مراکز تفریحی گرجستان، برای کسانی که به این کشور زیبا سفر می‌کنند، می‌تواند خاطره‌ای فوق‌العاده به یادگار بگذارد. گرجستان، کشوری حاصلخیز، زیبا و کوهستانی با مردمی مهربان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر طبیعت بکر و بی‌نظیر گرجستان با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری، سواحل زیبا، چشمه‌های آب معدنی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی پرشمار، شهرهای مدرن و زیبای گرجستان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کشور است. در سفر باید حتما به مراکز تفریحی گرجستان که در شهرهای بزرگ تفلیس و باتومی به زیبایی خودنمایی می‌کنند هم سری بزنید. سفرزون در این مقاله بهترین مراکز تفریحی گرجستان را که روزی شاد برایتان به ارمغان می‌آورند معرفی می‌کند:

saadatrent

دریاچه لیسی، تفریحی آرام و آبی

دریاچه لیسی
دریاچه لیسی
دریاچه لیسی
دریاچه لیسی

دریاچه لیسی در شمال غربی شهر تفلیس، یکی از زیباترین مراکز تفریحی گرجستان است. دریاچه‌ای بزرگ به مساحت ۱۶ کیلومتر مربع که آب و هوایی ملایم و لذت‌بخش دارد. دور تا دور دریاچه با انواع پوشش گیاهی زیبا پوشیده شده است که قدم زدن در اطراف دریاچه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. پیستی هم برای دوچرخه سواری اطراف دریاچه وجود دارد که دوچرخه‌های کوچک و بزگ هم به گردشگران ارائه می‌دهد.

در کنار این دریاچه از انواع تفریحات، از قایق‌سواری و ماهیگیری تا کمپینگ و آفتاب گرفتن می‌توانید با خیال آسوده لذت ببرید. رستوران‌های خوب گرجی هم در همان اطراف وجود دارند که بتوانید با غذاهای محلی دلی از عذا در بیاورید. کمی دورتر از دریاچه، حتی محلی برای اسب‌سواری هم آماده ارائه خدمات به شماست. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها که خود گرجی‌ها هم برای تفریح در کنار دریاچه محبوبشان می‌آیند آن اطراف کمی شلوغ‌تر است پس سعی کنید روزهای دیگر هفته را برای وقت‌گذرانی در کنار این دریاچه فوق‌العاده انتخاب کنید.

نمای ۳۶۰درجه از دریاچه لیسی تفلیس

آدرس دریاچه لیسی روی نقشه گوگل

آکوا پارک تفلیس، لذت شنایی پرهیجان

آکوا پارک
آکوا پارک
آکوا پارک
آکوا پارک
آکوا پارک
آکوا پارک

آکوا پارک تفلیس، پارکی آبی در ۳ کیلومتری شهر تفلیس و ۳۰ کیلومتری سواحل زیبای این کشور است که طرفداران زیادی بین گردشگران خارجی و خود گرجی‌ها دراد. این پارک آبی روباز، چهار استخر متفاوت، جکوزی، باشگاه بدنسازی، رودخانه مصنوعی، چند رستوران و خدماتی مانند ماساژ و بخش‌هایی نیز مخصوص کودکان دارد. انواع سرسره‌های بزرگ و هیجا‌ن‌انگیز این پارک حتما حسابی نیازتان به هیجان و بازی را ارضا می‌کند. بهترین زمان برای رفتن به این پارک از اواسط خرداد ماه تا نیمه مهر ماه است. آکوا پارک از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند و از آن دست مراکز تفریحی گرجستان است که با قیمت مناسب لحظاتی خوش را به شما هدیه می‌دهد.

آدرس آکوا پارک تفلیس روی نقشه گوگل

پارک آبی جینو پارادایس، بزرگترین و مجهزترین پارک آبی گرجستان

یکی از مراکز تفریحی گرجستان که حتی می‌توانید یک روز کامل را با هیجان و شادی در آن بگذرانید پارک آبی جینو پارادایس در ۵ کیلومتری مرکز شهر تفلیس است. این پارک آبی که وسعتی ۲۰ هکتاری دارد، بزرگترین پارک آبی گرجستان است که البته به جز پارک آبی بخش‌های هیجان‌انگیز دیگری هم دارد. بخش‌های مختلف پارک آبی جینو پارادایس شامل انواع سرسره‌های بزرگ و مهیج با استخرهای امن، بخش سونا، ماساژ، بدنسازی، پارک مخصوص کودکان با استخر و سرسره‌های کوچک، بخش ساحلی، استخر سرپوشیده، کابین سرما و … است. رودخانه خروشان برای رفتینگ، استخر موج با حداکثر عمق ۲ متر، استخر ریلکسیشن با عمق ۲ متر و دمای ۳۰ درجه و امکانات ماساژ آبی و استخری برای آب درمانی و ماساژ هم دیگر بخش‌های پارک آبی جینو پارادایس است.

