امروزه پاساژگردی به یکی از پدیده‌های پر طرفدار در شهر تهران تبدیل شده و هر سال خبر افتتاح مرکز خرید جدیدی را در گوشه و کنار پایتخت می‌شنویم. مرکز تجاری و تفریحی اپال یکی از به‌روز‌ترین و نو‌پا‌ترین مراکز خرید تهران است که در شمال غرب این شهر قد برافراشته و خودنمایی می‌کند. اپال به‌معنی سنگ جواهری نادر و بسیار گران‌بها است که هفت رنگ دارد و از محبوبیت زیادی برخوردار است. سرمایه‌گذاران مرکز تجاری اپال هم در تلاش‌ بوده‌اند تا این مجموعه را به جواهری در منطقه سعادت‌آباد تبدیل کنند. مشتریان مرکز خرید اپال با موقعیتی متفاوت، متنوع و شاد روبه‌رو خواهند شد: از انواع غذا و نوشیدنی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا شهربازی، سینما، و سالن زیبایی. با سفروزن همراه باشید تا این مرکز خرید زیبا را به شما نشان دهیم.

saadatrent

مرکز خرید اپال کجاست؟

مرکز خرید اپال کجاست؟
مرکز خرید اپال کجاست؟

این مرکز خرید مدرن و زیبا در دامنه جنوبی رشته‌کوه البرز و در یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی مرکز خرید اپال در شمال غرب تهران و منطقه سعادت‌آباد است. این منطقه سال ها به دلیل داشتن باغ های بسیار زیبا، یک مکان تفریحی برای شهروندان تهرانی محسوب می‌شد و امروزه تبدیل به یکی از قطب‌های اقتصادی در شهر تهران تبدیل شده است. مرکز خرید اپال، بزرگ‌ترین پروژه‌ تجاری این منطقه است که به علت نبود رقیب، در آینده به یک قطب تجاری مهم تبدیل خواهد شد.

 

معرفی مرکز خرید اپال

معرفی مرکز خرید اپال
معرفی مرکز خرید اپال

اُپال بزرگترین مرکز تجاری و سرگرمی در شمال غرب تهران است. فضایی که همه چیزهای ممکن در یک مرکز خرید را یک‌جا در خود جای داده است. ساخت اپال از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید. مساحت کل این مرکز تجاری حدود ۱۳۰ هزار مترمربع است. اپال ۲۱ طبقه دارد که هفت طبقه آن زیر زمین و ۱۴ طبقه روی زمین قرار دارد. در این مرکز خرید، هر طبقه مختص یک صنف است تا بازدیدکنندگان دچار سردرگمی نشوند. اُپال در مجموع دارای حدود ۸۵۰ واحد تجاری و غذایی است. این واحدها در کنار فضای تفریحی و سرگرمی چون رستوران‌ها، فود‌کورت‌، سینما، بولینگ و شهربازی قرار گرفته‌اند.

 

معماری مرکز تجاری و تفریحی اپال

معماری مرکز تجاری و تفریحی اپال
معماری مرکز تجاری و تفریحی اپال

معماری مرکز تجاری و تفریحی اپال زیر نظر معماران و هنرمندان مدرن بوده است. در تمامی مراحل ساخت بنا، استفاده از تجهیزات و فناوری روز دنیا در اولویت بوده است. استحکامات بنا تماماً فلزی است که این باعث شده مرکز تجاری نسبت به زلزله مقاوم باشد. اجرای این عملیات توسط گروه‌های تخصصی ایرانی بوده و برای ساخت مرکز نیز از ماشین‌آلات مدرن و تخصصی استفاده شده است تا کیفیت بنا در حد مطلوب باشد. متریال به کار رفته در ساخت این برج دیدنی از بهترین کارخانه‌جات کاشی و سرامیک ایران تهیه شده اند. جالب توجه است که در طبقه انتهایی مجتمع یک پل معلق به طول ۵۰ متر در ارتفاع ۴۵ متری در دست احداث است. این پل در واقع پل ارتباطی بخش‌های مختلف مرکز تجاری است و در نوع خود ویژگی بی‌نظیری خواهد بود که در کمتر مرکز خریدی به چشم می‌خورد.

 

طبقات و واحدهای تجاری مرکز خرید اپال

 

طبقات و واحدهای تجاری مرکز خرید اپال
طبقات و واحدهای تجاری مرکز خرید اپال

نحوه تفکیک طبقات در مرکز خرید اپال به نحوی است که در هر طبقه شاهد فعالیت یک صنف خاص هستیم. همین باعث شده تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به طبقه مورد نظر خود رفته و خرید خود را از میان تعداد بسیار زیادی از مغازه‌های هم صنف انجام دهند. برای مثال شما در طبقه دوم پاساژ می‌توانید مغازه‌های صنف طلا و جواهر فروشی، ساعت فروشی، زیور آلات و صرافی‌ها را مشاهده کنید.

