جام جهانی پیش روست و دوست‌دارن فوتبال در تمام جهان مشتاق آغاز این مسابقات هستند. ایران هم به روسیه نزدیک است و توریست‌های ایرانی برای یک سفر هیجان‌انگیز که کمی هم ورزشی است آماده می‌شوند. اما نکات مهم سفر به روسیه برای جام جهانی کدام‌ها هستند؟

saadatrent

اگر برای جام جهانی ۲۰۱۸ عازم روسیه هستید و برنامه‌ی شما این است که علاوه بر بازی‌های تیم ملی کشورمان، تمام بازی­‌ها را در هریک از شهرهای میزبان ببینید، سفرزون در این مطلب راهنمایی‌های کافی و لازم را برای رسیدن به شهرهای میزبان بازی­‌ها در مسکو برای‌تان آماده کرده است.

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۱
سفر به جام جهانی روسیه فرصت خوبی است برای دیدن این کشور زیبا

آنچه در مورد سفر به روسیه باید بدانیم

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۲
از نکات مهم سفر به روسیه در روزهای جام جهانی نباید بگذرید

برای سفر در روسیه در روزهای جام جهانی اطلاعاتی لازم است که همه‌ی آن‌ها در این مطلب راهنمای سفر به مسکو گردآوری شده است. از نکات مهم سفر به روسیه در روزهای جام جهانی نباید بگذرید. آن‌ها را خوب به خاطر بسپارید که به‌موقع بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. این مطلب یک راهنمای کامل و و دقیق است برای رسیدن به مکان های خاص محل برگزاری بازی­­‌ها در جام جهانی. اگر بدنبال جدول زمانبندی قطارها هستید می‌­توانید آن را در وب سایت راه آهن روسیه به زبان انگلیسی پیدا کنید. هم­چنین سایت اِسکای اِسکنر یک منبع خوب برای جستجوی پروازهای ارزان داخلی در روسیه است. مسیرهای اتوبوس توسط  مراکز مختلفی ارائه می­‌شود.

از نکات مهم سفر به روسیه : جستجوی زمان‌بندی وسایل نقلیه

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۳
سعی کنید به جدول زمان‌بندی وسایل نقلیه دسترسی داشته باشید

اگر به جدول Yandex دسترسی داشته باشید می‌بینید که به‌خوبی زمان‌بندی تمام این وسایل نقلیه در آن مشخص شده است. (این جدول به زبان روسی است اما اگر مترجم آنلاین روسی بر روی گوشی خود داشته باشید تمام مشکلات حل می­‌شود).

رفتن از مسکو به سن پترزبورگ

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۴
برای رفتن به روسیه باید اول وارد مسکو شوید و از مسکو به سن پترزبورگ بروید

ایران در اولین بازی خود در جام جهانی روسیه به دیدار مراکش می‌رود. این بازی که چهار روز دیگر در سن پترزبورگ برگزار می‌شود، ایرانیان زیاد را گرد هم می‌آورد. حتی تصور شور جمعی و عشق به برد تیم ملی ایران هم تصویری زیبا می‌سارد. از نکات مهم سفر به روسیه آن است که بدانید برای رفتن به روسیه باید اول وارد مسکو شوید و از مسکو به سن پترزبورگ بروید. اما چه‌طور می‌شود از مسکو به سن پترزبورگ رسید؟


سفر از مسکو تا سن پترزبورگ با هواپیما

هواپیماها از از مسکو به سن پترزبورگ هر یک ساعت یک‌بار پرواز دارند. قیمت بلیط آن اگر پیش‌خرید شده باشد ۱۳۰ دلار است. این پرواز حدود ۹۰ دقیقه طول می­کشد. برای اولین قدم به روسیه مدت زمان زیادی نیست و می‌توانید بعد از یک استراحت خوب به دیدن اولین بازی ایران بروید.

سفر از مسکو تا سن پترزبورگ با قطار

قطارها از مسکو به سن پترزبورگ هر یک ساعت یک‌بار در ایستگاه‌­های کورسکی (Kursky) و لنین‌گردسکی (Leningradsky) حرکت دارند. شما برای انتخاب قطار چند گزینه دارید: قطار معمولی که سفر با آن چیزی در حدود ۸ تا ۱۰ ساعت طول می­‌کشد و بلیطش ارزان است و اگر زودتر از موعد خریداری کنید قیمت آن چیزی در حدود ۲۵ دلار است. گزینه‌ی بعدی قطار اکسپرس و سریع السیر است که سفر با آن چیزی حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می‌­کشد و ارزان ترین قیمت بلیط آن ۵۰ دلار است. در هر صورت محل دسترسی به قطارها در مرکز مسکو است. از آن‌جا می­‌توانید به مرکز سن پترزبورگ سفر کنید.

