وقتی قصد داریم به شهر یا کشور تازه‌ای سفر کنیم یکی از دغدغه‌هایمان این است که درباره خوراک‌های محلی و همین‌طور بهترین رستوران‌های مقصدمان اطلاعات درست و کافی به دست بیاوریم. کاری که این روزها با وجود اینترنت آسان‌ شده است. اگر از گروه گردشگران شکم‌گرد باشید و رستوران‌گردی یکی از خوشی‌های سفرتان باشد، پیدا کردن بهترین رستوران‌های شهر یا کشور مقصد اهمیت زیادی برایتان دارد و حتما پیش از سفر به قدر کافی در این باره پرس‌وجو خواهید کرد. اینکه بهترین و معروف‌ترین خوردنی‌های یک شهر کدام‌ها هستند و کدام رستوران‌ها خوردنی‌های محلی را با بهترین کیفیت عرضه می‌کنند، اطلاعاتی هستند که گردشگران دوست دارند پیش از سفر درباره‌شان بدانند. این بار در مجله سفرزون قرار است از بهترین رستوران های کرمانشاه بگوییم، ‌شهری که نامش با دنده‌کباب و طاق بستان عجین شده است. اگر قصد دارید به کرمانشاه سفر کنید و از اهل رستوران‌گردی و شکم‌گردی هم هستید با ما همراه شوید.

saadatrent

رستوران های کرمانشاه ، زادگاه دنده‌کباب

در ادامه ۱۵ تا بهترین رستوران‌ها، فست‌فودها و طباخی‌های کرمانشاه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر با خیال آسوده سراغ بهترین رستوران‌ها بروید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر با خود به خانه ببرید.

رستوران شایلی

اگر از کرمانشاهی‌ها بخواهید معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های شهرشان را به شما معرفی کنند، اول از همه پیشنهاد می‌کنند به رستوران شایلی سر بزنید. شایلی، رستوران لوکسی است که در محله رفعتیه و خیابان پزشکان قرار دارد و مناسب گردشگرانی است که  رستوران‌های مجلل را ترجیح می‌دهند. یکی از جذابیت‌های این رستوران پنج ستاره، بام آن است که به شکل یک فضای سبز عمودی طراحی شده است. یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه منوی بین‌المللی متنوعی دارد و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و دریایی را می‌توانید سفارش دهید. جالب است بدانید سرآشپز رستوران شایلی جایزه سرآشپز برتر در کرمانشاه را هم دریافت کرده است.

رستوران شایلی
رستوران شایلی

این رستوران یک کافه هم دارد که اگر به کافه‌نشینی علاقه داشته باشید، انتخاب بسیار خوبی است برای نوشیدن یک فنجان چای و کیک تازه در هوای باز بام سرسبز.  رستوران شایلی که برخورد خوب و حرفه‌ای کارکنانش هم از امتیازاتش محسوب می‌شود، هر روز از ساعت ۱۲ تا ۳ بعدازظهر برای ناهار و ۷ تا ۱۰ شب برای شام خدمات ارائه می‌دهد.

آدرس رستوران شایلی روی نقشه گوگل

رستوران ارگ

رستوران ارگ
رستوران ارگ

برای بعضی از گردشگرها سفر بدون چشیدن طعم خوراک‌های محلی کامل نمی‌شود اگر شما هم جزو این دسته هستید و دوست دارید بدانید یکی از مشهورترین غذاهای کرمانشاه یعنی همان خورش خلال چه طعمی دارد، رستوران ارگ را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران در طبقه بالای مجتمع تجاری ارگ در خیابان مصدق قرار دارد و یکی از خوشمزه‌ترین خورش خلال‌های کرمانشاه را می‌توانید اینجا میل و تجربه خوراکی به‌یادماندنی را از کرمانشاه برای خودتان ثبت کنید. خوراک شیشلیک هم از دیگر غذاهای لذیذ یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه است.

