جام ‌جهانی روسیه برای طرفداران فوتبال بهانه‌ی بسیار خوبی است تا درون شهر‌های بزرگ روسیه به گشت‌و‌گذار بپردازند. سفرزون در این مقاله به سفر در کالینینگراد می‌پردازد. کوچک‌ترین استان روسیه که بین لیتوانی، لهستان و دریای بالتیک واقع است. در راهنمای سفر به کالینینگراد همراه ما باشید.

saadatrent

گشت و گذار در شهر؛ زیبایی‌های فراموش نشدنی

راهنمای سفر به کالینین گراد برای مسافران جام‌ جهانی ۳
کلیسای جامع کونیگزبرگ در کالینینگراد

در طول سالیان، آلمانی‌ها و روس‌ها خانه‌هایشان را در کالینینگراد ساختند و هرکدام اثر خود را بر روی معماری هر دو کشور گذاشتند. گشت و گذار خود در سفر به کالینینگراد را با خانه‌های سقف‌قرمز ماهی‌گیران در مرکز تاریخی شهر شروع کنید. سپس به میدان پیروزی «اوستر» بروید و درون و اطراف کلیسای جامع «کونیگزبرگ» بچرخید. پادشاه پروس یک‌بار در همین محل تاج‌گذاری کرده است و این‌جا امروز محل دفن فیلسوف بزرگ آلمانی، امانوئل کانت است.

تاریخ در سفر و اهمیت آن در راهنمای سفر به کالینینگراد

راهنمای سفر به کالینینگراد برای مسافران جام‌ جهانی ۵
در اقیانوس موزه می‌توانید یک کابین اجاره کنید و شب را بمانید

کالینینگراد تعداد زیادی موزه‌ی فوق‌العاده دارد. بیشترشان تا ساعت ۶ صبح در روزهای جام جهانی، باز هستند. وقتی که تیم‌تان بازی نداشت، حتما به موزه‌ی بانکر(Bunker Museum) بروید. این موزه محل ماندن سران قوای آلمان در جنگ جهانی دوم بوده است. «موزه‌ی زیردریایی» و «اقیانوسِ موزه» هم دیگر گزینه‌های شما هستند. اگر تیم‌تان زود حذف شد، سفرتان را خراب نکنید و به هنر روی بیاورید! اولین قدم در این راه، رفتن به موزه‌ی هنرهای زیبای کالینینگراد است.

طبیعت؛ جنگل‌های وسیع

راهنمای سفر به کالینینگراد برای مسافران جام‌ جهانی ۶
جنگل‌های رقصان | یک زیبایی بکر در کالینینگراد

جنگل‌های اطراف کالینینگراد می‌توانند برای شما جایی آرام بعد از یک مسابقه‌ی نفس‌گیر باشند. درختان کاج در کنار پوشش گیاهی تُنُک، مکانی منحصر به فرد با درختانی با پیچ و تاب استثنایی به وجود آوردند. درمواجهه با این جنگل‌ها حس می‌کنید درختان در حال رقص هستند و به خاطر همین به «درختان رقصان» معروف شده‌اند. علاوه بر این‌ها راه منتهی به پارک ملی کورشسکایا کوسا(Kurshskaya Kosa)، برای یک پیاده‌روی عالی مناسب است و جاهایی برای انجام نرمش‌های آرامش‌بخش هم پیدا می‌کنید. همه‌ی این‌ها را در سفر به کالینینگراد، در منطقه‌ی کورونین(Curonian Spit) خواهید یافت.


در سفرزون بخوانید : نکات مهم سفر به روسیه 


ساحل‌ها؛ سفر خود را کامل کنید!

راهنمای سفر به کالینینگراد برای مسافران جام‌ جهانی ۷
سواحل کالینینگراد بسیار زیبا هستند

در راهنمای سفر به کالینینگراد باید این نکته را به خاطر سپرد که سفر به این شهر بدون گردش در ساحل‌ها کامل نیست. بین بازی‌های تیم‌تان اگر فرصتی چند روزه دارید، حتما رفتن به ساحل کالینینگراد را فراموش نکنید. ساحل کالینینگراد در منطقه‌ی کورونین، در روزهای آفتابی، با ماسه‌ و سنگ‌های زرد و نارنجی، جایی خاص و زیبا است. با ماشین کمی از شهر خارج شوید تا به یانترنی(Yanterny) برسید. یانترنتی از سواحل بی‌نظیر و منطقه‌ای برای یک شنای عالی در تابستان است. ماندن در سواحل کالینینگراد را با ماندن در مهمانخانه‌ی ساحلی بوئن رتیرو(Buen Retiro) کامل کنید.

سینما؛ جام جهانی روی پرده

راهنمای سفر به کالینینگراد برای مسافران جام‌ جهانی ۸
هاستل سافیکس به مهم‌ترین سالن‌های سینمایی کالینینگراد بسیار نزدیک است

در حین برگزاری جام جهانی دوتا از سینماهای تابستانی کالینینگراد، فیلم‌هایی از تیم‌های شرکت‌کننده در جام ‌جهانی پخش می‌کنند. این در راهنمای سفر به کالینینگراد موضوع مهمی برای خوش‌گذرانی بیش‌تر است. دراین فستیوال، قرار بر این است که شما برای لحظاتی به فوتبال فکر نکنید و فقط فیلم ببینید، پس حسابی لذت ببرید!

هاستل زیبای سافیکس(Hostel Suffix) به اندازه‌ی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سالن‌های سینمای این شهر فاصله دارد.