پارک آبی جینو پارادایس
پارک آبی جینو پارادایس
پارک آبی جینو پارادایس
پارک آبی جینو پارادایس

پارک دایناسورها هم با فضایی که دوران ما قبل تاریخ را در ذهن تداعی می‌کند، آبشارها، غارها و دایناسورهای غول‌پیکر یکی دیگر از بخش‌های جذاب پارک آبی جینو پارادایس است. جینو پارادایس، هتل، رستوران، کافه و سالن برگزاری جلسات هم دارد که انواع خدمات را برای تجربه لذت بیشتر در این پارک آبی به گردشگران ارائه می‌دهد. این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در همه فصول سال قابل مراجعه است و کودکان زیر ۷ سال هم می‌توانند رایگان از این پارک زیبا استفاده کنند.

آدرس پارک آبی جینو پارادایس تفلیس روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به گرجستان کلیک کنید.


پارک ریکه تفلیس، تلفیقی از معماری زیبا و طبیعتی دل‌انگیز

پارک ریکه
پارک ریکه

به تفلیس که بروید نباید بازدید از پارک زیبای ریکه و پل صلح را از دست بدهید. این پارک زیبا با جاذبه‌هایی خیره‌کننده یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی گرجستان هم هست. پارک ریکه در سمت چپ رودخانه کورا واقع شده است و از طریق پل صلح که معماری بسیار زیبا و جالبی با نورپردازی بی‌بدیل دارد به بخش قدیمی شهر تفلیس و بازار این شهر متصل می‌شود. گردشگران زیادی مخصوصا در فصل تابستان که آب و هوا مطلوب است بر روی نیمکت‌های این پارک می‌نشینند و از فضای دلنشین آن لذت می‌برند. این پارک امکانات زیادی از جمله پلکان مارپیچی مخصوص کودکان، صفحه شطرنج موزائیکی، دیوار صخره‌ای مصنوعی و … دارد تا لحظات استراحت در پارک را برای گردشگران جذاب‌تر کند.

در زمان‌های خاص هم تماشای رقص آب به همراه نورپردازی و موسیقی کلاسیک لذت وقت‌گذرانی در پارک را دوچندان می‌کند. از پارک ریکه تله‌کابینی هم به مقصد قلعه ناریکالا وجود دارد که می‌تواند مقصد گردشگری بعدی شما باشد. ساختمان زیبای سالن تئاتر و موسیقی تفلیس هم در پارک ریکه قرار دارد که با پله‌هایی در فضای آزاد و رو به پارک گردشگران را به ورود و استفاده از این مجموعه بزرگ فرهنگی هنری دعوت می‌کند.

نمای ۳۶۰ درجه از پارک ریکه تفلیس روی نقشه گوگل

آدرس پارک ریکه تفلیس روی نقشه گوگل

تله‌کابین تفلیس، نمای ۳۶۰ درجه از تفلیس زیبا در مراکز تفریحی گرجستان

تله کابین تفلیس
تله کابین تفلیس

سوار شدن تله‌کابین همیشه برای گردشگران جذاب بوده است. مخصوصا که تله‌کابین از روی شهر زیبای تفلیس و ارتفاعات سرسبز این منطقه فوق‌العاده عبود کند و به سمت چند تا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان برود. تله‌کابین تفلیس هم از مراکز تفریحی گرجستان است که با قیمت بسیار مناسب، روزی شاد برایتان می‌سازد. از میدان اروپا در کنار پارک ریکه می‌توانید سوار بر تله‌کابین به ارتفاعات جنگلی که مجسمه مادر گرجستان و قلعه ناریکالا در آن واقع شده است برسید. سوار بر کابین‌های امن و راحت تله‌کابین تفلیس منظره‌ای زیبا و ۳۶۰ درجه از شهر تفلیس، پل صلح و همه دیدنی‌های این شهر تماشا کنید. تله کابین تفلیس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ گردشگران را در این مسیر مهیج و دیدنی جا به جا می‌کند.