در طبقات چهارم و پنجم و ششم، برندهای مطرح جهانی در حوزه پوشاک وجود دارند. همه روزه علاقه‌مندان به خرید لباس‌های برند برای تماشای جدید‌ترین و به‌روز‌ترین مد‌های لباس به این مرکز خرید می‌آیند. در قسمت پوشاک، ۲ سالن نمایش مد نیز وجود دارد که به مشتریان امکان می‌دهد از زیباترین و بهترین محصولات برندهای معروف دیدن کرده و خرید کنند.

طبقه هفتم این برج، مختص محصولات الکترونیکی است که در این بخش انواع لوازم خانگی، لپ‌تاپ، رایانه و تلفن همراه به فروش می‌رسد.

طبقه هشتم مرکز خرید اپال هم به نمایشگاه‌های اتومبیل اختصاص دارد. شما می‌توانید برای تماشا و حتی خرید خودروی لوکس مورد نظر خود به این طبقه مراجعه کرده و از به‌روز‌ترین خودروهای روز دنیا که در ایران حضور دارند بازدید کنید.

در سفرزون بیشتر بخوانید :
مرکز خرید سمرقند: تحفه‌ای کمیاب در غرب تهران

مرکز خرید سانا ، نگینی ارزنده در شمال تهران

امکانات مرکز خرید اپال

امکانات مرکز خرید اپال
امکانات مرکز خرید اپال

مرکز خرید اپال هنوز به‌طور کامل بهره‌برداری نشده است. در حال حاضر مراکز خرید این مجموعه شروع به کار کرده‌اند و پذیرای بازدیدکنندگان هستند. در این مرکز بیش از ۸۰۰ واحد تجاری قرار دارند که از طبقه دوم شروع می‌شوند. در تمامی طبقات، میز اطلاعات قرار دارد تا به بازدیدکنندگان راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. تمامی طبقات از ایمنی مطلوبی برخوردارند و تجهیزات الکترونیکی مدرن برای حفظ امنیت آن‌ها استفاده شده است. مجتمع اپال بیش از ۱۱ دستگاه آسانسور دارد که در تمامی آسانسورها اطلاعات طبقات نوشته شده است. این موضوع به بازدیدکنندگان کمک می‌کند به‌راحتی مسیر خود را تعیین کنند. همچنین این مجتمع به ۵۲ پله‌برقی مجهز شده تا رفت‌وآمد را برای بازدیدکنندگان راحت‌تر کند.

 

هایپراستار اوپال

فروشگاه وسیع هایپراستار که در طبقه H مرکز تجاری اُپال قرار دارد، فضایی به اندازه ۶هزار متر مربع، برای تأمین تمامی نیازهای روزمره خانواده‌هاست. در کنار فروشگاه هایپر‌استار، دراگ استور، خشکشویی، شیرینی‌فروشی و فضاهایی برای ارائه موادغذایی مانند سوهان و زعفران و … در این طبقه قرار دارند. در کنار این موارد، مجتمع فرهنگی چندمنظوره با دو تالار پذیرایی، منتظر حضور بازدیدکنندگان است. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد مرکز تجاری اپال جایگاه بالگرد در ارتفاع ۹۰ متری زمین است. این جایگاه که در طرح‌های ابتدایی هم به‌وضوح مشخص بود، امروزه در طبقه آخر مجموعه قابل‌مشاهده است.

پارکینگ مرکز خرید اپال

همچنین مرکز تجاری اپال بیش از ۱۸۰۰ پارکینگ اختصاصی دارد. بخش زیادی از پارکینگ مجموعه افتتاح شده است. هواکش‌های بسیار تخصصی و قوی هوای ناسالم پارکینگ را تخلیه می‌کنند و این امر باعث شده که در هیچ قسمت از مجموعه هوای ناسالم یا بوی دود احساس نشود. در پارکینگ اُپال، محل‌های ویژه‌ای برای پارک خودروی مادران باردار، مادران همراه با کودکان خردسال و معلولان در نظر گرفته شده است. در پارکینگ اُپال خدمات شست‌وشوی خودرو نیز به میهمانان ارائه می‌شود. می‌توانید اتومبیل خود را به کارواش اُپال بسپارید و پس از تردد در فضای مجموعه، اتومبیل خود را تمیز تحویل بگیرید.

 

فودکورت مرکز خرید اپال

طبقه نهم مرکز تجاری اپال متعلق به فودکورت مجموعه است. بعد از خرید می‌توانید به این بخش مراجعه کنید و خود را به یک وعده دل‌چسب دعوت کنید. فودکورت اُپال با پیش‌بینی حدود هزار صندلی و گرد هم آوردن رستوران‌های مختلف با منوهای جذابی از برگر، پاستا، پیتزا، انواع ساندویچ، کباب، غذاهای دریایی، انواع سالادها، آب‌میوه و قهوه میزبان شماست. ۱۵ برند برتر غذایی با تنوعی از منوهای بین‌المللی مثل: آسیایی، مدیترانه‌ای، ایرانی، عربی و آمریکای لاتین در فودکورت اُپال حضور دارند.

