اگر می‌خواهید برای سفر به شمال کشور، تجربه‌ای متفاوت داشته باشید و سفری خاطره‌انگیز و رویایی در دفتر خاطرات زندگی‌تان ثبت کنید، ما به شما، اقامت در یکی از کلبه‌های جنگلی را پیشنهاد می‌کنیم. در حقیقت این نوع اقامتگاه‌ها، شما را از استرس زندگی شهرنشینی و هیاهوی شهری دور می‌کنند و به شما سفری همراه با آرامش هدیه می‌دهند.

saadatrent

با توجه به این‌که تعطیلات نوروزی در پیش است و شمار زیادی از افراد و طبیعت‌دوستان قصد دارند به یکی از شهرهای شمال کشور سفر کنند، تصمیم گرفتیم تا شما را با انواع کلبه‌های جنگلی و مشخصات یک کلبه جنگلی استاندارد آشنا کنیم.

چرا باید کلبه‌های جنگلی را انتخاب کنیم؟

هدف از سفر به شمال کشور، لذت بردن از طبیعت زیبای آن است. حال اگر بخواهیم، لذت سفرمان را دوچندان کنیم، بهتر است محلی را برای اسکان انتخاب کنید که در دل طبیعت باشد و در زمان استراحت هم حسی جدید و متفاوت را به شما القا کند. در واقع کلبه‌های جنگلی و چوبی این حس و حال را به شما منتقل می‌کنند. بنابراین در ادامه به مهم‌ترین مزایای اقامت در کلبه‌های جنگلی می‌پردازیم تا به اهمیت این نوع اقامتگاه‌ها پی ببرید.

 جذابیت‌های کلبه جنگلی

کلبه‌های جنگلی معمولا از چوب ساخته شده‌اند و در کنار جنگل‌ها با طبیعتی بکر و چشم‌نواز جای گرفته‌اند. با اسکان در چنین اقامتگاه‌هایی می‌توانید صبح با صدای آواز پرندگان بیدار شوید و بوی نم باران به مشامتان بخورد و شب هم با آرامشی وصف‌ناشدنی به خواب بروید. بنابراین اقامت در کلبه‌های جنگلی، لذتی بسیار زیاد را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آرامش و سکوت کلبه‌های جنگلی

کلبه‌ جنگلی معمولا در دامن طبیعت ساخته می‌شود و همین امر باعث شده تا این اقامتگاه‌ها مکان‌های خلوت، فضایی بکر و به‌ دور از شلوغی قرار گیرند.  بنابراین گردشگران با اقامت در کلبه‌های جنگلی، می‌توانند در طول سفر، لحظاتی را به دور از شلوغی و آلودگی‌های صوتی سپری کنند و با قوایی تازه به زندگی روزمره خود بازگردند.

کلبه‌های جنگلی، تجربه‌ای متفاوت

اقامتی دلنشین در کلبه‌های جنگلی 1

زمانی که قصد سفر داریم، اسکان در اقامتگاه‌هایی مانند هتل، آپارتمان، سوئیت و حتی ویلا در مرحله اول به ذهنمان می‌رسد. اما جدید بودن کلبه‌های جنگلی، ممکن است به ذهن کسی خطور نکند. البته به یاد داشته باشید، اقامت در کلبه‌های جنگلی،  تجربه‌ای مطبوع و به‌ یادماندنی از سفری رویایی را برای شما رقم می‌زند. پس بهتر است از اینجا کلبه‌ای جنگلی را اجاره کنید و سفری به‌یاد ماندنی داشته باشید.

https://www.otaghak.com/landing/cottage

در کلبه جنگلی، طبیعت را لمس می‌کنید

زمانی که از کلبه جنگلی یاد می‌کنیم، تصاویری از طبیعت بکر و دست‌نخورده و به‌ دور از مصنوعات زندگی شهرنشینی، پیش‌رویمان زنده می‌شود. با اقامت در چنین اقامتگاه‌هایی دیگر خبری از دود و دم، آلودگی هوا، سرب و سر و صدای شهر نیست و هر روز لذت و طعم استنشاق هوایی پاک را تجربه خواهیم کرد.

فواید زیست محیطی کلبه‌های جنگلی

همواره به یاد داشته باشید که کلبه‌های جنگلی با محیط زیست سازگارند و در واقع مکانی مناسب برای دوست‌داران محیط زیست به‌شمار می‌آیند.

  • چوب به‌عنوان یک عایق طبیعی، در برابر تغییرات ناگهانی دما و صدا شناخته شده است. بنابراین زمان‌هایی که با تغییرات دما یا رطوبت در بیرون از خانه، مواجه می‌شوید، فضای داخلی خانه در تمام طول سال دلپذیر و راحت باقی می‌ماند.
  • از سویی‌دیگر، چوب به‌دلیل این‌که یک عایق طبیعی است، به صرفه‌جویی انرژی کمک خواهد کرد.
  • مواد اولیه‌ای که برای ساخت کلبه‌های جنگلی استفاده می‌شود، همه طبیعی هستند. از این‌رو سکونت در آن‌ها برای سلامتی بسیار مفید بوده و در ضمن به کاهش رطوبت و امواج الکتریکی کمک می‌کند.
  • چوب یک مصالح ساختمانی ارگانیک پایدار و تجدیدپذیر است و همین امر باعث می‌شود تا اثرات زیست محیطی را کاهش دهد.

