چالوس یکی از معروف‌ترین شهرهای شمال کشور است. همه ما عاشق جاده چالوس هستیم. وقتی که وارد این جاده می‌شوید، اصلاً برای شما مهم نیست که چه زمانی به مقصد برسید. بی‌خود نیست که این جاده را با نام عروس جاده‌های خاورمیانه می‌شناسند. اولین شهری که از جاده چالوس به آن می‌رسیم، شهر زیبای چالوس است. این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. جاهای دیدنی چالوس باعث می‌شود تا همه ساله گردشگران بسیاری از این شهر زیبا دیدن کنند. اگر عازم چالوس شدید، حتماً دلتان می‌خواهد تا در این مناظر زیبا، دلی از عزا در بیاورید. اگر عازم چالوس هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های چالوس را بشناسید.

saadatrent

رستوران حاج عظیم چالوس

رستوران حاج عظیم یکی از بهترین رستوران های چالوس است. حتی مردم محلی نیز این رستوان را به‌خوبی می‌شناسند. اگر درباره قیمت رستوران حاج عظیم چالوس می‌خواهید بدانید، باید بدانید که قیمت غذاهای این رستوران نسبتاً گران است؛ اما وقتی که طعم غذاهای این رستوران بچشید، قطعاً دیگر از بابت قیمت آن گله‌مند نخواهید بود. حتی ممکن است به مشتری ثابت این رستوران تبدیل شوید.

اکثر رستوران‌هایی که غذایی خوشمزه دارند، دکوراسیون و فضاسازی را فراموش می‌کنند؛ اما رستوران حاج عظیم چالوس اینطور نیست. به محض ورود به رستوران حاج عظیم، متوجه زیبایی منحصر‌به‌فرد دکوراسیون این رستوران خواهید شد. طراحی این رستوران اصلاً شلوغ نیست. در حقیقت تلاش کردند تا زیبایی در عین سادگی را ایجاد کنند. فضای داخلی رستوران کاملاً شیک و لوکس است. در منوی غذایی رستوران حاج عظیم چالوس انواع غذاهای ایرانی و محلی به چشم می‌خورد. سرو غذاهای این رستوران با سلیقه کامل انجام می‌شود. اگر عازم این رستوران شدید، حتماً مرغ شکم‌پر آن را امتحان کنید. در ضمن جاهای دیدنی خاصی از جمله بام چالوس، کاخ چای خوران و سینمای جهان نمای این شهر در نزدیکی رستوران حاج عظیم چالوس قرار دارند.

آدرس: چالوس، خیابان ۱۷ شهریور، بعد کوچه کوروش

شماره تماس: ۵۲۲۲۷۲۵۵-۰۱۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

رستوران پارسه چالوس

رستوران پارسه چالوس یکی دیگر از لوکس ترین و بهترین رستوران های چالوس است. این رستوران در هتل پارسیان خزر قرار دارد. اگر قصد انتخاب بین هتل های چالوس را دارید، بد نیست که هتل پارسیان خزر را برای اقامت خود انتخاب کنید. این هتل در نزدیکی نمک‌آبرود و بخش شمال‌غربی چالوس واقع شده است. هتل پارس خزر از جمله لوکس‌ترین هتل‌های چالوس است. با ورود به فضای لابی این هتل، متوجه تجملات آن خواهید شد. معمولاً رستوران هتل‌های لوکس در تمامی دنیا غذاهای مناسبی را سرو می‌کنند. این رستوران نیز از این قائده مستتثنی نیست. کیفیت غذاهای رستوران پارسه چالوس در سطح بسیار ایدئال قرار دارند. این رستوران همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۲۳ شب در سه وعده صبحانه، نهار و شام فعالیت می‌کند.

منوی این رستوران بسیار متنوع و کامل است. در این منو می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و برخی غذاهای محبوب محلی و غذاهای دریایی را سفارش دهید. همچنین غذاهای خاصی از جمله شنیسل گوشت، میگو دوپیازه، پای مرغ چینی، کباب بلغاری، تمپوران میگو، روتی مرغ و … نیز در این رستوران سرو می‌شود. قیمت منوی رستوران پارسه چالوس نسبتاً گران است؛ اما کیفیت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. در ضمن باید بدانید اگر در هتل اقامت داشته باشید، می‌توانید برای نهار و شام تخفیف بگیرد و صبحانه را رایگان میل کنید.

آدرس: چالوس، جاده چالوس به نمک‌آبرود، هتل پارسیان خزر

شماره تماس: ۵۲۱۸۸۸۰۰-۰۱۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب

رستوران ساحلی امیر

رستوران ساحلی امیر را می‌توان جزو معروف‌ترین رستوران های چالوس دانست. این رستوران در بین مردم محلی چالوس نیز محبوبیت بسیاری دارد. رستوران ساحلی امیر در شمال‌غرب چالوس واقع شده است. در مسیر چالوس به تنکابن، بعد پل رودخانه، می‌توانید ورودی رستوران ساحلی امیر را مشاهده کنید. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، رستوران ساحلی امیر در کنار ساحل قرار دارد. چشم‌اندازه این رستوران بی‌نظیر است و بسیاری از مشتریان را در  وعده نهار و شام جذب خود می‌کند. تصور کنید که در حین میل کردن یک وعده غذای خوشمزه، می‌توانید از شنیدن صدای امواج لذت ببرید.

وقتی که جلوی رستوران ساحلی امیر توقف کنید و نگاهی به آن بیاندازید، شاید با خودتان بگویید که یک رستوران بزرگ اما ساده است؛ اما وقتی که وارد فضای رستوران می‌شوید، نظر شما تغییر می‌کند. فضای داخلی این رستوران بسیار شیک است و از تزئینات بسیار لوکس در آن استفاده کرده‌اند. به همین خاطر حتی از این رستوران برای برگزاری انواع مراسم نیز استفاده می‌کنند. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالاست و البته قیمت گرانی هم دارد. در سفر به چالوس حداقل یک بار سری به این رستوران بزنید.

آدرس: چالوس، جاده چالوس به تنکابن، ۵۰۰متر بعد پل رودخانه

شماره تماس: ۵۲۲۵۶۵۷۰-۰۱۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

رستوران سفید رود چالوس

گاهی در سفر فقط نباید به‌دنبال رستوران‌های لوکس و پرزرق‌وبرق گشت. حتی یک رستوران کوچک محلی می‌تواند غذایی به شما بدهد که در تمام عمر خود نمی‌توانید مشابه آن را تجربه کنید. خب پس چرا فقط باید لوکس‌ترین رستوران های چالوس را به شما عزیزان معرفی کنیم؟ اگر به‌دنبال یک رستوران خوش‌قیمت با غذاهای محلی بسیار عالی و خوشمزه هستید، بهتر است رستوران سفید رود چالوس را انتخاب کنید. این رستوران غذاهای سنتی و محلی شمالی را به بهترین شکل ممکن آماده می‌کند. غذاهای شمالی بسیار پررنگ و لعاب و البته خوشمزه هستند. در این رستوران از دستورهای پخت قدیمی در کنار مواد اولیه تازه و محلی استفاده می‌شود. بسیاری از مسافران که به‌دنبال چشیدن طعم غذاهای محلی هستند، رستوران سفید رود چالوس را انتخاب می‌کنند.

همان طور که می‌توانید تصور کنید، نباید انتظار فضایی لوکس و امروزی از این رستوران داشته باشید. سادگی در فضای این رستوران موج می‌زند. اگر قصد دارید تا سری به رستوران سفید رود چالوس بزنید، حتماً جوجه ترش یا میرزا قاسمی آن را بچشید. در فصل بهار و زمستان هم می‌توانید انواع غذاهای دریایی خوشمزه و تازه را سفارش دهید. رستوران سفید رود چالوس انواع دورچین را همراه غذا سرو می‌کند. این موضوع لذت میل کردن غذاهای شمالی را دوچندان خواهد کرد.

آدرس: چالوس، بلوار امام رضا، جاده چالوس تنکابن، ضلع شمال‌شرقی میدان

شماره تماس: ۵۲۲۵۶۳۴۵-۰۱۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۳ صبح الی ۲۰:۳۰ شب

کافه رستوران کولاک چالوس

کافه و رستوران گردی در سفر به شما بسیار مزه می‌دهد. مخصوصاً جوانان عاشق کافه و رستوران گردی در سفر به شما هستند. کافه رستوران‌هایی که در کنار ساحل هم قرار داشته باشند، به‌سرعت پاتوق جوانان می‌شوند. صدها کافه رستوران مختلف در نوار ساحلی شمال کشور فعالیت می‌کنند؛ اما کافه رستوران کولاک چالوس یه چیز دیگر است! این کافه رستوران در منطقه معروف رادیو دریا قرار دارد. رادیو دریا یکی از شلوغ‌ترین مناطق چالوس به حساب می‌آید. به همین خاطر باید انتظار شلوغی را در این کافه رستوران داشته باشید. در دوران پرتردد سفر همانند عید نوروز، سوزن بیاندازید در این کافه رستوران پایین نمی‌رود.

این کافه رستوران در چند قدمی دریا قرار دارد. کافه رستوران کولاک چالوس در سه وعده صبحانه، نهار و شام فعالیت می‌کند. البته که بسیاری از مشتریان برای صرف میان‌وعده و وقت‌گذرانی بعد از ظهر به کافه رستوران کولاک چالوس می‌آیند. کافه رستوران کولاک چالوس دارای فضای سرپوشیده و روباز است. منطقاً میز و صندلی‌هایی که در فضای باز قرار دارند، بسیار پرطرفدار هستند. به همین خاطر سریع پر می‌شوند!

آدرس: چالوس،  خیابان امام خمینی، رادیو دریا، نرسیده به انتهای بلوار

شماره تماس: ۵۲۲۴۸۸۴۸-۰۱۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۴:۳۰ شب

فست فود کوروش چالوس

غذاهای سنتی ایرونی و محلی بسیار خوشمزه هستند؛ اما گاهی دلمان تنوع می‌خواهد. بسیاری از جوانان و نوجوانان هم که کلاً به غذاهای ایرونی و سنتی علاقه‌ای ندارند و فست‌فود را ترجیح می‌دهند. در هر صورت همیشه فست‌فودها نیز بسیار شلوغ و پرطرفدار هستند. پس تصمیم گرفتیم تا در لیست بهترین رستوران های چالوس، چند فست‌فود را هم معرفی کنیم. فست فود کوروش چالوس یکی از بهترین فست‌فودهای این شهر به حساب می‌اید. حتماً در سفر دلتان می‌خواهد به فست‌فودی بروید که کیفیت مواد اولیه آن در سطح مطلوبی قرار داشته باشد. خوشبختانه فست‌فود کوروش چالوس کیفیت غذاهای بسیار عالی و مناسبی دارد.

فضای داخلی این رستوران را به رنگ قرمز و نقره‌ای طراحی کرده‌اند. به همین خاطر به محض ورود به آن اشتهای شما باز می‌شود. در این فست‌فود می‌توانید انواع برگر، سوسیس، کالباس، پیتزا و ساندویچ‌های متنوع دیگر را سفارش دهید. در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات، مردم محلی چالوس نیز این فست‌فود را انتخاب می‌کنند. البته نگران نباشید، فست فود کوروش چالوس فضایی بزرگ دارد و شلوغی جمعیت آنچنان آزاردهنده نخواهد بود.

آدرس: چالوس،  خیابان ۱۷ شهرویر، بعد کوچه تماشای اول

شماره تماس: ۵۲۲۲۱۲۳۴۴-۰۱۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۲۴ شب

رستوران همسفر چالوس

به چشم بسیاری از مسافران، از همان ابتدای جاده چالوس بخشی از چالوس و شمال است! به همین خاطر بد نیست تا درباره بهترین رستوران های چالوس که در جاده قرار دارند نیز صحبت کنیم. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که به مقصد برسند و غذا در رستوران‌های بین‌راهی میل نکنند. تاز نظر این مسافران کیفیت غذای رستوران‌های بین‌راهی مناسب نیست. این موضوع شاید درباره خیلی از رستوران‌های بین‌راهی صدق کند؛ اما نه در مورد رستوران همسفر چالوس! رستوران همسفر چالوس یکی از معروف‌ترین رستوران های چالوس به حساب می‌آید.

این رستوران لوکیشن فیلم‌برداری فیلم معروف همسفر است. به همین خاطر مسافران بسیاری حتی برای مرور خاطرات و حس نوستالژی، از این رستوران دیدن می‌کنند. این رستوران دارای فضای باز و سرپوشیده است. فضای رستوران را همانند همان دوران نگه داشته‌اند تا به‌خوبی حس نوستالژی را در بین مشتریان به وجود بیاورد. همچنین از تصاویر بازیگران این فیلم هم در رستوران استفاده کرده‌اند. این رستوران انواع غذاهای سنتی و محلی را با کیفیت مناسبی ارائه می‌دهد. با توجه به تعداد بالای مراجعین این رستوران، مواد اولیه آن همیشه تازه و شاداب هستند. پس اگر به‌دنبال غذای باکیفیت و تازه در جاده چالوس هستید، یک راست به سراغ رستوران همسفر چالوس بروید.