در سفرزون بیشتر بخوانید :

رستورانها و کافههای مرکز تجاری اپال

رستوران‌های مرکز تجاری اُپال در طبقه دهم این مرکز با ایجاد فضایی صمیمی و خصوصی‌ از میهمانان مجموعه پذیرایی خواهند کرد. رستوران‌ها در این طبقه با طعم‌های استثنایی از منوهای کشورهای آسیایی، اروپایی، ایرانی و عربی میزبان شما خواهند بود. پنج کافه دنج و زیبا هم در طبقات مختلف جانمایی شده‌اند که با طراحی‌های چشم‌نواز می‌توانند محل مناسبی برای پاتوق شما و دوستانتان باشند. در این کافه‌ها دور هم جمع شوید و خاطره خوبی از حضور خود در این مجموعه بسازید.

همچنین باغ سبز رویایی، با نمایی پانوراما از مناظر تهران، محلی دلنشین برای گذراندن وقت و صرف غذا در کنار عزیزانتان خواهد بود. در طبقه سیزدهم این مجموعه هم، چهار رستوران VIP منتظر حضور گرم شماست.

سرگرمیها و تفریحات مرکز خرید اپال

 اما می‌توان به جرأت گفت که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مجتمع اوپال در قیاس با دیگر مراکز خرید امکانات تفریحی و سرگرمی‌های این مجموعه است. جالب اینجاست که این امکانات و تفریحات تمام گروه‌های سنی از خردسال تا بزرگسال را پوشش می‌دهد.

شهربازی کودکان اپال

طبقه سوم و نیم‌طبقه میانی متعلق به دنیای کودکان است. انواع بازی‌ و اسباب‌بازی در شهربازی کودکان اُپال وجود دارد و لحظات شادی را برای کودکان در کنار خانواده‌هایشان می‌سازد. میهمانان اُپال می‌توانند کودکانشان را به اُپال بیاورند و در فضایی امن و هیجان‌انگیز لحظاتی به‌یادماندنی داشته باشند. علاوه بر شهربازی برای کودکان، شهر مشاغل برای آشنایی کودکان با مشاغل و تجربه کردن شغل‌های مختلف نیز آماده شده است؛ تجربه‌ای که بی‌شک برای والدین آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

بولینگ و بیلیارد اوپال

سالن‌های بزرگ بولینگ و بیلیارد و اتاق‌های فرار در طبقه هشتم جایی برای سرگرمی نوجوانان و بزرگسالان است. یک مرکز مجهز به بازی‌های کامپیوتری نیز در این طبقه قرار دارد که شما می‌توانید از بازی‌های واقعیت مجازی تا بازی‌های کامپیوتری را در آن پیدا کنید. در طبقه چهاردهم مرکز تجاری اپال هم باشگاه‌ها و مراکز ورزشی قرار دارند که بیشتر مورد توجه جوانان هستند.

 

پردیس سینمایی اُپال

پردیس سینمایی مرکز تجاری اُپال جایی است برای تماشای بهترین فیلم‌ها در سالن‌های مجهز سینما در کنار خانواده و دوستان. این پردیس سینمایی ۵ سالن سینما با ظرفیت ۸۰۰ صندلی دارد تا اهالی غرب تهران برای دیدن جدیدترین فیلم‌ها بهترین انتخاب‌ها را پیش رو داشته باشند.

در سفرزون بیشتر بخوانید :
پاساژ کوروش تهران ؛ مشهورترین مجتمع تجاری در غرب پایتخت

ایران مال تهران ، قطب گردشگری و پنجمین مرکز تجاری بزرگ جهان

اطلاعات بازدید از مرکز خرید اپال

ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۲۴ (واحدهای تجاری : ۱۱ صبح تا ۲۳)

آدرس: تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی – میدان کتاب – بلوار کوهستان – مرکز تجاری اُپال

تلفن: ۲۲۱۱۰۹۶۰-۰۲۱

 

دسترسی به مرکز خرید اپال

موقعیت جغرافیایی مرکز خرید اوپال روی نقشه گوگل

مرکز خرید اپال در سعادت آباد واقع شده است و مسیر دسترسی به آن بسیار آسان است. در شهر تهران با خودروی سواری شخصی وارد اتوبان یادگار امام شوید، در بخش شمال به غرب این بزرگراه وارد بزرگراه نیایش در جنوب و سپس بلوار شهید فرخزادی در شرق شوید، برج اپال به‌راحتی با چشم، قابل رؤیت است.

 

 

مرکز خرید اُپال در محیطی سراسر رنگ و نور، مقصدی برای خانواده‌هاست تا در کنار هم شادی و لذت را تجربه کنند. اگر تا به حال از مرکز خرید اپال دیدن کرده‌اید، تجربه حضور خود را با سفرزون به‌اشتراک بگذارید.