در این مطلب با سفرزون همراه شوید تا با موارد جالبی در مورد نکات سفرهای هوایی آشنا شوید. همیشه سفر هوایی با توجه به مشکلاتی که دارد تجربه‌ی لذت بخشی نیست اما با داشتن آگاهی نسبت به  موارد زیر می‌توانید از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

saadatrent

نکات سفرهای هوایی

۱. هوایی که تنفس می‌کنید 

هوایی که در داخل کابین هواپیما تنفس می‌کنید در واقع مخلوطی است از هوای فشرده شده‌ی بیرون، موتور هواپیما و کابین.

هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا این هوا شامل میکروب و گازهای آلوده‌ی موتور هواپیما است وجود ندارد با این حال شرکت‌های هواپیمایی،  به ما این اطمینان رامی‌دهند که به احتمال زیاد میکروب‌هایی که مسافران با خود به داخل هواپیما می‌آورند بدتر است!

۲. میزهای داخل هواپیما

میزهای روبروی صندلی شما در داخل هواپیما فقط برای غذا خوردن، قرار دادن کتاب و یا لب‌تاب استفاده نمی‌شوند!

از میزها به عنوان میز جایگزین برای نوزاد هم استفاده میشه، بله درست حدس زدید، عوض کردن پوشک!

بنابراین اگر هنگام خوردن غذا قسمتی از آن روی میز ریخت آن را دوباره بر ندارید و بخورید چون میزها هر چند وقت یکبار تمیز می‌شوند. برای اینکه خیالتان راحت باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم همیشه چند دستمال ضدعفونی کننده در طول پرواز همراه خود داشته باشید.

با در نظر گرفتن نکات سفرهای هوایی آسایش خواهید داشت.

۳. آب معدنی بنوشید 

در هواپیما آب معدنی بنوشید | نکات سفرهای هوایی
در هواپیما آب معدنی بنوشید | نکات سفرهای هوایی

از میان اسرار فاش شده‌ای  که به اشتراک گذاشته می‌شود آمده است، که مخزن آب آشامیدنیه هواپیما توسط همان شخصی پر می‌شود که مسئول نظافت سرویس‌های بهداشتی است.

بنابراین چای یا قهوه‌ای که داخل هواپیما توسط آب غیر بطری تهیه شده است امکان آلودگی دارد. همچنین مخزن زیر هواپیما که آب در آن نگهداری می‌شود دارای رسوباتی است که در طول زمان شکل گرفته و تمیز کردن مخزن به سادگی امکان پذیر نیست.

با دانستن این نکات، پیشنهاد می‌کنیم در طول پرواز آب معدنی همراه خود داشته باشید.

۴. در هواپیما چیزی نو نیست

یکی دیگر از نکات سفرهای هوایی که باید بدانید این است که از بالشت و رو انداز گرفته تا هدفونی که داخل هواپیما در اختیار شما قرار می دهند بارها و بارها استفاده شده است.

این وسایل تشریفاتی، مدت زمانی که در قسمت کلاس اقتصادی هواپیما نشسته اید، احتمالاٌ حس خوبی را به شما می دهد اما این واقعیت وجود دارد که تمام این وسایل ممکن آلوده باشند.

رو اندازها و بالشت‌ها از پروازی به پرواز دیگر بدون شسته شدن منتقل می‌شوند، البته که در پروازهای گران‌ قیمت این اتفاق به ندرت می‌افتد.

استفاده از هدفون شخصی | نکات سفرهای هوایی
استفاده از هدفون شخصی | نکات سفرهای هوایی

با دانستن این اطلاعات شاید به فکر پروازهایی که تا الان داشته‌اید بیوفتید، پیشنهاد می‌کنیم هدفون و رو بالشتی شخصی خود را در سفرهای هوایی آینده همراه داشته باشید.

۵. قفل از بیرون باز می‌شود

اگر فکر می‌کنید در داخل سرویس بهداشتی چیزی را به صورت خصوصی نگاه می‌دارید در واقع اینطور نیست.

یک کلید مخفی در کنار در سرویس بهداشتی قرار دارد که به راحتی قفل را از بیرون باز می‌کند، بنابراین به خاطر داشته باشید که هرگز کاری غیر قانونی داخل سرویس انجام ندهید!

۶. کفش‌های خود را داخل هواپیما در نیاورید

لحظه‌ی شروع سفر هوایی هیچ کس دلش نمی‌خواهد با بوی پا روبرو شود!

در زمان شروع پرواز، به دلیل اینکه اکثر افراد دچار استرس می‌شوند نسبت به بوی بد واکنش شدیدتری نشان می‌دهند.

برای سلامتی خودتان هم بهتر است کفش‌ها را در نیاورید، به این دلیل که در کف هواپیما آلودگی‌های زیادی از جمله میکروب‌ها، خورده شیشه و احتمالاً استفراغ وجود دارد که به خوبی تمیز و ضدعفونی نشده است.

 ۷. مهمانداران دفاع شخصی می‌دانند!

… و آخرین نکته از نکات سفرهای هوایی:

مهمانداران در زمینه‌های احیای قلبی ریوی، کمک‌های اولیه، روش‌های اضطراری آتشنشانی دوره دیده‌اند.

جای تعجب ندارد اگر بگویم در خیلی از خطوط هوایی، تعدادی از مهمانداران در هر پرواز به خوبی دفاع شخصی را برای مقابله با هواپیما ربایی و خطرات احتمالی آموخته‌اند.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون