سایداسفر

کشور نروژ به لطف داشتن طبیعتی منحصر‌به‌فرد و خیره‌کننده، فرهنگی غنی و تاریخی کهن و جذاب، از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگران شمرده می‌شود. نروژ‌ کشوری بزرگ، با جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار است؛‌ به‌طوری که در یک سفر، هرچند طولانی، نمی‌توان از تمامی آن‌ها بازدید کرد؛ از‌این‌رو چنانچه قصد سفر به این کشور و گشت‌و‌گذار در آن را دارید، باید تعداد محدودی از جاذبه‌ها را برای بازدید انتخاب کنید. اما انتخاب از میان هزاران مقصد جذاب، ممکن است گیج‌کننده و دشوار باشد. به همین سبب بر آن شدیم تا با ارائه مطلبی کاربردی، بهترین جاهای دیدنی نروژ‌ را معرفی کنیم. در این مطلب به معرفی مقاصدی پرداخته‌ایم که واقعاً ارزش بازدید دارند. از‌این‌رو چنانچه خیال سفر به این سرزمین را در سر دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین، معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید. 

جاهای دیدنی نروژ
جاهای دیدنی نروژ

سرفصل های مقاله

ساحل اوتاکلایو |‌ از رمانتیک‌ترین سواحل جهان 

معرفی بهترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی نروژ را با ساحل زیبای اوتاکلایو آغاز می‌کنیم. این ساحل را می‌توان به‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین، مسحور‌کننده‌ترین و رؤیایی‌ترین سواحل جهان معرفی کرد. برای دسترسی به این ساحل باید به جزایر لوتوفن نروژ سفر کنید. هر‌ساله با فرا رسیدن فصل زمستان، گردشگران بسیاری از سراسر جهان، به‌سوی جزایر لوتوفن و ساحل اوتاکلایو روانه می‌شوند تا لذت ناب تماشای شفق قطبی در این مکان را تجربه کنند. در این ساحل می‌توانید مناظری را تماشای کنید که شبیه به آن در هیچ‌کجای جهان پیدا نمی‌شود؛ از‌این‌رو اگر عاشق کشف جاذبه‌های طبیعی منحصر‌به‌فرد هستید و تماشی اعجاز طبیعت برایتان دلپذیر است، توصیه می‌کنیم در سفر به نروژ، بازدید از ساحل اوتاکلایو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. 

ساحل اوتاکلایو |‌ از رمانتیک‌ترین سواحل جهان 
ساحل اوتاکلایو |‌ از رمانتیک‌ترین سواحل جهان

در‌نهایت چنانچه قصد حضور در ساحل اوتاکلایو را در سر دارید، خوب است بدانید که دمای آب دریا در این منطقه، به دلیل آب‌و‌هوای سخت و خشن جزایر لوتوفن، بسیار پایین است؛ از‌این‌رو از شنا و آب‌تنی در این مرحل به‌طور جدی پرهیز کنید؛ چرا‌که دمای پایین آب می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی شود. 

آدرس: Uttakleivveien 238, 8370 Leknes, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

آبدره سوگنه (سوگنه فیورد) | سومین آبدره بزرگ در جهان

مگر می‌شود از جاهای دیدنی نروژ سخن گفت و حرفی از آبدره سوگنه به میان نیاورد؟ آبدره سوگنه یا سوگنه فیورد، بزرگ‌ترین آبدره در کشور نروژ و سومین آبدره بزرگ در جهان است! طول این آبدره به بیش از ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد. عمق آن نیز چیزی در حدود ۱۳۰۸ متر پایین‌تر از سطح دریا است. روستاهای بسیاری در انشعاب‌های این آبدره ایجاد شده‌اند که هر‌کدام می‌توانند مقصدی بی‌نظیر برای گذراندن اوقاتی خوش و به‌یاد‌ماندنی باشند. در آبدره سوگنه، مناظر خیره‌کننده بسیاری انتظار شما را می‌کشند که با تماشای آن‌ها محو شکوه و زیبایی طبیعت منطقه خواهید شد. 

آبدره سوگنه (سوگنه فیورد) | سومین آبدره بزرگ در جهان
آبدره سوگنه (سوگنه فیورد) | سومین آبدره بزرگ در جهان

امکان گشت‌و‌گذار در نقاط مختلف این آبدره، به وسیله قایق برای گردشگران فراهم شده است؛‌ از‌این‌رو شما می‌توانید سوار بر قایق، سفری کوتاه بر آب‌های آبدره سوگنه را تجربه کرده و از حضور در طبیعتی بکر، تنفس در هوایی پاک، لمس نسیم خنک و تماشای مناظر پر‌شکوه و چشم‌نواز، غرق لذت شوید. در‌نهایت لازم است بگوییم که آبدره سوگنه از آن دست جاذبه‌های طبیعی است که واقعاً ارزش بازدید دارد؛ از‌این‌رو چنانچه از دوست‌داران طبیعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به کشور نروژ، بازدید از سوگنه فیورد را در برنامه خود جای دهید. 

آدرس: Pyramiden Kontorfellesskap, 6868, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

آبدره گیرانگر | از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی نروژ 

حال که آبدره سوگنه را معرفی کردیم، خوب است به معرفی آبدره زیبای دیگری، موسوم به آبدره گیرانگر، بپردازیم که مقصدی بی‌نظیر برای عاشقان طبیعت و طرفدران مکان‌های آرام و پر‌آرامش است. این آبدره به‌عنوان یکی از مشهور‌ترین و زیبا‌ترین آبدره‌ها در جهان شناخته می‌شود؛ از‌این‌رو بازدید از آن تجربه بی‌نظیری است که هیچ‌گاه از آن پشیمان نخواهید شد. در انتهای انشعاب این آبدره، روستایی کوچک، زیبا و با‌صفا وجود دارد که آن را با نام روستای گرانگر می‌شناسند و مقصد محبوب بسیاری از گردشگرانی است که به کشور نروژ سفر می‌کنند. در‌واقع می‌توان گفت که این روستا از پر‌بازدید‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور نروژ است. 

آبدره گیرانگر | از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی نروژ 
آبدره گیرانگر | از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی نروژ

تماشای آبدره گیرانگر، از روی کشتی‌هایی که در بستر رودخانه گیرانگلوا شناور می‌شوند، امکان‌پذیر بوده و از روی کشتی، مناظر خیره‌کننده‌ای به چشم می‌خورند که هر بیننده‌ای را به شگفتی وا می‌دارند. از جمله تفریحات دلپذیری که تجربه آن‌ها در آبدره گیرانگر امکان‌پذیر است، می‌توان به کایاک‌سواری، ماهیگیری و پیاده‌روی اشاره کرد. در فصل زمستان نیز، سطح روی این آبدره یخ می‌زند و به مکانی عالی برای اسکی‌سواری تبدیل می‌شود. در‌نهایت لازم است اشاره کنیم که نام این آبدره در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

آدرس: Geiranger, Stranda, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

مجمع الجزایر لوفوتن | از بی‌نظیر‌ترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی نروژ

پیش‌تر به‌هنگام معرفی ساحل اوتاکلایو، کمی از جزایر لوفوتن سخن گفتیم؛ اما کم‌لطفی بود اگر در عنوانی جدا، به معرفی مجع الجزایر لوتوفن نپردازیم. مجمع الجزایر لوتوفن را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور نروژ معرفی کرد. در این جزایر، جاذبه‌های طبیعی بسیاری نظیر کوه‌ها و قله‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، سواحل بکر، دریای آزاد و… انتظار شما را می‌کشند. در‌واقع می‌توان گفت که حضور در مجمع الجزایر لوفوتن یک طبیعت‌گردی تمام و کمال را برای شما رقم خواهد زد. زمین بازی هنینگزویر که جزو جاذبه‌های جزایر لوفوتن شمرده می‌شود، اکنون به نماد این جزایر تبدیل شده است؛‌ چرا‌که اگر از بالا به این جزایر نگاه کنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، زمین بازی هنینگزویر خواهد بود. 

مجمع الجزایر لوفوتن | از بی‌نظیر‌ترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی نروژ
مجمع الجزایر لوفوتن | از بی‌نظیر‌ترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی نروژ

در‌نهایت چنانچه در میان جاذبه‌های گردشگری نروژ‌ به‌دنبال مقصدی آرام با طبیعتی بکر می‌گردید، بی‌شک یکی از پیشنهادات ما به شما مجمع الجزایر لوفوتن خواهد بود. 

