بهترین رستوران های تجریش کدامند؟ هرجای ایران که زندگی می‌کنید حتماً تابه‌حال نام خیابان تجریش را شنیده‌اید. این خیابان قدیمی در شمال شهر تهران (منطقه ۱) قرار گرفته است و یکی از محله‌های شلوغ اما مورد علاقه‌ی مردم تهران به‌حساب می‌آید.

saadatrent

امامزاده صالح و بازار سنتی تجریش از مراکز مهم این محله است که از قدیم تا به امروز جزو جاذبه‌های پایتخت بوده است. علاوه بر امامزاده صالح و بازار سنتی، خیابان تجریش پر از مراکز تجاری، تفریحی و رستوران های جذاب است و به همین دلیل روزانه افراد زیادی برای گشت‌وگذار، خرید و… به این خیابان می‌آیند.     

اگر بخواهید به این خیابان سر بزنید بهتر است رستوران‌های آن را هم بشناسید. از آن جایی که تعداد رستوران‌های خیابان تجریش بسیار زیاد است تصمیم گرفتیم تا در این مطلب سفرزون به طور کامل بهترین رستوران های تجریش را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های هرکدام را بررسی کنیم تا اگر زمانی به این خیابان زیبا رفتید بهترین رستوران را انتخاب کنید.   

رستوران های تجریش | سنتی یا مدرن؟

از قدیم رستوران‌های زیادی در تجریش قرار داشته‌اند اما اگر در خیابان تجریش چرخی بزنید می‌بینید که به همان اندازه که رستوران قدیمی و سنتی در این خیابان وجود دارند، رستوران‌های جدید با دکوراسیون مدرن هم ساخته شده‌اند که هرکدام جذابیت مخصوص به خودشان را دارند. در ادامه علاوه بر معرفی رستوران‌های معروف قدیمی به معرفی رستوران‌های جدید می‌پردازیم.

 

 رستوران فلوت

رستوران های تجریشبر روی شیشه این رستوران نوشته شده است:

و به کوتاهی آن لحظه‌ی شادی که گذشت … غصه هم می‌گذرد

این رستوران همانند این شعر، دوست‌داشتنی است. اگر به دنبال یک رستوران لوکس هستید این رستوران را انتخاب نکنید، اما اگر عاشق غذاهای ایرانی با طعم واقعی‌شان هستید این رستوران را از دست ندهید. محیط این رستوران ساده و صمیمی است و پر از غذاهای لذیذ و خوشمزه است. غذاهایی مانند: کتلت، بادمجان شکم پر، دلمه، میرزاقاسمی، عدس پلو، کوفته تبریزی و کشک و بادمجان از جمله غذاهای فلوت است. این مکان را در لیست بهترین رستوران های تجریش داشته باشید.

آدرس رستوران فلوت تجریش: تجریش، خیابان شهرداری، پلاک ۵۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۸۵۰۳۹۱

در سفرزون بخوانید :
کافه های تجریش | معرفی ۱۵ مورد از بهترین کافه‌های شمرون

رستوران روحی

رستوران های تجریشکافه و رستوران روحی یکی از بهترین رستوران های تجریش است که با غذاهای سنتی ایرانی، در تهران شعب متعددی دارد که یکی از شعبه‌های آن در تجریش قرار گرفته است. این رستوران همانند اسمش بسیار باروح و باصفا است و فضای آن یادآور دهه‌های ۵۰ و ۶۰ است. در لحظه ورود به این رستوران دکوراسیون سنتی ولی بسیار شیک و زیبای آن توجهتان را جلب می‌کند. علاوه بر فضا و دکوراسیون، منوی این رستوران هم بسیار جذاب است. غذاهایی مانند: قیمه نذری، لوبیا پلو، دیزی فرد اعلا، کوبیده انگشتی بازار و بسیاری غذاهای سنتی و خوشمزه دیگر در این منو قرار دارند. علاوه بر غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های متفاوت و جذابی هم در منو این رستوران سنتی قرار دارند که قطعاً از نوشیدن آن‌ها لذت می‌برید.

