همه ما بارها شنیده‌‌ایم که تفریح در دبی به هیچ وجه ارزان نیست. این جمله برای بسیاری از سفردوستان ممکن است دلسرد کننده باشد. اما باید بدانید که با وجود تمام این‌‌ها، تفریحات ارزان دبی لذت بردن با هزینه کمتر را برای شما فراهم می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم با استفاده از نظرات متنوع کاربران در سایت تریپ ادوایزر و سایر منابع گردشگری ایرانی و خارجی، بهترین تفریحات ارزان دبی که قیمت هر یک از آن‌‌ها کمتر از ۵۰ درهم امارات است را به شما معرفی کنیم.

saadatrent

شناخت تفریحات ارزان دبی به شما کمک می‌کند حتی اگر با تورهای مسافرتی هم دبی هم سفر می‌کنید، اوقات فراغتتان را با هزینه کم پر کنید و دبی را با جزئیات کامل بگردید.

تفریحات شهری ارزان دبی

هر شهری برای خودش تفریحاتی دارد که با کمترین هزینه شما را به مقصدتان پیوند می‌دهد. گشت و گذار در شهری مثل دبی که حال و هوای خودش را دارد، تجربه جذابی از سفر به شما می‌دهد. در ادامه تفریحات ارزان دبی را در فضای شهری به شما معرفی می‌کنیم.

برج خلیفه

امکان ندارد که از جاذبه‌‌های دبی بگوییم و حرفی از بلندترین ساختمان جهان، یعنی برج خلیفه به میان نیاید. برج خلیفه با ۱۶۰ طبقه و ۸۲۸ متر ارتفاع از بهترین جاذبه‌‌های دبی به شمار می‌رود. قرارگیری این جاذبه در مرکز شهر، دسترسی به آن را ارزان کرده است اما باید بدانید برخی از مراکز و رستوران‌های اطراف آن ممکن است باعث شود که بیشتر از برنامه خود پول خرج کنید.

تفریحات ارزان دبی + قیمت و عکس
بازدید از برج خلیفه دبی یکی از تفریحات ارزان در دبی

دوچرخه سواری در منطقه مارینا

در منطقه مارینای دبی حدود ۷ کیلومتر مسیر زیبا برای کشف زیبایی‌‌های دبی وجود دارد و شما با پرداخت فقط ۲۰ درهم امارات می‌توانید علاوه بر کمی ورزش با سرعت بیشتری گشت و گذار کنید. چشم اندازهای این محدوده، هم در روز و هم در شب زیبایی‌های بسیار زیادی دارد.

تماشای آبنماهای معروف دبی

طول آبنمای دبی به بیش از ۹۰۰ فوت می‌رسد و تماشای هماهنگی فواره‌‌های آن با آهنگ‌‌های مختلف، از بهترین تفریحات ارزان دبی به شمار می‌رود. برای تماشای آبشار از پیاده روی نزدیک‌تر کافیست حدود ۲۰ درهم امارات هزینه بپردازید. اخیرا قایق‌‌‌های پدالی نیز به این مجموعه اضافه شده‌‌اند که کرایه آن‌‌ها نیازمند پرداخت ۵۵ درهم امارات است. اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید می‌توانید از قایق‌‌های پدالی هم در تفریحتان استفاده کنید.

آبنماهای معروف در دبی از تفریحات ارزان

تماشای دهکده جهانی دبی

یکی از بهترین موارد لیست تفریحات ارزان دبی، بازدید از دهکده جهانی این شهر است. که شما با پرداخت هزینه‌ای حدود ۱۵ تا ۲۰ درهم امارات می‌توانید از تماشای خلاصه‌‌ای از مهم‌‌ترین جاذبه‌‌های بیش از ۷۸ کشور دیدن کنید. علاوه بر آن انواع برنامه تفریحی، رستوران، بازار و نمایشگاه وجود دارد.

