شهر باستانی طبس منطقه‌ای خاص در خاک ایران است که در قسمت کویری ایران قرار گرفته است. کشف رمز و راز این شهر پهناور جذابیت بالایی برای توریست‌های مناطق کویری دارد. با سفرزون همراه باشید تا زیباترین جاهای دیدنی طبس را به شما معرفی کنیم.

saadatrent

باغ گلشن ، بهشتی رویایی در میان جاهای دیدنی طبس

جاهای دیدنی طبس گلشن
جاهای دیدنی طبس گلشن

سومین حاکم طبس، یعنی امیرحسن خان در دوره‌ی حکومتش، دستور ساخت باغ گلشن را در طبس صادر کرد. این باغ در بلوار امام خمینی قرار دارد و یک موهبت سرسبز در آب‌وهوای کویری طبس محسوب می‌شود. این باغ طبقاتی با گل‌ها و درختان متنوعی همچون کاج، نخل، پرتقال، نارنج، انگور و… پر شده و با وجود پلیکان‌های مهاجری که ساکن دائمی آن شده‌اند، تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی طبس شده است.

اطلاعات بازدید از باغ گلشن طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
قیمت بلیت : رایگان
آدرس باغ گلشن طبس : استان خراسان جنوبی، شهر طبس، بلوار امام خمینی

سد شاه عباسی یکی از دیدنی‌ترین آثار تاریخی طبس

جاهای دیدنی طبس - سد شاه عباسی
سد شاه عباسی | نازک‌ترین سد جهان و یکی از دیدنی های طبس

اگر مشتاق تماشای یک بنای هوشمندانه و خاص در جاهای دیدنی طبس هستید، سد عباسی یا همان طاق عباسی را از دست ندهید. این سد مرتفع در روستای قدیمی «خرو»، بالاتر از «چشمه‌‎ی آب گرم مرتضی علی» جا گرفته است. طاق عباسی به کمک دره‌ی تنگی با بنای آجری ساخت شده و به دوره‌ی صفویه برمی‌گردد. این سد به نازک‌ترین سد جهان معروف است و از قدیمی‌ترین سدهای جهان است و خلاقیت ایرانی‌ها در این بنا به وضوح دیده می‌شود.

اطلاعات بازدید از سد شاه عباسی طبس

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان
آدرس سد شاه عباسی طبس : خراسان جنوبی، طبس، جاده خارو ، تنگه آبگرم، بعد از عبور از سد نهرین، جاده مرتضی علی، روستای خرو
مسیر دسترسی به سد شاه عباسی طبس : برای رسیدن به این مکان تاریخی باید به روستای خرو و در فاصله ی ۲۷ کیلومتری شهر طبس جایی بروید. بالاتر از چشمه آبگرم مرتضی، دره تنگی وجود دارد که در آن طاق شاه عباسی بنا شده است.

چشمه مرتضی علی ، حس خوب دره‌نوردی در یکی از مکان های دیدنی طبس

جاهای دیدنی طبس تفریحگاه های طبس
چشمه مرتضی علی | تفریحگاه های طبس

یکی از خوش‌ آب‌ و هواترین جاهای دیدنی طبس را در چند کیلومتری آن و در حوالی روستای خرو می‌توانید پیدا کنید. چشمه مرتضی علی یکی از پدیده‌های خاص طبیعت، در حوالی طبس است که از دیدنش نمی‌شود گذشت. این چشمه با وجود دو نوع آب و گرم لذت معرکه‌ای را به طبیعت‌گردها انتقال می‌دهد. این چشمه میان دره‌ای با دیوارهای بلند جا گرفته که بیشتر مسیر آن به شکل پیاده‌روی است و همین نکته جذابیت این منطقه را بیشتر می‌کند.

اطلاعات بازدید از چشمه مرتضی علی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس چشمه مرتضی علی : استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس، روستای خرو

مسیر دسترسی به چشمه مرتضی علی : برای رفتن به این چشمه به بلوار معلم بروید. بعد وارد جاده خرو شوید و بعد از رد کردن روستای خرو وارد جاده چشمه مرتضی علی شوید که انتهای آن شما را به پارکینگ چشمه می رساند.