سفر زمینی از مسکو تا سن پترزبورگ با اتوبوس

همان‌طور که گفتیم در این راهنمای سفر به مسکو برایتان از تمام جزئیات می‌گوییم. در این بخش هزینه‌ی سفر زمینی از مسکو به سن‌پترزبورگ را می‌خوانیم. هزینه‌ی بلیط اتوبوس از مسکو به سن پترزبورگ چیزی در حدود ۱۵ دلار است اما سفر راحتی نیست. طول سفر ۱۲ ساعت است. اگر خو‌ش‌شانس باشید و سفرتان با اتوبوس­های نسبتا جدید باشد شاید کمی احساس راحتی بکنید.


رفتن از مسکو به کالینینگراد

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۵
از کالینینگراد می‌توانید به لهستان و لیتوانی بروید

کالینینگراد بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد. از نکات مهم سفر به روسیه آن است که بدانید سفر به این بخش هم هیجان ورزشی دارد و هم شاید امکان سفر به لهستان و لیتوانی را پیدا کنید. این منطقه که ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد پس از جنگ جهانی دوم از آلمان گرفته شد، شهری که محل زندگی امانوئل کانت فیلسوف بزرگ آلمانی بود.


سفر از مسکو تا کالینینگراد با هواپیما

کالینینگراد بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است. همین موضوع شاید باعث کمی دردسر در رفت‌و‌آمد در جام جهانی باشد. بیش‌تر ویزاهای توریستی روسیه ویزای تک ورودی هستند. اگر بلیط هواپیمای مسکو به کالینینگراد را از قبل خریده باشید باید چیزی در حدود ۱۳۰-۱۴۰ دلار بپردازید. تعداد محدودی پرواز روزانه به سمت کالینینگراد وجود دارد.

سفر از مسکو تا کالینینگراد با قطار

قطار مسکو به کالینینگراد از کشورهای حوزه‌ی دریای بالتیک می­‌گذرد و به سمت بلاروس می­‌رود. این سفر با قطار چیزی در حدود ۲۰ ساعت طول می­‌کشد و قیمت بلیط آن ارزان و چیزی در حدود ۳۵ دلار است. این قطار از نواحی بلاروس می‌گذرد و به همین دلیل ممکن است نیاز به دریافت ویزای رفت‌و‌آمد در بلاروس (بسته به کشور مبدا) داشته باشید. این کار هزینه‌ی اضافی دارد و کاغذبازی­‌های اداری را افزایش می‌دهد. اگر نیاز به ویزا داشته باشید، هواپیما برای سفر به کالینینگراد انتخاب بهتری است.


رفتن از مسکو به سامارا

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۶
سامارا شهری بسیار فرهنگی است

سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است. از نکات مهم سفر به روسیه این است که بدانید، این شهر بسیار فرهنگی است و سالن ویژه‌ی باله و اپرا، یک سالن ارکستر فیلامورنیک و پنج سالن نمایش دارد. اگر برای جام جهانی گذرتان به سامارا بخورد، هم فال است و هم تماشا.


سفر از مسکو تا سامارا با هواپیما

پرواز از مسکو به سامارا تنها ۴۰ دقیقه طول می­کشد و قیمت بلیط یک طرفه‌ی آن در صورت پیش‌خرید چیزی در حدود ۶۰ دلار است. چهار تا شش پروار روزانه از مسکو به سامرا وجود دارد.

سفر از مسکو تا سامارا با قطار

بطور میانگین هرروز حداقل چهار قطار برای مسیر مسکو به سامارا وجود دارد. قیمت بلیط می­تواند چیزی در حدود ۲۰ دلار باشد و سفر با قطار به مسیر سامرا در حدود ۱۳ تا ۲۰ ساعت طول می­کشد. این بهترین گزینه برای کسانی است که اهل سیاحت و سفر در دل دامان طبیعیت هستند و می­تواند از مناظر روسیه در طول این سفر بهره کافی را ببرند.