پارک آبی لاگونا

این پارک آبی در نزدیکی یکی از جاذبه‌های ساحل لامر در دبی واقع شده است و تنها نقطه تفریحی در خاورمیانه است که در آن شما یک دستگاه امواج ۱۸۰ درجه‌‌ای را پیدا می‌کنید. شما می‌توانید بلیط این مرکز را با قیمت تقریبا ۱۰۰ درهم امارات بخرید. این مرکز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه شب خدمات ارائه می‌دهد. این تفریح به نسبت بقیه تفریحات معرفی شده، ارزان نیست ولی از تفریحات بسیار خوب و توصیه شده است.

تصویری از پارک آبی لاگونا در دبی
تصویری از پارک آبی لاگونا در دبی

گشت و گذار در بازار

مرکز خرید دبی یا همان دبی مال یکی از بزرگترین بازارهای جهان است که شامل لاکچری‌‌ترین و گران‌‌ترین برندهای بوتیک است. شاید فکر کنید که خرید در چنین بازاری از تفریحات ارزان دبی به حساب نمی‌آید، اما باید بدانید که برخی از جاذبه‌‌های ارزان و رایگان این مجموعه که شامل آکواریوم و آبنما و فضای کلی آن‌ است، باعث شده که ما آن را در لیست خود جای دهیم. علاوه بر این بازار، بازارهای سنتی و گوناگونی در دبی هستند که تماشای آن‌‌ها برای گردشگران کم خرج و رایگان است.

تماشای دبی از قاب شهر

قاب دبی یا Dubai Frame بزرگترین قاب ساخته شده به دست بشر است که از طریق آن شما به یک چشم انداز جالب از این شهر دسترسی دارید. نهایت زمان بازدید از این جاذبه ۱ ساعت است. در بازدید از قاب شهر دبی دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. در این مرکز یک موزه وجود دارد که در آن روند تبدیل شدن دبی از یک شهر سنتی به یکی از مدرن‌‌ترین شهرهای دنیا را مشاهده خواهید کرد. هزینه ورود به این مرکز تفریحی معمولا از ۵۰ درهم امارات بیشتر نمی‌شود.

تفریحات ارزان دبی در طبیعت

حالا اگر بخواهید کمی متفاوت تر در دبی تفریح کنید و فضای خارج از شهر را امتحان کنید، گزینه‌‌هایی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌‌پردازیم.

کمپ کردن در کویر

بدون شک بازدید برخی از جاذبه‌‌های طبیعی از جمله ارزان‌ ترین تفریحات دبی شناخته می‌شود، زیرا تنها هزینه رفت و آمد و کمپ را پرداخت می‌کنید. کمپ کردن در نزدیکی دریاچه القدره یکی از بهترین خاطره‌‌های کمپ کردن در دبی را برای شما فراهم خواهد کرد. به یاد داشته باشید که هنگام شب ممکن است کمی سرد شود به همین دلیل وسایل درست کردن آتش را فراموش نکنید.

کمپ کردن در کویرهای دبی از تفریحات ارزان دبی به شمار می‌آید.
کمپ کردن در کویرهای دبی از تفریحات ارزان دبی به شمار می‌آید.

دوچرخه سواری در مسیرهای القدره

با کرایه یک دوچرخه و شروع دوچرخه سواری در مسیر ۸۶ کیلومتری یکی از ارزان‌‌ترین و بهترین تفریحات ارزان دبی را تجربه کنید. در طول مسیر نیز می‌توانید از غذا فروشی‌های سیار خرید کنید. در طول این مسیر چشم اندازهای زیبای کویری توجه گردشگران را جلب می‌کنند.

پرنده نگری در راس الخور

تماشای حیات وحش راس الخور یکی از کارهای لذت بخش برای طبیعت دوستان دبی است. در این بهشت مملو از پرنده، شما می‌توانید از تماشای پرندگان دلربایی همچون فلامینگوها و مرغان ماهی‌‌خوار لذت ببرید. تماشای لحظه شیرجه یک عقاب دریایی برای شکار، یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات ارزان در دبی است که گردشگران علاقه‌مند به طبیعت می‌توانند از آن لذت ببرند.