آدرس رستوران ارگ روی نقشه گوگل

کافه رستوران بام شهر

کافه رستوران بام | رستوران های کرمانشاه
کافه رستوران بام | رستوران های کرمانشاه

بعد از یک روز گشت‌وگذار در گوشه‌وکنار شهر، بهترین محل برای استراحت و میل کردن یک عصرانه دلپذیر کافه رستوران بام شهر است. بام شهر در طبقه دهم برج شهر در خیابان نوبهار قرار دارد. در این کافه رستوران منظره جذابی از شهر کرمانشاه در برابرتان می‌بینید. غذاهای ایتالیایی بام شهر باعث معروف شدن این رستوران در شهر کرمانشاه شده‌اند. به جز غذاهای ایتالیایی، انواع نوشیدنی‌ها، سالادها، ساندویچ‌ها، دسرها، کیک‌ها و آبمیوه و بستنی هم جزو منوی کافه رستوران بام شهر هستند. این رستوران تا ساعت ۱۱ شب باز است.

آدرس کافه رستوران بام شهر روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به کرمانشاه کلیک کنید.


رستوران حافظ

"<yoastmark

رستوران حافظ در قلب شهر کرمانشاه یعنی خیابان فردوسی قرار دارد؛ یعنی از هر جای شهر این رستوران در دسترس است. مزیت رستوران حافظ در داشتن فضای سبز طبیعی و بسیار دلنشین است که صرف غذا در آن را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از شهر کرمانشاه تبدیل می‌کند. در این رستوران جذاب هم غذای ایرانی سرو می‌شود و هم غذاهای بین‌المللی. این نکته برای گردشگرانی که با گروه و یا خانواده سفر می‌کنند اهمیت زیادی دارد چون منوی متنوع یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه برای هر سلیقه و ذائقه‌ای گزینه مناسب دارد. در ضمن رستوران حافظ کافی‌شاپ هم دارد و فضای سرسبز کافه محلی دلپذیر برای گپ‌وگفت و نوشیدن چای بعد از صرف غذا است.

آدرس رستوران حافظ روی نقشه گوگل

رستوران باقری

رستوران باقری
رستوران باقری

اگر دوست دارید در فضای سبز کوهستانی و با چشم‌انداز آبشار استراحت کنید و غذایتان را میل، رستوران باقری را پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران در پارک کوهستان قرار دارد و منوی متنوعی شامل انواع غذاهای ایرانی، غذاهای محلی، کباب‌ها و انواع سالادها دارد. فضای باز رستوران هم بسیار آرامش‌بخش و دلپذیر است.

آدرس رستوران باقری روی نقشه گوگل

کله‌پزی امیری

کله پزی
کله پزی

کله‌پاچه، برای بیشتر ایرانی‌ها، صبحانه‌ای لذیذ است حتی در سفر. اگر دوست دارید قبل از گشت‌وگذار در شهر کرمانشاه را با صرف صبحانه‌ای مفصل شروع کنید، پیشنهاد ما کله‌پزی امیری در میدان مصدق، خیابان هلال احمر است. روزی که با کله‌پاچه خوشمزه و استقبال گرم کارکنان طباخی، شروع شود نوید یک روز عالی را می‌دهد.

آدرس کله پزی امیری روی نقشه گوگل

کدام رستوران بهترین دنده‌کباب را سرو می‌کند؟

دنده کباب
دنده کباب

پاسخ به این سوأل در شهری مثل کرمانشاه که زادگاه این کباب بی‌نظیر است، چندان آسان نیست، حتی برای خود کرمانشاهی‌ها. کبابی که جزو میراث ملی ناملموس هم به ثبت رسیده است. با این وجود، چند رستوران شاخص‌تر از بقیه هستند که مهارت خاصی در آماده کردن این کباب دارند. در ادامه هشت تا از رستوران‌هایی که بهترین دنده‌کباب شهر را دارند معرفی خواهیم کرد.