آدرس: Lofoten, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

موزه کشتی وایکینگ | از جذاب‌ترین موزه‌ها و جاهای دیدنی نروژ‌

چنانچه بازدید از موزه‌های مختلف برایتان لذت‌بخش است و اهل موزه‌گردی هستید، موزه کشتی وایکینگ (Viking Ship Museum) مقصدی جذاب برای شما خواهد بود. این موزه در جزیره بیگ دوی (Bygdøy) قرار دارد و به واسطه محتویات جذابی که در آن به‌نمایش درآمده گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. در موزه کشتی وایکینگ، همان طور که از نامش پیداست، می‌توانید برخی از بلندترین کشتی‌های حفظ‌شده وایکنیگ‌ها در جهان را از نزدیک تماشا کنید. قدمت برخی از کشتی‌های موجود در این موزه به قرن نهم میلادی باز می‌گردد. اغلب این کشتی‌ها در آب‌های اطراف نروژ پیدا شده‌اند. در موزه کشتی وایکینگ، علاوه‌بر کشتی‌های بزرگ متعلق به وایکینگ‌ها، ابزارها و چرخ‌دستی‌هایی از قرون‌وسطا نیز برای بازدید عموم به نمایش درآمده‌اند. 

موزه کشتی وایکینگ | از جذاب‌ترین موزه‌ها و جاهای دیدنی نروژ‌
موزه کشتی وایکینگ | از جذاب‌ترین موزه‌ها و جاهای دیدنی نروژ‌

همچنین در این موزه، برای علاقه‌مندان، فیلمی کوتاه حاوی اطلاعاتی جالب در‌خصوص وایکینگ‌ها و کشی‌ها و ابزار‌های آن‌ها تهیه شده که تماشای آن خالی از لطف نیست. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در‌خصوص آثار موجود در موزه کشتی وایکینگ، می‌توانید اپلیکیشن راهنمای صوتی آن را به‌صورت رایگان دانلود کرده و از اطلاعات ارائه‌شده در آن بهره‌مند شوید. اگر سریال وایکینگ‌ها را دیده باشید، بازدید از این موزه برایتان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود؛ چرا‌که با حضور در موزه کشتی وایکینگ، گویی به دنیای وایکینگ‌ها سفر کرده‌اید. 

آدرس: Huk Avenue 35, Oslo 0287 Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: کمتر از ۱ ساعت 

موزه فرهنگ تاریخی نروژ | مقصدی بی‌نظیر برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ نروژ

حال که بحث موز‌ه‌های نروژ داغ است، خوب است موزه ارزشمند دیگری موسوم موزه فرهنگ تاریخی نروژ را نیز معرفی کنیم. موزه فرهنگ تاریخی نروژ که با عنوان موزه مردم‌شناسی) نیز شناخته می‌شود، یکی از ارزشمند‌ترین موزه‌ها و جاهای دیدنی نروژ است. چنانچه به تاریخ و فرهنگ کشور‌ها علاقه‌مند هستید، این موزه مقصدی عالی برای شما خواهد بود. در فرهنگ تاریخی نروژ می‌توانید به‌خوبی با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوید. موزه فرهنگ تاریخی نروژ در فضایی وسیع بر‌پا شده و دارای ۱۵۰ ساختمان مختلف است. در این موزه مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری تمام اقشار اجتماعی کشور برای بازدید عموم به نمایش درآمده است. 

موزه فرهنگ تاریخی نروژ | مقصدی بی‌نظیر برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ نروژ
موزه فرهنگ تاریخی نروژ | مقصدی بی‌نظیر برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ نروژ

موزه فرهنگ تاریخی نروژ در سال ۱۸۹۴ توسط کتابداری در شهر اسلو تأسیس شد. وی هانس آل (Hans Aall) نام داشت و در ابتدا اموال شخصی خود را در موزه گردآوری کرد و برای بازدید عموم به نمایش درآورد. بعد‌ها ساختمان‌های مجاور نیز به مجموعه موزه اضافه شدند و در‌نهایت موزه فرهنگ تاریخی نروژ در سال ۱۹۰۱ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که در این مجموعه ۵ ساختمان به‌علاوه کلیسای گل که در مرکز آن‌ها قرار دارد، در سال ۱۸۸۱، به‌عنوان اولین موزه فضای باز در جهان تأسیس شد. 

