خطه سرسبز مازندران و ریه اصلی تنفسی ایران، جایی که حتی در تعطیلات کوتاه نیز گردشگران زیادی را جذب زیبایی‌های خود می‌کند. بی‌شک یکی از پرطرفدار‌ترین مقاصد تفریحی و توریستی ایران، استان مازندران است. در این میان نیز رستوران‌ های مازندران هم یک تفریح عالی به حساب می‌آیند. استان مازندران یک پکیج کامل از تفریحاتی است که خستگی هر کس را از تنش بیرون می‌آورد. هوای پاکیزه، طبیعی بکر و دیدنی، دریاچه‌ای بزرگ که ایران به داشتن آن می‌بالد. همه این مزایا باعث شده تا هر کس شیفته سفر به مازندران شود.

saadatrent

سفر به مازندران بسیار ساده است. این مورد مخصوصا در مورد تهرانی‌های عزیز بیشتر صدق می‌کند. آنها با پیمودن مسافت کوتاه و در مدت زمانی کمی می‌توانند به این استان زیبا برسند. اما یکی از مسائلی که در سفر یک ایرانی حتما باید به آن پرداخته شود، خوراک در سفر است! به این ترتیب پیش از سفر باید با رستوران‌ های مازندران بهتر آشنا شوید تا سفری خوشمزه و به یاد ماندنی داشته باشید! با سفرزون همراه باشید تا این بار سفر شما به استان مازندران بامزه‌تر از قبل باشد!

سرفصل های مقاله

آشنایی با رستوران‌ های مازندران

همانطور که اشاره کردیم، استان مازندران یکی از توریستی‌ترین شهر‌های ایران عزیزمان است. به همین دلیل قطعا باید انتظار این را داشته باشید که رستوران‌ های زیادی در این استان مشغول به کار باشند. این تنوع و کثرت در تعداد رستوران باعث شده تا انتخاب آنها کار دشواری باشد. معمولا طبق یک توصیه قدیمی، هرجایی که خودروی بیشتری پارک شده، قطعا آنجا رستوران بهتری خواهد بود! اما در حال حاضر آنقدر تعداد رستوران‌ها زیاد شده که دیگر نمی‌توان به این راهنمایی قدیمی عمل کرد. در نتیجه بهتر است خودتان دست به کار شوید و رستوران‌ های مازندران را به خوبی بشناسید.

 

رستوران سنتی یاقوت

 

رستوران سنتی یاقوت

 

به جرات می توان گفت رستوران سنتی یاقوت واقع در شهر زیبای ایزدشهر مازندران از بهترین رستوران های جاده ساحلی از بابلسر تا چالوس می باشد ، که به غذای روز ، سالم و با کیفیت با فضایی فوق العاده زیبا و دلنشین بین مشتریان خاص خود معروف است.
اگر میخواهید به همراه صرف غذا از صدای آب که از صخره ها جاریست لذت ببرید و حس خانه هایی قدیمی مادر بزرگ ها برایتان تداعی شود رستوران یاقوت ایزدشهر را به شما پیشنهاد میکنیم.
عطرو طعم انواع کباب های ذغالی ، غذاهای اصیل ایرانی همچنین غذاهای محلی و صبحانه شما را بارها و بارها به این رستوران می کشاند.
بنا بر علاقه و درخواست مشتری های رستوران یاقوت کافه و فست فود در سالن مجزا در حال راه اندازی است.

آدرس : مازندران ، ایزدشهر روبروی گلستان ۷۶
شماره تماس : ۰۱۱۴۴۵۸۱۰۸۱ – ۰۹۱۰۰۰۳۰۱۰۸۰
ساعت کار رستوران : از ده صبح الی یک بامداد میباشد.
آدرس اینستاگرام : yaghoot_restaurant@
آدرس سایت : www.yaghootrestaurant.com

رستوران اکبر جوجه رامسر

قطعا یکی از رستوران‌ های مازندران که بین همه مسافران شهرت دارد، اکبر جوجه است. اگر قصد دارید طعم واقعی اکبر جوجه را در نگین سرسبز مازندران یعنی رامسر بچشید، باید به شعبه اصلی این رستوران مراجعه کنید. رستوران اکبر جوجه رامسر تحت پوشش شعبه اصلی گلوگاه فعالیت می‌کند. این یعنی اگر عاشق طعم ناب و منحصر به فرد این جوجه خوشمزه هستید، باید انتظار چشیدن دوباره همان طعم در اکبر جوجه رامسر باشید.

از نظر قیمت، اکبر جوجه رامسر یک رستوران مقرون به صرفه است و می‌توانید غذایی با کیفیت در این مجموعه میل کنید. البته باید بدانید که غذای اصلی این رستوران اکبر جوجه است. اگر به رامسر سفر کردید، حتما طعم جوجه ترش و خوشمزه اینجا را زیر دندان خود باید حس کنید.

آدرس اکبر جوجه رامسر: مازندران، رامسر، بلوار امام خمینی، پلاک ۲۲

شماره تماس: ۰۰۱۱۵۵۲۱۳۹۰۵

ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱ شب

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران اکبر جوجه رامسر
رستوران اکبر جوجه رامسر

رستوران خاور خانوم از معروف‌ترین رستوران های شمال

با وجود اینکه رستوران خاور خانوم جزء رستوران‌ های مازندران نیست، اما اصلا نمی‌توان از آن گذشت. خاور خانوم یک خانم با ذوق سلیقه گیلانی است که با دست پخت خودش همه را مات و مبهوت کرده. این رستوران در یکی روستا‌های استان گیلان به نام سرولات قرار دارد. استان زیبای گیلان به غذا‌های منحصر به فرد و خوشمزه خودش شهرت دارد. به همین خاطر بسیاری از مسافران گیلان به دنبال یافتن یک رستوران سنتی هستند تا طعم واقعی غذاهای گیلکی را بچشند. اگر شما نیز چنین سلیقه‌ای دارید، رستوران خاور خانوم برای شما گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

موقعیت مکانی این رستوران بر زیبایی آن افزوده و باعث شده تا غذا خوردن در این مکان لذت بیشتری نیز داشته باشد. اگر در فصل خلوتی به این رستوران مراجعه کنید، شاید شانس این را داشته باشید که روی میز‌های چوبی کوچک محوطه بیرونی بنشینید. همه  چیز این رستوران ساده و بدون آلایش است. به صورت کلی می‌توان آن را مکانی آرام برای صرف یک غذای گیلکی اصیل دانست.

