یکی از مهم‌ترین تفریح‌های استانبول برای گردشگرانی که به این شهر می‌روند، خرید است. مراکز خرید بسیاری در دو سوی اروپایی و آسیایی استانبول جا خوش کرده‌اند. شاید سرزدن به این مراکز خرید بهانه‌ی خوبی برای گشت‌و‌گذار در نقاط مختلف شهر باشد. در استانبول می‌توانید از «ادویه»، «باقلوا» و «قهوه‌ی ترک» گرفته تا برندهای روز اروپا و آخرین مدل‌های لباس ترک را بخرید. سفرزون در این مطلب، مراکز خرید استانبول که نباید از دست بدهید را معرفی می‌کند. اگر راهی ترکیه هستید، این مطلب را از دست ندهید.

۱- گراند بازار استانبول

مراکز خرید استانبول بهترین مراکز خرید استانبول
رنگ‌های هیجان‌انگیز در یکی از بهترین مراکز خرید استانبول

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید استانبول «گراند بازار استانبول» است که در بخش اروپایی شهر قرار دارد و محال است دست خالی از این بازار پر از عطر و طعم و رنگ بیرون بیایید. اگر دنبال قهوه‌ی خوب ترک یا ادویه‌های ناب آفریقایی و آسیایی هستید، حتماً به این بازار سر بزنید. قیمت‌های این بازار نسبت به دیگر بازارهای استانبول مناسب‌تر است.

۲- بازار قدیمی استانبول

بازار قدیمی استانبول| بازار سنتی استانبول
بازار قدیمی استانبول | بازار سنتی استانبول

بازار قدیمی استانبول (یا بازار مصری‌ها) نزدیک مسجد «ایاصوفیه» قرار گرفته است. در این بازار به‌غیر از صنایع‌ دستی و زیورآلات، مواد غذایی خوبی هم پیدا می‌شود. می‌توانید در حاشیه‌ی آن انواع غذاهای خیابانی را بچشید یا یک استکان چای ترکی با باقلوا نوش جان کنید. در کنار ورودی بازار، باقلوا‌فروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و غذاخوری‌های جورواجور ترکیه‌ای (برای ناهار یا میان‌وعده) آماده‌ی پذیرایی از شما هستند. اگر روی غذای‌تان وسواس زیادی ندارید، این‌جا مکان خوبی برای خوردن میان‌وعده یا حتی «کباب ترکی» است.

۳- مرکز خرید جواهر از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول ترکیه

بازار جواهر| از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول
بازار جواهر| از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید جواهر در نزدیکی اسکله‌ی «امینونو» و منطقه‌ی «شیشلی» استانبول قرار دارد و خوراک کسانی‌ست که می‌خواهند خریدهای لوکس انجام دهند. اگر دنبال مدل‌های روز اروپایی هستید و چندان دغدغه‌ی قیمت ندارید به این مرکز خرید سربزنید. جواهر، بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیاست؛ به همین دلیل برای دسترسی به مکان‌های مختلف این مرکز خرید بزرگ، چند نفر راهنما در آن آماده‌ی راهنمایی شما هستند. برای رسیدن به این مرکز خرید می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه شیشلی پیاده شوید.

۴- خیابان استقلال

خیابان استقلال| معروف‌ترین خیابان استانبول
خیابان استقلال| معروف‌ترین خیابان استانبول

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید حس‌و‌حال خرید و پاساژگردی را در آن‌جا حسابی تجربه کنید، خیابان مشهور استقلال است. خیابان استقلال با ریل معروف تراموایی که دارد، از مسیری پر از کافه‌ها، بوتیک‌ها و نوزاندگان خیابانی، بازدیدکنندگان را به قلب استانبول، یعنی «میدان تقسیم» می‌برد.

میدان تقسیم| مجسمه‌ یادواره‌ی جمهوریت
میدان تقسیم| مجسمه‌ یادواره‌ی جمهوریت

میدان تقسیم، نمادی از جمهوری مدرن و سکولار ترکیه به رهبری «کمال آتاتورک» است و مجسمه‌ی یادواره‌ی «جمهوریت» در آن جا خوش کرده است. خرید در خیابان استقلال ممکن است پای‌تان کمی گران تمام شود، اما در گشت‌و‌گذارتان در این خیابان اگر چشم‌تان به فروشگاه «منگو» (Mango) خورد، سری به طبقه‌ی آخر آن بزنید. این بخش، از مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تقسیم و همیشه در حراج است.