کال جنی یکی از دره‌های عجیب در طبس

کال جنی
دره وهم‌آلود کال جنی | عکس مناطق دیدنی طبس

کال جنی یکی از جاهای دیدنی طبس به شمار می‌آید که تنها به خاطر نامش هم که شده، مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. شاید در ابتدا تصور کنید که نام این منطقه را کال جنی قرار داده‌اند تا گردشگران را جذب خود کند و خبری از جن و پری نیست. اما بر خلاف انتظار باید بدانید که محلیان بر این باور هستند که این دره حیرت‌انگیز، محل زندگی ارواح و اجنه است. البته این یک داستان قدیمی محلی است و بیشتر خرافات در آن دخیل شده. تا به امروز هیچکس در این منطقه جن را از نزدیک ندیده، پس لازم به نگرانی نیست!

همانطور که متوجه شدید، کال جنی یکی از مکان های دیدنی طبس و نام دره‌ای زیبا در شمال این شهر است است. شما می‌توانید داستان‌های مختلفی را درباره آن از دهان مردم این روستا بشنوید. در این دره دخمه‌ها و تونل‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورند که اکثر آنها ساخته دست بشر هستند. بر اساس تحقیقات باستان‌شناسی، قدمت این دخمه‌ها به دوره زرتشتیان و ساسانیان باز می‌گردد. این یعنی در این دوران، مردم محلی در اینجا مشغول زندگی بوده‌اند.

کال جنی
کال جنی | تفریحگاه های طبس

علاوه بر ظاهری اسرارآمیز، آبشار‌های کوچک و بزرگی نیز در این منطقه به چشم می‌خورند. مناظر این منطقه بسیار بکر و دیدنی است. پس کال جنی را باید در بین جاهای دیدنی طبس قرار داد و از آن بازدید کرد.

اطلاعات بازدید از کال جنی‌ طبس :

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس کال جنی طبس : استان خراسان جنوبی، جاده طبس-بشرویه، دوراهی استخرِ شاعر، روستای فشاه

غار حلوان ، نمایی ژوراسیک در طبس

جاهای دیدنی طبس
غار حلوان | جاهای دیدنی طبس همراه با عکس

در روستای حلوان، جایی در شمال غرب شهرستان طبس، غاری به اسم حلوان جا خوش کرده که عمر سنگ‌های آن از صد میلیون سال هم بیش‌تر است. پیدا شدن بقایای استخوان حیوان‌هایی مثل شتر، الاغ، پرندگان و… ، فرضیه‌ی پناهگاه بودن این غار را برای حیوانات درنده تقویت می‌کند.

اطلاعات بازدید از غار حلوان : 

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس غار حلوان طبس : خراسان جنوبی،طبس، ۸۰ کیلومتری شمال غرب طبس، روستای حلوان

مسیر دسترسی به غار حلوان طبس : روستای حلوان در ۷۵ کیلومتر شمال غرب شهر طبس قرار دارد. بعد از طی مسیر ۱۵ کیلومتر جاده خاکی به آنجا خواهید رسید

کویر حلوان یکی از دیدنی‌ترین کویرهای اطراف طبس

کویر حلوان کویرهای اطراف طبس
کویر حلوان طبس | کویرهای اطراف طبس

قطعا می‌توان در بازدید از شهر‌های حاشیه کویر، انتظار دیدن کویر‌هایی بکر و منحصر به فرد را داشت. پس باید آماده این باشید که یکی از جاهای دیدنی طبس ، کویری ماسه‌ای، گرم و اغواکننده باشد. نام کویر حلوان طبس برگرفته از روستایی است که در همان نزدیکی قرار دارد. روستایی که به صورت کامل توسط قلعه‌ای بزرگ و باستانی احاطه شده است. قلعه‌ای که می‌توان آن را بزرگ‌ترین و زیباترین قلعه باستانی کل طبس دانست.