آدرس رستوران خاور خانم: گیلان، روستای سرولات، جاده امینی

شماره تماس: ۰۹۱۱۳۴۴۹۴۳۴

ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۶ عصر

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران خاور خانوم
رستوران خاور خانوم

رستوران کشتی از بهترین رستوران های رامسر

یکی دیگر از رستوران‌ های مازندران که در شهر سرسبز رامسر واقع شده، رستوران کشتی نام دارد. خب نظرتان در مورد صرف عذا در کشتی چیست!؟ شاید این یک کشتی واقعی نباشد اما از همان لحظه که ظاهر آن را مشاهده کردید، شما را به فضای یک سفر دریایی می‌برد. همانطور که مشاهده می‌کنید، ظاهر این رستوران دقیقا شبیه به یک کشتی طراحی شده. البته که باید اینطور هم باشد، اصلا از سفر به شما کشتی چنین انتظاری هم می‌رود!

این یکی از رستوران‌هایی است که به محض ورود محو فضای زیبا، دکوری حرفه‌ای و محیط آرام و دریایی‌اش خواهید شد. شاید ما نتوانیم که یک سفر دریایی واقعی در کشتی مشابه این رستوران داشته باشیم، اما قطعا می‌توانیم شبی به یاد ماندنی را در این رستوران زیبا تجربه کنیم. غذا‌های دریایی و مخصوص ماهی قزل‌آلا این رستوران شهره خاص و عام است. پس اگر گذرتان به محدوده چابکسر خورد، رستوران کشتی رامسر را فراموش نکنید.

آدرس رستوران کشتی: مازندران، رامسر، دریا پشته نرسیده به تلکابین

شماره تماس: ۰۹۱۲۱۷۲۰۶۸۴

ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

محدوده قیمتی: نسبتا گران

رستوران کشتی | رستوران های مازندران
رستوران کشتی | رستوران های مازندران

رستوران امیر شاهان شاندیز

خب، پیش از اینکه در مورد این رستوران زیبا بخواهیم توضیح دهیم، از نام آن همه چیز مشخص است. همواره نام رستوران‌ های شاندیز نماد غذا‌های چرب، خوشمزه و با کیفیت است. حال تصور کنید که رستوران شاهانه شاندیز چطور خواهد بود! این رستوران در ۵ کیلومتری محور رویان به سی‌سنگان قرار دارد. پس اگر عازم جنگل سی‌سنگان یا شهر دلباز رویان هستید، حتما نام رستوران امیر شاهان شاندیز را به یاد داشته باشید.

رستوران شاندیز رویان یکی از رستوران‌ های مازندران است که بازدید از آن حتما توصیه می‌شود. رستورانی لوکس و دارای چهار سالن مجزا تا دیگر به این آسانی نگران پیدا نکردن میز خالی نباشید. فضای باز جلوی رستوران مخصوص پارک وسایل نقلیه شماست. اگر به این رستوران مراجعه کنید، حتما شیشلیک آن را امتحان کنید. در ضمن فضای بالا پشت‌بام رستوران شاندیز رویان واقعا زیبا بوده و می‌توانید یک غروب دل‌چسب را از این منظره تجربه کنید.

آدرس رستوران امیر شاهان شاندیز: مازندران، ۵کیلومتری محور رویان به سیسنگان، رستوران امیر شاهان شاندیز

شماره تماس: ۰۱۱۴۴۶۵۶۷۶۰

ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: نسبتا گران

رستوران های مازندران
رستوران امیر شاهان شاندیز

رستوران مارشوی از بهترین رستوران های ساری

همانطور که می‌دانید شهر زیبای ساری مرکز استان مازندران است. در نتیجه باید انتظار دیدن برترین رستوران‌ های مازندران را در این شهر داشته باشید. در میان رستوران‌ های درجه یک ساری، باید به رستوران مارشو اشاره کرد. این رستوران در خ پیوندی ساری قرار دارد و قطعا جزء برترین‌ها است. قطعا اگر از ده نفر ساکن ساری در مورد بهترین رستوران بپرسید، حداقل ۸ نفر به شما رستوران مارشو را پیشنهاد خواهد کرد.

دکوراسیون داخلی این رستوران واقعا عالی طراحی شده و حریم خصوصی را برای هر کس در نظر گرفته است. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با مراجعه به رستوران‌ های مشهور، مشاهده کرده باشید که فاصله شما تا میز کناری تنها ۲ قدم است. اما رستوران مارشو اینطور نیست. شما با خیال آسوده می‌توانید همراه خانواده به این رستوران مراجعه داشته باشید و لذت ببرید.

کیفیت غذای مارشو بسیار بالا بوده و انگار که غذای مادربزرگ خودتان را می‌خورید. غذا‌ها اصلا صنعتی نیستند و برای پخت آنها وسواس و دقت زیادی خرج شده. قیمت غذا‌های این رستوران کمی بالاست، اما نسبت به کیفیت و فضای زیبای آن واقعا ارزش دارد.