۵- مرکز خرید اولیویوم

اویولیوم| از بهترین مراکز خرید استانبول
اویولیوم| از بهترین مراکز خرید استانبول

اگر دنبال جایی به‌صرفه‌تر برای خرید هستید، بهترین پیشنهاد، مرکز خرید «اولیویوم» (Olivium Outlet Center) است. این مرکز خرید که در قسمت کارگرنشین استانبول، یعنی محله‌ی «زیتین بورنو» قرار دارد، همیشه در حراج است و کالاهایی که ارایه می‌دهد، اگرچه ممکن است چندان مد روز نباشند، اما کیفیت خوبی دارند. از اولیویوم می‌توانید، سوغات خوبی برای عزیزان‌تان بخرید.

۶- اوت‌ لت ویاپورت

این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و یکی از بهاریت اوت‌ لت‌هایی است که می‌بینید. ویاپورت بسیار وسیع است و تمامی برندهای معتبر جهانی در آن شعبه دارند. در این مجموعه‌ی روباز حدود ۲۰۰ متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید با گشت و گذار در خیابان‌های آن، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.
از جذابیت‌های ویاپورت که در لیست بهترین مراکز خرید استانبول بسیار محبوب است می‌توان به فضای سبز، دریاچه، مرکز بازی، رستوران‌ها، کافه‌ها و میدان‌های شلوغ آن است. فضای کلی این اولت لت شما را به حال و هوای مدیترانه می‌برد و گل‌های رنگارنگ به آن جان می‌بخشند.

۷- استانبول مال

استانبول مال یکی از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول ترکیه است که در هر گوشه‌ا‌ش جذابیتی برای غافلگیری شما دارد. این مرکز خرید که بیشتر به اسم موی شناخته می‌شود در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد و شعبی مهم و پر طرفدار در آن مشغول فعالیت هستند. یکی از بزرگترین شعبه‌های برند ویکتوریا سیکرت در استانبول مال قرار دارد.

جدای از فضای بزرگ و فروشگاه‌ی به‌روز این مجموعه، سرگرمی‌های خاص آن طرفداران زیادی دارد. یکی از بزرگ‌ترین شهر بازی‌های اروپا در استانبول مال قرار دارد. هم‌چنین سینمای بزرگ و فودکورت‌های هیجان انگیز موی به آن خاصیت یک مرکز تفریحی را می‌دهد.

۸- مرکز خرید ایستینیه پارک

ایستینیه پارک یکی از مراکز خرید استانبول است که باید حتما از آن دیدن کنید. این مرکز خرید دارای فروشگاه‌های بسیاری است. این مرکز خرید مدرن با مغازه‌های خوش‌رنگ و لعابش نظرتان را جلب می‌کند. همچنین ایستینیه را می‌توان در شمار مراکز تفریحی هم محسوب کرد.
با وجود سینمای بزرگی که کمپانی آی مکس (IMAX)در این مرکز خرید راه‌اندازی کرده است بر جذابیت آن افزوده می‌شود. همچنین شما پس از بازدید شعبه‌های برندهای محبوب دنیا می‌توانید از کافه و رستوران‌های مجموعه استفاده کنید و از طعم‌های تازه لذت ببرید و در کنار آن‌ها زمین‌های بازی و سرگری لحظاتی خاص را برای‌تان رقم می‌زند. معماری بنا و فضای خاص آن اصلی‌ترین ویژگی ایستینیه پارک است.

۹- مرکز خرید کانیون

این مرکز خرید ۱۶۰ فروشگاه مختلف دارد و یکی از ویژگی‌های خاص آن ۹ سالن سینمایی است که در آن قرار دارد. در مرکز خرید کانیون برندهای پرطرفداری را می‌توانید پیدا کنید و این موضوع تنها به برندهای غیر ترک محدود نمی‌شود.
در کانیون یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های ورزشی شهر قرار دارد. در طبقات این مرکز خرید می‌توانید از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، و سالن‌های سینما و تئاتر لذت ببرید. معماری مدور این مرکز خرید شما را شگفت‌زده می‌کند.

۱۰- پالادیوم استانبول

پالادیوم استانبول مراکز خرید استانبول ترکیه
پالادیوم استانبول|مراکز خرید استانبول ترکیه

این مرکز خرید یکی دیگر از مراکز خرید استانبول است که نباید از دست بدهید. پیش از هر چیز معماری و نمای ساختمان است که نظر شما را به‌خود جلب می‌کند. پالادیوم در نیمه‌ی آسیایی ترکیه قرار دارد و می‌توان آن‌را یکی از نمونه‌های عالی معماری مدرن دانست.
این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های متنوعش سالن سینما، تئاتر کافه و فودکورتی بزرگ دارد که در آن ۲۰رستوران مختلف در حال سرویس دهی هستند. این مرکز خرید را در فصل‌های حراج ترکیه از دست ندهید. 

