشستن و استراحت کردن هست. البته باید گفت اجناسی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند کمی قیممتشان بالاست. چرا که بخشی از اصناف فروشنده حاضر در اینجا، کالاهای لوکس می‌فروشند.

از نظر تجهیزات و امکانات برای راحتی خریداران، این مرکز خرید از بهترین‌هاست. چرا که مجهز به آسانسور و پله برقی و پارکینگ است.

آدرس: بلوار دهخدا (خیابان یخچال)-روبروی پمپ بنزین شهید بابایی

آدرس مرکز خرید نارون روی نقشه گوگل

مرکز خرید ایرانیان

مرکز خرید ایرانیان
مرکز خرید ایرانیان

یکی دیگر از مراکز خرید خوش‌ساخت قزوین مرکز خرید ایرانیان است. اینجا هم برای آمد و رفت خریداران مجهز شده است. پله برقی و آسانسور و پارکینگ دارد. اما شاید آنقدرها که باید و شاید هنوز رونق نیافته است. این مرکز خرید و مرکز خرید نارون، هنوز مغازه‌های خالی دارند. اما با این حال ممکن است در بین دیگر بخش‌های آن، چیزهای خوبی پیدا کنید.

آدرس: خیابان عدل-بین فلکه میرعماد و فلکه عدل

آدرس مرکز خرید ایرانیان روی نقشه گوگل

مجتمع تجاری و مرکز خرید نور

مجتمع تجاری و مرکز خرید نور
مجتمع تجاری و مرکز خرید نور

این مجتمع هم واحدهای خالی زیادی دارد اما در طبقات اول و همکف چیزهای زیادی برای خرید پیدا می‌کنید.. اینجا اول قرار بود بورس طلا و جواهر شود اما واحدها طبق برنامه به فروش نرسیدند و طبقات اول و دوم را اصناف دیگر به رهن درآوردند و واحدهای فروشندگان طلا و جواهر خالی ماند. اینجا از لوازم خانگی تا گل و گیاه می‌توانید پیدا کنید.

آدرس: خیابان فلسطین-بین چهارراه عمران و فلسطین

آدرس مرکز خرید نور روی نقشه گوگل

مجتمع تجاری-اداری داریوش

مجتمع تجاری-اداری داریوش
مجتمع تجاری-اداری داریوش

اینجا یکی دیگر از پاساژهای معروف در بین مراکز خرید قزوین است که در سه طبقه احداث شده. واحدهای بسیاری در این مرکز فعال هستند که از پارچه تا لوازم خانگی و تجهیزات چوبی را در برمی‌گیرند. به علاوه اگر خواهان گذران وقت و چند لحظه استراحت در این بازار باشید، کافی‌شاپ‌های پاساژ میزبان شما خواهند بود.

آدرس: خیابان فلسطین-بین چهارراه عمران و فلسطین

آدرس مجتمع تجاری داریوش روی نقشه گوگل

مجتمع تجاری فردوسی

مجتمع تجاری فردوسی
مجتمع تجاری فردوسی

این مجتمع هم نسبتاً پر رونق است. در اینجا از لباس عروس گرفته تا شال و روسری در واحدها به فروش می‌رسد. اینجا هم اداری و هم تجاری است. رستوران هم برای وقت گرسنگی و استراحت موجود است. نگران جای پارک خود هم نباشید چون مجتمع تجاری اداری فردوسی پارکینگ هم دارد.

آدرس: خیابان فردوسی

آدرس مجتمع تجاری فردوسی روی نقشه گوگل

مرکز خرید ستاره شهر

مرکز خرید ستاره
مرکز خرید ستاره

اینجا یکی از مراکز خرید معروف شهر قزوین است چرا که از اولین مراکز خریدی بوده که به شیوه جدید ساحته شده‌اند. اگر به دنبال لباس مردانه می‌گردید، یک راست به اینجا بیایید چرا که در حال حاضر، این مرکز خرید پر از واحدهای فروش لباس مردانه است.

آدرس: خیام-پایین‌تر از چهارراه خیام-روبروی کوچه آتشگران

آدرس مرکز خرید ستاره شهر روی نقشه گوگل

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب
مجتمع تجاری تفریحی آفتاب

اینجا یکی از جذاب‌ترین مجتمع‌های بین‌راهی ایران است. در اینجا خستگی سفر را از خود جدا کنید و برای یک ساعت، به خوراک و ماساژ و خرید سوغاتی بپردازید. ساخت مجتمع بسیار شیک است و پارکینگ بسیار بزرگی دارد. در تابستان‌ها بسیار خنک و در زمستان‌ها دمای مناسبی دارد که از حضور در آن لذت خواهید برد.

آدرس: کیلومتر ۱۰ اتوبان قزوین-کرج-جنب پمپ بنزین زیباشهر

برج خلیج فارس

برج خلیج فارس
برج خلیج فارس

با اینکه تازه تأسیس است اما رویای تبدیل شدن به یکی از بهترین مراکز خرید قزوین برای آن دور نیست. امروزه واحدهای بسیاری در برج خلیج فارس فعال هستند و برای خرید تنوع خوبی پیدا کرده است.

آدرس: خیابان طالقانی

آدرس برج خلیج فارس روی نقشه گوگل

پاساژ مرکزی

پاساژ مرکزی
پاساژ مرکزی

اگر به دنبال خرید تجهیزات عکاسی، دوربین و لوازم جانبی و تعمیرات الکترونیکی و ساعت هستید، این پاساژ جای خوبی برای شما خواهد بود. اما خیلی به دنبال چیزهای دیگری اینجا نباشید. برای گشت‌وگذار هم خیلی مناسب نیست چون معمولاً در بیشتر ساعات روز خلوت است.

آدرس: بلوار نادری

آدرس پاساژ مرکزی روی نقشه گوگل

بازارچه سنتی سپه

بازار سنتی قزوین
بازار سنتی قزوین

اگر برای چند روز در قزوین ساکن هستید فکر می‌کنم بیشتر از یک بار به این بازار معروف در بین مراکز خرید قزوین سر خواهید زد.اینجا سبزیجات تازه و میوه به فروش می‌رسد. عطاری و میوه و سبزیجات هر کجا که کنار هم باشند فضای بازار را زنده خواهند کرد، بنابراین حتی قدم زدن در اینجا، لطف خاص خودش را دارد.

آدرس: چهارراه سپه

آدرس بازار سنتی قزوین روی نقشه گوگل

پروما

پروما | مراکز خرید قزوین
پروما | مراکز خرید قزوین

اینجا یک فروشگاه زنجیره‌ای است. از ۷ سال پیش تا به الان فعال است و مواد غذایی و پوشاک، لوازم آرایشی-بهداشتی و لوازم صوتی و تصویری در آن به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید گشتی بزنید و طیف گسترده‌ای از نیاها دارید که لازم به خاطرشان به خرید بروید، بهترست یکسره به پروما بروید و اجناس موردنظر خود را پیدا کنید.

آدرس: میدان ارتش-انتهای خیابان پادگان-جنب لشگر ۱۶ زرهی

آدرس فروشگاه زنجیره ای پروما روی نقشه گوگل


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قزوین کلیک کنید.