وابستگی به استفاده از گوشی و اپلیکیشن موبایل در طول سفر به طور چشمگیری در میان مسافران در حال افزایش است. به گزارش سفرزون، طبق بررسی وب سایت تراولر دیجیتال در سال  تقریبا دو سوم مردم از تلفن همراه و اپلیکیشن موبایل برای برنامه ریزی در بخش‌های مختلفی از سفر خود استفاده می‌کنند.

saadatrent

طی یک نظرسنجی از میان ۱۶۰۰۰ نفر، در سال گذشته ۶۱ درصد از مسافران در ایالت متحده‌ی آمریکا از طریق تلفن هوشمند هزینه‌ی سفر و رزرو خود را پرداخت کرده‌اند و ۶۴ درصد هم از گوشی هوشمند خود در طول مسیر تا به مقصد استفاده کرده‌اند و به اپلیکیشن موبایل وابسته بوده‌اند.

استفاده‌ی مسافران آمریکایی از اپلیکیشن موبایل متفاوت است و بطور میانگین بین هفت تا هشت برنامه‌ی مختلف را بر روی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. ۵۲ درصد از نقشه، ۵۱ درصد از آب و هوا و ۵۰ درصد هم از برنامه‌ی مربوط به پروازها استفاده می‌کنند.

مهمترین اطلاعاتی که مسافران در طول سفر به آن نیازمند هستند زمان دقیق پرواز (۵۶ درصد) است. ۶۴ درصد از مسافران هم احساس می‌کنند که در طول مسافرت نیاز به کتاب راهنمای سفر دارند. ۶۳  درصد هم اغلب از برنامه‌هایی برای جستجو و رزرو  بلیط استفاده می‌کنند. مسافران آمریکایی همچنین بدنبال کشف تکنولوژی‌های جدید برای موبایل خود هستند تا تجربه‌ی خود را در استفاده از این امکانات افزایش دهند.

۴۲ درصد از مسافران آمریکایی ترجیح می‌دهند که برای آسودگی خاطر خود یک اپلیکیشن موبایل اضافه‌ برای زمان‌های شلوغ داشته باشند که توانایی پرداخت بر روی سیستم عامل اپل و اندروید را داشته باشد. برنامه‌ی جستجوی صدا، برنامه‌ای است که بسیاری از مسافران به استفاده از آن علاقه دارند. ۴۴ درصد از مسافران از این فن‌آوری در سالی که گذشت استفاده کردند که ۳ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

  رزرو هتل داخلی

استفاده از اپلیکیشن موبایل سفری در تمام زمینه‌ها

استفاده از اپلیکیشن موبایل برای برنامه‌ریزی در سفر ترند روز در جهان است
استفاده از اپلیکیشن موبایل برای برنامه‌ریزی در سفر ترند روز در جهان است

۳۹ درصد هم دوست دارند که از کلیدهای دیجیتالی برای اتاق در هتل‌ها استفاده کنند و ۳۶ درصد از افراد هم برای تسویه‌ی نهایی هتل علاقمند به استفاده از اپلیکشن مخصوص به آن هستند.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که مسافران آمریکایی به استفاده از آن علاقه دارند، اپلیکیشن بیومتریکس است. ۷۰ درصد از مسافران در آمریکا جهت تسریع در انجام کارهای چک امنیتی و پاسپورت در فرودگاه ترجیح می‌دهند از این برنامه استفاده کنند.


در سفرزون بیشتر بخوانید: ۵ سفر رویایی در هر ماه به هرجای ایران با ایرانزون و برنامه ریز سفرزون


سیمون فرگوسن مدیرعامل مجموعه‌ی تراول پورت آمریکا می‌گوید: «بسیاری از مسافران آمریکایی به موبایل خود بیش از جستجو و کتاب خواندن در طول سفر و تعطیلات خود وابسته هستند و علاقمندی آن‌ها برای فن‌آوری‌هایی مثل Touch ID  برای پرداخت‌ها و جستجوی صدا در طول سفر روز به روز افزایش پیدا می‌کند.»

او در ادامه می‌افزاید: «تحقیقات ما به روشنی این مساله را نشان داد که اغلب مسافران تا حد زیادی به اپلیکیشن موبایل بر روی در طول سفر وابسته هستند تا تلاش خود را برای جستجو کاهش و یک سفر بی دغدغه را تجربه کنند.»

منبع: Travelpulse.com