۱۱- مرکز خرید فروم

در بخش اروپایی ترکیه می‌توانید به مرکز خرید فروم بروید. مرکز خریدی بزرگ که ۲۸۰ برند داخلی و خارجی با ۵۰۰۰ کارمند در آن مشغول فعالیت هستند. یکی از چشمگیرترین بخش‌های فروم سوپرمارکت آن است که ۱۵۵۰۰ مترمربع از این مجموعه را به‌خود اختصاص داده است.
در این برج خاص شما فرصت دارید که به طبقات بالای ان بروید و تنگه بسفر را ببینید. همچنین این مجموعه دارای سالن بولینگ، رستوران‌های مختلف، سالن های نمایش سینمای imax ، اسکی روی یخ ، اتاق‌های بازی مخصوص کودکان و پارک ژوراسیک داست.
اگر از تونلی که در فروم قرار دارد بازدید کنید متوجه می‌شوید که چرا یکی از خاص‌ترین مراکز خرید استانبول است. شما می‌توانید در این بخش دنیای زیر آب را تماشا کنید.

۱۲- مرکز خرید آکوا فلوریا

اگر می‌خواهید در بخش اروپایی ترکیه یکی از بر جاذبه‌ترین مراکز خرید استانبول را ببینید پیشنهاد ما آکوا فلوریا است. این مرکز خرید مدرن به شما فرصت تماشای بخش‌های شمالی و خرید از بهترین برندهای جهان را می‌دهد.
در همین مرکز خرید شما می‌توانید از آکواریوم، تئاتر روباز، کافه‌ها و رستوران‌ها بازدید کنید. همچنین بین طبقات داروخانه ، سینما ، فروشگاه ماهی ، رستوران ، شیرینی فروشی ، فروشگاه پوشاک ، اسباب بازی ، لوازم خانگی ، ساعت و کتاب فروشی‌هایی قرار دارند.

۱۳- مرکز خرید کپسیتی

اگر به دنبال مرکز خریدی شیک و همه چیز تمام هستید، مرکز کپسیتی در بین مراکز خرید استانبول بهترین گزینه است. فکرش را بکنید. حتی دیدن عکس‌های مرکز خرید کپسیتی با معماری زیبا و مغازه‌های لوکسش، دل عشق خریدها را می‌برد. حالا اگر بدانید که این مجموعه وسیع ۱۳۳ هزار متر مربعی، بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و حدود ۲۱۷ برند مشهور جهانی و ترکی در آن نمایندگی دارند، چه می‌کنید؟ پس هر چه که می‌خواهید، از لباس ترک بگیر تا لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی، به مرکز خرید کپسیتی استانبول در منطقه باکیرکوی سری بزنید.

مرکز خرید کپسیتی

این مرکز خرید امکانات دیگری هم دارد. پارکینگی با گنجایش ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو، امکان شارژ وسایل الکترونیکی و اتاق بازی برای کودکان از این جمله‌اند. در کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک این مجموعه هم می‌توانید بعد از یک خرید درست و حسابی، دلی از عزا دربیاورید. اگر هم فقط به قصد خرید از هتل بیرون نزده‌اید و می‌خواهید کمی هم خوش بگذرانید، مرکز خرید کپسیتی برایتان سنگ تمام گذاشته است. می‌توانید در سالن‌های سینمای این مجموعه به تماشای فیلم‌های روز هالیوود و ترکیه بنشینید و یا به شهربازی کوچک مجموعه سری بزنید. این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده خدمت‌رسانی به شماست.

۱۴- مرکز خرید مارمارا فروم استانبول

مرکز خرید مارمارا فروم هم در محله باکیرکوی ترکیه، یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول است. در محیط ۳۷۵ هزار متر مربعی این مجموعهدر سه طبقه، حدود ۳۰۰ برند معتبر ترکیه و جهان اجناس خود را عرضه می‌کنند. از برترین برندهای جواهرات تا پوشاک زنانه و مردانه، لوازم خانگی و… همه را می‌توانید در این مجموعه بیابید. خیابان کودکان این مجموعه، مارمارا فروم را به بهشتی برای کودکان تبدیل می‌کند. خیابانی که برندهای معتبر، انواع لوازم مورد نیاز کودکان از لباس تا اسباب‌بازی و هر آنچه کودکان بخواهند عرضه می‌کنند. در این خیابان امکانات زیادی هم برای بازی بچه‌ها وجود دارد.