سفر از مسکو تا سامارا با اتوبوس

سفر با اتوبوس از مسکو به سامارا چیزی در حدود ۱۴ ساعت طول می­کشد. قیمت بلیط این اتوبوس­ها ۲۵ دلار است. قیمت بلیط­ها بسته به ساعت حرکت متغیر است. بنابراین گزینه مناسبی است برای وقتی که تمام گزینه های سفر گران شده باشند.


رفتن از مسکو به کازان

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۷
کازان مهم‌ترین شهر برای بازی‌های تیم‌ملی ایران است

کازان را باید مهم‌ترین شهری دانست که ایران در آن به مصاف حریفانش می‌رود. در کازان با اسپانیا بازی می‌کنیم و این بازی قطعا بسیار هیجان‌انگیز است. از نکات مهم سفر به روسیه این است که بدانید شهر باستانی کازان سومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر دارای منابع نفتی غنی است و شهروندان آن همچنان از زبان و منش مردم تاتار پیروی می‌کنند که در قرن پانزدهم میلادی به این منطقه مهاجرت کردند.


سفر از مسکو تا کازان با هواپیما

کازان یک مقصد توریستی محبوب در روسیه است. پرواز آن از مسکو چیزی در حدود ۹۰ دقیقه طول می­‌کشد. قیمت بلیط آن بسته به روز هفته و این‌که چه زمانی آن را خریداری کرده‌اید از ۵۰ تا ۱۵۰ دلار است.

سفر از مسکو تا کازان با قطار

سفر با قطار از مسکو به کازان چیزی در حدود ۱۱ تا ۱۳ ساعت طول می‌کشد. قیمت بلیط آن از ۱۵ دلار آغاز می­‌شود. این موضوع بستگی به محل تخت‌خواب شما در قطار دارد. قطارها از ایستگاه کازانسکی در میدان کمسوملسکایا حرکت می­‌کنند.

سفر از مسکو تا کازان با اتوبوس

سفر با اتوبوس از مسکو به کازان ۱۲ ساعت طول می­‌کشد و قیمت بلیط آن ۲۵ دلار است. اتوبوس‌­ها دو روز یک‌بار از مسکو حرکت دارند. این اتوبوس‌ها عصرها حرکت می‌کنند و صبح روز بعد به کازان می­‌رسند. این کار گزینه‌­ای است برای آن‌هایی که برای انتخاب گزینه‌­های دیگر دیر اقدام کرده‌­اند.


رفتن از مسکو به نیژنی نووگورود

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۸
در نیژنی نووگورود از زیبایی و هیجان توامان لذت ببرید

نیژنی نووگورود قدیمی‌ترین شهر روسیه است. در این شهر موزه‌ها، تئاترها، دانشگاه‌ها و کلیساهای قدیمی زیادی وجود دارد. سفر به نیژنی نووگورود می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. کرملین جاذبه‌ی اصلی این شهر است. در نیژنی نووگورود از زیبایی و هیجان توامان لذت ببرید و این از نکات مهم سفر به روسیه است.


سفر از مسکو تا نیژنی نووگورود با هواپیما

هر روز چهار الی پنج پرواز از مسکو به نیژنی نووگورود وجود دارد. مدت زمان پرواز چیزی در حدود ۹۰ دقیقه است و قیمت آن از ۵۰ تا ۱۵۰ دلار است. قیمت بلیط هواپیما به این شهر بستگی به روزی دارد که آن را خریداری می‌­کنید.

سفر از مسکو تا نیژنی نووگورود با قطار

قطاراز مسکو به نیژنی نووگورود از ایستگاه‌­های یوروسلاوکی و کورسکی حرکت دارد. ایستگاه دقیق خروج را پیدا کنید چون چند ایستگاه قطار جداگانه وجود دارد. سفر با قطار به مقصد نیژنی نووگورود با توجه به نوع قطار چیزی در حدود ۳٫۵ ال ۶٫۵ ساعت طول می­‌کشد. اگر بلیط قطار خود را از قبل خریداری کرده باشید قیمت آن با تخفیف شاید ۱۵ دلار باشد.


رفتن از مسکو به ولگوگراد

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۹
نام پیشین ولگوگراد، استالین‌گراد بوده است

ولگوگراد که در کناره‌ی رود وولگا قرار دارد شاهد یکی از خونین‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم بوده است: نبرد استالین‌گراد. هیچ سفری به ولگوگراد بدون دیدن معروف‌ترین جاذبه‌ی این شهر کامل نیست. از «مادرلند کالز» حرف می‌زنیم. بلند‌ترین مجسمه‌ی اروپا که یادآور کسانی است که در نبرد استالین‌گراد از پا افتادند.