آدرس رستوران مارشوی ساری: مازندران، ساری، خ پیوندی، روبروی خ فدک، ابتدای پیوند ۴ پلاک ۱

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۲۶۲۲۲۶

ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: نسبتا گران

رستوران مارشوی ساری
رستوران مارشوی ساری

رستوران حسن رشتی نوشهر

اشتباه نکنید! اینجا یکی از رستوران‌ های مازندران است! شاید اسم رستوران ناخودآگاه شما را به یاد استان گیلان و شهر رشت بیاندازد، اما این رستوران قدیمی در شهر نوشهر مازندران قرار دارد. قطعا یکی از برندهای قدیمی رستوران در استان مازندران، همین حسن رشتی است.

شاید در ابتدا با شنیدن نام رستوران و دیدن فضای بیرونی آن متوجه شده باشید که باید غذا‌های محلی آن را حتما تجربه کنید. حسن رشتی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ های کل استان مازندران به شمار می‌آید و هنوز هم با افتخار به مسافران عزیز غذا‌های خوشمزه ارائه می‌دهد. فضای خانوادگی این رستوران کاملا زیبا طراحی شده و حسی گرم و دوست داشتنی را به شما منتقل می‌کند.

حتی اگر علاقه زیادی به غذا‌های دریایی ندارید، باز هم باید ماهی شکم‌پر حسن رشتی را امتحان کنید. روش پخت غذا‌های این مجموعه به حدی عالی است که هر کس را شیفته خود می‌کند. قیمت منوی رستوران حسن رشتی عادلانه بوده و هنگام ترک رستوران، قطعا با روی خوش خارج خواهید شد.

آدرس رستوران حسن رشتی نوشهر: نوشهر، خیابان فردوسی شمالی، روبروی ترمینال فجر

شماره تماس: ۰۱۱۵۲۳۳۳۳۱۶

ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

رستوران های مازندران
رستوران حسن رشتی نوشهر

رستوران هودین از بهترین رستوران های محمودآباد

محمودآباد شاید نسبت به ساری شهر کوچک‌تری باشد، اما این بدین معنا نیست که برترین رستوران‌ های مازندران را نمی‌توان در آن پیدا کرد. رستوران هودین یکی از برند‌های معروف و معتبر در محمودآباد است. اگر به دنبال تشریفات بی‌مورد نیستید و تنها قصد میل کردن یک غذای خوشمزه با قیمت مناسب را دارید، هودین گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

در حقیقت هودین را می‌توان یکی از بهترین رستوران‌ های کل محمودآباد شناخت. منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و انواع مختلف غذا را می‌توانید داخل آن بیابید. مهم نیست که شما چه سلیقه‌ای دارید، رستوران هودین با منوی متنوع خود نظر شما را جلب خواهد کرد. غذا‌های دریایی، انواع کباب یا غذا‌های محلی همانند میرزا قاسمی در این منو قرار داده شده‌اند. به این ترتیب اگر به دنبال یک غذای خوش‌طعم، متنوع و با قیمت مناسب می‌گردید، ما به شما رستوران هودین را توصیه می‌کنیم.

آدرس رستوران هودین: مازندران، محمودآباد، خیابان اصلی محمودآباد

شماره تماس: ۰۱۱۴۴۷۴۳۸۶۶

ساعات کار: ۸ صبح تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

رستوران های مازندران
رستوران هودین | رستوران های محمودآباد

رستوران راه چوبی محمودآباد

شاید شما نیز جزء دسته افرادی باشید که علاوه بر کیفیت غذا، به دکوراسیون آن نیز اهمیت می‌دهید. قطعا اینکه یک غذای خوشمزه را کجا میل کنید، روی لذتی که خواهید برد نیز تاثیر دارد. رستوران راه چوبی محمودآباد جزء آن دسته از رستوران‌هایی است که علاوه بر غذا، می‌توانید از زیبای دکوراسیون آن نیز لذت ببرید. این رستوران زیبا در جاده فریدونکنار و در شهرک مروارید ساحل دریای خزر قرار دارد. شاید در حال حاضر با کمی تعجب این قسمت را مطالعه می‌کنید و تصور دارید که این رستوران در تهران قرار دارد.

بله! حق با شماست! جالب است بدانید که فودکورت راه چوبی داخل تهران نیز شعبه دارد. در حقیقت شعبه ۱ این رستوران زیبا در تهران و در محدوده چهار‌ راه جهان کودک جردن واقع شده است. کسانی که شعبه اول این رستوران زیبا را می‌شناسند، قطعا با کیفیت غذای این مجموعه آشنایی دارند. نکته‌ای که در مورد رستوران راه چوبی محمود باید بدانید، این است که قطعا از نظر دیزاین یکی از برترین رستوران‌ های مازندران به شمار می‌آید. این رستوران دکوری بسیار زیبا دارد که در نگاه اول شما را شیفته خود می‌کند.

چرا این رستوران فودکورت نام دارد؟

از طرف دیگر همانطور که ذکر کردیم، رستوران راه چوبی یک فودکورت است. در حال حاضر رستوران هندی تاج محل، رستوران مکزیکی باجا، پیتزا نیویورک، رستوران سنتی نون زیر کباب و رستوران‌ های باکیفیت دیگری نیز در این مجموعه حضور دارند.

فودکورت راه چوبی تمام نیاز‌های شما عزیزان را برآورده می‌کند. در این مجموعه مرکز خرید، استخر و حتی سالن بیلیارد نیز وجود دارد تا شما را از هر گونه تفریح و گذراندن اوقات خوش غنی کند. اگر به محمودآباد سفر کردید، به هیچ وجه تجربه حس رستوران‌ های پاریسی در دل مازندران را از دست ندهید.