این روستا در ۹۰ کیلومتری شمال غرب طبس و در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد. در حقیقت کویر حلوان را بیشتر می‌توان نزدیک به خراسان جنوبی دانست. اگر به کویرنوردی علاقه دارید و به دنبال پیاده‌روی با پای برهنه روی شن‌های داغ کویری هستید، و همچنین دوست دارید یکی از بهترین کویرهای اطراف طبس را ببینید ، کویر حلوان قطعا برای شما نهایت آرزو و آمال خواهد بود. دریاچه نمک خور، باتلاق‌های رسی و نمکی و تپه‌های ریگی را می‌توان جزء جاذبه‌های منحصر به فرد این کویر دانست.

اطلاعات بازدید از کویر حلوان طبس:

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس کویر حلوان طبس : استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس

مسیر دسترسی به کویر حلوان طبس : برای رسیدن به این کویر ابتدا باید وارد طبس شوید. فاصله طبس تا کویر حدودا ۹۰ کیلومتر است. گذشتن از راه خاکی طبس تا کویر حدودا یک ساعت طول می‌کشد.

دره کال سردر طبس دره‌ای عظیم در میان آثار تاریخی طبس

دره کال سردر آثار تاریخی طبس
دره کال سردر طبس | آثار تاریخی طبس

جاهای دیدنی طبس تنها محدود به کال جنی نیست. دره‌ تاریخی دیگری به نام کال سردر با صدها سال قدمت نیز در این شهر باستانی به چشم می‌خورد. اگر ترجیح می‌دهید به دره ارواح و اجنه‌ها سر نزنید، پس حتما باید دره کال سردر را جایگزین آن قرار دهید! اولین لحظه‌ای که با این دره رو به رو می‌شوید، قطعا شما را به قدر کافی جذب خود می‌کند. تصور کنید که در حال قدم زدن در دشتی زیبا به نام دشت سردر هستید که ناگهان جلوی شما دره‌ای عظیم ظاهر می‌شود.

اکثر گردشگرانی که به طبس می‌آیند، ترجیح می‌دهند در مسیر این دره پیاده‌روی کنند. پیاده‌روی در این دره زیبا تنها ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. در طول مسیر از کنار نهری کم‌عمق عبور خواهید کرد و می‌توانید از چشمه‌ای منحصر به فرد دیدن فرمایید. چشمه‌ای که دو موج آب سرد و گرم را به صورت همزمان در کنار هم دارد! زمانی که دست خود را در آب این چشمه قرار دهید، می‌توانید با قسمتی از دست خود آبی خنک و با قسمتی دیگر گرمای آب را حس کنید.

در این منطقه می‌توانید از سد تاریخی عباسی دیدن فرمایید. سدی که بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد. همچنین چشمه آبگرم مرتضی علی، چندین و چند آبشار و چشمه نیز جزء جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند.

اطلاعات بازدید از دره کال سردر طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس دره کال سردر طبس‌ : خراسان جنوبی، طبس‎، روستای خرو

مسیر دسترسی به دره کال سردر طبس : مجموعه طبیعی و تاریخی بسیار زیبای کال ( دره ) سردر در ۲۵ کیلومتری شرق طبس و در دل رشته کوه شتری قرار دارد. جاده دسترسی به این دره آسفالته و از کنار دریاچه سد نهرین و داخل روستای توریستی خرو که خود یک مجموعه دیدنی است

برج‌های هادرباش یکی از مکان های دیدنی طبس

برج‌های هادرباش مکان های دیدنی طبس
برج‌های هادرباش | جاهای دیدنی طبس همراه با عکس

برج‌های هادرباش را امروزه می‌توان معادل برجک‌های مراقبت دانست. از دیرباز تا به امروز، یکی از محصولات مهم طبس، خرما است. در این شهر زیبا، تا چشم کار می‌کند، نخلستان‌های وسیع دیده می‌شود. متاسفانه همیشه سارقان یا حیوانات وحشی به این نخلستان‌ها هجوم می‌آوردند و آسیب زیادی را به صاحبان آنها وارد می‌نمودند. به همین دلیل صاحبان نخلستان‌ها تصمیم بر این گرفتند تا برجک‌های بزرگی را بسازند و از بالای آن مراقب اوضاع باشند. این برج‌ها نیز یادگار همان دوران است. جالب است بدانید که «هادر» در گویش یزدی، «مراقبت» معنا می‌دهد. در نتیجه می‌توان آنها را نوعی برج مراقبت دانست.