آدرس: The Norwegian Museum of Cultural History, Museumsveien, Oslo, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۴ تا ۵ ساعت 

پارک فروگنر | از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نروژ برای علاقه‌مندان به هنر 

پارک فروگنر از دیگر جاذبه‌های شهر اسلو بوده و جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی نروژ شمرده می‌شود. در این پارک، مجموعه‌ای از آثار بی‌نظیر گوستاو ویگلند برای بازدید عموم به نمایش درآمده است. از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین جاذبه‌های پارک فروگنر می‌توان به سازه گرانیتی عظیمی اشاره کرد که منولیت (The Monolith) نام دارد. ارتفاع این سازه ۱۴ متر بوده و ۱۲۱ پیکر که در تلاش برای بالا رفتن از آن هستند را به تصویر می‌کشد. این اثر نشانگر تمایل و تقلای انسان برای رسیدن به کمال است. همچنین تصویر انسان‌هایی که یکدیگر را در آغوش گرفته و به‌سوی رستگاری می‌روند، اتحاد انسان‌ها با یکدیگر را نشان می‌دهد. 

پارک فروگنر | از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نروژ برای علاقه‌مندان به هنر 
پارک فروگنر | از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نروژ برای علاقه‌مندان به هنر

چنانچه اهل هنر هستید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری هنری برایتان جذابیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به نروژ، بازدید از پارک فروگنر اسلو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ چرا‌که بازدید از این پاک، روح هنر‌دوست شما را ارضا خواهد کرد. 

آدرس: Kirkeveien, 0268 Oslo, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت 

موزه کان تیکی | از موزه‌های ارزشمند و جاهای دیدنی نروژ

از دیگر موزه‌های ارزشمند و جاهای دیدنی نروژ که بازدید از آن تجربه به‌یاد‌ماندنی را برای شما رقم خواهد زد، موزه کان تیکی است. موزه کان تیکی (Kon-Tiki Museum) که با نام موزه کون تیکی نیز شناخته می‌شود، موزه‌ای جذاب و تماشایی است که موضوع آن آثار و سفرهای تور هایردال (Thor Heyerdahl)، تاریخ‌نگار و کاشف نروژی بوده که هم به‌لحاظ هنری و هم به‌لحظاظ باستان‌شناسی، ارزش بسیاری دارند. تور هایردال در سفری ماجراجویانه و اکتشافی، از اقیانوس آرام گذر کرد و خود را آمریکای جنوبی به پلونزی فرانسه رساند. وی در این سفر مؤفق شد اثبات کند که مردم ساکن در پلونزی، از نژاد آمریکایی هستند. تا آن زمان تصور می‌شد که جمعیت ساکن در این جزار، از آسیا به آن‌جا مهاجرت کرده‌اند. 

موزه کان تیکی | از موزه‌های ارزشمند و جاهای دیدنی نروژ
موزه کان تیکی | از موزه‌های ارزشمند و جاهای دیدنی نروژ

سفر تور هایردال ۱۰۱ روز طول کشید و تمام این سفر در قالب فیلم، ثبت شده است. جالب است بدانید که فیلم سفر ماجراجویانه و جایزه اسکار ۱۹۵۱ را کسب کرد. با مراجعه به موزه کان تیکی می‌توانید وسیله‌ چوبی که هایردال با آن از اقیانوس آرام گذشت را از نزدیک ببینید. همچنین در این موزه اطلاعاتی از سفر‌های اکتشافی دیگر وی نیز وجود دارد. 

آدرس: Bygdoeynesveien 36, Oslo 0286 Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: کمتر از ۱ ساعت 

موزه اسکی هولمن کولن | بازدید از سکوی پرش اسکی المپیک 

مگر می‌شود از موزه‌های جذاب و جاهای دیدنی نروژ سخن گفت و حرفی از موزه اسکی هولمن کولن به میان نیاورد؟ از موزه در سکوی پرش اسکی المپیک قرار دارد که در ارتفاعات شهر اسلو واقع شده و چشم‌اندازی زیبا از این شهر به چشمان بازدید‌کنندگان هدیه می‌دهد. گردشگران هنگام بازدید از موزه اسکی هولمن کولن می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و ضمن تماشای منظره‌ای خیره‌کننده از شهر اسلو در‌خصوص تاریخچه ۴۰۰۰ ساله ورزش اسکی اطلاعات کسب کنند.  زمستان که از راه می‌رسد، این سکو به محل برگزاری مسابقات مختلف اسکی تبدیل می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای مسابقات به موزه اسکی هولمن کولن بروند. 