آدرس: چالوس، بعد روستای صیدخانه سر

شماره تماس: ۰۹۱۱۳۹۲۳۰۰۳

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۲ شب

رستوران سنتی رودخانه چالوس

حال بهتر است سری به جنوب شهر زیبای چالوس بزنیم. بسیاری از رستوران‌گردها ترجیح می‌دهند سری به رستورانی بزنند که فضای سنتی داشته باشد. سفره‌خانه‌هایی که غذاهای سنتی و فرنگی را در کنار قلیان و غذاهای محلی سرو می‌کنند، بسیار پرطرفدار هستند. درست در انتهاب جاده چالوس و ورودی جنوبی شهر چالوس، رستوران سنتی رودخانه چالوس قرار دارد. این رستوران آنقدر شهرت دارد که حتی ساکنین پایتخت برای سفری یک روزه از تهران عازم چالوس می‌شوند، چند ساعتی در این رستوران وقت‌گذرانی می‌کنند و سپس به تهران باز می‌گردند.

همان طور که می‌توانید از نام این سفرخانه تصور کنید، رستوران سنتی رودخانه چالوس در کنار رودخانه چالوس قرار دارد. تقریباً در تمامی روزهای سال به‌جز ایام شهادت، موسیقی زنده در این رستوران اجرا می‌شود. رستوران سنتی رودخانه چالوس جزو بهترین و شلوغ ترین رستوران های چالوس به حساب می‌آید. پس بد نیست پیش از مراجعه، یک میز خالی برای خود رزرو کنید. چون احتمال این وجود دارد که قادر به یافتن میز خالی در این رستوران نباشید. مخصوصاً در ایام پایانی هفته و روزهای تعطیل، این رستوران به حد انفجار شلوغ می‌شود! الحق که کیفیت خدمات و غذاهای رستوران سنتی رودخانه چالوس بسیار مناسب است و مشتریان آن را پاتوق خود می‌کنند.

آدرس: چالوس، انتهای جاده چالوس، ورودی جنوبی شهر چالوس

شماره تماس: ۰۹۱۱۳۹۲۳۰۰۳

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب

رستوران آبادگران

اگر از مردم محلی درباره بهترین رستوران های چالوس سؤال کنید، قطعاً چند باری نام رستوران آبادگران به گوشتان می‌خورد. این رستوران ظاهری ساده دارد؛ اما غذایی بسیار عالی با مواد اولیه تازه را ارائه می‌دهد. این رستوران برای کسانی مناسب خواهد بود که نه به‌دنبال فضای لوکس و تزئینات لاکچری، بلکه به‌دنبال غذاهای خوشمزه محلی و ایرونی هستند. رستوران آبادگران فضای سرپوشیده و روباز را هر دو دارد. فضای بیرونی بسیار باصفا است. به همین خاطر مخصوصاً در ایامی که هوای چالوس مناسب است، اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند تا در فضای روباز غذای خود را میل کنند. البته در فصل تابستان، گرما و شرجی هوا در طول روز شما را وادار می‌کند تا از فضای داخلی رستوران استفاده نمایید.

آدرس: چالوس، کیلومتر ۵ جاده چالوس به نمک آبرود، قبل از پل هچیرود

شماره تماس:  ۰۱۱۵۲۱۶۳۰۲۸

ساعت کاری: ۱۳ ظهر الی ۲۳ شب

فست فود نانو چالوس

تا چند سال پیش، فست فود نانو چالوس بهترین رستوران فرنگی در تمام محدوده چالوس بود. در طول روزهای هفته که خبری از مسافران چالوس نبود هم این رستوران را مردم محلی قرق می‌کردند. وقتی که روزهای تعطیل و آخر هفته می‌رسید، دیگر جای سوزن انداختن در این رستوران نبود. به‌تدریج رستوران و فست‌فودهای دیگری درنزدیکی فست فود نانو چالوس باز شد و دیگر کسی حوصله منتظر ماندن در صف برای حضور در فست فود نانو چالوس را نداشت. به همین خاطر دیگر همانند گذشته، فست فود نانو چالوس شلوغ نیست. با این حال هنوز هم یکی از بهترین رستوران های چالوس به حساب می‌آید.

