شناختن جاهای دیدنی زیرآب تجربه‌ی جذابی است. گذراندن تعطیلات در دل طبیعت و تنفس هوای تمیز و تازه همان چیزی است که می‌تواند خستگی، هیاهو و آلودگی شهر را از تنتان بیرون کند. ایران در هر گوشه خود جلوه‌ای از زیبایی طبیعی و رنگ را به نمایش گذاشته و در این میان، شمال ایران جایگاه دیگری دارد! هوای بی‌نظیر مازندران، دریای زیبای آن و سرسبزی مثال‌زدنی‌اش آنقدر حالتان را خوب می‌کند که دوست ندارید آنجا را ترک کنید.

saadatrent

زیرآب از جمله شهرهای مازندران است که همه زیبایی‌ها و جذابیت‌ها را یکجا در خودش جمع کرده و یک سفر رویایی و متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

اگر دوست دارید با جاهای دیدنی زیرآب و مناطق دیدنی آن آشنا شوید و سفرتان را به این منطقه آغاز کنید، با سفرزون همراه باشید:

 

زیرآب کجاست؟

اگر به استان مازندران سفر کرده باشید، شهرهای کوچک و بزرگ زیبایی را در آنجا می‌بینید که هر کدام یک مقصد گردشگری متفاوت و دوست‌داشتنی هستند. زیرآب یکی از همین شهرهاست که در استان مازندران و شهرستان سوادکوه قرار دارد.

طبیعت بکر این منطقه، چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند و آنقدر تنوع دارد که سفرتان را متفاوت و دلپذیر خواهد کرد. این شهر از سمت شمال به منطقه چندلا، از غرب به کردآباد و سرخکلا، از سمت شرق به منطقه بالازیرآب و در نهایت از جنوب به معدن و کنیج کلا محدود می‌شود. در زیرآب می‌توانید زیباترین مناظر طبیعی را ببینید و از ماندن در آنجا لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری زیرآب کدامند؟

زیرآب از آن مناطقی است که در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد و به زیبایی، جذابیت و بکر بودن مشهور است. اگر اهل سفر به مکان‌های جدید هستید، جاهای دیدنی زیرآب را فراموش نکنید:

 

پل ورسک

جاهای دیدنی زیرآب

شاخص‌ترین و مشهورترین جای دیدنی در زیرآب پل ورسک است. این پل تاریخی که یادگار شاه پهلوی است، در دره ورسک و روستای ورسک و در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب زیرآب قرار دارد. پل ورسک شاهکار مهندسی دوران پهلوی ایران است و در دوران رضا شاه توسط آلمانی‌ها ساخته شده است‌.

این پل زیبا دو کوه را به یکدیگر متصل می‌کند و همچنان پس از گذشت سال‌های طولانی، مستحکم و پابرجاست. نکته عجیب درباره پل ورسک این است که در ساخت این سازه عظیم از هیچگونه مصالح فلزی استفاده نشده است.

علاوه‌بر اهمیت حمل‌ونقل ریلی، این پل به عنوان یک بنای تاریخی مهم و یکی از مناطق سیاحتی و تفریحی ایران معرفی می‌شود که تماشای آن یادآور شکوه و زیبایی است. اگر تا به حال این پل را از نزدیک ندیده‌اید، بهتر است هر چه زودتر برای سفر به زیرآب آماده شوید.

 

اطلاعات بازدید از پل ورسک

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان مازندران، شهرستان سواد کوه، ۴۵ کیلومتری جنوب زیرآب، روستای ورسک، پل ورسک.

 

 

آبشار ولیلا

جاهای دیدنی زیرآب

یکی از زیبانرین جاهای دیدنی زیرآب که تماشای آن شما را به حیرت می‌اندازد، آبشار ولیلا است. این آبشار زیبا در زیرآب و در روستایی به نام ولیلا قرار دارد و برای رفتن به آنجا می‌بایست از تپه‌های کم شیب با ارتفاع کم گذر کنید.

اگر از روستای ولیلا به سمت آبشار حرکت کنید، باید در حدود ۱.۵ کیلومتر در امتداد رودخانه حرکت کنید و در نهایت شکوه و جلال آبشار را می‌بینید. جنگل‌های انجیری شاخص‌ترین دیدنی در کنار آبشار ولیلا به شمار می‌روند و فضای زیبایی را در این منطقه به وجود آورده‌اند.

صدای زیبای آبشار، آواز پرندگان، خنکای آب و سرسبزی فضای اطراف ولیلا، همه چیز را برای یک تفریح و گردش جذاب فراهم کرده است. اگر اهل سفر، جنگل‌نوردی و کشف مکان‌های جدید هستید، آبشار ولیلا را از یاد نبرید.

 

اطلاعات بازدید از آبشار ولیلا

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس آبشار ولیلا: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر زیرآب، روستای ولیلا، آبشار ولیلا.

 

پارک ملی جوارم

جاهای دیدنی زیرآب

جوارم از جمله پارک‌های ملی استان مازندران است که مساحتی بیش از ۳۶۵ هکتار دارد و زیبایی مثال‌زدنی‌اش آنجا را به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی زیرآب تبدیل کرده است. پارک ملی جوارم در منطقه‌ای بین زیرآب و شیرگاه قرار دارد و تنوع پوشش گیاهی در آن بسیار بالاست.