موزه اسکی هولمن کولن | بازدید از سکوی پرش اسکی المپیک 
موزه اسکی هولمن کولن | بازدید از سکوی پرش اسکی المپیک

گفتنی است چنانچه به اسکی‌کردن علاقه‌مند هستید، در موزه اسکی هولمن کولن می‌توانید با استفاده از شبیه‌سازی‌هایی که در موزه اسکی هولمن کولن قرار گرفته‌اند، برای تجربه اسکی کردن استفاده کنید. 

آدرس: Kongeveien 5, Oslo 0787, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

جاده ترول استیجن | از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی نروژ‌ با مناظری خیره‌کننده 

مسیر یا جاده ترول استیجن را می‌توان به‌عنوان یکی از تماشایی‌ترین جاده‌های نروژ معرفی کرد؛ چرا‌که این مسیر، مناظر خیره‌کننده‌ای از طبیعت نروژ را به چشمان رهگذران هدیه می‌دهد. جاده ترول استیجن نه‌تنها در نروژ بی‌نظیر است، بلکه جزو زیبا‌ترین جاده‌های کوهستانی در جهان شمرده می‌شود. مسیر مارپیچ این جاده، بخشی از مسیر‌های ملی گردشگری است. پروژه ساخت جاده ترول استیجن، تحت نظر گروه معماران Reiulf Ramstad طراحی و اجرا شده و طراحی آن به‌گونه‌ای است که توانسته شکوه و زیبایی فلات‌های کشور نروژ را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. 

جاده ترول استیجن | از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی نروژ‌ با مناظری خیره‌کننده 
جاده ترول استیجن | از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی نروژ‌ با مناظری خیره‌کننده

پروژه مسیر گردشگری جدید جاده ترول استیجن در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. این مسیر سطحی به اندازه ۱۵۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. از‌این‌رو شما می‌توانید در سفر به نروژ چند‌ساعتی از عصر‌هنگام خود را به رانندگی در این مسیر اختصاص دهید و از تماشای مناظر خیره‌کننده و نفس‌گیر فلات‌های سر‌سبز و خرم این منطقه، غرق لذت شوید. 

آدرس: Trollstigen, Åndalsnes, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت 

تالار شهر اسلو | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نروژ واقع در شهر اسلو 

از مقاصد جذابی که در شهر اسلو کشور نروژ می‌توان به بازدید آن رفت، تالار شهر اسلو است. تالار شهر اسلو (Oslo City Hall) در مرکز این شهر قرار دارد. این بنا متشکل از یک ساختمان اصلی و دو برج به ارتفاع‌های ۶۳ متر و ۶۶ بوده و آجر‌های قرمز رنگش، آن را از سایر بنا‌های این شهر متمایز می‌کند. در برج شرقی تالار شهر، مجموعه‌ای ۴۹ زنگوله جای گرفته و برای بازدید عموم به نمایش درآمده‌اند. در داخل ساختمان اصلی این تالار نیز، آثار هنری ارزشمند بسیاری، از جمله ۲۰ نقاشی دیواری استادانه و ارزنده، به چشم می‌خورند. این آثار هنری اغلب زندگی سنتی نروژی تا دوره اشغال نازی‌ها به تصویر کشیده‌اند. از‌این‌رو چنانچه به تاریخ و هنر علاقه‌مند باشید، این بخش از تالار شهر اسلو برایتان جذابیت بسیاری خواهد داشت. 