اما این تنها بخشی از امکانات و جذابیت‌های این مرکز خرید استانبول است. در طبقه دوم مارمارا فروم، فودکورت این مجموعه با ۶۰ برند برتر جهان وجود دارد که هر آنچه دلتان بخواهد می‌توانید تهیه و نوش جان کنید. در همین طبقه یک صرافی هم برای تبدیل پول‌هایتان وجود دارد. اولین شعبه هایپرمارکت کارفورزا هم در مارمارا فروم ، هر آنچه بخواهید به شما عرضه می‌کند. یک محوطه سرگرمی بزرگ هم مارمارا فروم را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین مراکز خرید استانبول تبدیل می‌کند. سالن بولینگ، شهربازی و سالن ورزشی از بخش‌های این محوطه است. اگر هم اهل هنرید، ۱۳ سالن سینما و تئاتر این مجموعه، پاسخگوی نیاز شماست.

پارکینگ، مسجد، ویلچیر و چرخ‌های مخصوص کودکان، دسترسی به اینترنت و دفتر امانات از دیگر امکاناتی است که در مارمارا فروم انتظارتان را می‌کشد. راستی، اگر دلتان می‌خواهد لذت روزتان تکمیل شود، به فضای باز طبقه بالا بروید و منظره شاهکار دریای مرمره را از دور تماشا کنید. این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب در روزهای عادی و از ۳ تا ۷ بعد از ظهر در یکشنبه‌ها آماده خدمت‌رسانی به شماست.

۱۵- مرکز خرید مگا اوت لت ونیزیا

تصورش را بکنید. سوار بر گندولاهای ونیزی، بر روی آب، در میان خیابان‌ها و مغازه‌هایی با معماری به سبک ایتالیایی حرکت می‌کنید. هر کجا به مغازه برند دلخواهتان رسیدید، از قایق کوچک پیاده می‌شوید و وسیله مورد نظرتان را با بهترین قیمت خریداری می‌کنید. اینجا ونیز نیست. مرکز خرید اوت لت ونیزیا در استانبول است که به سبک ونیزی ساخته شده است تا لذت خریدتان را دو چندان کند. حتی میدان سن مارکوی ایتالیا را نیز در مگا اوت‌ لت ونیزیا بازسازی کرده‌اند تا این مجموعه یکی از بهترین مراکز خرید استانبول باشد.

خرید از این مجموعه هم فال است و هم تماشا. مگا اوت لت ونیزیا، یکی از خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید استانبول است. بهترین برندهای ترکیه و جهان در این مرکز خرید نمایندگی دارند و از کفش و لباس بگیر تا موبایل و لوازم خانگی هر چه که بخواهید می‌توانید از این مجموعه تهیه کنید.

مرکز خرید مگا اوت لت ونیزیا

بهترین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های جهان هم در مگا اوت لت ونیزیا به شما خدمت‌رسانی خواهند کرد. ۹ سالن سینمای این مجموعه هم فیلم‌های روز ترکیه و هالیوود را به نمایش می‌گذارد. مسجد، اتاق نگهداری از کودک و ویلچیر از دیگر امکانات این مجموعه است. این مجموعه که در منطقه اروپایی استانبول واقع است، از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده خدمت‌رسانی به شماست.

۱۶- مرکز خرید آکاسیا استانبول

مرکز خرید آکاسیا استانبول۲
مرکز خرید آکاسیا استانبول

این مرکز خرید در منطقه اسکودار استانبول در نزدیکی مرکز خرید مارمارا با معماری خیره‌کننده خودنمایی می‌کند؛ مرکز خریدی در شش طبقه با زیربنایی که به حدود ۸۰ هزار متر مربع می‌رسد. وقتی در فضای زیبای سرپوشیده این مجتمع قدم می‌زنید، می‌توانید آسمان آبی را از سقف شیشه‌ای تماشا کنید و لذت ببرید. مرکز خرید آکاسیا بیش از ۳۰۰ مغازه دارد که از کیف و کفش تا لوازم خانگی، بهترین برندها را به شما عرضه می‌کند.