رستوران هتل جمشید

وقتی سراغ بهترین رستوران های کرمانشاه برای چشیدن طعم یک دنده کباب لذیذ را می‌گیریم، رستوران هتل جمشید در بالای لیست قرار می‌گیرد. این رستوران که سبک سنتی دارد در میدان طاق بستان کرمانشاه قرار گرفته است. اگر به جز دنده کباب دوست دارید غذاهای سنتی دیگر کرمانشاه مثل خورش خلال را هم امتحان کنید، رستوران هتل جمشید بازهم انتخابی عالی است. این رستوران از ساعت ۷ صبح برای صبحانه، ۱۲ ظهر برای ناهار و ۶ عصر برای شام پذیرای مهمانان است. رستوران یک کافی‌شاپ هم دارد که برای صرف چای بعد از یک خوراک سنتی لذیذ محل مناسب و دلپذیری است.

آدرس هتل رستوران جمشید روی نقشه گوگل

رستوران چلچله

چلچله
چلچله

برای خوردن یک کباب دنده خوش‌طعم، بهتر از یک رستوران قدیمی شهر زادگاه این کباب کجا را سراغ دارید؟ رستورانی که خبره‌های کباب‌پزی اعتقاد دارند بهترین کباب‌های کرمانشاه را از گوشت تازه درست می‌کند. این رستوران که از قدیمی‌ترین رستوران های کرمانشاه است، چلچله نام دارد و در خیابان برق واقع شده است. صورت غذای رستوران چلچله فهرست مفصلی است از انواع کباب‌های لذیذ و غذاهای سنتی کرمانشاه. غذاهای این رستوران با روغن کرمانشاهی، غذاهای سنتی تمام عیار هستند و خاطره خوشی از غذاها و غذاخوری‌های کرمانشاهی در ذهن گردشگران ثبت می‌کنند.

آدرس رستوران چلچله کرمانشاه روی نقشه گوگل

رستوران بهارستان

کبابی بهارستان
کبابی بهارستان

وقتی حرف از بهترین جا برای خوردن دنده کباب کرمانشاه وسط باشد، نمی‌شود از رستوران‌های طاق بستان نام نبرد. اصولا کباب کرمانشاهی در کنار یکی از دیدنی‌های این شهر طعم دیگری دارد. یکی از رستوران‌های خوب طاق بستان برای صرف یک وعده دنده کباب خوشمزه رستوران بهارستان است. در رستوران بهارستان به جز کباب مشهور کرمانشاهی، انواع دیگر کباب‌ها و خوراک‌های سنتی کرمانشاه هم سرو می‌شوند.

رستوران سه کاج

سه کاج
سه کاج

این رستوران هم مانند رستوران بهارستان در طاق بستان قرار دارد و کباب‌های خوب و دنده‌‌کباب‌های عالی می‌پزد. در سه کاج می‌توانید کباب‌تان را در فضای باز رستوران هم میل کنید.

رستوران حیدری

حیدری
حیدری

عده زیادی از کرمانشاهی‌ها عقیده دارد رستوران حیدری در بالای لیست بهترین رستوران های کرمانشاه قرار دارد. عده زیادی هم اعتقاد دارند برای خوردن یک کباب دنده عالی باید مستقیم به طاق بستان و رستوران حیدری رفت. این رستوران هم فضای باز دارد و می‌توانید کباب را در محوطه باصفای طاق بستان میل کنید. واقعا در سفر چه لذت‌بخش‌تر از اینکه از میراث تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس در کنار هم استفاده کنیم؟ این نکته را هم به خاطر داشته باشید که رستوران حیدری، رستوران خلوتی نیست و ممکن است در ساعت‌ها و روزهای شلوغ ناچار شوید بعد از صرف غذا، بلافاصله، جایتان را ترک کنید.