تالار شهر اسلو | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نروژ واقع در شهر اسلو 
تالار شهر اسلو | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نروژ واقع در شهر اسلو

همچنین خالی از لطف نیست که بگوییم در تالار شهر اسلو اطلاعات جالبی در‌خصوص تاریخچه جایزه صلح نوبل، در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرد. جایزه صلح نوبل، جایزه‌ای است که هر‌ساله در ماه دسامبر، به برنده اهدا می‌شود. در‌نهایت گفتنی است که بازدید از تالار شهر اسلو رایگان بوده و امکان بازدید از آن برای تمامی افراد فراهم شده است. 

آدرس: Raadhusplassen 1, Oslo 0037 Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

قصر سلطنتی اسلو | اقامتگاه خاندان سلطنتی نروژ

حال که بحث جاذبه‌های گردشگری شهر اسلو داغ است، خوب است که قص سلطنتی اسلو را نیز معرفی کنیم. قصر سلطنتی اسلو (The Royal Palace of Oslo) از پر‌شکوه‌ترین بنا‌های این شهر است. این قصر در ناحیه مرکزی شهر اسلو و در مقابل میدان قصر یه‌زیبایی خود‌نمایی می‌کند. قصر سلطنتی اسلو همچنین در جوار پارک قصر قرار دارد و با چمن‌زار‌های سر‌سبز، درختانی تنومند و سر‌به‌فلک‌کشیده، آبگر‌ههای کوچک و زیبا و مجسمه‌هایی هنرمندانه احاطه شده است. این قصر با سبک معماری نئوکلاسیک، در قرن ۱۹ میلادی، ساخته شد. در آن زمان این قصر پر‌شکوه اقامتگاه پادشاه سوئد و نروژ بوده که کارل چهاردهم ژان سوئد نام داشت. اکنون از این بنا اقامتگاه خاندان سلطنتی نروژ است.

قصر سلطنتی اسلو | اقامتگاه خاندان سلطنتی نروژ
قصر سلطنتی اسلو | اقامتگاه خاندان سلطنتی نروژ

به‌صورت کلی بازدید از این قصر برای عموم مردم امکان‌پذیر نیست؛‌ اما خوب است بدانید که برخی از بخش‌های قصر سلطنتی اسلو، در طول فصل تابستان، برای بازدید عموم باز می‌شوند. افراد می‌توانند با خرید بلیط تور بازدید از قصر سلطنتی اسلو به بازدید آن بروند. این تور در حدود ۱ ساعت طول می‌کشد و در آن می‌توانید از بخش‌های مختلف و مجلل‌ترین اتاق‌های این قصر بازدید کنید. همچنین ضمن بازدید از فضای داخلی قصر، اطلاعات جذابی در‌خصوص پادشاهان حاکم بر نروژ در طول قرن‌ها بدست آورید. 

آدرس: Slottsplassen 1, Oslo 0010 Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

پارک تندیس کیستفوس | از بزرگ‌ترین پارک‌های تندیس اسکاندیناویایی

در نزدیکی شهر اسلو، پایتخت کشور نروژ، پارکی موسوم به پارک تندیس کیستفوس (Kistefos Sculpture Park) وجود دارد که جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی نروژ برای علاقه‌مندان به هنر محسوب می‌شود. در این پارک موزه‌ای تحت عنوان موزه کیستفوس وجود دارد که در آن ۲۶ اثر هنری ارزشمند، جمع‌آوری‌شده و برای بازدید عموم به نمایش درآمده است. علاوه‌بر آن، در پارک تندیس کیستفوس نروژ می‌توانید از آثاری ارزشمند و تماشایی از مجسمه‌سازان معاصر نروژی و بین‌المللی بازدید کنید. 

پارک تندیس کیستفوس | از بزرگ‌ترین پارک‌های تندیس اسکاندیناویایی
پارک تندیس کیستفوس | از بزرگ‌ترین پارک‌های تندیس اسکاندیناویایی

پارک تندیس کیستفوس در فاصله یک کیلومتری شهر اسلو و در کنار رود پر پیچ و خم راندسلوا قرار دارد. در‌نهایت گفتنی است که این پارک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تندیس اسکاندیناویایی در نروژ شناخته می‌شود. 