اطلاعات بازدید از برج های هادرباش طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس برج های هاردباش طبس : استان خراسان جنوبی، طبس

کاروانسرای خان طبس

کاروانسرای خان طبس جاهای دیدنی طبس کجاست
کاروانسرای خان طبس | جاهای دیدنی طبس کجاست ؟

کاروانسرای خان طبس را می‌توان نمونه واقعی تاثیر جاده‌کشی بر معیشت یک منطقه دانست. اگر از جاده قدیم طبس به یزد عبور کنید، تابلوی روستای رباط خان را خواهید دید. در گذشته و پیش از تغییر مسیر جاده اصلی، این جاده بسیار پر تردد بوده است. به همین دلیل است که دو کاروانسرای مختلف را در این مسیر می‌توان مشاهده کرد. یکی از آنها کاروانسرای کلمرد و دیگری خان نام دارد. پس از تغییر مسیر جاده، بسیاری از شغل‌های مرتبط با توریسم در رباط خان از بین رفت و به همین دلیل مردم روستا به طبس مهاجرت کردند و این کاروانسرا نیز کاربرد خود را از دست داد.

کاروانسرای خان یکی از نمونه‌های زیبای معماری آن دوران است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. پلان کلی کاروانسرا به شکل مربعی با اضلاع ۵۲ متر است. بر اساس اسناد تاریخی، قدمت این کاروانسرا به دوران صفویه باز می‌گردد. یکی از زیباترین بخش‌های این کاروانسرا، شاه‌نشین یا همان فضای زیر بادگیر است. این فضا خنک‌ترین بخش ساختمان است و در تزئین آن از آجرکاری‌های زیبایی استفاده شده است. این کاروانسرا را قطعا  می‌توان جزء بهترین جاهای دیدنی طبس دانست.

اطلاعات بازدید از کاروانسرای خان طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس کاروانسرای خان طبس : استان خراسان جنوبی، مسیر جاده قدیم طبس به یزد، ۳۰ کیلومتری کاروانسرای کلمرد، روستای رباط خان

قلعه اسماعیلیان طبس

قلعه اسماعیلیان آثار تاریخی طبس
قلعه اسماعیلیان طبس | یکی از آثار تاریخی طبس

شهر طبس را می‌توان یکی از تاریخی‌ترین شهر‌های ایران دانست. به همین دلیل آثار باستانی زیادی را در دل خود جای داده است. قلعه اسماعیلیان نام یکی از بهترین جاهای دیدنی طبس است که در نزدیکی روستای خراوان قرار گرفته. این قلعه در حقیقت به دوران ساسانی یا پیش از آن باز می‌گردد. اما در اصل، اسماعیلیان در اواخر دوره سلجوقی توانستند بر طبس تسلط پیدا کنند. در آن دوران با جنگ و خون‌ریزی، قلعه‌های مختلفی از سلجوقیان را به تصرف خود در آوردند و همچنین دژ‌های مستحکمی بر فراز کوه‌های اطراف ساختند.

یکی از معروف‌ترین این قلعه‌ها، قلعه‌ای بود که بر فراز قله کوهی با نام باغ سلیمه قرار داشت. این قلعه که امروزه آن را به نام قلعه اسماعیلیان می‌شناسیم، در قرن پنجم هجری قمری به تصرف اسماعیلیان در آمد. اما متاسفانه بخش‌های زیادی از آن طی حمله هلاکوخان مغول با خاک یکسان شد. جالب است بدانید که معماری قلعه به شکلی است که آب باران و برف از هر چهار طرف به سمت قلعه هدایت می‌شده و در چهار آب انبار آن ذخیره می‌گشته است. امروزه یکی از این آب انبار‌ها بسیار سالم مانده و قابل بازدید است.