آشنایی با انواع کلبه‌های جنگلی

حال که با مزایای اسکان در چنین اقامتگاه‌هایی آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده، شما را با انواع کلبه‌های جنگلی آشنا کنیم تا در زمان سفر و برای اجاره آنلاین اقامتگاه های شمال از طریق  این لینک، انتخاب بهتری داشته باشید.

https://www.otaghak.com/landing/villa-north-iran

کلبه‌‌های چوبی در جنگل

این نوع از کلبه‌های جنگلی، جنسی از چوب دارند و معمولا در مناطقی مانند حاشیه جنگل، نزدیک جاده‌ و فروشگاه‌ها ساخته می‌شوند. بنابراین کلبه‌‌های چوبی در جنگل، نسبت به دیگر انواع کلبه‌های جنگلی از امکانات رفاهی و بهداشتی متعددی مانند آب، برق، گاز، وسایل گرمایشی و سرمایشی، وسایل پخت ‌و پز و… برخوردارند.

کلبه‌های جنگلی سوئیسی

اقامتی دلنشین در کلبه‌های جنگلی 2

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین نمونه‌های کلبه چوبی، به شکل مثلثی ساخته می‌شوند. بنای داخلی این نوع کلبه‌ها که با عنوان کلبه‌ جنگلی سوئیسی شناخته می‌شوند، به شکل دوبلکس، بسیار زیبا، رمانتیک و البته خاص طراحی شده‌اند.

با مراجعه به سایت‌های گردشگری معتبر می‌توانید انواع کلبه‌های جنگلی با قیمت‌هایی فوق‌العاده و امکاناتی مناسب را مشاهده کرده و برای سفرهای نوروزی‌تان، یکی از آن‌ها را مطابق با شرایط و بودجه خود، اجاره کنید.

کلبه‌های جنگلی بالای درخت (کلبه‌های چوبی درختی)

نوع دیگر از کلبه‌های جنگلی، آن‌هایی هستند که در وسط جنگل و در بالای درخت ساخته می‌شوند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این کلبه‌ها از امکانات کمی برخوردارند و در زمان اجاره باید این مورد را هم در نظر گرفت.

نکاتی که باید برای اجاره کلبه جنگلی در نظر گرفت.

اقامتی دلنشین در کلبه‌های جنگلی 3

برای اجاره کلبه‌های جنگلی باید موارد متعددی را در نظر گرفت تا بهترین انتخاب را داشته باشید. البته مواردی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم، برای اجاره همه اقامتگاه‌ها صدق می‌کند.

زمان

کلبه‌های چوبی معمولا از اقامتگاه‌هایی هستند که در جنگل‌های شمال کشور قرار دارند. بنابراین در زمان اجاره این نوع اقامتگاه‌ها، به آب وهوای شهر مقصد، در زمان سفر توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال در فصل‌های زمستان و پاییز، هوای جنگل‌های شمال بارانی و مرطوب بوده و ممکن است در چنین زمان‌هایی  اقامت در کلبه‌های جنگلی سخت باشد. بنابراین حواستان باشد بهترین زمان برای اجاره این اقامتگاه‌ها، تابستان و بهار است.

هزینه

از دیگر مواردی که باید برای اجاره  کلبه جنگلی در نظر گرفت، هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید و در واقع این مبلغ به عوامل مختلفی نظیر متراژ کلبه و نوع طراحی آن، امکانات رفاهی کلبه، متراژ کلبه و ظرفیت آن بر اساس تعداد نفرات، موقعیت مکانی آن، نوع کلبه و غیره بستگی خواهد داشت. از سویی‌دیگر زمان مسافرت هم می‌تواند بر روی قیمت اجاره اقامتگاه‌ها تاثیر مستقیم بگذارد و ممکن است در ایام تعطیلات نوروزی یا زمان‌های پیک مسافرت شاهد افزایش قیمت باشیم.

بررسی امکانات رفاهی کلبه جنگلی

معمولا کلبه‌های جنگلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند  و هر کدام از آن‌ها با توجه به نوع کلبه و موقعیت مکانی آن، امکانات رفاهی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.  بنابراین زمانی که می‌خواهید یک کلبه جنگلی را برای اقامت چند روزه خود اجاره کنید، باید به امکانات مختلف آن مانند مانند برق، گاز، آب و غیره توجه ویژه داشته باشید تا با دیدی باز و آگاهی کامل، اقدام به اجاره اقامتگاه مورد نطرتان کرده و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

https://www.otaghak.com/

کلبه‌های جنگلی از جمله اقامتگاه‌هایی هستند که بیشتر مورد توجه عاشقان طبیعت و محیط زیست، قرار می‌گیرد. حال اگر قصد اقامت در یکی از این کلبه‌های چوبی در  ایام عید را دارید، بهتر است، قبل از حرکت، اقامتگاه مورد نظرتان را از یکی از سایت‌های معتبر گردشگری به صورت آنلاین رزرو کرده تا در زمان سفر، با مشکل اسکان مواجه نشده و لحظاتی خاطره‌انگیز را همراه با خانواده و دوستان در این کلبه‌های چوبی و در دل طبیعت جنگل‌های شمال کشور سپری کنید.