آدرس: Samsmoveien 41, Jevnaker 3520, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

پل موزه توئیست | مقصدی منحصر‌به‌فرد و جذاب 

آخرین جاذبه‌ای که در معرفی جاهای دیدنی نروژ قصد داریم از آن سخن بگوییم، پل موزه توئیست است. پل موزه توئیست (Twist Bridge Museum) که با نام‌های گالری توئیست و موزه تابیده نیز شناخته می‌شود، جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگران در کشور نروژ شمرده می‌شود. این موزه مارپیچی‌شکل در‌واقع بخشی از موزه کیستفوس است. پل موزه توئیت در‌واقع گذرگاهی از روی رودی پر‌آب‌‌و‌خروشان است که به شکل مارپیچی زیبا بنا شده و هنگام گذر از آن، مناظر خیره‌کننده بسیاری در اطراف به چشم می‌خورند. در‌واقع می‌توان گفت که این سازه با هدف ایجاد دسترسی از یک روی رودخانه راندسلوا به سمت دیگر آن طراحی شده است. پل موزه توئیست از پنل‌های آلومینیومی چهل سانتیمتری و ترکیب‌بندی کرکره‌ای ساخته شده و معماری منحصر‌به‌فردی دارد. 

پارک تندیس کیستفوس | از بزرگ‌ترین پارک‌های تندیس اسکاندیناویایی
پارک تندیس کیستفوس | از بزرگ‌ترین پارک‌های تندیس اسکاندیناویایی

از جاذبه‌های پل موزه توئیست می‌توان به سه گالری هنری مجزا با مناظر پانوراما از پارک و رودخانه اشاره کرد. عبور از این پل احساس گذر دیافراگم دوربین را برای بازدید‌کنندگان تداعی می‌کند. با بازدید از این پل موزه و گذر از آن می‌توانید از تماشای جنگل بدون مزاحمت‌های بصری لذت ببرید. 

آدرس: Samsmoveien 41, Jevnaker 3520, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

غار‌های ترول کیرکا | غار‌هایی از جنس سنگ‌های مرمرین و آهکی

آخرین جاذبه در میان جاهای دیدنی نروژ‌ که قصد معرفی آن را داریم، غار‌های ترول کیرکا است. غار‌های ترول کیرکا (Trollkirka Caves) که به غار‌های کلیسای ترول نیز شهرت دارند، جزو منحصر‌به‌فرد‌ترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی کشور نروژ‌محسوب می‌شوند. این غارها در دل صخره‌هایی از جنس سنگ‌های مرمرین و آهکی شکل گرفته‌اند و فضای درون آن‌ها بسیار زیبا و خیره‌کننده است. برای دسترسی به غار‌های ترول کیرکا باید مدت زیادی کوه‌پیمایی کنید؛‌ اما نگران خستگی راه نباشید؛‌ چرا‌که رسیدن به چنین مقصد زیبا و منحصر‌به‌فردی ارزش کوه‌پیمایی مفصل را دارد. 

غار‌های ترول کیرکا | غار‌هایی از جنس سنگ‌های مرمرین و آهکی
غار‌های ترول کیرکا | غار‌هایی از جنس سنگ‌های مرمرین و آهکی

در میان غار‌های ترول کیرکا، غاری بزرگ وجود دارد که آن را عنوان غار اصلی می‌شناسند. این غار ۷۰ متر بوده و درون آن آبشاری زیبا جاری است که بر سنگ‌های مرمرین می‌ریزد و منظره خیره‌کننده‌ای را پدید آورده است. در غار‌های کوچک‌تر، استخر‌های طبیعی وجود دارند که آب آن‌ها به‌قدری زلال و شفاف است که سنگ‌های سفید‌رنگ و درخشان کف آن‌ها، به‌وضوح پیداست. 

آدرس: Freneidet, Elnesvagen 6440, Norway

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت 

در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون، سوار بر مرکب قلم به دور‌دست‌ها سفر کردیم و خود را به کشور نروژ رساندیم تا با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شویم. در این مطلب سعی ما بر این بود تا لیستی کامل از بهترین جاهای دیدنی نروژ ارائه داده و در‌خصوص هر‌یک از این جاذبه‌ها، به اختصار توضیح دهیم. اکنون نوبت شماست تا ما را در تکمیل این مطلب یاری رسانید. چنانچه در میان جاذبه‌های گردشگری نروژ، جاذبه‌ای را می‌شناسید که ارزش بازدید دارد، آن را به ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما معرفی کنید تا ما نیز از اطلاعات ارزشمند شما بهره‌مند شویم.