آدرس تله کابین تفلیس روی نقشه گوگل

شهربازی متاتسمیندا در تفلیس، هیجان در دل طبیعتی بی‌نظیر

شهربازی متاتسمیندا | مراکز تفریحی گرجستان
شهربازی متاتسمیندا | مراکز تفریحی گرجستان

اگر می‌خواهید ساعاتی پرهیجان را در روزی آرام و رویایی تجربه کنید، از بین مراکز تفریحی گرجستان، یک روزتان را مهمان پارک متاتسمیندا شوید. این پارک بزرگ و محبوب که بر روی تپه متاتسمیندا در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است، طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی دارد که جان می‌دهد برای پیاده‌روی یا کمپ زدن. در کنار این طبیعت بکر و دوست‌داشتنی در ارتفاع ۷۰۰ متری، می‌توانید از انواع بازی‌های هیجانی، سرگرم‌کننده و خانوادگی لذت ببرید. ترن هوایی بسیار بزرگ و هیجان‌انگیز، قلعه ارواح که از شما دعوت می‌کند با پای خودتان وارد سرزمین ارواح شوید و سرسره‌های آبی مهیج تعدادی از بازی‌هایی است که حتما باید امتحان کنید. شهربازی، بازی‌های دیگر، از بازی‌های مخصوص کودکان گرفته تا بازی‌های ویدئویی هم دارد که روزی شادی برای همه اعضای خانواده خواهد ساخت.

شهربازی متاتسمیندا
شهربازی متاتسمیندا

شهر بازی متاتسمیندا چرخ و فلک بسیار بزرگی هم با ارتفاع ۶۵ متر و کابین‌های ۶ نفره دارد که می‌توانید خانوادگی از صعودی لذت‌بخش و تماشای شهر زیبای تفلیس زیر پایتان لذت ببرید. بعد از بازی در شهربازی هم می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های پارک خوردنی‌های خوشمزه را امتحان کنید. بهترین فصول برای بازدید از پارک بهار، تابستان و پاییز است و از ساعت ۱۲ تا ۲۳:۴۵ می‌توانید به این شهربازی زیبا وارد شوید. اطراف این شهربازی هم پر است از دیدنی‌هایی که نباید از دستشان بدهید، از کلیسای سنت دیوید تا پارک ژوراسیک و …

نمای ۳۶۰ درجه از شهربازی متاتسمیندا

آدرس شهربازی متاتسمیندا روی نقشه گوگل

باغ ملی گیاهشناسی گرجستان، آرامشی دل‌انگیز در میان گل‌ها

باغ ملی
باغ ملی
باغ ملی
باغ ملی

باغ ملی گیاهشناسی گرجستان در شهر تفلیس، در منطقه‌ای بسیار وسیع، با آب و هوایی گرم و مرطوب، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این باغ گیاهشناسی که قدمتی چند قرنی دارد، در کنار جاذبه‌های گردشگری مهم شهر تفلیس مثل قلعه ناریکالا، مجسمه مادر، پل ملکه تامار و … قرار دارد. محیط آرام و زیبای این باغ با طبیعت خیره‌کننده‌اش حتما روزی دل‌انگیز را برایتان می‌سازد.

در این باغ که بر روی تپه‌های زیبایی بیش از ۴۵۰۰ گونه گیاهی منطقه را در خود جای داده است، روی نیمکت‌های زیبا بنشینید و در هوای پر اکسیژنش نفس بکشید. علاوه بر گونه‌های گیاهی متعدد، گل‌های زینتی بسیاری در این باغ کاشته شده است که حتما دلتان را خواهد برد. اگر می‌خواهید این باغ را در نهایت زیبایی‌اش تماشا کنید باید در فصل بهار که همه گل‌ها باز شده‌اند سری به باغ بزنید. باغ ملی گیاهشناسی تفلیس از ساعت ۹ تا ۱۹ باز است و از طریق تله‌کابین هم به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

نمای ۳۶۰ درجه از باغ ملی گرجستان

آدرس باغ ملی گرجستان روی نقشه گوگل

پارک موتور بین‌المللی روستاوی، سرعت و هیجان

پارک موتور روستاوی | مراکز تفریحی گرجستان
پارک موتور روستاوی | مراکز تفریحی گرجستان