مرکز خرید آکاسیا استانبول
مرکز خرید آکاسیا استانبول

در رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه بزرگ می‌توانید انواع خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه را نوش جان کنید. در دو طرف مرکز خرید آکاسیا هم دو فضای سبز دلنشین وجود دارد. دیگر اینکه اگر کودکی به همراه دارید حتما سری به شهربازی کیدزانیا بزنید. یک شهر مشاغل حسابی برای اینکه کودکان به دنیای لی‌لی‌پوتی خود وارد شوند و زندگی بزرگانه را بازی کنند. سوپرمارکت، سالن سینما و تئاتر، سالن کنسرت و پارکینگ طبقاتی، آکاسیا را به یکی از بهترین مراکز خرید استانبول بدل می‌کند. این مرکز خرید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و با وسایل نقلیه عمومی به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. راستی در فصل حراج استانبول، حراج‌های حیرت‌انگیز این مرکز خرید را از دست ندهید.

۱۷- اوت لت اپتیوم استانبول

اوت لت اپتیوم استانبول
اوت لت اپتیوم استانبول

اگر در بین مراکز خرید استانبول ، به دنبال مرکزی با معماری تحسین‌برانگیز، سرگرمی‌های متفاوت و برندهای درجه یک هستید، اوت لت آپتیوم بهترین گزینه است. مرکز خرید آپتیوم اوت‌ لت که در شهرهای مهم دیگر ترکیه مثل ازمیر و آنکارا هم شعبه دارد، در پنج طبقه، در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. معماریِ بنا طوری است که پنجره‌ها از پنل‌های آهنی تشکیل شده است که می‌توانند در هر موقعیت تغییر کنند و نمایی جدید به این مرکز خرید زیبا بدهند. مرکز خرید آپتیوم در بخش آسیایی استانبول، در منطقه کادیکوی، در محله اتاسیر قرار دارد.

هر چه که بخواهید، از اسباب‌بازی و پوشاک تا لوازم الکترونیکی و کامپیوتری می‌توانید در اوت لت اپتیوم استانبول از بهترین برندهای ترکیه و جهان خریداری کنید. یک سوپرمارکت با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه‌کننده هم دیگر خیالتان را از همه چیز راحت می‌کند. این مجموعه یک پیست اسکی روی یخ ۵۰۰ متر مربعی، یک شهربازی خوب و چند سالن سینمای درجه یک هم دارد. پارکینگ رایگان، اتاق مادر و کودک و زمین بازی کودکان هم از امکانات دیگر این مجموعه است. فودکورت اوت‌ لت اپتیوم با کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، محلی مناسب برای استراحت و خوردن غذاهای خوشمزه ترکیه و جهان است. این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده خدمت‌رسانی به شماست و از هر کجای استانبول که بخواهید با وسایل نقلیه عمومی دسترسی خوبی دارد.

۱۸- مرکز خرید ویالند استانبول

مرکز خرید ویالند استانبول ۲
مرکز خرید ویالند استانبول

اگر اهل استانبول‌گردی باشید یا به ترکیه و دیدنی‌هایش علاقه‌مند، حتما اسم شهربازی بزرگ ویالند یا اسفانبول را ‌شنیده‌اید. یک مجموعه بسیار بزرگ با مساحتی بیش از ۱۰ زمین فوتبال که مرکز خرید، مرکز اجراهای نمایشی و تم‌پارک را در کنار هم دارد. اگر چه بیشتر شهرت این مجموعه مدیون تم‌پارک بزرگ و هیجان‌انگیزش است که در تلاش است در شمار سه تم‌پارک برتر جهان دربیاید، اما نمی‌توان از مرکز خرید بزرگ این مجموعه هم چشم پوشید.

مرکز خرید ویالند استانبول

مرکز خرید ویالند در بین مراکز خرید استانبول برای آنهایی خوب است که می‌خواهند در کنار خرید کردن یک روز مهیج و پرنشاط داشته باشند. این مجموعه باغ وحش، سینما و زمین بازی کودکان نیز دارد. طیف گسترده‌ای از مغازه‌ها در این مرکز خرید بزرگ به چشم می‌خورد که می‌توانید هر چه می‌خواهید از آن تهیه کنید. این مجموعه در منطقه ایوب ترکیه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده خدمت‌رسانی به شماست.

