با دریافت لیست غذاهای مسافرتی و تهیه هر یک از این خوراکی ها در وعده های مختلف غذایی تمام انرژی لازم برای بدنتان را در حین سفر فراهم می کنید. شما می توانید از برند استنلی، اسنوهاک و … تجهیزات سفرتان را تهیه کرده و با تهیه یک لیست غذایی مناسب سفری راحت و زیبا را آغاز کنید. برای این سفر نیاز است از غذاهایی استفاده کنید که احتمال فساد آنها کمتر است، مواد غذایی چون فلافل، سیب زمینی کبابی یا آبپز، انواع کوکو و کنسروجات استفاده کنید.

بسته به طول مدت کمپینگی که مدنظر دارید این غذاها می تواند متنوع تر باشد. مثلا اگر یک روزه به سفر می روید و مسیرتان ماشین رو است می توانید خوراکی های خود را به صورت پلویی و خورشتی بردارید. در ادامه لیستی از مناسب ترین غذاهای مفید و خوشمزه را که برای سفر ماسب هستند، معرفی کرده ایم.

بررسی لیست غذاهای مسافرتی

طبیعت گردان، کوهنوردان و تمام کسانی که به هر دلیلی بارها به سفر می روند، باید علاوه بر توجه به مارک بهترین وسایل سفر مثل برند کله گاوی و …، به نوع مواد غذایی شان نیز توجه داشته باشند.

در واقع حتی اگر بهترین وسایل را از مارک های معتبر بازار تهیه کنید، اما به مواد غذایی توجه نداشته باشید، سفری راحت نخواهید داشت. بهترین غذاهای مسافرتی سرشار از ویتامین و مواد مغذی بدن عبارت هستند از:

فلافل، بهترین غذای مسافرتی

شما باید در حین برنامه ریزی برای خرید تجهیزات کمپینگ یک برنامه مناسب برای غذاهای مصرفی تان در طول مسافرت نیز بچینید. فلافل جزء غذاهای خوشمزه و البته مغذی است که دردسر زیادی برای تهیه ندارد.شما می توانید در سریعترین زمان آن را آماده و مصرف نمایید.

اگر امکان زمان گذاشتن برای طبخ غذا را در طول سفر ندارید، پیشنهاد می کنیم که یک ساندویچ فلافل خوشمزه برای خود درست کنید. فلافل در کنار تمام مزیت های مختلف برای بدن، دیرتر فاسد می شود، بنابراین امکان تهیه آن برای سفرهای نسبتاً طولانی نیز وجود دارد.

ساندویچ مرغ، انرژی بخش ترین غذاهای سفری

ساندویچ مرغ از جمله غذاهای خوشمزه ای است که با مواد غذایی مختلفی از جمله پیاز، فلفل دلمه و … ترکیب می شود. شما می توانید یک سینه مرغ را به چند تکه کوچک تقسیم کرده و سپس با خیارشور، کاهو، گوجه و … ترکیب کنید. حالا مواد را داخل نان باگت بگذارید و با خیال راحت به سفرتان بپردازید.

مرغ انرژی لازم برای ورزشکاران را فراهم می کند، بنابراین برای کسانی که به ورزش کوهنوردی یا طبیعت گردی علاقه دارند، پیشنهاد می شود.

انواع کوکو، ارزان ترین غذاهای مسافرتی

شما می توانید انواع کوکو را برای صفر خود آماده نمایید. کوکوهای سیب زمینی، بادمجان و … طعمی لذیذی دارند و نیازی به گذاشتن وقت زیادی برای تهیه شان نیست.

کوکوی سبزی در بین خانواده کوکوها بیشترین طرفدار را دارد، چون طرز تهیه آن آسانتر است. شما می توانید مقداری گردو به ترکیبات این غذا بیفزایید تا انرژی بیشتری برای بدنتان تامین کند.

کوکوها غذاهای سبکی هستند که پیاده روی یا بالارفتن از کوه را برایتان سخت نمی کنند؛ بنابراین می توانید حتی در حین مسیر نیز این غذا را نوش جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

انواع کوکو، ارزان ترین غذاهای مسافرتی

سیب زمینی و تخم مرغ آبپز، ساده ترین غذا در سفر

با تهیه سیب زمینی و تخم مرغ آبپز دیگر نگران از بین رفتن کیفیت غذای خود نباشید. این مواد غذایی ماندگاری بسیار بالایی دارند و با طعم لذیذ و فواید فوق العاده شان به کمک بدنتان می آیند تا انرژی لازم را در حین سفر برای آن تامین کنند.