آدرس رستوران روحی تجریش: تجریش، خیابان شهرداری، کنار سینما آستارا

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۰۸۸۸۳

رستوران اطمینان

رستوران های تجریشرستوران اطمینان یا کبابی اطمینان یکی از معروف‌ترین رستوران‌های قدیمی تجریش است که حدود صد و پانزده سال قدمت دارد. این رستوران قدیمی در بازار تجریش قرار گرفته است و غذاهای سنتی را به همان شکل قدیمی و در ظروف سنتی سرو می‌کند. این رستوران که در قدیم فقط کبابی بوده است، حالا غذاهای مختلف ایرانی را با بهترین کیفیت برای مشتریان سرو می‌کند. رستوران اطمینان هرچند فضای کوچکی دارد ولی حال و هوای قدیمی‌اش را حفظ کرده است و محیطی گرم و صمیمی دارد. اگر به دنبال یک رستوران خلوت و آرام هستید این رستوران را انتخاب نکنید! این رستوران اکثر اوقات و به‌خصوص در وقت ناهار بسیار شلوغ است.

آدرس رستوران اطمینان تجریش: تجریش، بازار تجریش، روبه‌روی پاساژ سامعی، پلاک ۶۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۶۳۲۳

در سفرزون بخوانید :
رستوران های لواسان: گشتی در محبوب‌ترین منطقه تهران

رستوران اردک آبی

رستوران های تجریشاگر به دنبال یک رستوران لوکس در میان رستوران های تجریش هستید، رستوران اردک آبی تجریش انتخاب خوبی برای شماست. بوفه صبحانه این رستوران بسیار معروف است ولی علاوه بر صبحانه، این رستوران منوی متنوعی از غذاهای مختلف برای ناهار و شام دارد. محیط این رستوران بسیار خاص و جذاب است و برای دورهمی‌های دوستانه گزینه‌ی مناسبی است. قرارگرفتن این رستوران در طبقه اول پاساژ تندیس و با پنجره‌هایی که منظره زیبایی را نمایش می‌دهند از دیگر عوامل جذابیت این رستوران است. اگر برای برگزاری جشن تولد دنبال رستوران می‌گردید، رستوران اردک آبی را از دست ندهید.

آدرس رستوران اردک آبی تجریش: میدان تجریش، مجتمع تجاری تندیس، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۳۰۰۴۹

 

 کافه و رستوران ربلان (الیزه سابق)

رستوران های تجریشاگر به دنبال یک رستوران با فضای بزرگ و دلباز برای جمع‌های دوستانه و یا جمع‌های خانوادگی هستید، رستوران ربلان گزینه‌ی بسیار خوبی است. از آن جایی که این رستوران در طبقه هفتم پاساژ تندیس قرار گرفته است، چشم‌انداز زیبایی دارد که لذت خوردن غذا را دوچندان می‌کند. علاوه بر منظره جذاب، این رستوران فضای لوکس و دکوراسیون شیک و زیبایی دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های این رستوران تراس جذاب آن است که لذت خوردن غذا را چندبرابر می‌کند. شما با هر سلیقه‌ای که به این رستوران بروید، می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. در واقع تنوع غذا و دسر در این رستوران بسیار زیاد است و منوی رستوران ربلان شامل غذاهای ایرانی، عربی، ترکی، ایتالیایی و… است که تمام این غذاها به روش‌های مدرن تزیین و سرو می‌شوند.

آدرس رستوران ربلان تجریش: تجریش، مجتمع تجاری تندیس، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۳۴۲۵۲

در سفرزون بخوانید :
رستوران های فرمانیه: با جذاب‌ترین جاهایی که می‌توانید غذای محبوبتان را پیدا کنید آشنا شوید

رستوران منهتن گریل

رستوران های تجریشاگر عاشق فست‌فود هستید،  منهتن گریل را که یکی از بهترین بهترین رستوران های تجریش است از دست ندهید. این رستوران هم فضای بسته و هم فضای باز دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، دکوراسیونی به سبک آمریکایی‌ها و فضایی شیک و متفاوت دارد. مشتریان این رستوران طرف‌دار برگرهای لذیذ آن هستند. در واقع این رستوران به‌خاطر فضای جذاب و غذاهای لذیذ و خوشمزه‌اش بسیار محبوب شده است. اگر به دنبال یک فضای صمیمی با غذاهای خوب برای دورهمی‌های دوستانه هستید، رستوران منهتن گریل، انتخاب مناسبی است.

آدرس رستوران منهتن گریل تجریش: تجریش، خیابان دربند، خیابان جعفری، پلاک ۸۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۰۵۵۸

در سفرزون بخوانید :
رستوران های تهران ؛ آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت

کافه رستوران ابن بطوطه

رستوران های تجریشاگر علاقه‌مند به طعم‌های جدید و متفاوت هستید، باید رستوران‌های متفاوتی را امتحان کنید. رستوران عربی ابن بطوطه مناسب افرادی است که عاشق غذاهای عربی و طعم‌های جدید هستند. منوی این رستوران پر از غذاهای جدید است که حتماً از امتحان کردن آن‌ها خوشتان می‌آید. دکوراسیون عربی این رستوران زیبا و جذاب است و فضای دلباز آن مناسب دورهمی‌های خانوادگی و جمع‌های دوستانه است.