آدرس رستوران حیدری روی نقشه گوگل

رستوران رضایی

رضایی
رضایی

رستوران‌های خوب کرمانشاه تمام‌شدنی نیستند. برای خوردن یک کباب کرمانشاهی خوب یک رستوران دیگر در خیابان طاق بستان، میدان پدر هم وجود دارد. رستوران رضایی به جز اینکه کباب دنده معرکه‌ای دارد، کباب کوبیده‌هایش هم بی‌نظیر هستند. پس در این دو رستوران دو گزینه عالی برای انتخاب دارید.

آدرس رستوران رضایی روی نقشه گوگل

دنده کباب طاق بستان

طاقبستان
طاقبستان

یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه که یکی از دنده کبابی‌های درجه یک این شهر هم هست، در منطقه طاق بستان قرار دارد و نام این جاذبه تاریخی بی‌نظیر را هم بر خود دارد. در محوطه طاق بستان گزینه‌های زیادی برای انتخاب کباب کرمانشاهی خوشمزه دارید و اگر از عاشقان کباب باشید شاید دوست داشته باشید هر روز به یکی از آنها سر سر بزنید.

بهترین فست‌فودهای کرمانشاه کدام‌ها هستند؟

اگر از علاقه‌مندان پیتزا و همبرگر و غذاهای فست‌فودی باشید حتی با وجود سفر به شهری که کباب‌های عالی دارد ممکن است هوس کنید به سراغ پیتزا و برگر مورد علاقه‌تان بروید. در این صورت در کرمانشاه دو گزینه خوب پیش رویتان است و از غذای دلخواه‌تان دور نمی‌مانید.

فست‌فود زاگرس

زاگرس
زاگرس

کرمانشاهی‌ها اعتقاد دارند که فست‌فود زاگرس بهترین پیتزاهای را می‌پزد و پیتزای مخصوص جزو پیشنهادهای ویژه این رستوران است. در منوی فست فود زاگرس به جز پیتزاهای خوش‌طعم، انواع ساندویچ‌ها، سوخاری و استیک هم وجود دارد. حتی دسر بعد از غذا را می‌توانید همین‌جا میل کنید. یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه دو شعبه در این شهر دارد؛ یکی میدان مصدق و دیگری در خیابان کسرا که دسترسی به هر دو راحت است.

آدرس رستوران فست فود زاگرس روی نقشه گوگل

فست‌فود پدر خوب

پدر خوب از فست‌فودهای معروف کشور است که در شهر کرمانشاه هم شعبه دارد و اگر مشتری پیتزاها و ساندویچ‌های پدرخوب باشید می‌توانید در کرمانشاه هم سراغ فست‌فود محبوب‌تان بروید. شعبه کرمانشاه پدرخوب در خیابان برق قرار دارد. این خیابان پر از فروشگاه‌های جذاب است و بعد از میل یک پیتزای خوب قدم زدن در خیابان برق و تماشای فروشگاه‌ها و خرید حسابی مزه می‌دهد.

 

رستوران بامگاه عمارت

رستوران بامگاه عمارت معنای واقعی یک آچارفرانسه است! می‌پرسید چرا؟ خب در حقیقت بامگاه عمارت نام یک اقامتگاه بوم‌گردی است. این اقامتگاه در یک عمارت قدیمی قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. عمارت را به یک اقامتگاه بوم‌گردی بسیار زیبا تبدیل کرده‌اند. داخل و بیرون عمارت به‌صورت کامل بازسازی شده است. در میان این عمارت حیاطی دلباز به چشم می‌خورد که وسط آن حوضی فیروزه‌ای شما را به یاد دوران خوش کودکی و خانه مادربزرگ می‌اندازد. این عمارت حال و هوای خاصی دارد.

شما می‌توانید در این عمارت اقامت کنید و از فضای داخل آن لذت ببرید. در عین حال این اقامتگاه یک کافه و رستوران سنتی بسیار جذاب با نام رستوران بامگاه عمارت دارد. میز و صندلی را داخل حیاط کنار همان حوض فیروزه‌ای که تعریفش را کردیم قرار می‌دهند. غذاهای سنتی کرمانشاه نیز در این رستوران سرو می‌شود. پس دیگر چه چیزی از این بهتر می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید. در نظر داشته باشید که امکان استفاده از این رستوران برای عموم مشتریان آزاد هست و نیازی نیست که در اقامتگاه مقیم باشید.