آدرس فودکورت راه چوبی محمودآباد: محمودآباد – بلوار معلم – کیلومتر ۳ جاده محمودآباد، فریدونکنار – شهرک مروارید ساحل دریای خزر

شماره تماس: ۰۱۲۲۷۷۳۷۰۰۶

ساعات کار: ۸ صبح تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: نسبتا گران

رستوران های مازندران
فودکورت راه چوبی

رستوران آلاچیق محمودآباد

حالا که صحبت از محمودآباد است، بد نیست کمی در مورد آرامش گرفتن در یک آلاچیق سنتی صحبت کنیم. رستوران آلاچیق واقع در کیلومتر ۵ جاده نور، یک فضای آرام برای استراحت شما در نظر گرفته. رستوران آلاچیق جزء آن دسته از رستوران‌هایی است که به شما حس بسیار خوبی می‌دهد. در میان رستوران‌ های مازندران کمتر رستورانی را می‌توان پیدا کرد که اینقدر فضای سنتی و زیبایی را تدارک دیده باشد.

به صورت کلی می‌توان گفت که رستوران آلاچیق حسی خودمانی را به شما منتقل می‌کند. آلاچیق‌های دلباز، هوایی عالی و غذایی بی‌ریا، همه دست به دست هم دادند تا شما یک تجربه خاطره‌انگیز داشته باشید. باید بدانید که رستوران آلاچیق تنها یک رستوران نیست و چای قلیان نیز برای شما سرو می‌کند. ظروف مسی، سیخ چوبی و دوغ محلی، واقعا ترکیبی خارق‌العاده در این رستوران به کار رفته. حتی اگر به صورت اتفاقی نام این رستوران را در حین رانندگی مشاهده کردید، بهتر است کنار بزنید و کمی در آلاچیق‌های زیبای آن استراحت کنید.

آدرس رستوران آلاچیق محمودآباد: مازندران – محمود اباد – کیلومتر ۵ نور

شماره تماس: ۰۹۱۱۲۲۲۴۰۵۷

ساعات کار: ۱۱ صحب تا ۱۰ شب

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

رستوران آلاچیق محمودآباد
رستوران آلاچیق محمودآباد

رستوران سوسره از بهترین رستوران های بابلسر

زمانی که از بابلسر به سمت خرزشهر در حرکت باشید، قطعا مبهوت عظمت ساختمانی بزرگ خواهید شد که به حالت یک صخره ساخته شده است. این ساختمان همان مجموعه رستوران‌ های سوسره است. بدون اغراق می‌توان سوسره را یکی از بهترین رستوران‌ های مازندران دانست. این رستوران در چهار طبقه ساخته شده و دکوراسیون خارق‌العاده دارد.

سوسره واقعا جزء رستوران‌هایی است که باید به چشم ببینید تا قادر به درک زیبایی‌های آن باشید. سوسره هرگونه سلیقه‌ای را در نظر گرفته و طبق آن عمل کرده. شاید شما جزء افرادی باشید که فضایی بسته و دنج را ترجیح دهید. در این مورد سوسره چندین اتاقک فانوس شکل را در حیاط طراحی کرده تا بتوانید خانوادگی داخل آن باشید و لذت ببرید. البته این اتاقک‌های فانوس شکل مخصوص بخش سفره‌خانه بوده و در داخل آن قلیان سرو می‌کنند.

چه امکاناتی داخل رستوران سوسره قرار دارند؟

زمانی که وارد ساختمان اصلی شدید، خواهید دید که این رستوران زیبا دارای چهار طبقه است. طبقه اول منحصر به سفرخانه بوده و اگر اتاقک‌های محوطه اشغال بودند و یا تمایلی به استفاده از آنها نداشتید، می‌توانید در طبقه اول از امکانات سفره‌خانه استفاده نمایید. فضا‌سازی محیط سفره‌خانه بسیار عالی بوده و اصلا دلتان نمی‌خواهد آن را ترک کنید.

در طبقه دوم کافی‌شاپ مجموعه قرار دارد. جالب است بدانید دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ تماما چوبی است. حتی میز و صندلی‌ها به شکل زیبایی از چوب ساخته شده‌اند و به شما حس حضور در جنگل را می‌دهند. فضای قسمت کافه بسیار جذاب بوده و نورپردازی بسیار زیبایی دارد. اگر دلتان گرفته، باید بدانید که در ساعاتی خاص موسیقی زنده برگزار می‌شود. پس اگر قصد دارید از موسیقی زنده آن لذت ببرید، با مجموعه تماس گرفته و ساعات کاری گروه موسیقی را بپرسید.

در طبقه سوم، رستوران سلطنتی سوسره واقع شده. جالب است بدانید این رستوران سلف سرویس بوده و باید به ازای هر نفر بهای ورودی بپردازید. کیفیت غذای این رستوران واقع مثال زدنی است. در حال حاضر مجموعه تلاش دارد تا طبقه چهارم را به رستوران مدیترانه‌ای اختصاص دهد اما متاسفانه هنوز به صورت کامل این طبقه ساخته نشده.

قطعا از فضای درونی، کیفیت غذا، کیفیت خدمات و نحوه برخورد پرسنل آنقدر راضی خواهید بود که ترجیح می‌دهید یک روز کامل را در این مجموعه‌ی زیبا سپری کنید.

آدرس رستوران سوسره: کیلومتر ۲ بابلسر به خزرشهر، روبروی شهرک دریاکنار

شماره تماس: ۰۱۱۳۵۲۸۷۰۰۸

ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: گران

رستوران های مازندران
رستوران سوسره از بهترین رستوران های بابلسر

رستوران باغ رز بابلسر از بهترین رستوران های مازندران

محال است حتی از یک بابلی بپرسید و رستوران باغ رز را نشناسد. رستوران باغ رز یکی از سرشناس‌ترین رستوران‌ های مازندران است. این رستوران سابقه درخشانی داشته و بسیاری از مسافران و حتی محلی‌ها به این رستوران می‌آیند. دلیل نام گذاری این رستوران را زمانی که واردش می‌شوید متوجه خواهید شد. تمام اطراف این رستوران را با گل رز تزئین کرده‌اند. به علاوه فضای سبزی در اطراف رستوران قرار دارد که آن را نیز با گل رز تزئین کرده‌اند.