آدرس رستوران ابن بطوطه تجریش: تجریش، خیابان فناخسرو، بالاتر از تندیس

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۸۵۵۵۶۰

 

 کباب لقمه والک

رستوران های تجریشیکی از جذاب‌ترین رستوران‌ها برای عاشقان کباب قطعاً رستوران والک است. این رستوران سنتی کوچک در دل بازار تجریش قرار گرفته است و تقریباً همیشه شلوغ است. رستوران والک کباب‌کوبیده و یا جوجه کباب را با پوره گوجه که در کره سرخ شده است، آغشته می‌کند و آن را همراه با سبزی و پیاز داخل نان لواش می‌گذارد. اگر به بازار تجریش سر زدید، کباب لقمه والک را حتماً امتحان کنید.

آدرس کباب لقمه والک تجریش: بازار تجریش، روبه روی مسجد صاحب‌الزمان، پلاک ۹۴

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۴۰۰۹

 

رستوران صالحیه

رستوران های تجریشاگر عاشق دیزی هستید رستوران صالحیه را از دست ندهید. این رستوران یک رستوران قدیمی در تجریش است که فضای کوچک و ساده ولی باصفا، دارد. رستوران صالحیه غذاهای ایرانی مانند دیزی، کوفته، انواع خورشت‌های ایرانی و انواع کباب‌ها را برای مشتریان طبخ می‌کند. اگر به امامزاده صالح سر زدید، این رستوران را از دست ندهید. می‌توانید از در پشتی امامزاده صالح خارج شوید و به‌راحتی به رستوران صالحیه بروید.

آدرس رستوران صالحیه تجریش: بازار تجریش، کوچه امام زاده صالح

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۶۴۲۰

 کباب‌سرای شمرون

رستوران های تجریشکباب‌سرای شمرون یکی از رستوران های تجریش است که محبوبیت زیادی دارد. بیشتر افراد این رستوران را به‌خاطر کباب‌ها و ششلیک‌هایش دوست دارند. با وجود این که این رستوران همیشه شلوغ است اما فضای داخلی آن شیک و تمیز است. به‌غیراز طعم‌های فوق‌العاده جذاب یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های این رستوران منظره زیبا و تماشایی میدان تجریش است که از بالکن‌های آن دیده می‌شود. علاوه بر داخل رستوران و بالکن‌ها، در فضای بیرونی رستوران هم میزهایی برای خدمت‌رسانی به مشتریان وجود دارد. توجه کنید که این رستوران اکثر اوقات شلوغ است و برای افرادی که از رستوران‌های شلوغ و پرسروصدا خوششان نمی‌آید، مناسب نیست.

آدرس کباب‌سرای شمرون تجریش: میدان تجریش، جنب کفش ملی

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۴۶۰۰۸

چطور به تجریش برویم؟

اگر به رستوران های تجریش علاقه‌مند شدید باید بگویم برای رفتن به تجریش راه‌های مختلفی وجود دارد. راحت‌ترین راه استفاده از مترو است. آخرین ایستگاه خط یک مترو، ایستگاه مترو تجریش است. علاوه بر مترو، می‌توانید از اتوبوس‌های معمولی و یا اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) استفاده کنید، ایستگاه بی آر تی پایانه تجریش نزدیک امامزاده صالح قرار دارد. همچنین به‌غیراز مترو و اتوبوس از مناطق مختلف شهر تهران برای خیابان تجریش، تاکسی وجود دارد. در واقع در میدان تجریش یک ایستگاه تاکسی بزرگ قرار دارد که این ایستگاه تاکسی نزدیک به اکثر رستوران‌های این خیابان است.

 

انتخاب شما بین رستوران های تجریش کدام است؟

اگر بخواهیم به طور کامل رستوران های تجریش را معرفی کنیم، لیست بلند بالایی می‌شود. ما در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه تعدادی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران های تجریش را معرفی کنیم تا شما بتوانید به‌راحتی رستوران مورد نظرتان را انتخاب و از خوردن غذاهای لذیذ آن لذت ببرید. شما از تجربه خودتان بنویسید و اگر جای خالی یک رستوران باکیفیت را در این مطلب سفرزون حس می‌کنید، حتماً به ما خبر دهید.