سایداسفر

پیست دیزین از آن دسته نعمتهایی است که طبیعت مهربان به ایران و ایرانیان هدیه داده است، این پیست شهرت جهانی دارد، بسیار خوش و حرفه ای ساخته شده و چندین بار میزبان مسابقات آسیایی و جهانی بوده است. علاوه بر اینها برای هر نوع اسکی و اسنوبورد آماده است و در درون خود پارک های بیشماری دارد، در این مطلب از سفرزون با ما همراه باشید تا بیشتر و بهتر با پیست دیزین آشنا شوید.

چطور به پیست دیزین برویم؟

برای اینکه به پیست دیزین برسید دو راه دارید. هر دوتای این راه ها از یک مسیر پر پیچ و خم کوهستانی عبور می کند، پیچ های جاده ای را تنها می توانید با کم کردن سرعت رد کنید.

آدرس پیست دیزین روی نقشه گوگل

مسیر اول، جاده چالوس است و مسیر دوم محور شمشک به دیزین است. هر دوی این دو مسیر جذاب و دلنشین هستند گرچه محور شمشک کمی به تهران نزدیک تر است ولی پیچ و تاب جاده نمی گذارد شما احساس نزدیکی کنید. احتمال دارد شما اسیر روستا ها و مناظر مختلف شوید، پیشنهاد می کنیم راه خود را در پیش بگیرید. پیست دیزین شما را از لذت و تفریح سیراب خواهد کرد.

مهمترین پیست اسکی ایران

پیست اسکی دیزین در دامنه کوهای البزر قرار دارد. این پیست مجوزی از فدراسیون جهانی اسکی گرفته است تا بتواند مسابقات در خود برگزار کند. پس شما با یک پیست حرفه ای رو به رو هستید. این پیست حدوداد سه هزار و شیصد متر از سطح دریا فاصله دارد که آن را مناسب ورزشهای بسیاری می کند. این پیست در تابستان و زمستان پر از برف است ولی زمستان آن جلال و جبروت خاص خود را دارد.

پیست دیزین پاتوق اسکی بازها و اسنوبورد کاران است

اسکی و اسنوبرد دو ورزش اساسی و اصلی روزهای زمستانی هستند، مسیر پیست حدود هشت کیلومتر است که لذتی بی همتا را به شما کادو می دهد. شیب پیست بسیار مناسب بوده و برای اسکی بسیار خوب است. نگران نباشید چندین پیست اسکی برای مبتدیان و حرفه ای ها وجود دارد که می توانید آنجا حسابی یاد بگیرید. قبل از رفتن به پیست حتما اخبار را مرور کنید تا مسابقه ای در پیست نباشد، گرچه دیدن مسابقه ها هم خالی از لطف نخواهد بود.


در سفرزون بخوانید : جاهای دیدنی تهران که باید ببینید


اسنو پارک آیا هیجان برف را آب می کند؟

بخشی در پیست وجود دارد که اسکی روهای حرفه ای در آنجا به انجام حرکات نمایشی می پردازند، اگر مبتدی هستید فقط بشینید و لذت ببرید، در اسنو پارک همه چیز اروپایی به نظر می رسد.

برف شادی یا فان پارک

دیزین فقط برای اسکی روهای حرفه ای و ورزشکارها نیست، بعضی جاها وجود دارد که در آن خانواده ها مشغول برف بازی هستند. تیوب سواری در این بخش بسیار بسیار لذت بخش است. انواع مجسمه های برفی در اینجا ساخته می شود. موسیقی و چای در اینجا به راه است. همه چیز در این قسمت از پیست دیزین طعم اروپا می دهد به جز چای ایرانی که می خورید و لذت طعم اصیل آنرا روی زبانتان، مزمزه می‌کنید.

اسنومبیل

در پیست دیزین اسنومبیل های فراوانی وجود دارد که شما می توانید با کرایه کردن آنها گشتی در برف بزنید. از قیمت کرایه این وسایل واقعا بی خبریم چرا که قیمت های پارسال و امسال بسیار متفاوت خواهند بود.

سایر امکانات دیزین

یک تله کابین، همراه با رستوران و تله اسکی و تله کابین قله، همگی جزو امکانات دیزین برای شماست. در پیست بسیاری از وسایل کرایه داده می شود لذا نگران وسایل نباشید البته که روز پنجشنبه و جمعه پیست بسیار شلوغ است سعی کنید زود به آنجا بروید تا خدای ناکرده به یک تماشاگر صرف تبدیل نشوید.