این رستوران بسیار زیبا است و می‌توانید نفسی در آن تازه کنید. اگر شما نیز ترجیح می‌دهید که در یک فضای زیبا و باز غذا بخورید، رستوران باغ رز برای شما ایده‌آل خواهد بود. اگر خوش شانس باشید، شاید بتوانید روی میزی در فضای باز و یا داخل آلاچیق غذای خود را صرف کنید.

چه غذایی در این رستوران باید سفارش دهیم؟

اگر قصد دارید به این رستوران زیبا بیایید، پس حتما یک پرس باقالی‌پلو با گوشت گردن سفارش دهید. باقالی‌پلو با گوشت گردن و همچنین کباب چنجه این رستوران بسیار مشهور هستند. طعم این دو غذا آنقدر منحصر به فرد و مثال زدنی هستند که هیچ‌گاه از خاطر شما پاک نخواهد شد. البته باید به یاد داشته باشید که حجم غذای این رستوران بسیار زیاد بوده و معمولا خانم‌ها هر دو نفر باید یک پرس سفارش دهند. البته نگران نباشید، اگر غذای شما اضافه آمد، که حتما هم همینطور خواهد شد!، می‌توانید از پرسنل بخواهید تا به شما ظرف یک بار مصرف دهند. به این ترتیب می‌توانید اضافه غذای‌تان را همراه خود ببرید و در فرصتی بهتر مجدد میل کنید.

جالب است بدانید در این رستوران قلیان نیز سرو می‌شود.  به این شکل دل کسانی که علاقه به کشیدن قلیان در دل طبیعت دارند را نیز به دست آورده‌‌اند. کیفیت غذای این مجموعه بسیار بالا بوده و در فضایی کاملا خانوادگی می‌توانید از آن لذت ببرید.

آدرس رستوران باغ رز: مازندران – بابلسر کیلومتر ۷ جاده بابلسر به بابل

شماره تماس: ۰۱۱۳۵۳۷۶۰۰۰

ساعات کار: ۱۲:۳۰ تا ۴:۳۰ عصر و ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ شب

محدوده قیمتی: گران

رستوران های مازندران
رستوران باغ رز بابلسر

رستوران میزبان از معروف‌ترین رستوران های بابلسر

یکی دیگر از رستوران‌ های مازندران که دارای قدمت بالایی است، رستوران میزبان بابلسر نام دارد. رستوران میزبان دارای سابقه حدود ۲۰ ساله است و جزء برترین رستوران‌ های بابلسر به شما می‌آید. این رستوران دارای دو شعبه بوده و کیفیت و قیمت هر دو شعبه با یکدیگر برابری می‌کنند.

منوی رستوران میزبان بسیار گسترده است و هر گونه غذایی را می‌توانید داخل این منو بیابید. البته باید در نظر بگیرید که شما به بابلسر سفر کردید و اگر از غذا‌های دریایی تست نکنید، بسیار ضرر خواهید کرد! غذا‌های دریایی میزبان بسیار مشهور هستند و همواره از ماهی‌های تازه شمال استفاده می‌کنند. قیمت غذا‌های این رستوران با کیفیت غذا‌هایش تناسب داشته و قطعا حس مغبون شدن را در اینجا تجربه نخواهید کرد.

جالب است بدانید که رستوران میزبان دارای چهار سالن مجزا برای سلف سرویس، غذا‌های ایرانی، غذا‌های فست فود و کافی‌شاپ است. برخورد پرسنل آنقدر عالیست که انگار داخل خانه خودتان غذا میل می‌کنید. بر اساس سلیقه خود می‌توانید سالن مورد نظر را انتخاب کرده و در محیطی کاملا خانوادگی با آرامش غذای خود را میل کنید.

آدرس رستوران میزبان بابلسر: بابلسر ، کیلومتر ۳ کمربندی

شماره تماس: ۰۱۱۳۵۲۸۴۵۵۵

ساعات بازدید:  ۹ صبح تا ۱۱ شب

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

رستوران های مازندران
رستوران های مازندران

رستوران دلفین چالوس در لیست بهترین رستوران های مازندران

اگر در نزدیکی چالوس و نمک‌آبرود به دنبال یک رستوران بزرگ با فضایی زیبا می‌گردید، باید سری به رستوران دلفین بزنید. رستوران دلفین را می‌توان به جرات یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌ های مازندران دانست. این رستوران دارای بیش از ۱۲۰۰ صندلی بوده و سالن‌های مجزای بزرگی دارد. در حقیقت رستوران دلفین یک مجموعه پذیرایی بسیار بزرگ در این محدوده است و محلی‌های زیادی نیز به این رستوران مراجعه می‌کنند.

جالب است بدانید این رستوران میز‌هایی در نزدیکی ساحل قرار داده و می‌توانید در کنار نسیم دریا و بادی خنک غذای خود را میل کنید. قیمت منوی غذایی این رستوران متوسط رو به بالا بوده و به نوعی مقرون به صرفه است. غذا‌های دریایی این رستوران معروف هستند اما این باعث نشده تا کیفیت کباب‌های آن کم شود!