۱۹- مرکز خرید آکمرکز

مراکز خرید استانبولمرکز خرید آکمرکز در محله بشکیتاش قرار دارد. یکی از مناطقی اروپایی و لوکس استانبول که مراکز خرید متعددی در آن وجود دارند. آکمرکز در چهار طبقه و ۲۵۰ مغازه و فروشگاه در سال ۱۹۹۳ اففتاح شد و تا به‌امروز دوبار موفق کسب عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و دنیا شده است. فروشگاه‌ها و اجناس زیادی از برندهای معتبر و جهانی در این مرکز خرید وجود دارد و جز مراکز گران‌قیمت محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در سفر به ترکیه بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را تهیه کنید،‌ آکمرکز جزء آن دسته از مراکز خریدی است که مناسب شماست. انواع لباس، منسوجات، اسباب‌بازی، آرایشی و بهداشتی، ورزشی و بسیاری اجناس دیگر را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

۲۰- مرکز خرید توریم

مرکز خرید توریممرکز خرید توریم از جدیدترین مراکز خریدی‌ست که در شهر استانبول تاسیس شده. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و به لیست مراکز خرید استانبول اضافه شد. یک برج تفریحی گردشی با نام لوناپارک که ۲۷ متر ارتفاع دارد در مرکز خرید توریم ساخته شده و تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز تفریحی گردشی استانبول شده است. فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مختلفی در این مرکز وجود دارد. از جمله‌ی این فعالیت‌ها اسکی، بازی‌های برفی، ورزش‌های زمستانی کوهنوردی، سکوهای پرتاب و آموزشی اسکی است.

۲۱- مرکز خرید بیمن

مرکز خرید بزرگ بیمن با بیش از ۱۰هزار مترمربع مساحت از دیگر مراکز خرید استانبول است. مرکز خریدی که جز معروف‌ترین و لوکس‌ترین‌های استانبول شناخته می‌شود و انواع لباس‌ها و اجناس باکیفیت و مختلف از برندهای مشهور در آن به‌فروش می‌رسد.

۲۲. مرکز خرید مال آف استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید. این مرکز خرید بزرگ و مجلل، در منطقه بشیکتاش قرار دارد. ساختمان این پاساژ بسیار مجلل و تماشایی است. ساخت این مرکز خرید بزرگ در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. پس از ۳ سال کار ساخت و شبانه‌روزی، نهایتاً در سال ۲۰۱۴، این مرکز خرید به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید استانبول، فعالیت خود را آغاز کرد.

در حال حاضر طبقه اول این مرکز خرید بزرگ و مجلل، به انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات بانوان اختصاص پیدا کرده است. در طبقه دوم نیز می‌توانید انواع پوشاک و وسایل مناسب آقایان را پیدا کنید. پس از خرید و گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید، می‌توانید به فودکورت آن واقع در طبقه سوم سر بزنید. این فودکورت شامل انواع برندهای کافه و رستوران می‌شود. در این فودکورت انواع غذاهای سنتی ترکی، غذاهای بین‌المللی و غذاهای دریایی وجود دارند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: منطقه باشک شهیر، ایکیتلی، محله ضیا گوکالپ، خیابان سلیمان دمیرل، مرکز خرید مال آف استانبول

۲۳. مرکز خرید وادی استانبول

مرکز خرید وادی  یکی از جدیدترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است و یکی در یکی از معروف‌ترین مناطق شمال شهر، یعنی ساریر قرار دارد. این پاساژ در کنار جنگل بلگراد استانبول واقع شده است و می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. زمانی که خودتان را به این مرکز خرید می‌رسانید، متوجه خودروهای روز دنیا و گردشگران اروپایی خواهید شد. همین دو نشانه به شما ثابت می‌کنند که این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید در تمام استانبول به حساب می‌آید. در مرکز خرید وادی می‌توانید شاهد حضور برندهای معروفی همانند برشکا، ماوی، مانگو، دسا، پنتی، ماوی و غیره باشید.

این پاساژ از نظر طراحی ظاهری منحصر‌به‌فرد و عجیب دارد. زمانی که وارد این مرکز خرید می‌شوید، جذب نورپردازی عجیب وفضاسازی بی‌نظیر آن خواهید شد. این پاساژ به غیر از فروشگاه‌های متنوع، دارای بخش فودکورت بسیار کامل، بخش مسکونی، بخش ورزشی و بخش تفریحی است. شما می‌توانید از سالن بدنسازی، زمین بازی کودکان، مهد کودک و غیره این پاساژ لوکس و تماشایی استفاده کنید. همچنین مرکز خرید وادی دارای یک سوپرمارکت بسیار بزرگ است که برای خرید سوغات یا غذاهای آماده گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: ساریر، محله ماسلاک، محله‌ی آیازآقا، خیابان کمربورگاز، پاساژ وادی استانبول

۲۴. مرکز خرید توریوم

همینطور که در حال گشت‌و‌گذار یا قدم‌زدن در محله تورگووت اوزال هستید، ناگهان با یک مرکز خرید بزرگ روبه‌رو خواهید شد که در بخش بالایی آن نواری آبی‌رنگ بزرگ و نورانی به چشم می‌خورد و روی این تابلوی بزرگ، Torium نوشته شده است. این مرکز خرید، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌آید. مرکز خرید توریوم استانبول در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. ساخت این مرکز خرید حدود ۲ سال به طول انجامید. در حال حاضر این مرکز خرید را می‌توان یکی از لوکس‌ترین و البته کامل‌ترین مراکز خرید در استانبول دانست.

