یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که برای مسافران کیش و یا افرادی که قصد سفر به این جزیره را دارند، پیش می‌آید، هزینه سفر به کیش است. همه ما دوست داریم قبل از سفر یک برآورد کلی برای مخارج خود مانند رزرو هتل های کیش، خرید بلیط و … داشته باشیم تا بتوانیم سفری بدون استرس و درعین‌حال خاطره‌انگیز را رقم بزنیم. اگر قبل از سفر به کیش راجع به هزینه های سفر به کیش، اطلاعات کافی داشته باشیم، می‌توانیم مخارج سفر را مدیریت کنیم.  به‌همین دلیل در این مطلب بر آن شدیم تا به‌صورت کلی مخارج سفر به کیش را بررسی کنیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

هزینه سفر به کیش، از هتل تا هواپیما

هزینه سفر به کیش با هواپیما

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر به کیش هواپیما است که شما را مستقیم به مقصد می‌رساند. برای پرواز کیش چندین نوع بلیط می‌توانید تهیه کنید که ممکن است قیمت هرکدام متفاوت باشد اما به‌طور کلی قیمت بلیط به موارد زیر بستگی دارد:

  • ایرلاین
  • نوع بلیط (چارتری یا سیستمی)
  • فصل سفر
  • سن افراد

باتوجه به موارد بالا قیمت بلیط رفت‌وبرگشت به کیش در سال ۱۴۰۲ به‌صورت میانگین حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. همچنین اگر می‌خواهید پس از پرواز خود، مستقیم به هتل رفته و استراحت کنید، بهتر است رزرو هتل های ۵ ستاره کیش با ترانسفر رایگان، مانند هتل ترنج کیش را انجام دهید. دراین‌صورت خودروی هتل به استقبال شما خواهد آمد و تا درب هتل شما را می‌رسانند.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

هزینه سفر به کیش با کشتی

یکی از جالب‌ترین روش‌های سفر به کیش، کشتی است که جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. در این نوع سفر می‌توان از زیبایی‌های دریا مانند امواج و پرواز پرندگان لذت برد اما اگر دچار دریازدگی می‌شوید، بهتر است داروهای موردنیاز را با خود داشته باشید. دقت کنید که برای این سفر نیاز است که ابتدا با یک وسیله نقلیه مانند خودرو شخصی، اتوبوس و قطار خودتان را به بندرعباس برسانید و سپس از آن‌جا به یکی از بندرهای لنگه، چارک و آفتاب بروید. سپس از این بندرها سوار شناور یا لندیگراف شوید. شناورها برای جابه‌جایی افراد در نظر گرفته شده‌اند و لندیگراف‌ها برای جابه‌جایی خودروی شخصی و سرنشین‌ها می‌باشند. به‌طور خلاصه هزینه سفر با کشتی به کیش به شرح زیر است:

  • رفتن از بندرعباس تا بنادر چارک، لنگه و آفتاب: ۲۰۰.۰۰۰ تومان
  • لندیگراف از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به کیش: حدود ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان به‌ازای هر خودرو
  • شناور یا اتوبوس دریایی از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به کیش: ۱۲۰.۰۰۰ تا ۱۹۰.۰۰۰ برای هر فرد
  • لنج از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به کیش: ۲۹۰.۰۰۰ تومان برای هر فرد

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

اگر به رانندگی علاقه دارید این روش نیز برای شما مناسب است. البته چنانچه در شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کنید، شاید این روش برای شما خسته‌کننده باشد. رانندگی در این مسیر طولانی علاوه‌بر خسته‌کننده بودن، دارای مخاطرات خاص خود نیز می‌باشد. بنابراین اگر فاصله زیادی تا بندرعباس دارید بهتر است با هواپیما یا قطار به این شهر بروید. همچنین برای سفر با خودروی شخصی هم نیاز است که ابتدا به بنادر مسافربری بندرعباس رفته و سپس از آن‌جا، با خودروی خود از طریق لندیگراف تا کیش بروید. در ضمن باید بدانید که ورود خودروهای پراید، پیکان و آردی و خودروهای ایرانی مدل پایین‌تر از سال ۹۵ و خارجی زیر ۲۰۱۰ به جزیره کیش ممنوع است. هزینه سفر با خودروی شخصی، با توجه به اینکه‌ در کدام شهر زندگی می‌کنید و مصرف سوخت خودروی شما چقدر است، متفاوت می‌باشد.

هزینه هتل کیش

همان‌طور که می‌دانید در کیش هتل‌های زیادی از ۵ ستاره تا اقامتگاه و مهمان‌سرا وجود دارد که شما با توجه به معیارها و بودجه‌ی خود می‌توانید یکی از این اقامتگاه ها را انتخاب و رزرو کنید. اگر قبل سفر خود این کار را انجام دهید، خیالتان آسود‌ه تر خواهد بود. اما اگر در طول سفر بخواهید هتل رزرو کنید ممکن است با صرف زمان و کمی دردسر مواجه شوید، به‌خصوص در فصول شلوغی کیش که پیدا کردن هتل خوب و خالی، کاری سخت است.