آدرس رستوران دلفین چالوس: مازندران، چالوس امام رود، کیلومتر ۷ به سمت نمک آبرود

شماره تماس: ۰۱۱۲۱۶۱۵۹۵

ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

رستوران دلفین چالوس|رستوران های مازندران
رستوران دلفین چالوس

رستوران آبادگران چالوس

چقدر به صرف یک غذای خوشمزه کنار دریا علاقه دارید؟ آیا شما نیز مبهوت آرامش دریا می‌شوید؟. اگر اینطور است، باید حتما سری به رستوران معروف آبادگران نمک آبرود بزنید. این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران‌ های مازندران بوده و فضایی بسیار زیبا برای صرف غذا دارد. رستوران ساحلی آبادگران فضایی مخصوص برای دیدن ساحل در نظر گرفته و همچنین آلاچیق‌هایی زیبا در فضای باز تعبیه کرده تا لذت چشیدن این غذای خوشمزه را دو چندان کند.

کیفیت غذای رستوران آبادگران بسیار بالا بوده و از مواد مرغوبی استفاده می‌نماید. به همین دلیل نباید انتظار این را داشته باشید که قیمت منوی این رستوران کم باشد. از نظر قیمتی، این رستوران زیبا جزء رستوران‌ های گران به حساب می‌آید. شاید همانند سایر رستوران‌ها تجملاتی نباشد، اما فضا و غذایی که در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار خاطر‌انگیز است.

اگر در نزدیکی نمک‌‌آبرود ساکن هستید، بهتر است از قبل یک میز برای خودتان رزرو کنید تا تماما از این رستوران لذت ببرید. منوی غذا‌های دریایی این رستوران کاملا مشهور بوده و می‌توانید از ماهی تازه لذت ببرید.

آدرس رستوران آبادگران چالوس: مازندران،چالوس نمک آبرود،جنب فروشگاه لایکو

شماره تماس: ۰۱۱۵۴۶۰۲۲۰۳

ساعات کار: ۱۲ صبح تا ۱۱ شب

محدوده قیمتی: گران

رستوران های مازندران
رستوران آبادگران چالوس | رستوران های مازندران

رستوران حاج حسن ساری

رستوران حاج حسن نه تنها یکی از بهترین‌های ساری، بلکه به نوعی جزء بهترین رستوران‌ های مازندران محسوب می‌شود. این رستوران بزرگ و زیبا، جزء رستوران‌ های با سابقه در ساری شناخته می‌شود. جالب است بدانید در حال حاضر چهار شعبه از این رستوران معروف در ساری مشغول به فعالیت هستند. شعبه اصلی آن واقع در کیلومتر ۲ جاده ساری- نکا واقع شده است.

فضای داخلی رستوران کاملا تمیز و مناسب حضور خانواده طراحی شده است. رفتار پرسنل بسیار مودبانه بوده و به خوبی پاسخ‌گوی درخواست شما هستند. در مورد کیفیت غذا که اصلا بهتر است صحبت نکرد. اگر در روز اول سفر خود به ساری از حاج حسن غذا تهیه کنید، تا اخرین روز مشتری پر و پا قرص او خواهید بود!

کیفیت غذای حاج حسن واقعا مثال زدنی است. انواع کباب این رستوان دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می‌توانید انواع مختلف آن را امتحان کنید. بهترین غذای کل منوی رستوران حاج حسن، باقالی‌گلو با گوشت گردن گوسفندی است. البته نباید اجازه دهید که دانستن این موضوع شما را از امتحان کردن سایر غذا‌ها منع کند. خورش‌های این رستوران کاملا منحصر به فرد بوده و حتما باید آنها را امتحان کنید.

آدرس رستوران حاج حسن ساری: ساری، کیلومتر۲ اتوبان ساری-نکا

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۲۸۴۰۸۰

ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

محدوده قیمتی: نسبتا گران

رستوران حاج حسن | رستوران‌ های مازندران
رستوران حاج حسن ساری | رستوران‌ های مازندران

دکان‎ویچ ساری آمیزه‎ای از غذایی مدرن و فضایی سنتی

اگر در ساری بودید و دلتان همبرگر خوب خواست، دکان‎ویچ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. دکان ویچ از بهترین فست‎فودهای مازندران است، فضای کوچکی دارد و جای نشستن آن زیاد نیست ولی راحت و بی‎تکلف است و از همبرگرها، سیب زمینی سرخ کرده و رست بیف آن زیاد تعریف می‌کنند.

ساعات کار: ساعت ۹ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی : متوسط

آدرس: مازندران، ساری، خیابان فرهنگ، کوی پیوندی، روبروی پارک

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۲۴۸۰۰۳

دکان ویچ ساری
دکان ویچ ساری

رستوران امیر تهرانی در مازندران!

همه غذاهای رستوران امیر تهرانی خوشمزه است. به‌خصوص از چنجه، کباب برگ و میرزاقاسمی کته کبابی و کباب ترش آن بسیار تعریف می‎کنند. گرچه این رستوران روبه روی رستوران نایب قرار گرفته و به خاطر سادگی کمتر نظر مسافران را جلب می‌کند، اما محال است از خوراک آن بخورید و مشتری نشوید!

ساعات کار: ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس: جاده ساحلی بین نوشهر و رویان، روبه روی رستوران نایب

شماره تماس: ۰۹۱۲۲۰۶۰۱۶۴

رستوران امیر تهرانی
رستوران امیر تهرانی

رستوران البرز

این رستوران نیز از بهترین رستوران‎های مازندارن است که کباب ها و میرزا قاسمی‌های خوشمزه‎ای دارد. این رستوران مجهز دارای دو سالن پذیرایی است و یک سالن VIP منظم دارد، ۱۲۰ نفرپرسنل متخصص آماده پذیرایی هستند، یکی از ویژگی‎های این رستوران جای پارک است.