در سفرزون بخوانید : مراکز خرید تهران ، هر سلیقه یک مرکز خرید


چند نکته آبشاری از پیست دیزین

یادتان باشد که در پیست دیزین ، شما باید ورودی پرداخت کنید ورودی هر نفر حدودا صد هزار تومان است و اجاره کرایه حدودا برایتان دویست هزار تومانی حداقل آب می‌خورد. در سفر به دیزین نفری حدودا باید سیصد هزار تومان کنار گذاشته باشید. سری به سایت های تخفیفان و نت برگ بزنید، شاید بتوانید بلیط ارزان تری هم پیدا کنید. عموما پیست دیزین بلیط فروشی آنلاین دارد، البته بلیط فروشی حضوری نیز انجام می شود. هر دو روش جلوی پایتان است ولی بلیط حضوری را پیشنهاد می دهیم.

برای داشتن شبی رویایی می توانید روی هتل پیست دیزین حساب باز کنید، اقامت در آنجا مصادف می شود با دیدن شبهای روشن! شبهایی که برف همچون لامپ مهتابی همراه با مهتاب زمین و شب را روشن می کند. خدمات هتل بسیار خوب و از استاندارد بالایی برخوردار است.

وبسایت skicomplex.ir برای چک کردن اطلاعات و خبرهای روزانه‌ی پیست دیزین است. چرا که گاهی اتفاق‌هایی می افتد که سبب تعطیلی پیست می شود. شما می توانید در این سایت  از اتفاق ها و اخبار پیست دیزین با خبر شوید.

رستوران های پیست دیزین واقعا گران هستند و برای صرف یک وعده باید پول زیادی بدهید! پیشنهاد می کنیم همراه خود غذای سرد ببرید تا آنجا رفع گرسنگی کنید، با این حال اگر قصد ناهار در این رستوران ها را دارید باید به شما بگوییم که از لذت بخش ترین غذا ها، خواهید چشید. نوش جانتان!


The Dizin skiing area

پیست دیزین دست و پا چلفتی ها را بغل می کند

اسکی کردن یکی از تفریحاتی است که قطعا تا مدتها در یاد و خاطره تان باقی می ماند، اگر تمکن مالی بالایی ندارید حتما برای سفر کردن یک روزه هم که شده به این پیست بروید تجربه ای که دریافت خواهید کرد خیلی متفاوت است.

از دیدن حرفه ای ها مایوس نشوید و خود را آماتور یا دست و پا چلفتی ندانید، پیست اسکی دیزین آماتور و حرفه ای نمی شناسد، سعی کنید از اینکه در برف میافتید هم لذت ببرید. پیست برای لذت بردن است، پس محو تماشا نشوید! چون شما قرار است در این پیست خاطره‌هایی منحصر بفرد برای خودتان بسازید و خاطرات تنها از دیدن به وجود نمی آیند. برف بازی را هم در ضمن فراموش نکنید!


در سفرزون بخوانید : با بهترین رستوران های تهران آشنا شوید


یک پیشنهاد ویژه سفرزونی

عکاسی در چنین پیستی قطعا جذاب خواهد بود ولی اگر می خواهید جذاب ترین تصاویر را با خود ببرید سعی کنید که یک دوربین «گوپرو» برای خود دست و پا کنید. با این دوربین، تصاویری که ثبت خواهید کرد بسیار بسیار منحصر به فرد خواهد بود.

یک تذکر کوتاه

شوخی های عجیب و غریب نکنید! امکان شکستن انگشت های دست در مناطق برفی بسیار بالا است، پس مراقب باشید تا خدای ناکرده اتفاق بدی نیافتد و از شیرینی تجربه و خاطراتتان، کاسته نشود.

سخن آخر در مورد پیست دیزین

پیست دیزین از آن دسته مکان هایی است که خوشی و تفریح در آن یک اجبار است. پس برای آب و هوا عوض کردن به این مکان نروید! به پیست دیزین بروید تا هیجان و تفریح را تا بالاترین حد ممکن تجربه کنید. پیست دیزین امکانات بسیاری دارد که هریک جذاب و دلنشین هستند. اگر میخواهید عکس های بیشتری از پیست دیزین ببینید هشتگ دیزین را در اینستاگرام خود جستجو کنید. خواهید دید این پیست آب و هوایی اروپایی دارد.

از خاطرات و تجارب خود در سفر به پیست دیزین بگویید، ما در سفرزون مشتاقانه پذیرای نظرات شما هستیم، به ما بگویید این پیست چقدر برایتان در یک روز آب خورد؟


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور تهران گردی

برای مشاهده‌ی تورهای تهران گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.