شهر یزد را می‌توان جزء چند شهر اول و محبوب ایران دانست. شهری با توان گردشگری بالا و جاهای دیدنی شگفت‌انگیز که زیباترین معماری‌ها را در دل خودش جای داده است. در میان جاهای دیدنی این شهر دوست داشتنی، خانه هنر یزد جذابیت دیگری دارد. خانه‌ای با انواع دیدنی‌ها و تجربه‌های متفاوت که گردشگران بسیاری از جمله جوانان را به خودش جذب کرده است. محیط صمیمی و دلنشین خانه، دمنوش‌های آرامش‌بخش، طعم فراموش‌نشدنی خوراک‌ها و نشستن بر فراز بام یزد، خانه هنر را بسیار‌ محبوب کرده‌است. اگر دوست دارید با خانه هنر یزد آشنا شوید و درباره آن بیشتر بدانید، با سفرزون همراه باشید:

saadatrent

خانه هنر یزد کجاست؟

خانه هنر یزد که آن را با عنوان کافه هنر یزد نیز می‌شناسند، در این شهر و در محله قدیمی فهادان یزد و در فاصله کمی از مسجد جامع قرار دارد و مکانی جذاب و دیدنی است. بسیاری از گردشگران، که به دنبال جایی متفاوت و جدید برای استراحت و یا یک گپ و گفت دوستانه می‌گردند، کافه هنر یزد را انتخاب می‌کنند و از لحظات‌شان در آنجا لذت می‌برند. قرار داشتن کافه این خانه بر روی بام و چشم‌انداز جذاب و دیدنی بافت تاریخی یزد، باعث شده تا خانه هنر، طرفداران زیادی داشته باشد. بافت سنتی در محله فهادان، و قرارگیری خانه در این محله، اصلی‌ترین عامل جذابیت آن است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برایتات به وجود آورد.

خانه هنر یزد
خانه هنر یزد

یک یادگاری زیبا از قاجاریان

ساختمان خانه هنر در شهر یزد، از دوره قاجار به جای مانده و جزیی از آثار تاریخی ارزشمند ایران به‌شمار می‌رود. این ساختمان، پس از بازسازی و مرمت، به عنوان یک مکان فرهنگی-گردشگردی مورد استفاده قرار گرفت.

خانه هنر یزد
خانه هنر یزد

این خانه زیبا که پاتوقی برای جوانان است، دو طبقه دارد که هر طبقه از آن به کاری خاص اختصاص یافته است. در طبقه اول کافه هنر یزد، می‌توانید مجموعه‌‌ای زیبا و متنوع از انواع صنایع‌دستی با ارزش شهر یزد را ببینید. این طبقه خصوصا برای سنتی‌پسندان و یا کسانی که قصد دارند هنر چشم‌نواز یزدی را به عنوان سوغات و یادگاری با خود ببرند، بسیار مناسب است.

خانه هنر یزد
خانه هنر یزد

طبقه بالای ساختمان، که درواقع بام خانه محسوب می‌شود، محل کافه هنر است. کافه‌ای زیبا، دلنشین، آرام و با ظاهری جذاب و قدیمی. در بدو ورود به کافه، دیوارهای کاهگلی خودنمایی می‌کنند که ظاهری متفاوت و سنتی را به کافه بخشیده است. میز‌های کوتاه و صندلی‌های لهستانی قهوه‌ای رنگ، همراه با آوای موسیقی سنتی آرامشی باورنکردی را به شما می‌بخشد که خانه هنر یزد را به جایی دوست‌داشتنی برایتان تبدیل می‌کند.

خانه هنر یزد
خانه هنر

دمنوش‌های خوشمزه در منوی کافه هنر

منوی کافه هنر در خانه هنر یزد، خوراکی‌های زیادی درون خودش ندارد. بیشتر مشتری‌های این کافه به خاطر دمنوش‌های گیاهی معروف و خوش‌طعم آن به کافه می‌روند. می‌توانید هر دمنوشی را که بدنتان نیاز دارد یا ذایقه‌تان آن را می‌پسندد، انتخاب کنید و از نوش جان کردنش لذت ببرید.