ساعات کار: ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس: محمودآباد، نرسیده به جایگاه CNG

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۰۹۱۵۴۰

رستوران البرز | رستوران های مازندران
رستوران البرز

رستوران تمیشان با فسنجان

این رستوران یکی از کته کبابی‌های معروف بین رستوران‎های مازندران و مقصد اغلب گردشگران است. در این رستوران طعم غذاها خوب، حجم غذا متوسط و فسنجان و مرغ و آلوی تمیشان آن قابل تعریف است.

ساعات کار: ساعت ۸ صبح ۱۲

محدوده قیمتی: گران

آدرس: کیلومتر ۴ نور بعد از ایزدشهرو پارک جنگلی، منطقه تمیشان، روبروی نارنجستان تمیشان

شماره تماس: ۰۱۱۴۴۵۷۲۱۴۱

رستوران تمیشان
رستوران تمیشان

رستوران حاج محسن با منوی ویژه

از اسم رستوران حاج محسن به نظر می‌آید یک رستوران سنتی ایرانی است که در نهایت انواع کباب و جوجه کباب سرو می‎کند، ولی برخلاف تصور، رستوران حاج محسن آمل در مازندران یک رستوران مدرن ترکیبی است (غذاهای سنتی و مدرن). این رستوران منوی کافی‌شاپ هم دارد، در منوی غذای مدرن انواع استیک، پیتزا و پاستا وجود دارد. قیمت غذاها مناسب است اما در نظر داشته باشید هزینه موسیقی و سرویس و … به آن اضافه می‏شود. کاربران اغلب فیله ترش و اکبر جوجه، کباب کوبیده زعفرانی و بورانی بادمجان را پیشنهاد کردند.

ساعات کار: ساعت ۷صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی: گران

آدرس: آمل، خیابان طالب آملی، سه راه جانبازان

شماره تماس: ۰۱۱۴۴۰۱۰۰۰۰

رستوران حاج محسن
رستوران حاج محسن

رستوران ایتالیایی دانانو (متل قو)

کافه رستوران ایتالیایی داناتو از رستوران های معروف‌های مازندران است که دو طبقه دارد و به غیر از فضای داخلی مناسب، فضای خارجی مناسب و دنجی هم دارد. منوی این رستوران  شامل غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا فیلیتو، سالاد سزار و انواع برگرها است. حجم غذاها مناسب و برخورد پرسنل محترمانه است. منوی کافی شاپ این رستوران نیز کامل است و کیک‎های خوشمزه‎ای دارد. ضمنا منوی خوراک‎های گیاهی هم دارد.

ساعات کار: ۱۲:۳۰ تا ۲۴

محدوده قیمتی: گران

آدرس: سلمان شهر نرسیده به برجهای عظیم زاده، نبش دهکده شیرین

شماره تماس: ۰۱۱۵۴۶۳۰۴۶۹

رستوران ایتالیایی دانانو (متل قو) | رستوران های مازندران
رستوران ایتالیایی دانانو (متل قو)

رستوران لاله زار مازندران

اینجا رستورانی با اسم و رسم است و جزو غذاخوری‎های سطح بالای شهر به حساب می‎آید. رستوران لاله زار به همراه غذاها، مخلفاتی چون زیتون پرورده سرو می‎کند. سرویس‎دهی خوب و عالی در کنار کیفیت خوب غذاها باعث شهرت این رستوران شده است. موسیقی زنده، جای پارک مناسب، سرویس ناهار و شام، از مزایای این رستوران مازندرانی است.

ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی: گران

آدرس: آمل، خیابان هراز، نبش کوچه حقیقت

شماره تماس: ۰۱۱۴۴۲۹۵۰۱۱

رستوران لاله زار مازندران
رستوران لاله زار مازندران

رستوران آیلار

این رستوران فوق‌العاده، غذاهای خوشمزه و فضا و دکور خوبی  را فراهم کرده‎است تا اوقاتی به‌یادماندنی را در کنار همسفران خود داشته‌ باشید. این رستوران از جمله رستوران های مازندران است که به پرسنل مودب و کوشا معروف شده و سرویس‌دهی مناسبی دارد. همچنین جای پارک هم دارد. کاربران از کباب مخصوص آیلار و ماهى شکم پر، باقالی قاتق، میرزاقاسمى و حجم مناسب غذا تعریف می‌کنند.

ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۳

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

آدرس: چالوس کلارآباد یک کیلومتر بعد از نمک آبرود، جنب ایران کتان، آهنگرکلا

شماره تماس: ۰۱۱۵۴۶۰۷۷۹۸

رستوران آیلار
رستوران آیلار

درباره رستوران پانیک

چنانچه به دنبال فضایی شیک، لوکس و متفاوت هستید، رستوران پانیک، این کشتی مجلل، جای مناسبی برای شما است. این رستوران دارای منوی سنتی و فرنگی است و همچنین دارای کافی‎شاپ و چای‎خانه سنتی هم هست. دسترسی آسان به مراکز گردشی اطراف، از مزیت‌های این رستوران است؛ از آنجا می‎توان از باغ وحش، اسکله تفریحی، پارک بلوار ساحلی، پل فلزی معلق، مجموعه چاچ و امامزاده ابراهیم بازدی کرد.

محدوده قیمتی: گران

آدرس: بابلسر، اسکله تفریحی، کشتی پانیک

شماره تماس: ۰۱۱۳۵۲۵۹۹۱۵

رستوران پانیک | رستوران های مازندران
رستوران پانیک

رستوران حاج حسن مازندرانی

رستوران حاج حسن دارای فضا و محیط بزرگی در سه طبقه است. طبقه آخرآن بوفه آزاد است که منوی غذای ایرانی و محلی دار. این رستوران مناسب برای کودکان و دیدارهای دسته‌جمعی مانند سمینارها است.