اطلاعات بازدید از قلعه اسماعیلیان طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس قلعه اسماعیلیان طبس : خراسان جنوبی، طبس، اطراف روستای خراوان

جنگل سنو طبس طبیعتی زیبا در دل کویر

جنگل سنو تفریحگاه های طبس
جنگل سنو طبس | تفریحگاه های طبس

کویری بودن طبس به این معنا نیست که عاری از هرگونه پوشش گیاهی باشد. در مناطق کوهستانی و صعب العبور طبس و در فاصله ۲۴ کیلومتری این شهر، چندین هکتار اراضی سرسبز به چشم می‌خورد. جنگل سنو نیز جزئی از همین اراضی به شمار می‌آید. جنگل‌هایی که به واسطه آنها، و از طریق کاشت دستی انواع مختلف گیاهان و درختان، از بروز طوفان شن جلوگیری می‌ شود. از جمله پوشش گیاهی منطقه می‌توان به گیاهانی همچون اسفناج وحشی، طاق و گز اشاره کرد.

اطلاعات بازدید از جنگل سنو طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس جنگل سنو طبس :  استان خراسان جنوبی، ۲۴ کیلومتری طبس

سد کریت طبس ، بازدید از سدی با جنس سنگ آهک و ساروج

سد کریت دیدنی های طبس
سد کریت طبس | دیدنی های طبس

سد کریت طبس که برخی آن را با نام سد تاریخی کوریت می‌شناسند، در ۵۶ کیلومتری جاده طبس به دیهوک قرار گرفته است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که تا همین چند سال پیش، سد کریت را به عنوان بلندترین سد دنیا می‌شناختند. این سد را می‌توان باعث افتخار هر ایرانی دانست. سدی قوسی که با معماری منحصر به فرد خود، تنها از سنگ آهک و ساروج ساخته شده. البته بخش‌های خشتی در بازسازی‌های بعدی به سد اضافه شده‌اند. این سد به حدی مستحکم است که حتی در زلزله ۱۳۵۷ طبس که ۷/۷ ریشتر شدت داشت، آسیب زیادی ندید.

اطلاعات بازدید از سد کریت طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس سد کریت طبس : خراسان جنوبی، ۴۲ کیلومتری طبس، ۲۸ کیلومتری شرق روستای کریت

روستای ازمیغان طبس

روستای ازمیغان جاهای دیدنی طبس کجاست
روستای ازمیغان طبس | جاهای دیدنی طبس کجاست ؟

همه ما با دیدن مناظر طبیعی و زندگی ساده روستایی اغوا می‌شویم. بوی نان تازه از تنور‌های خانگی و صدای زنگوله دام‌هایی که در مراتع در حال چرا هستند. همه اینها انگار با سرشت ما عجین شده‌اند. با وجود اینکه به زندگی شهری عادت کرده‌ایم، اما با دیدن تصاویری از چنین اماکنی، می توانیم خودمان را در آنجا تصور کنیم. اگر شما نیز عاشق دیدن چنین مناظری هستید، حتما باید سری به روستای ازمیغان طبس بزنید که در ۴۰ کیلومتری طبس واقع است. منطقه ازمیغان را حتما باید جزئی از جاهای دیدنی طبس دانست.

در این روستا تنها ۲۲۳ نفر ساکن هستند اما مناظر دیدنی طبیعی بی‌شماری دارد. جالب است بدانید که در کل منطقه، تنها در این روستا رودخانه دائمی به چشم می‌خورد. همچنین در ازمیغان درختانی بلند به ارتفاع ۲۰ متر و با قدمتی بیش از ۳۰۰ سال وجود دارند که واقعا دیدنی هستند.

اطلاعات بازدید از روستای ازمیغان طبس :

آدرس روستای ازمیغان طبس : استان خراسان جنوبی، ۴۰ کیلومتری شرق بخش مرکزی شهرستان طبس

مسیر دسترسی به روستای ازمیغان طبس : برای رسیدن به ازمیغان باید راه طبس به مشهد را بروید و با توجه به تابلوهای راهنما خودتان را به روستا برسانید.