این رستوران فضایی بسیار شیک و امروزی و زیبا دارد. در این رستوران از دکوراسیون داخلی امریکایی استفاده کرده‌اند. داخل فست فود نانو چالوس می‌توانید شاهد میز و مبلمان گرد راحت به سبک اروپایی باشید. حریم شخصی هر میز به‌خوبی رعایت شده است. منوی این رستوران شامل انواع و اقسام پیزا، برگر و ساندویچ‌های خوشمزه می‌شود. پیتزاهای فست فود نانو چالوس از آن پیتزاهای پرملاتی است که با میل کردن ۲ برش از آن احساس سیری می‌کنید. پس اگر عاشق فست‌فود هستید، حتماً سری به فست فود نانو چالوس بزنید.

آدرس: چالوس، بلوار امام رضا، بعد از پمپ بنزین، فست فود نانو

شماره تماس: ۵۲۲۵۵۶۱۳-۰۱۱

رستوران شرفشاهی چالوس

برخی افراد فقط به‌دنبال حضور در رستوران‌های شیک هستند و از تجملات رستوران لذت می‌برند. در عین حال برخی دیگر به کیفیت و بهداشت غذا اهمیت می‌دهند. شما کدام دسته هستید؟ اگر جزو دسته دوم قرار دارید، پس حتماً سری به رستوران شرفشاهی چالوس بزنید. ای نرستوران ظاهری ساده و بدون آلایش دارد. حتی خبری از میز و صندلی‌های لوکس و گران‌قیمت در این رستوران نیست؛ اما در عوض از کیفیت و طعم غذاهای این رستوران هرچه بگوییم کم گفتیم. این رستوران قطعاً یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های چالوس به حساب می‌آید.

رستوران شرفشاهی چالوس در یکی از پرترددترین بلوارهای چالوس یعنی بلوار امام رضا قرار دارد. این رستوران دارای فضای چندان بزرگی نیست و شاید مجبور شوید منتظر بمانید تا میز خالی برای شما پیدا شود. مدیریت رستوران شرفشاهی چالوس از بهترین برنج ایرانی و گوشت تازه در طبخ غذاهای خود استفاده می‌کند. به همین خاطر به محض ورود به رستوران، مست بوی عطر برنج و زعفران می‌شوید. قیمت غذاهای رستوران شرفشاهی چالوس نیز با تمام این اوصاف منصفانه است. در ضمن اگر گذرتان به رستوران شرفشاهی چالوس افتاد، حتماً طعم شیشلیک آن را بچشید.

آدرس: چالوس، بلوار امام رضا

شماره تماس: ۵۲۲۵۳۸۵۱-۰۱۱

آش و حلیم مولانا چالوس

 

آش و حلیم دو غذای بسیار خوشمزه ایرانی هستند. وقتی که وارد جاده چالوس می‌شوید و شاهد این همه منظره زیبا هستید، حتماً دلتان می‌خواهد یک آش داغ یا حلیم تازه هم نوش جان کنید. این رستوران به‌صورت کامل مخصوص صبحانه است. در منوی آن از عدسی تا نیمرو از آش تا حلیم به چشم می‌خورد.رستوران مولانا را به شکلی بسیار زیبا طراحی کرده‌اند و در طراحی آن از چوب و سنگ استفاده شده است. میز و صندلی‌های راحت به شما اجازه می‌دهند تا استراحت کرده و خستگی جاده را از تنتان دور کنید. به دلیل طعم عالی غذاهای این رستوران، تابستان و زمستان، روز و شب، صبح و ظهر، آش و حلیم مولانا شلوغ است!

آدرس: چالوس، کوروش، بلوار ۱۷ شهریور، بین جاده ۴۵ متری و مهرداد صادقی

شماره تماس: ۵۲۲۵۳۳۰۰-۰۱۱

خب سفرزونی‌های عزیز، با لیست بهترین رستوران های چالوس آشنا شدید. به نظرتان بهترین رستوران چالوس کدام است؟ آیا تجربه حضور در هیچ یک را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، نظرات خود را در همین بخش با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب به سایر دوستان کمک می‌کنید تا انتخابی بهتر داشته باشند و از طعم غذاهای خوشمزه محلی شمالی لذت بیشتری ببرند.