ساعات کار: ۹ صبح تا ۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: گران

آدرس: بابلسر کمربندی امیرکلا روبروی بزرگ روشن

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۲۱۴۵۸۴

رستوران حاج حسن مازندرانی
رستوران حاج حسن مازندرانی

درباره رستوران قصر

رستوران قصر مازندران، به جز فضای داخلی زیبا، فضای سرسبز خارجی نیز دارد که می‌تواند پذیرای میهمانانی باشد که بهشهر را به‌عنوان مقصد توریستی خود انتخاب کرده‌اند. منوی رستوران سنتی و محلی است و انواع خوراک‌ها را با ماهی طبخ می‌کند.گهر تپه، غار گمیشان و باغ جهانی عباس آباد از جاذبه‌های گردشگری نزدیک این رستوران هستند.

این باغ خود شامل دیدنی‎های بسیاری نیز هست. ازجمله می‌توان به مجموعه تاریخی عباس‎آباد که ثبت میراث جهانی است و دریاچه و سایر دیدنی‎های این مجموعه که در نزدیکی این رستوران واقع شده‎اند، اشاره کرد.

ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

محدوده قیمتی: گران

آدرس: بزرگراه ساری به بهشهر، نرسیده به بهشهر

شماره تماس: ۹- ۳۳۶۷۸۸۷ و ۰۹۱۱۱۵۳۹۸۹۰

رستوران قصر
رستوران قصر

رستوران نح در بابل با پرسنلی از بانوان

رستوران نح در بابل، با سرو انواع غذاهای ایرانی و محلی مازندران در محیطی گرم و صمیمی میزبان مسافران است، پیشتر هم میزبان هنرمندان و برخی سفرا بوده‎است. این رستوران همچنین دارای موسیقی زنده است. کارکنان آشپزخانه همگی بانو هستند و پیشخدمت‎ها هم بانوانی با لباس محلی هستند.

ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۲۴

محدوده قیمتی: گران

آدرس: مازندران، کیلومتر یک بابلسر دریا کنار

شماره تماس: ۰۹۱۱۹۱۱۳۷۰۹

رستوران نح | رستوران های مازندران
رستوران نح

رستوران لبنانی ساج در دل مازندران

رستوران ساج تجربه‎ای است از  غذای اصیل لبنانی در مازندران. آنجا رستورانی ساده و بی‌تکلف است.

ساعات کار: ۱۰:۴۵ تا ۲۳:۴۵

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس: کیلومتر ۳ رویان به نوشهر، روبروی یکتا سرا، جنب شهرک ساحلی ۱۱۰

شماره تماس: ۰۹۱۲۲۱۵۷۹۷۱

رستوران لبنانی ساج
رستوران لبنانی ساج

رستوران هتل کوثر در دل طبیعت ناب

این هتل-رستوران محوطه‎ای زیبا و سرسبز مشرف به جنگل‎های پرطراوت دارد. در این هتل-رستوران می‌توانید هم‎زمان از چشم‌انداز جنگل و دریا لذت ببرید. مسافران می‎توانند از جاذبه‎های مثل دهستان ییلاقی جواهر ده و جنگل‎های دالخانی دیدن کنند و همراه با امکانات ورزش آبی هتل-آپارتمان، لحظاتی مهیج داشته باشند. این رستوران هتل به دلیل داشتن چشم‌اندازهای زیبا، انتخابی مناسب برای دوست‌داران طبیعت است. این  هتل رستوران سه ستاره در رامسر مازندران با پخت انواع غذا‎های محلی و ایرانی، برای کسانی که علاقه‌مند به چشیدن غذاهای محلی شمالی هستند مکان مناسبی است. این رستوران مختص مهمانان هتل نیست و هر کسی می‎توانداز خوراک‎های محلی و کباب‎های لذیذ آن نوش جان کند.

دلایل انتخاب هتل رستوران کوثر:

دارا بودن چشم انداز جنگل

وجود اسکله‌ی قایق‌رانی و جت اسکی

جاذبه‌های نزدیک هتل آپارتمان ساحلی کوثر رامسر:  هتل قدیم رامسر۱۰ دقیقه با خودرو، آبهای گرم معدنی۱۱ دقیقه با خودرو، پارک جنگلی صفا رود۲۴ دقیقه با خودرو،  جنگل دالخانی۴۲ دقیقه با خودرو.

امکانات: تلویزیون، ویدئو مرکزی، تلفن، سرویس بهداشتی (سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی)، یخجال، پارکینگ، اینترنت.

سرویس‎ها: نمازخانه، سالن اجتماعات، خدمات پزشکی، خشکشویی، مرکز تجاری (سوپر مارکت و صنایع‎دستی، عطر و ساعت، کافه ساحلی، بوتیک لباس و غرفه سنگ‎های زینتی)

اتاق جلسات، تاکسی سرویس.

امکانات تفریحی: پارک بازی کودکان، تفریحات دریایی (جت‎اسکی، قایقرانی)، پیست دوچرخه سواری، فوتبال‎دستی، زمین‎های ورزشی (زمین والیبال، زمین بدمینتون، زمین فوتسال )، پیست اسکیت، دستگاه‎های ورزشی پارکی، پیست اسب سواری.

ساعات کار: ساعت تحویل اتاق ۱۴:۰۰ و ساعت تخلیه ۱۲:۰۰ ظهر است

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس: رامسر، سه راهی سادات شهر

شماره تماس: ۰۱۱۵۵۲۱۰۹۷۱

رستوران هتل کوثر | رستوران های مازندران
رستوران هتل کوثر

خب تا به اینجا تقریبا با اکثر رستوران‌ های مازندران آشنا شدید. البته که قادر نبودیم لیستی کامل از برترین رستوران‌ های استان مازندران را تهیه کنیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام رستوران از قلم افتاده؟ آیا تا به حال تجربه صرف غذا در یکی از این رستوران‌ها را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مازندران کلیک کنید.