ابرا (تاکسی‌های آبی)

ابرا به برخی از قایق‌های مخصوصی گفته می‌شود که در گذشته از آن‌ها برای گذر از آب استفاده می‌شد. این قایق‌ها در بندر کریک که درگذشته مخصوص پیدا کردن مروارید بود، مشغول به کار بودند. اما امروزه از آن‌ها به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده می‌شود که توریست‌‌ها از آن استفاده می‌کنند. به دلیل کرایه پایین، سوار شدن در این قایق‌‌ها از تفریحات ارزان دبی به شمار می‌رود.

پارک های محبوب دبی

پارک صفا در دبی که بیش از ۶۴ هکتار وسعت دارد، قدیمی‌ترین پارک این شهر است که در طی سالیان بسیار امکانات مورد نیاز برای تفریحات ارزان در دبی را برای گردشگران فراهم کرده است. علاوه بر آن پارک‌های بسیار دیگری همچون پارک زابیل، المزار و مشرف در دبی وجود دارند که تفریح در هر کدام از آن‌ها لذت خود را دارد.

تفریحات ارزان فرهنگی و هنری دبی

موزه نیف

اولین ایستگاه پلیس دبی که به عنوان دژ نیف شناخته می‌شود در سال ۱۹۳۹ ساخته شد و امروزه این موزه نمایان‌ دلیل امنیت امروزه دبی است. در تمام مدت بازدید از این موزه، شما شاهد انواع صنایع دستی از جمله انواع یونی فرم‌‌ها و اسلحه‌‌های گوناگون خواهید بود. بازدید از این موزه از تفریحات کاملا ارزان قیمت دبی محسوب می‌شود، زیرا نیازی به خرید بلیط برای آن نخواهید داشت و تنها هزینه رفت و آمد را می‌پردازید.

ایکس وی ای

در این نمایشگاه آثار هنری معاصر جهان عرب و ایران شما را حیرت زده خواهد کرد. آثار نقاشی موجود در این گالری به حدی زیبا هستند که هر موزه‌‌ای رویای داشتن آن‌‌ها را در سر دارد. برای تماشای این گالری حدودا مبلغ ۳۷ درهم امارات پرداخت خواهید کرد. به همین دلیل بازدید از آن یکی از تفریحات ارزان دبی به شمار می‌رود.

قلعه الفهیدی

در این موزه شما زندگی مردم دبی را قبل از کشف نفت در این منطقه تماشا خواهید کرد. مجسمه‌‌ها و گالری‌‌هایی که تصاویر مختلفی را از خانه‌های سنتی عربی، مساجد، بازار‌ها و مزارع خرما به نمایش می‌گذارند، از زیبایی‌‌های این مجموعه هستند. قیمت بلیط و رستوران‌‌های ارزان در قلعه الفهیدی، تماشای این مرکز را به یکی از ارزان‌‌ترین تفریحات دبی تبدیل کرده است.

نتیجه گیری پایانی

بازارهای متنوع، خیابان‌های زیبا، امکانات مدرن و ساختمان‌‌های مجلل باعث شده است که حتی یک پیاده روی ساده در دبی نیز برای گردشگران، تفریح به حساب بیاید. در این مطلب سعی کردیم که تعدادی از تفریحات ارزان در دبی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید در برنامه ریزی سفر خود بهتر تصمیم بگیرید. بدون شک شناخت تفریحات ارزان دبی و استفاده از‌ آنها در کنار پرداخت  قیمت تورهای دبی، هزینه سفر شما را منطقی‌تر می‌کند.

منابع:

تریپ ادوایزر – بخش نظرات کاربران درباره دبی و تفریحات آن

لست سکند – بخش قیمت تورهای دبی و نظرات مردم درباره جاذبه های دبی