روستای اصفهک روستایی با آب و هوای بسیار خوب در طبس

روستای اصفهک مکان های دیدنی طبس
روستای اصفهک طبس | مکان های دیدنی طبس

روستای اصفهک طبس با وجود اینکه در حاشیه کویر قرار دارد، اما به دلیل نزدیکی آن به مناطق کوهستانی، از آب و هوای مناسبی برخوردار است. مسافران، این روستا را به معماری خاص بنا‌های آن می‌شناسند. هوای این روستا همواره چند درجه‌ای از شهر طبس خنک‌تر است. پس حتی در تابستان هم می‌توانید به این روستا سفر کنید تا لیست جاهای دیدنی طبس را تکمیل نمایید. در روستای اصفهک طبس، حتما باید به حمام قدیمی و مسجد جامع آن سری بزنید.

اطلاعات بازدید از روستای اصفهک طبس :

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس روستای اصفهک طبس : استان خراسان جنوبی، شهر طبس، بخش دیهوک

مسیر دسترسی به روستای اصفهک طبس : برای رسیدن به این روستا باید از خیابان خرمشهر وارد بلوار شهید عباس پور و سپس وارد جاده طبس-دیهوک شوید (جاده شماره ۶۸) و بعد از طی کردن مسافتی حدود ۳۸ کیلومتر به روستا برسید.

روستای اصفهک
روستای اصفهک

پناهگاه حیات‌ وحش نایبندان طبس

پناهگاه حیات‌ وحش نایبندان طبس جاهای دیدنی طبس کجاست
مکان های دیدنی طبس| جاهای دیدنی طبس همراه با عکس

یکی از بزرگترین و بهترین جاهای دیدنی طبس را قطعا می‌توان پناهگاه حیات‌وحش نایبندان دانست. این پناهگاه بیش از یک و نیم میلیون هکتار وسعت دارد. با وجود بیابانی بودن منطقه، بیش از ۲۰۷ گونه گیاهی، ۲۰ گونه پستاندار، ۱۶ گونه خزنده و ۶۰ گونه پرنده در این منطقه زندگی می‌کنند. از این میان، می‌توان به یوزپلنگ آسیایی اشاره کرد که این منطقه را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده است. پناهگاه حیات‌وحش نایبندان طبس، بزرگترین پناهگاه حیات وحش در تمام ایران است و محیط بانان منطقه با تمام وجود برای حفظ این گونه‌های گیاهی و جانوری ارزشمند تلاش می‌کنند.

اطلاعات بازدید از مکان های دیدنی طبس :

آدرس مکان های دیدنی طبس :استان خراسان جنوبی، طبس

 

رودخانه نمک طبس

رودخانه نمک طبس دیدنی های طبس
رودخانه نمک طبس | دیدنی های طبس

رودخانه نمک طبس یا همان کال طبس را می‌توان به جرات یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی طبس دانست. همه ما با دریاچه نمک آشنایی داریم اما رودخانه نمک واقعا کمی عجیب به نظر می‌رسد. این رود که در هشت کیلومتری روستای محمد آباد واقع شده است، ظاهری بسیار عجیب و غریب دارد. روی این رودخانه انباشته از بلور‌های تخم مرغی شکل نمک است و در زیر آن آب جریان دارد. بسیاری از عکاسان، این سوژه را برای تصویر‌برداری خود انتخاب می‌کنند. پس حتما در سفر خود به طبس، از رودخانه نمک بازدید کنید. دیدن این رودخانه، خاطره‌انگیز‌ترین بخش سفر شما خواهد بود.

اطلاعات بازدید از رودخانه نمک طبس :

آدرس رودخانه نمک طبس : رودخانه نمک (کال نمک) در ۸ کیلومتری روستای محمدآباد طبس

مسیر دسترسی به رودخانه نمک طبس : بعد از رسیدن به طبس به روستای محمدآباد بروید و  از محلی‌های آنجا بخواهید تا شما را برای رسیدن به کال نمک راهنمایی کنند چرا که احتمال گم شدن در مسیر وجود دارد.

ما سفرزونی‌ها حاصل طبس‌گردی خودمان را در این مطلب برای شما نوشتیم. منتظر نظرها و تجربه‌‎های جذاب شما از سفر به جاهای دیدنی طبس هستیم.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های طبس کلیک کنید.