تفریحات سن پترزبورگ همیشه هم نیاز به پرداخت پول ندارند. در سن پترزبورگ، مهد امپراطوری روسیه، جاذبه‌های بسیاری را می‌توانیم کشف کنیم که به پرداخت هزینه نیازی ندارد؛ اگر مسافر این شهر دیدنی هستید، کشف این تفریح‌های به‌یادماندنی را از دست ندهید. با سفرزون، همراه شوید تا لذت یک سفر کم‌هزینه را در روسیه تجربه کنید و از دیدنی های سن پترزبورگ لذت ببرید.

saadatrent
تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
سن پترزبورگ، مهد امپراطوری روسیه، جاذبه‌های بسیاری دارد

بازدید رایگان از موزه‌ها در میان تفریحات سن پترزبورگ

تفریحات سن پترزبورگ یا چه‌گونه رایگان سن‌ پترزبورگ را ببینیم؟ کونست کامرا
«کونست کامرا» اولین موزه‌ی ساخته شده در روسیه است

برخی از موزه‌های برتر سن پترزبورگ، روزهای ورود آزاد را برگزار می‌کنند؛ برای موزه‌ی «هرمیتاژ» اولین پنجشنبه‌ی ماه و موزه‌ی «کونست کامرا» (Kunstkamera) در سومین پنجشنبه‌ی هرماه. کونست کامرا اولین موزه‌ی ساخته شده در روسیه در زمان پترکبیر است. موزه‌های دیگر این شهر در تمام سال رایگان هستند، مثل موزه‌ی «ولادمیر ناباکوف» و «زیگموند فروید». در بسیاری از کلیساهای ارتدوکس، نیازی به پرداخت هزینه‌ی ورود نیست. هنر معماری کلیسا از بیرون هم خیره کننده است، ولی صبر کنید تا واردش شوید. می‌توانید هنر نفس‌گیر آن را از نزدیک لمس کنید.

آرامش در باغ و بوستان

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
آرامش در «باغ میهایلوا»ی سن پترزبورگ

اگر فضاهای سبز را دوست دارید، پارک‌ها و باغ‌های سن پترزبورگ را ازدست ندهید. این یک گشت‌وگذار رایگان در میان تفریحات سن پترزبورگ است. پارک‌های زیبا را می‌توان در میان دیدنی های سن پترزبورگ یافت و لذت برد. در این شهر تعداد بسیاری پارک، برای هرنوع سلیقه‌ای وجود دارد: باغ‌های کوچک «یوسوپوف» (Yusupov)، باغ‌های سلطنتی « میخایلوفسکی » (Mikhailovsky)، باغ‌های آرامش‌بخش «تاوِرِچسکی» (Tavrichesky) یا باغ «تابستان» معروف با مجسمه‌های سنگ مرمر.

قدم زدن در کنار کلیسای الکساندر نِوسکی

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
کلیسای «الکساندر نِوسکی» اولین اقامت‌گاه خانواده‌ی تزار بوده

کلیسای «الکساندر نِوسکی» (Alexander Nevsky) مهم‌ترین کلیسای ارتدوکس سن پترزبورگ است. این کلیسا، اولین اقامتگاه خانواده‌ی «تزار» بوده. نمای بیرون و فضای داخلی آن بسیار باشکوه است، اما برای بسیاری از بازدیدکنندگان، جذابیتش به‌دلیل گورستان تاریخی آن است. این گورستان نیاز به پرداخت هزینه‌ی بسیار کمی دارد. در میان تفریحات سن پترزبورگ این یک تفریح برای لذت‌بردن از معماری باشکوه روسیه است. این‌جا جایی‌ست که شما می‌توانید قبر «چایکوفسکی»، «داستایوفسکی» و بسیاری از نام‌دارهای فرهنگ روسیه را پیدا کنید.

دانستنی‌ها و دیدنی‌های هنر مدرن روسیه

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
به گالری‌ها بروید و از تماشای رایگان هنر لذت ببرید

یادتان باشد مجبور نیستید برای دیدن هنرهای مدرن در سن پترزبورگ هزینه‌ی بلیط بپردازید. برخی از پیشرفته‌ترین گالری‌های هنری شهر سن‌پترزبورگ، به علاقه‌مندان اجازه‌ی بازدید رایگان می‌دهند.

می‌توانید به این گالری‌ها بروید و از تماشای هنر نقاشی‌، مجسمه‌ها و هنر چیدمان آن‌ها لذت ببرید. با این کار در میان تفریحات سن پترزبورگ می‌توانید یک روز خوب برای خودتان بسازید. اگر در روزهای بازگشایی تازه‌ترین نمایشگاه این گالری‌ها به آن‌جا بروید، از شما با خوراکی‌های خوشمزه‌ی روسی پذیرایی می‌کنند.