دمنوش‌های خوشمزه در منوی کافه هنر
دمنوش‌های خوشمزه کافه هنر

در منو کافه، خوراک‌های سبک و جذابی مانند دال عدسی، آش شولی و کشک بادمجان هم به چشم می‌خورد که طعم لذیذ و بی‌نظیرشان، طرفداران زیادی را به خودشان جذب کرده‌اند.

خانه هنر یزد، مکانی جذاب، متفاوت و دوست داشتنی در محله قدیمی این شهر است که هنر، زیبایی و خلاقیت را به یکدیگر پیوند داده. تجربه کافه گردی در خانه هنر و بر روی بام خانه که به بام یزد مشهور است، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش نشدنی برایتان خواهد بود.

خانه هنر یزد

 

دیدنی‌های اطراف خانه هنر

از آنجایی که این خانه در محله قدیمی فهادان قرار دارد، می‌توانید گشتی در کوچه پس کوچه‌های دلنواز و معروف یزدی بزنید و از معماری خاص خانه‌ها لذت ببرید. مسجد جامع یزد ، میدان و بازار امیر چخماق ، مدرسه ضیاییه و خانه لاری‌ها نیز در فاصله بسیار کمی از خانه هنر قرار دارند. می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از این مکان‌ها دیدن و در زمان سفرتان صرفه‌جویی کنید.

خانه لاریها
خانه لاری ها

اطلاعات بازدید از خانه هنر یزد :

ساعات بازدید: هر روز از ۹:۳۰ صبح الی ۲۲ شب.

قیمت بلیت: رایگان

آدرس خانه هنر یزد : یزد، خیابان امام، محله فهادان، نزدیکی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب

مسیر دسترسی به خانه هنر: در شهر زیبای یزد، از هر کسی سراغ محله فهادان را بگیرید، به شما نشان خواهد داد. برای رفتن به خانه هنر شهر، تنها کافیست راهتان را به سمت محله تاریخی فهادان ببرید و در فاصله ای نزدیک از مسجد جامع یزد، به این خانه هنر دوست‌داشتنی برسید.

خانه هنر یزد

موقعیت خانه هنر یزد روی نقشه گوگل

نکاتی که برای بازدید از خانه هنر یزد باید بدانید

  • اگر به شهر یزد سفر می‌کنید، حتما به قدیمی فهادان و خانه هنر سر بزنید. برای آنکه بتوانید پشت میز مورد نظرتان در کافه بنشینید، پیش از رفتن به آنجا، میز خود را رزرو کنید.
  • در بازدید از خانه هنر، برای حمایت از هنر دست هنرمندان یزدی و رونق کسب و کارهای سنتی، حتما یک یادگاری از صنایع دستی یزد تهیه کنید. محصولات سنتی این خانه، بهترین سوغات برای عزیزانتان از شهر یزد است.
  • اگر همراه با کودکانتان به این خانه زیبا می‌روید، تذکرهای لازم را برای دقت در حفظ و نگهداری این یادگار قاجاریه به آت‌ها بدهید.
  • دمنوش‌ها و خوراک‌های این کافه بسیار مشهور است و پیشنهاد می‌شود حتما آن‌ها را امتحان کنید.
  • در اطراف خانه، اقامتگاه‌ها و هتل‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید آن.ها را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید و در نزدیکی مکان‌های دیدنی شهر باشید.
  • عکاسی از بافت سنتی یزد و خانه‌های زیبای آن، از بالای بام، بسیار خاص و زیباست. اگر به این خانه رفتید، عکاسی را فراموش نکنید و آن را با دیگر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. انتشار عکس‌ها و معرفی جاهای دیدنی، کمک بزرگی به رشد و رونق گردشگری این شهر خواهد کرد.

خانه هنر یزد

شما برای ما بنویسید

آیا شما هم با خواندن ویژگی‌های این خانه جذاب به وجد آمدید؟ به نظر شما وجود این خانه‌های تاریخی با خلاقیت بی‌نظیر چه تاثیری در جذب گردشگر دارد؟ آیا تا به حال کافه هنر یزد را از نزدیک دیده‌اید؟ چه مکان‌های دیگری را شبیه به خانه هنر می‌شناسید؟ سفرزون بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرها، نکات و تجربه‌های ارزشمند شما درباره خانه هنر یزد است. آن را با دیگر دوستان سفرزونی خود به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های یزد کلیک کنید.