سفر از مسکو تا ولگوگراد با هواپیما

پرواز به ولگوگراد ارزان و راحت است؛ مدت زمان سفر ۲ساعت و در صورت پیش‌خرید قیمت بلیط آن ۶۰ دلار است. روز پنج هواپیما از مسکو به ولگوگراد پرواز می­‌کنند.

سفر از مسکو تا ولگوگراد با قطار

اگر تصمیم دارید از مسکو به ولگوگراد سفر کنید می‌­توانید از بین قطارهایی با کوپه‌ی تخت‌دار و یک قطار سریع السیر با صندلی عادی یکی را انتخاب کنید. سفر از مسکو به ولگوگراد چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۴ ساعت طول می­‌کشد و قیمت بلیط از ۲۵ دلار برای تخت خواب طبقه‌ی سوم کوپه‌ی تخت‌دار آغاز می‌­شود. قطارهای ولگوگراد از ایستگاه پاولتسکی حرکت می­‌کند و به راحتی از طریق خط متروی قهوه‌­ای و سبز مسکو قابل دسترسی است.

سفر از مسکو تا ولگوگراد با اتوبوس

سفر با اتوبوس از مسکو به سمت ولگوگراد طولانی و دشوار است. چیزی در حدود ۱۵ تا ۱۸ ساعت طول می‌­کشد. این موضوع بستگی به زمان حرکت و مسیر دقیق اتوبوس دارد. قیمت بلیط اتوبوس از ۲۵ تا ۳۵ دلار است. اتوبوس‌­ها اغلب از بخش­‌های مختلف شهر مسکو به سمت ولگوگراد حرکت می‌کنند اما باز هم به این موضوع که از نکات مهم سفر به روسیه است تاکید می‌کنیم که سعی کنید گزینه‌ی اتوبوس آخرین انتخاب شما باشد.


رفتن از مسکو به سارانسک

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۱۰
سارانسک میزبان آخرین بازی تیم ملی ایران در مرحله‌ی گروهی است

۴ تیر  ۱۳۹۷ در آخرین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه موردویا شهر سارانسک، ایران و پرتغال مقابل هم قرار می‌گیرند و این شهر یکی از شهرهای میزبان ایران در جام جهانی است. می دانیم که شما هم دل توی دلتان نیست! اما از نکات مهم سفر به روسیه به وقت جام جهانی آن است که به خوبی استراحت کنید تا برای تشویق تیم ملی سرحال باشید. یک راهش این است که سفرتان را از قبل رزرو کنید. 


سفر از مسکو تا سارانسک با هواپیما

یک پرواز در روز از فرودگاه دومودوف مسکو به سارانسک وجود دارد. زمان پرواز نزدیک غروب و بسته به روز هفته قیمت آن از ۵۰ تا ۸۰ دلار است.

سفر از مسکو تا سارانسک با قطار

سفر با قطار به سارانسک از مسکو ۱۲ دلار است. البته باید علاقه‌مند به سفر ۸٫۵ تا ۹٫۵ ساعته باشید و نشستن برایتان سخت نباشد. ارزان­‌ترین قیمت کوپه­‌های قطار تخت‌دار هم از ۲۶ تا ۳۵ دلار است. قطار سارانسک از ایستگاه قطار کازانسکی در میدان کومسومولسکایا حرکت می‌­کند. تنها دو قطار در روز از مسکو به سمت سارانسک وجود دارد.

سفر از مسکو تا سارانسک با اتوبوس

از نکات مهم سفر به روسیه آن است که بدانید سفر با اتوبوس به سمت سارانسک چیزی در حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشد. قیمت بلیط اتوبوس ۲۰ دلار است. اتوبوس‌­ها از ایستگاه متروی شلکوفسکایا سه بار در روز حرکت دارند.


رفتن از مسکو به یکاترینبورگ

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۱۱
از گذشته‌ی پرآشوب یکاترینبورگ تا روزگار مدرن امروزی

از جنگ های مافیایی در دهه‌‌ی ۹۰ تا اعدام رومانوف، آخرین عضو خانواده‌ی امپراتوری، یکاترینبورگ گذشته ای آشفته طی کرده تا به شهر مدرن امروزی تبدیل شود. نکته مهم در سفر به روسیه آن است که بدانید در حال حاضر، این مرکز یکی از مراکز اصلی اقتصادی و صنعتی روسیه است.