هزینه هتل های کیش نیز بستگی به هتل انتخابی شما و زمان سفر به کیش دارد. یکی از بهترین هتل های پنج ستاره کیش، هتل ساحلی ترنج می باشد. این هتل‌ فاصله‌ی کمی تا دریا دارد و با رزرو هتل ترنج کیش می توانید از امکانات و طراحی بسیار زیبای آن استفاده کنید و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود فراهم آورید. اما مشکل بزرگ این هتل دور بودن از مراکز خرید می باشد.

 اگر این موضوع برای شما حائز اهمیت است، یکی دیگر از هتل های پنج ستاره کیش، هتل امیرکبیر را به شما پیشنهاد می کنیم که به دلیل نزدیکی به مراکز تجاری جزیره، بسیار پرطرفدار است.هزینه رزرو هتل امیرکبیر کیش در مهر ۱۴۰۲ حدود ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای یک شب اقامت بوده که اقامتی لوکس را می توانید در آن تجربه کنید. اگر به دنبال هتل هایی با قیمت مناسب در نزدیکی مراکز خرید جزیره کیش هستید، هتل شایلی و هتل گامبرون کیش با هزینه شبی ۶۰۰.۰۰۰ تومان را به شما پیشنهاد می کنیم.

هزینه هتل کیش

هزینه سفر به کیش با تور

تور کیش معمولاً نسبت به سفرهای شخصی قیمت ارزان‌تری دارد، زیرا اغلب آژانس‌های گردشگری با هتل های کیش یا شرکت‌های هواپیمایی  قرارداد دارند و می‌توانند تخفیفات بیشتری را دریافت کنند. همچنین اگر این تورها لحظه‌آخری باشند، قیمت پایین‌تری هم پیدا می‌کنند. بسته به تایم سفر به کیش و نوع هتل های کیش و پروازی که دارید،  قیمت تور کیش برای ۲ نفر حدود ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می‌باشد. برای مثال اگر رزرو هتل امیرکبیر کیش که یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره کیش است را انجام داده باشید، این قیمت بالاتر می‌رود.

هزینه تفریحات کیش

تفریحات در کیش متنوع هستند. برخی از این تفریحات لاکچری بوده و هزینه‌ی بالا دارند، اما برخی دیگر هزینه‌ای متعادل‌تر دارند. همچنین تفریحاتی مانند پیاده‌روی کنار دریا و یا بازدید از درخت سبز و محله عرب‌های کیش رایگان هستند. تعدادی از بهترین تفریحات کیش را با هزینه آن‌ها در ادامه می‌آوریم.

تفریحات کیش قیمت بلیط (تومان)
شاتل ۲۲۰.۰۰۰ 
پدل‌برد ۵۴۵.۰۰۰ 
فلای‌برد ۸۷۰.۰۰۰ 
پاراسل ۶۵۰.۰۰۰ 
کارتینگ ۱۸۵.۰۰۰ 
کیبل اسکی ۶۵۰.۰۰۰ 
جت اسکی ۱.۰۰۰.۰۰۰ 
کشتی تفریحی ۵۰۰.۰۰۰ 
باگی ۳۳۰.۰۰۰ 
سافاری ۲۳۰.۰۰۰ 
پلاژ  ۸۰.۰۰۰ 
اجاره خودرو ۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳.۰۰۰.۰۰۰ 
بانجی‌جامپینگ ۱.۱۰۰.۰۰۰
تله‌کابین ۲۷۰.۰۰۰ 
پارک دلفین ۵۹۰.۰۰۰ 
خانه بومیان ۴۰.۰۰۰ 
شهر کاریز ۱۲۰.۰۰۰ 
پارک آبی  ۹۲۵.۰۰۰ 
پارک برفی ۵۴۰.۰۰۰ 
غواصی  ۶۵۰.۰۰۰ 
اسکوتر زیردریایی ۸۷۰.۰۰۰ 
غواصی با دلفین ۱.۷۰۰.۰۰۰ 
تم پارک سنتر  ۳۵۰.۰۰۰ 
گشت جزیره با اتوبوس ۲طبقه ۲۳۰.۰۰۰ 
شهربازی هایلند ۱۰۰.۰۰۰ 
اتاق فرار ۱۵۴.۰۰۰ 
کلبه وحشت ۷۴.۰۰۰ 
تک‌بادگیر  ۲۰.۰۰۰ 
پرش آزاد روی تشک ۳۵۰.۰۰۰ 
فان‌کلاب  ۴۰۰.۰۰۰ 
پینت‌بال  ۱۳۲.۰۰۰ 
شترسواری ۸۵.۰۰۰ 
موتور چهارچرخ ۱۸۵.۰۰۰ 

هزینه تفریحات کیش

سخن پایانی

باتوجه به موارد بالا فهمیدیم که سفر به کیش هزینه‌ای بین ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان به‌ازای هر فرد دارد. البته راه‌های زیادی برای کم کردن مخارج سفر به کیش وجود دارد. مانند سفر در ایام خلوت سال، سفر با اتوبوس، کم کردن هزینه‌های خرید و تفریحات، رزرو هتل‌های قیمت‌مناسب در نزدیکی جاهای دیدنی کیش و غیره.