در سفرزون بیشتر بخوانید : بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی


کتاب‌گردی ، یک کار فرهنگی در تفریحات سن پترزبورگ

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
«دُم کنیگی» یک کتاب‌فروشی تاریخی در سن‌پترزبورگ

کسانی که عاشق کتاب هستند حتما از گشت‌وگذار در قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی شهر لذت خواهند برد. کتاب‌فروشی «دُم کنیگی» (Dom Knigi) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۴ ساعته‌ی کتاب بوک‌ووید (Bookvoed) انتخاب خوبی برای یک گشت فرهنگی هستند. نیازی نیست حتما کتاب بخرید. می‌توانید یک کتاب را بردارید، آن را از سر تا ته بخوانید و نخرید! هیچ کس به شما نمی‌گوید که باید مغازه را ترک کنید. این‌جا کلی مجموعه‌کتاب هنری زیبا، کتاب‌های کلاسیک روسی و کلی کتاب خوب به زبان انگلیسی پیدا می‌کنید.

گشت در بازار روباز سن پترزبورگ

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
خاطره‌ای به یادماندنی با گشت‌زدن در بازارهای روباز «سن‌پترزبورگ»

بزرگ‌ترین بازار روباز سن پترزبورگ در شمال شهر قرار دارد. خاطره‌ی این بازار چیزی است که یک عمر برای‌تان باقی می‌ماند. به این بازار «اودِلکا» (Udelka) می‌گویند. می‌گویند اودِلکا پر از سوغاتی‌های جذاب روسی است. فضای این بازار بسیار زیباست. این‌جا می‌توانید سماور‌های زیبایی پیدا کنید که با دست نقاشی شده‌اند. این بازار تمام آخرهفته‌ها باز است.

کشف متروی زیرزمینی و لذت بردن از دیدنی های سن پترزبورگ

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
ایستگاه متروی آوتوی سن پترزبورگ

متروی سن پترزبورگ، یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین متروهای جهان است. هر ایستگاه، معماری خیره‌کننده و تاریخ خود را دارد. زیباترین ایستگاه‌های متروی سن پترزبورگ، ایستگاه‌های آفتُوو (Avtovo)، زیوینگارودسکیا (Zvenigorodskaya)، ناروسکایا (Narvskaya)، بالتیسکایا (Baltiyskaya) و کیروسکی زاوود (Kirovskiy Zavod) است. در این ایستگاه‌ها توقف کنید و از شکوه و عظمت آن لذت ببرید. ایستگاه‌های مترو در روسیه از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است.

کافه‌گردی رایگان ، راهی برای آرامش

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
کافه زمان، راهی برای آرامش در «سن پترزبورگ»

مفهوم «ضدکافه» یا «کافه زمان» که اولین‌بار در مسکو شکل گرفت در سن پترزبورگ هم بسیار معروف شده است. این کافه‌ها برای قهوه، اسنک و دسر، پولی از شما نمی‌گیرند. به جای پرداخت پول در ازای سفارش، برای مدت زمان حضورتان در کافه پول پرداخت می‌کنید. گشت‌وگذار و رفتن به این کافه‌ها برای پیدا کردن آرامش خیلی خوب است. این‌جا می‌توانید تخته‌نرد بازی کنید و حسابی کُری بخوانید. از بازی‌های کامپیوتری هم می‌توانید لذت ببرید. اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید برخی از کارهای عقب‌مانده‌ی خود را در این کافه انجام دهید. قدیمی‌ترین ضدکافه‌ی سن پترزبورگ «زیفربلات» (Ziferblat) است. به این کافه بروید و با یک قهوه‌ی رایگان به تماشای تاریخ این کافه بنشینید.

تور شهرگردی رایگان و بازدید از دیدنی های سن پترزبورگ

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
در «سن پترزبورگ» شهر را رایگان بگردید

می‌توانید به سایت petersburgfreetour.com بروید و در مدت سفرتان، برای یک روز هم تور شهرگردی رایگان رزرو کنید. این تور رایگان هر روز از ساعت ۱۰٫۴۵ دقیقه‌ی صبح شروع می‌شود. با این تور در مدت دو ساعت و نیم می‌توانید در شهر بچرخید. این تور از مرکز شهر شروع می‌شود و تمام نقاط دیدنی شهر را پوشش می‌دهد. راهنمایان این تور بسیار دغدغه‌مند و مشتاق هستند. علی‌رغم این‌که این تور رایگان است، اما تور بسیار شلوغی است. بهتر است قبل از رفتن تور خودتان را رزرو کنید.

تجربه‌ی سواحل دریای بالتیک

تفریحات سن پترزبورگ یا چگونه رایگان سن پترزبورگ را ببینیم؟
تماشای زیبایی طبیعت در ساحل شمالی خلیج «فنلاند»

ساحل شمالی خلیج فنلاند، یک مقصد تابستانی محبوب برای ساکنان سن پترزبورگ است. فضای آرام، هوای تازه، سواحل پاک و رستوران‌های خوب آن را بدل به یکی از دیدنی های سن پترزبورگ کرده است. در سفر تابستانی خود به سن پترزبورگ آن را از دست ندهید. اگرهم در فصل زمستان گذرتان به این سواحل خورد، برای قدم‌زدن به آن‌جا بروید و از مناظر زیبای این خلیج یخ‌زده لذت ببرید.