در مرکز خرید توریوم استانبول، انواع برندهای معروف جهانی پوشاک، آرایش و بهداشتی، لوازم‌خانگی و وسایل ورزشی وجود دارند. لازم به ذکر است که این مرکز خرید را باید جزو گران‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول قرار داد. پس شاید این مرکز خرید مکان مناسبی برای خرید سوغات شما نباشد! همچنین در صورتی که به ورزش اسکی روی برف علاقه‌مند هستید، می‌توانید سری به بخش مخصوص این مرکز خرید بزنید که برای ورزش اسکی روی برف تعبیه شده است.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: منطقه اسن پورت، محله تورگوت اوزال، پاساژ توریم

۲۵. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

همان طور که می‌دانید، میدان تکسیم استانبول یکی از مهم‌ترین مراکز این شهر محسوب می‌شود. در حقیقت اگر بخواهیم یک منطقه را به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرکز شهر در نظر بگیریم، همین میدان تکسیم خواهد بود. در محدوده میدان تکسیم، چندین و چند مرکز خرید وجود دارند؛ اما کدام یک برای خرید مناسب هستند؟ به برندهای خارجی کدام مرکز خرید می‌توان اطمینان کرد ؟ نیشان تاشی نام یکی از مناطقی است که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد. این منطقه را به‌صورت کلی در دسته بهترین مناطق لوکس و اعیان‌نشین استانبول می‌دانند. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی همان طور که از نامش مشخص است، در منطقه نیشان تاشی استانبول قرار دارد.

اگر به‌دنبال خرید از برندهای بسیار لوکس و معروف دنیا همانند لویی ویتون و کاریته هستید، حتماً سری به این مرکز خرید بزنید. زیرا نمایندگی رسمی این برندها در همین مرکز خرید قرار دارند. دسترسی به این مرکز خرید بسیار ساده است و از میدان تکسیم یا خیابان استقلال در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، می‌توانید خودتان را به مرکز خرید سیتیز برسانید. لازم به ذکر است خیابان اصلی نیشان تاشی نیز مرکزی برای خرید انواع لباس شب برند معتبر محسوب می‌شود. البته نباید انتظار خرید ارزان‌قیمت از این منطقه را داشته باشید. زیرا در این منطقه هیچ چیز ارزان نیست!

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: میدان تکسیم، عثمان بی، نیشان تاشی، مرکز خرید سیتیز

۲۶. مرکز خرید زورلوسنتر

به تصویر بالا نگاه کنید. آه، احتمالاً اشتباهی پیش آمده است، اینکه یک هتل است نه یک مرکز خرید! باور کنید یا نه، مرکز خرید زورلوسنتر به همین حد زیباست. مرکز خرید زورلوسنتر را می‌توان یکی از لوکس‌ترین، مدرن‌ترین و بزرگترین مراکز خرید استانبول دانست. در این مرکز خرید بیش از ۱۸۰ واحد تجاری مدرن و لوکس فعالیت دارند. التبه همان طور که اشاره کردیم، این هتل بیشتر ظاهری شبیه به یک هتل دارد و البته که این تشبیه بی‌ربط نیز نیست. در این سازه عظیم، یک هتل ۵ ستاره بسیار بزرگ نیز وجود دارد. پس اگر فقط به قصد خرید عازم هستید، می‌توانید در این هتل اقامت کنید و در عرض کمتر از دو دقیقه خودتان را به این مرکز خرید برسانید!

در مرکز خرید زورلوسنتر انواع برندهای معتبر دنیا حضور دارند. در حقیقت بسیاری از برندها که قادر به یافتن آن‌ها در مراکز خرید دیگر نیستید، در همین مرکز خرید دارای شعبه و نمایندگی فعال رسمی هستند. پس اگر می‌خواهید از برند کارتیه جواهرات تهیه کنید یا ساعت رولکس داشته باشید، حتماً سری به این مرکز خرید بزنید. البته نیازی به گفتن نیست که در این مرکز خرید هیچ چیز ارزانی وجود ندارد. پس با یک کارت اعتباری شارژ شده یا مقدار فراوان پول نقد سری به این مرکز بزنید!

ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدر‌س: محله لوازیم، بارباروس، بولواری کاواساگی، مرکز خرید زورلو سنتر

۲۷. مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

هر زمان نام اوت لت به گوشتان خورد، باید انتظار خرید ارزان‌قیمت داشته باشید. اوت لت به‌معنای وسایلی است که مدتی در بازار اروپا یا حتی آمریکا حضور داشتند و پس از تک سایز شدن، تغییر سال میلادی جدید، دمده شدن و غیره، به کشورهای دیگر با قیمت بسیار ارزان فروخته می‌شوند. به‌عنوان زمان که شما وارد یک فروشگاه لباس مردانه اوتلت می‌شوید، از یک کار که پسند می‌کنید، همین یک عدد وجود دارد که تک سایز و تک رنگ شده است. پس دیگر خبری از رنگ‌بندی یا سایزبندی نیست. حتی در برخی از موارد، اجناس مرکز خرید اوت لت شاید دارای ایرادات بسیار ریز باشند که برای یافتن آن‌ها باید دقت بالایی داشته باشید.

با وجود تمامی این اشکالات، باید بدانید اجناس اوت لت همگی اصالت کافی دارند و در عین حال چند برابر زیر قیمت اصلی به فروش می‌رسند. بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که اجناس اوت لت همان اجناس دست دوم یا تاناکورا هستند؛ اما این اشتباه است. تمامی اجناس اوت لت با شرایطی اشاره کردیم ارائه می‌شوند و به‌هیچ‌وجه دست دوم یا کارکرده نیستند. در عین حال می‌توانید یک لباس آمریکایی که مثلاً حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارد را به کمتر از ۵۰ دلار خریداری کنید! مراکز خرید اوت لت از جمله اوت لت آسیا پارک، جزو ارزان ترین مراکز خرید استانبول هستند که برای خرید فصل و یا سوغات جان می‌دهند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: منطقه عمرانیه، فاضل نصیب، مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

۲۸. مرکز خرید اوتلت ایرپورت استانبول

در عنوان قبلی به‌صورت کامل درباره محصولات اوت لت صحبت کردیم. با وجود آنکه محصولات اوتلت همگی کیفیت بالا و اصالت کافی دارند؛ اما دارای یک مشکل اساسی هستند. یافتن یک لباس که سایز و رنگ آن برای شما مناسب باشد و به دلتان بنشیند، کار دشواری خواهد بود. به همین خاطر برای آنکه بتوانید خریدی کامل داشته باشید، بهتر است سری به چند مرکز خرید اوتلت مختلف بزنید. شاید تصورتان برا این باشد که فقط مرکز خرید اوتلت آسیا پارک در استانبول حضور دارد. این در حالی است که چندین و چند مرکز خرید اوتلت دیگر در این شهر حضور دارند و مشغول فعالیت هستند. مرکز خرید اوتلت ایرپورت استانبول را می‌توان جزو همین مراکز خرید ارزان قیمت و عالی انست.

این مرکز خرید در یکی از مناطق گران‌قیمت استانبول یعنی کاراکوی قرار دارد. پس نباید تصور کنید که این مرکز خرید به‌خاطر عرضه وسایل و لباس‌های اوتلت، جزو مراکز خرید سطح پایین شهر به حساب می‌آید. هر مغازه در این پاساژ، یک وسیله خاص را به مشتریان عرضه می‌کند. به‌عنوان مثال لپ‌تاپ اوتلت، هندزفری، اکسسوری و غیره در این مرکز خرید وجود دارند؛ اما رایج‌ترین کالای اوتلت در تمام دنیا، البسه است. شما می‌توانید انواع لباس عالی از برندهای معروف همانند آرمانی را در این مرکز خرید با قیمت به‌مراتب ارزان تهیه نمایید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: منطقه باکرکوی، کاراکوی، ایرپورت اوت لت

شما هم به استانبول سفر کرده‌اید؟

تجربه‌ی خرید از کدام این مراکز خرید را دارید؟

برای ما از نظرات و تجربه‌های خود بگویید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.


مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تقسیم کدامند؟

مرکز خرید فروم ، مرکز خرید جواهر ، مراکز خرید واقع در خیابان استقلال

بهترین مراکز خرید استانبول کدام اند؟

مرکز خرید جواهر ، استانبول مال ، مرکز خرید ایستینیه پارک ، مرکز خرید آکوا فلوریا ، مرکز خرید ویالند

اوت لت ها و ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

بازار قدیمی استانبول ، مرکز خرید اولیویوم ، اوت‌ لت ویاپورت ، مرکز خرید مگا اوت لت ونیزیا ، اوت لت اپتیوم استانبول