در بین مراکز تفریحی گرجستان، برای عشق سرعت‌ها هم یک مرکز عالی وجود دارد. پارک موتور بین‌المللی روستاوی، در نزدیکی شهر تفلیس، مجموعه‌ای وسیع و حرفه‌ای است که برای برگزاری مسابقات بین‌الملی، کلاس‌های آموزشی و استفاده تفریحی تاسیس شده است. در این مجموعه می‌توانید موتورسواری، ماشین‌سواری، سواری ماشین‌های مسابقه و کارتینگ را تجربه کنید. در این مرکز می‌توانید هم از ماشین خودتان برای تجربه سرعت و هیجان استفاده کنید و هم بخواهید تا بهترین و حرفه‌ای‌ترین ماشین‌ها را  در اختیارتان قرار دهند. حتی می‌توانید با گذراندن دوره کوتاه آموزشی در مسابقات مجموعه هم شرکت کنید. یکی از جالب‌ترین امکانات در این مجموعه هم این است که می‌توانید در تاکسی‌های فرمول یک، در کنار یک راننده حرفه‌ای فرمول یک بنشینید و از سرعت فوق‌العاده‌اش لذت ببرید. ساعت کار این مجموعه از ۷ تا ۱۴ است.

بالن‌سواری در تفلیس، تفریحی در میان ابرها

بالن سواری
بالن سواری
بالن سواری
بالن سواری

همان‌طور که تا این جای کار دیدید، تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش در تفلیس کم نیست. اما یکی از خاص‌ترین این تفریحات بالن‌سواری در تفلیس است. می‌توانید سوار بالن‌هایی که بسته به انتخاب شما ۲ تا ۲۴ نفره است شوید، آرام آرام به سمت ابرها بروید و از آن بالا به تماشای شهر زیبای تفلیس و سرسبزی‌های اطراف بپردازید. برای بالن‌سواری در تفلیس شما را به منطقه‌ای کمی دورتر از شلوغی‌های شهر می‌برند. اگر برای بالن‌سواری تور وی آی پی را انتخاب کنید، شما را از دم در هتل بر می‌دارند، به محل بالن‌سواری می‌برند، در تمام طول بالن‌سواری، از لحظات خاص شما که حتما هیجان‌زده شده‌اید عکاسی می‌کنند. در آخر هم به شما مدال و دیپلم افتخار می‌دهند و شما را به هتل باز می‌گردانند. در واقع تمام مسئولیت در بسته وی آی پی بر عهده تورلیدر است.

یک وعده خوراکی و نوشیدنی هم در این سرویس به شما تقدیم می‌کنند. اما در سرویس معمولی شما خود باید به محل بالن‌سواری در اطراف شهر بروید و مسئولیت همه چیز را را خود به عهده بگیرید. در هر دو صورت بالن‌سواری تفریحی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز در تفلیس خواهد بود. البته برای کسانی که دغدغه هزینه‌های بالای این تفریح را که حدودا بین نفری ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو می‌شود نداشته باشند.

دلفیناریوم و آکواریوم باتومی، لذت شنا کردن با دلفین‌ها

دلفیناریوم
دلفیناریوم
دلفیناریوم
دلفیناریوم

در شهر ساحلی باتومی که مقصدی جذاب برای گردشگران مخصوصا در فصل تابستان است، چند تا از بهترین مراکز تفریحی گرجستان قرار دارد. آکواریوم و دلفیناریوم باتومی یکی از این مراکز است. در آکواریوم باتومی که به شکل چهار قلوه‌سنگ در کنار ساحال ساخته شده است انواع گونه های ماهی‌ها و جانداران دریایی دریای سیاه نگه داری می‌شود که هم برای دوستداران علوم زیستی و هم برای جذب گردشگران توسعه مرکزی بسیار جالب و دیدنی است. در این آکواریوم می‌توانید لاک‌پشت غول‌آسای ۱۰۰ کیلویی، جاندارانی مانند فک خزری و فک بدون گوش، سمور دریایی و انواع ماهی‌های زینتی و ماهی‌های آب شیرین را ببینید و لذت ببرید. این آکواریوم محلی هم برای بازی و استراحت کودکان دارد و یک مرکز تفریحی بی‌نظیر برای کودکان محسوب می‌شود.

آکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی

دلفیناریوم فوق‌العاده باتومی، با تعداد زیاد دلفین‌های باهوش و بازیگوشش، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. مربیان این دلفیناریوم بیش از ۳۰ نمایش جداگانه با دلفین‌ها برای شما در نظر گرفته‌اند که به زبان‌های گرجی، انگلیسی و روسی اجرا می‌شود. نمایش‌هایی مثل رقص دلفین‌ها، بازی دلفین‌ها با حلقه و توپ و ایستادن دلفین‌ها روی دمریال چند تا از نمایش‌های جذاب این دلفین‌هاست. در تابستان این نمایش در ساعات ۲، ۵ و ۹ بعد از ظهر اجرا می‌شود و در فصول دیگر همه روزه به جز دوشنبه‌ها ساعت ۴ بعد از ظهر. خبر خوب اینکه اگر دلتان می‌خواهد با دلفین‌ها شنا و بازی کنید می توانید با پرداختن پولی جداگانه، و رعایت مواردی خاص با دلفین‌های زیبا شنا و بازی کنید و حسابی از خودتان عکس بگیرید و لذت ببرید.

آدرس دلفیناریوم و آکواریوم باتومی روی نقشه گوگل

مرکز غواصی باتومی، لحظاتی لذت‌بخش در دل دریای سیاه

مرکز غواصی باتومی
مرکز غواصی باتومی
مرکز غواصی باتومی
مرکز غواصی باتومی

یکی دیگر از مراکز تفریحی گرجستان که تجربه‌های خاص و بی نظیری را برایتان می‌سازد، مرکز غواصی باتومی است. شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز، همه وسایل مورد نیاز غواصی را تهیه کنید و با خیال راحت و تضمین امنیت، به ساعت‌ها غواصی در دل دریای سیاه بپردازید. دیدن انواع جانداران زیبای دریایی، تجربه غوطه خوردن در آب دریای سیاه و عکاسی از زیبایی‌هایی که دیده‌اید و از خودتان در کنار این زیبایی‌ها بخشی از لذت تفریح در این مرکز است. اگر هم تا به امروز غواصی نکرده‌اید نگران نباشید، ابتدا مربیان در آب‌های کم‌عمق غواصی را به شما آموزش می‌دهند و پس از اطمینان از یادگیری، شما را به دل آب‌های عمیق‌تر هدایت می‌کنند. یادتان باشد که مرکز غواصی باتومی فقط در تابستان‌ها باز است.

آدرس مرکز غواصی باتومی روی نقشه گوگل

تورهای رفتینگ باتومی، تجربه هیجان در رودخانه‌های خروشان

رفتینگ
رفتینگ
رفتینگ
رفتینگ

اگر از آن عشق هیجان‌ها هستید و توانسته اید چند روزی را در شهر زیبا و ساحلی باتومی اقامت داشته باشید، حتما در تورهای رفتینگ باتومی شرکت کنید. اطراف شهر باتومی رودخانه‌های خروشان و زیبا زیادی وجود دارد که جان می‌دهد برای قایق‌سواری و رفتینگ. برای رفتینگ در این رودخانه‌ها که تقریبا با فاصه ۲۰ کیلمتری از شهر قرار دارند، با آژانس‌های گردشگری اطراف تماس بگیرید و در تورهای رفتینگ ثبت‌نام کنید. اگر سابقه رفتینگ ندارید یا زیاد حرفه‌ای نیستید مسیرهای رودخانه‌ای آرام‌تر را انتخاب کنید و اگر هم حسابی حرفه‌ای هستید بگویید تا مسیرهای سخت‌تر و مهیج‌تر را به شما معرفی کنند. این تورها هزینه زیادی هم ندارند. تورهای رفتینگ فقط در فصل تابستان برقرار است و از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود.

پاراشوت در باتومی، لذت پرواز بر فراز دریای سیاه

پاراشوت
پاراشوت

بندر باتومی خود به تنهایی می‌تواند یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی گرجستان به حساب بیاید. جایی که می‌توانید انواع تفریحات پر‌هیجان آبی را تجربه کنید. یکی از این تجربه‌های مهیج و لذت‌بخش پاراشوت‌سواری بر فراز دریای سیاه است. اگر عاشق دریا و مناظر زیبای اطرافش هستید، از سرعت ترسی ندارید و عاشق ارتفاعید پاراشوت بهترین گزینه برای داشتن لحظه‌هایی شاد در ساحل باتومی است. در بندر باتومی می‌توانید با قیمت‌هایی متوسط چند دقیقه‌ای سوار بر باتومی بر فراز دریای سیاه به گردش درآیید و لذت ببرید.

آیا تا به حال به گرجستان سفر کرده‌اید؟ کدامیک از مراکز تفریحی گرجستان به نظرتان زیباتر و مفرح‌تر می‌آید؟ اگر تجربه‌های مهیج دیگری در گرجستان دارید با ما به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های گرجستان کلیک کنید.