آدرس: کرمانشاه جلوخان، روبه‌روی مسجد جامع، کوچه شهید انتظاری، پلاک ۵۲

 

شماره تماس: ۰۸۳۳۷۲۱۳۷۹۴

رستوران عالیجناب

وقتی که به رستوران عالیجناب کرمانشاه می‌روید، باید قید فشار و چربی خون یا کلسترول را بزنید، چشمان خود را ببندید و فقط از طعم غذاهای خوشمزه لذت ببرید. این رستوران یکی از سالن‌های مجالس در کرمانشاه محسوب می‌شود که مردم کرمانشاه از آن برای برگزاری انواع مجالس استفاده می‌کنند. رستوران عالیجناب بسیار تعریفی و شلوغ است. پس می‌توانید تصور کنید که چه غذاهای خوشمزه‌ای در این رستوران انتظارتان را می‌کشد. فضای داخلی رستوران بزرگ است و ازدحام جمعیت آزاردهنده نیست.

اگر به‌دنبال چشیدن بهترین غذای رستوران عالیجناب هستید، تبهتر است کباب مصری آن را سفارش دهید. البته قرار نیست که فرعون شخصاً این غذا را برای شما سرو کند؛ اما این غذا آنقدر خوشمزه است که احساس می‌کنید خود فرعون هستید و بر سرزمین مصر فرمانروایی می‌کنید! این کباب شامل یک برنج لایه به لایه است که به‌صورت مستطیلی آن را سرو می‌کنند. یک لایه برنج، یک لایه کباب گوشت قرمز رول، یک لایه خلال بادام، یک لایه خلال پسته و یک لایه برنج زعفرانی سرو می‌شود. این کباب طعم بسیار عالی دارد و حتماً بهتر است به ازای دو نفر یک پرس آن را سفارش دهید!

آدرس: خیابان شریعتی،جنب بانک صادرات

شماره تماس:‌ ۰۹۱۸۷۳۴۴۰۰۵

رستوران سنتی ئه شکه وت

اول از همه باید بگوییم که ئه شکه وت یعنی چه!؟ این عبارت در زبان شیرین و زیبای کردی به معنای غار است. در نزدیکی کرمانشاه درست در جاده روانسر به پاوه، یکی از بزرگترین غارهای خاورمیانه وجود دارد. این غار یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه به حساب می‌آید. بسیاری از مسافران به قصد تماشای این غار عازم کرمانشاه می‌شوند. در دل این غار، درست در ۳۰۰ متری ورودی غار قوری قلعه، رستورانی با نام رستوران سنتی ئه شکه وت قرار دارد!

تصور کنید که داخل یکی از بزرگترین غارهای خاورمیانه می‌خواهید بنشینید و کباب‌های کرمانشاهی را میل کنید! همان طور که می‌توانید تصور کنید، هر چیز که نام کباب دارد در کرمانشاه خوشمزه و لذیذ است! برنج ایرانی هم که با روغن کرمانشاهی سرو می‌شود و عطر آن شما را مدهوش می‌کند. در این رستوران نان‌ به‌صورت سنتی روی ساج و آتش پخته می‌شود. به همین خاطر طعمی بسیار عالی دارد و به‌صورت تازه و داغ در کنار غذا سرو می‌شود.

آدرس : استان کرمانشاه، ۲۵ کیلومتری شهر روانسر، مجاور روستای قوری قلعه، در دامنه کوه شاهو

شماره تماس: ۰۹۱۸۹۳۰۶۴۴۷

آدرس رستوران پدر خوب روی نقشه گوگل


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های کرمانشاه کلیک کنید.