زیباترین و کمیاب‌ترین نمونه‌های گیاهی را می‌توانید در پارک ملی جوارم ببینید و از تماشای آن‌ها شگفت‌زده شوید. جوارم زیستگاه حیوانات زیبایی همچون خرگوش، جوجه تیغی، شوکا، گرگ و گراز است.

در این پارک توریستی امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی وجود دارد که گردش و حتی اسکان مسافران را راحت‌تر می‌کند. از جمله امکانات رفاهی این پارک می‌توان به نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، سفره‌خانه سنتی، سکوی اسکان، آلاچیق و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

 

اطلاعات بازدید از پارک ملی جوارم

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس پارک ملی جوارم: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، بین زیرآب و شیرگاه، پارک ملی جوارم.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی کلاردشت ، جواهر شمال ایران

روستای فلورد

جاهای دیدنی زیرآب

روستای فلورد یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی زیرآب است که جان می‌دهد برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات! جایی که خستگی را از تنتان بیرون می‌کند و آب‌وهوای بی‌نظیرش شما را به حیرت می‌اندازد. این روستای محبوب در فاصله ۷ کیلومتری شهر زیرآب قرار دارد و پاییز آن مشهور است.

روستای تماشایی فلورد مجموعه‌ای از زیباترین مناظر را به نمایش گذاشته است و ترکیب جنگل، آبشار و تپه‌های سرسبز، چشمتان را پر از زیبایی می‌کند. بر فراز روستا امامزاده زین‌العابدین قرار گرفته که دنج‌ترین مکان فلورد است. تماشای آبشار بزل لا و نشستن در جوار چشمه سرآسیاب، حال خوبی را به شما می‌بخشد و آنقدر جذاب است که دل کندن از آنجا را برایتان سخت می‌کند.

روستای زیبای فلورد بهترین مکان گردشگری مازندران است که طرفداران زیادی در میان توریست‌ها و طبیعت‌گردان دارد. اگر دوست دارید به مکانی دنج، با آب‌وهوای تازه و خنک و مناظر زیبا بروید، حتما روستای فلورد زیرآب را انتخاب کنید.

 

اطلاعات بازدید از روستای فلورد

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس روستای زیرآب: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۷ کیلومتری شهر زیرآب، روستای فلورد.

 

 

روستای جمشید آباد

جاهای دیدنی زیرآبجاهای دیدنی زیرآب آنقدر متنوع و دوست‌داشتنی‌اند که جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران دارند. روستای جمشید آباد یکی از همین مکان‌های دیدنی است که در فاصله ۳ کیلومتری زیرآب قرار گرفته. نام این روستا در گذشته، وچاد بوده است. اما بعدها به احترام شهید این روستا که جمشید خادمی نام داشت، اسم روستا را به جمشید آباد تغییر دادند. وجود رودخانه، راه جنگلی، جنگل‌های انبوه و امامزاده گزو از جاذبه‌های دیدنی روستای جمشید آباد است. آب‌وهوای این منطقه حرف ندارد و می‌توانید تعطیلات جذابتان را در آنجا سپری کنید.

 

اطلاعات بازدید از روستای جمشید آباد

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس روستای جمشید آباد: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۳ کیلومتری شهر زیرآب، روستای جمشید آباد.

 

چند نکته مهم برای سفر به زیرآب

زیرآب از مناطق کوهستانی و خوش آب‌وهوای مازندران است که سفر به آنجا جذاب و به‌یادماندنی است.

هنگام رفتن به این منطقه حتما کیسه زباله برای خارج کردن زباله‌های تولیدی‌تان به همراه داشته باشید. همچون یک گردشگری حرفه‌ای عمل کنید و با وسواس زیاد مراقب طبیعت و محیط‌زیست منطقه باشید.

اگر قصد جنگل‌نوردی دارید، حتما کفش مناسب پیاده‌روی و کوله‌پشتی سبک به همراه داشته باشید.

چنانچه تجربه اتراق کردن در جنگل و برپایی کمپ را ندارید، حتما این کار را با یک فرد آشنا به منطقه و یا اهالی بومی شهر انجام دهید تا امنیت جانی و مالی‌تان حفظ شود.

وسایل ضروری و مورد نیاز طبیعت‌گردی مانند چادر مسافرتی، زیرانداز، چراغ قوه، داروهای ضروری و … را حتما به همراه داشته باشید.

 

 

بهترین زمان سفر به زیرآب

زیرآب جزو مناطق کوهستانی مازندران است که آب‌وهوای خنکی دارد. بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار است که هم طبیعت در زیباترین شکل خودش قرار دارد و هم هوای خنک این منطقه سرحالتان می‌آورد. پاییز زیرآب هم با انواع رنگ‌های گرم و زیبا، دیدنیست و تماشای آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

سخن آخر

سفر به مناطق جدید و خوش آب‌وهوا، علاوه‌بر آنکه شما را از نظر جسمی سرحال می‌کند، به روحتان هم تازگی می‌بخشد. آیا سفر به مناطق زیبا و سرسبز شمال را دوست دارید؟ چقدر درباره شهر زیرآب و جاهای دیدنی آن می‌دانید؟

ما در سفرزون بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما درباره جاهای دیدنی زیرآب و زیبایی‌های این منطقه هستیم. آن را با ما در میان بگذارید.