سیب زمینی و تخم مرغ آبپز غذای سختی نیست و حتی کودکان امکان تهیه آن را دارند، بنابراین با تهیه آن با چالشی به نام آشپزی روبرو نخواهید بود.

الویه، غذای مناسب کمپینگ دوستانه

به سراغ یکی دیگر از بهترین گزینه ها در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر می رویم. درست کردن این غذا نسبت به غذاهای معرفی شده کمی سختتر است. در ترکیبات الویه از مرغ، سیب زمینی، ذرت، خیارشور و …. استفاده می شود. هر یک از این مواد به نحوی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

این غذا به دلیل داشتن سس زود فاسد می شود. البته با خرید تجهیزات لازم برای سفر از کلمند یخ یا یخچال سفری، دیگر نگران این موضوع نخواهید بود، همچنین در هوای کوهستانی می توانید این مواد غذایی را داخل یخبندان بگذارید.

الویه، غذای مناسب کمپینگ دوستانه

کتلت ترکیب غذایی بسیار خوشمزه

کتلت شباهت زیادی به کوکو دارد، اما باید برای پخت آن زمان بیشتری بگذارید. در ترکیبات کتلت از سویا و گوشت نیز استفاده می شود، به همین دلیل بیشترین مزیت را برای بدن دارد. با تهیه این خوراکی تا مدت بیشتری نیز سیر می مانید، بنابراین اگر راهی سفرهای طولانی هستید، حتماً کتلت را نیز جزو برنامه غذایی تان قرار دهید.

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی را در آخر لیست غذاهای مسافرتی تان بگذارید، چون برای تهیه آن باید هزینه و انرژی زیادی صرف کنید. در ترکیبات این غذای سرد خوشمزه از ماکارونی های فرمی، خیارشور، دانه های ذرت و … استفاده می شود. سس نیز یکی از پای ثابت های این سالاد است، به همین دلیل توصیه می کنیم به محض تهیه آن را نوش جان کنید تا مبادا فاسد شود.

سمبوسه، خوراکی مناسب برای سفرهای کوتاه

سمبوسه جزو غذاهای خوشمزه مسافرتی است، چون نه تنها انرژی لازم را برای بدن تامین می کند، بلکه تا مدت نسبتاً زیادی ماندگاری دارد، بنابراین با خیال راحت امکان صرف آن را در زمان های مختلف دارید. برای تهیه سمبوسه باید نان لواش، یوفکا یا خمیری مناسب را تهیه کرده و مواد موردعلاقه تان را داخل آنها بگذارید.

برخی افراد داخل نان یا خمیر گوشت چرخ کرده و پیاز داغ و برخی نیز سیب زمینی، کدو و … می ریزند. این غذا را باید در خانه تهیه و با خود ببرید.

غذاهای کنسروی مناسب برای سفرهای طولانی

آیا حوصله درست کردن غذا یا زمان کافی برای انجام این کار را ندارید؟ چه خوب که از غذاهای کنسروی استفاده کنید! این غذاها سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند و در سریعترین زمان تهیه می شوند. از کنسرو ماهی گرفته تا کنسرو لوبیا و … می تواند انرژی مورد نیازتان را در طول سفر تامین کند.

کنسروها بالاترین میزان ماندگاری را بین غذاهای مختلف دارند، به همین دلیل اغلب توسط طبیعت گردها و کوهنوردها استفاده می شود.

ساندویچ سرد آماده

ساندویچ های سرد آماده خوشبختانه در بیشتر سوپرمارکت ها و رستوران های بین راهی عرضه می شوند. اگر هیچ ایده ای برای تهیه غذا ندارید، ساندویچ های سرد آماده را بخرید که با ترکیبات مختلفی از جمله کالباس، مرغ و … آماده می شوند. این ساندویچ های خوشمزه نیز ماندگاری نسبتا بالایی دارند، اما به منظور حفظ کیفیت توصیه می کنیم سریعتر آنها را نوش جان کنید.

ساندویچ سرد آماده

لیست غذاهای مسافرتی که راحت و بی دردسر هستند

با آگاهی از لیست غذاهای مسافرتی می توانید با خیال راحت چمدانتان را ببندید و راهی سفر شوید. این غذاها به خصوص برای افرادی که به دل طبیعت می زنند، بهترین گزینه است. با غذاهای مسافرتی می توانید انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و چالش های آشپزی را از بین ببرید. این خوراکی ها شامل انواع ساندویچ، کوکو و غذهای کنسروی هستند.