سفر از مسکو تا یکاترینبورگ با هواپیما

یکاترینبورگ یک مقصد محبوب و معروف برای گردشگران در روسیه است. پرواز آن از مسکو چیزی در حدود ۲٫۵ ساعت طول می­‌کشد. پروازهای مستقیم زیادی از فرودگاه‌­های شرمتیوو و دومودوف برای این مقصد وجود دارد.

سفر از مسکو تا یکاترینبورگ با قطار

یکاترینبورگ از مقصدهای دور از مسکو در سفر به جام جهانی است و این از نکات مهم سفر به روسیه است. سفر با قطار به این مقصد ۵ تا ۸ ساعت طول می‌­کشد. قیمت بلیط آن ۴۵ دلار است. قطار یکاترینبورگ از ایستگاه‌­های مختلفی در مسکو حرکت دارد. پس ایستگاه مورد نظر خود را حتما قبل از حرکت چک کنید.


رفتن از مسکو به روستوف‌نادونو

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۱۲
لذت یک گشت ساحلی در روستوف نادونو

روستوف‌نادونو یک شهر بندری است که در کناره‌ی رود دون قرار دارد. این شهر برای فعالیت‌های ساحلی بسیار ایده‌آل است. می‌توانید در ساحل قدم بزنید و از قایق‌سواری لذت ببرید.


سفر از مسکو تا روستوف‌نادونو با هواپیما

پرواز به روستوف‌نادونو از مسکو حدود ۲ ساعت طول می‌­کشد. این پروازها چندبار در روز از فرودگاه­‌های مسکو حرکت دارند. قیمت بلیط آن اگر پیش خرید کرده باشید ۶۰ دلار است.

سفر از مسکو تا روستوف‌نادونو با قطار

تنها یک قطار در روز به مقصد روستوف‌نادونو می‌رود. قیمت کوپه‌ی تخت‌دار قطار از ۴۰ دلار آغاز می‌­شود. حرکت قطار به سمت روستوف‌نادونو از ایستگاه‌­های مختلف در مسکو است. نکته مهم در سفر به روسیه آن است که حتما قبل از حرکت ایستگاه خود را چک کنید.

سفر از مسکو تا روستوف‌نادونو با اتوبوس

سفر با اتوبوس به سمت روستوف‌نادونو از مسکو ۱۵ ساعت طول می­‌کشد. قیمت بلیط آن ۲۰ دلار است. حرکت اتوبوس­‌های روستوف از بخش‌­های مختلف شهر مسکو است و مسیر­های متفاوتی دارد.


رفتن از مسکو به سوچی

نکات مهم سفر به روسیه (سفر از مسکو تا شهرهای جام جهانی) ۱۳
سوچی میزبان المپیک زمستان ۲۰۱۴ بوده است

حتی اگر شهرهای روسیه را نشناسید احتمالا بار اولتان نیست که اسم سوچی را شنیده‌اید. نکته مهم در سفر به روسیه آن است که بدانید این شهر ساحلی میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۴ بوده است.


سفر از مسکو تا سوچی تا هواپبما

سوچی شهر بسیار محبوبی برای تعطیلات است. هر روز حداقل تعدادی پرواز از فرودگاه­‌های ونوکووا و شرمتیوو مسکو به سمت سوچی حرکت می‌کنند. مدت زمان پرواز ۲٫۵ ساعت است و قیمت بلیط آن از ۵۰ دلار تا ۸۰ دلار است.

سفر از مسکو تا سوچی با قطار

سفر با قطار به سمت سوچی ۲۴ ساعت طول می‌کشد. این شهر از مسکو دور است. هر روز سه قطار برای مسافران سوچی وجود دارد. ارزان­‌ترین قطار کوپه‌­ای چیزی در حدود ۴۳ دلار است. از نکات مهم سفر به روسیه آن است که بدانید قیمت بلیط در آخر هفته کمتر می‌­شود. حرکت قطار سوچی در مسکو از ایستگاه­‌های کورسکی و کازانسکی است پس قبل از حرکت حتما ایستگاه موردنظر خود را چک کنید!