سفر و تجربه دوری از خانه و ورود به محیط جدید، همیشه جزو یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های هر فرد در زندگی است. از طبیعت و مکان‌های دیدنی گرفته، تا رستوران‌ها و خرید سوغات. در این میان اما مراکز خرید، از شاخص‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌هایی هستند که افراد آن را انتخاب می‌کنند. مراکز خرید در هر شهر و کشوری، به نوعی نماینده فرهنگ و سلیقه و اقبال افراد آن جامعه است. از میان تمام مراکز خرید در انواع شهرها و کشورها، مراکز خرید گرجستان جایگاه ویژه‌ای دارند. مراکز خرید گرجستان ، با ظاهر مدرن و شیک خود و تعداد زیاد و متنوع برای هر سبک و سلیقه‌ای، طرفداران زیادی را به خودشان جذب کرده‌اند.

saadatrent

امروزه اقبال افراد به کشور گرجستان و بازدید از آن رشد چشمگیری داشته‌است. استقبال از مراکز خرید گرجستان، در میان اقشار مختلف شدت گرفته‌ است و همین باعث رشد و رونق آن شده. ما در سفرزون شما را با انواع مراکز خرید گرجستان و محصولات خاص و جذاب آن آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید:

تفلیس مال؛ ستاره درخشان پایتخت

تفلیس ‌مال، از شاخص‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید گرجستان در شهر تفلیس است. این مرکز خرید با معماری زیبا و وسعت بزرگ خود، همچون ستاره‌ای در پایتخت گرجستان خودنمایی می‌کند و هر روزه گردشگران زیادی برای خرید کردن به آن مراجعه می‌کنند.

تفلیس مال
تفلیس مال

نکته‌ای که درباره این مرکز خرید وجود دارد این است که چندین سال پیش، تجربه تلخی همچون پلاسکو را از سر گذراند. پس از آن اتفاق و بازسازی ساختمال تفلیس مال، دوباره بازگشایی شد و مورد استفاده افراد قرار گرفت. تفلیس مال، در انتهای غربی شهر و خارج از آن قرار دارد. برای رفتن به تفلیس مال باید در ابتدا وارد جاده تفلیس باتومی شوید و پس از طی شانزده کیلومتر، به این مرکز خرید برسید.

نمای ۳۶۰ درجه از تفلیس مال

مراکز خرید گرجستان ، عمدتا مجموعه‌های کاملی هستند که می‌توانند مورد انتخاب گردشگران و مسافران باشند. تفلیس مال ۱۰۸ مغازه با برندهای معروف دارد که می‌توان وسایل مورد نیاز را به راحتی در آن‌جا پیدا کرد و سوغات و یادگاری‌های سفر را از آنجا خرید. در این مرکز خرید، ۶ کافه و ۲۵ کیوسک وجود دارد که افراد می‌توانند برای گذران اوقات خود به آن‌جا مراجعه کنند. همچنین گنجایش پارکینگ و جای پارک تفلیس مال، در حدود ۲۷۰۰  جای پارک است که نگرانی گردشگران و افراد را برای یافتن جای مناسب پارک ماشین از بین می‌برد.

این مجموعه دارای ۱۵هزار مترمربع هایپرمارکت است و هزار مترمربع فضای تفریحی دارد. تفلیس مال به دلیل موقعیت خود و جامعیت مجموعه، در میان مراکز خرید گرجستان، از اولین انتخاب‌های مسافران است. قیمت‌های مناسب و مجموعه‌ای از خوراکی‌ها، اجناس و البسه از امتیازات این مرکز خرید است. تفلیس مال از نظر زیبایی ظاهر و گلکاری نیز مورد توجه است که گل‌کاری‌های مورد استفاده در آن متناسب با هر فصل تغییر می‌کند.

آدرس تفلیس مال روی نقشه گوگل

اگر به گرجستان و شهر تفلیس سفر می‌کنید، حتما از تفلیس مال دیدن کنید و آن را در لیست مراکز خرید گرجستان و شهر تفلیس قرار دهید.

ایست پوینت؛ برای طرفداران مد

مرکز خرید ایست پوینت
مرکز خرید ایست پوینت

مرکز خرید ایست پوینت در شهر تفلیس، از دیگر مراکز خرید گرجستان است که شهرت زیادی میان گردشگران دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۵، در نزدیکی شهرک وارکتیلی ساخته شد که فاصله بسیار کوتاهی با تفلیس دارد. موقعیت مکانی مرکز خرید ایست پوینت به گونه‌ای است که می‌توان در حدود ۱۲ دقیقه با تاکسی از مرکز شهر تفلیس به آنجا رسید.

آنچه که بیش از همه مرکز خرید ایست پوینت را در میان مراکز خرید گرجستان برجسته می‌کند، معماری خاص و جذاب آن است. ایست پوینت با معماری خلاقانه و منحصر به فردش، برای کسانی که به دنبال مد روز هستند مناسب است. سطح قیمت‌ها در ایست پوینت بسیار مناسب است و در حدود ۱۵۰ مغازه از انواع لباس‌فروشی‌ها، مغازه زیورآلات، لوازم آرایشی، کفش و لوازم خانگی و غیره را در خودش جای داده‌است.

نمای ۳۶۰درجه از مرکز خرید ایست پوینت

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های مرکز خرید ایست پوینت، وجود سالن‌های سینما است که امکان مناسبی را برای تماشای فیلم فراهم می‌کند. همچنین وجود استخر توپ و سالن بولینگ و دیگر امکانات تفریحی، ایست پوینت را در میان مراکز  خرید گرجستان به محبوبیت بالایی رسانده‌است.

از دیگر موارد شاخص در مرکز خرید ایست پوینت، پارکینگ با گنجایش ۳هزار خودرو، وای‌فای رایگان، دستگاه‌های خودپرداز متعدد، آسانسور و راه‌های مخصوص افراد معلول، کارواش ماشین است. ایست پوینت ون‌ها و تاکسی‌های مخصوصی برای راحتی گردشگران دارد که از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۲۲:۳۰ شب، خدمات عبور و مرور را ارائه می‌دهند.

آدرس مرکز خرید ایست پوینت روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به گرجستان کلیک کنید.


درای بریج مارکت؛ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

درای بریج، بازاری جذاب برای یافتن اجناس دست‌دوم و عتیقه است. این مرکز خرید، در گذشته و در دوران سخت کارگری و اوایل دوره استقلال، محلی برای فروش اجناس دست‌دوم از سوی شهروندان تفلیس و امرار معاش بوده‌است. بریج درای، بازاری شلوغ و پر از دست‌فروش است که با راه رفتن در آن می‌توانید در گذرگاهی از تاریخی نه چندان دور چرخید. لذت صدای دست‌فروشان و برخورد اجناس قدیمی به یکدیگر،  تجربه خاص و منحصر به فردی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

درای بریج مارکت
درای بریج مارکت

اگر شرایط آب‌وهوایی مناسب باشد، این بازار از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ برقرار است و می‌توانید در آنجا لذت یک گشت‌وگذار ساده و صمیمی را تجربه کنید. درای بریج در ایام تعطیل و آخر هفته‌ها شلوغ‌تر است و فروشندگان بیشتری در آنجا حضور دارند. اگر طرفدار اجناس قدیمی، دست‌ساز و یا عتیقه‌های جذاب هستید، می‌توانید برای رسیدن به بازار بریج درای از میدان آزادی تفلیس، ۲۰ دقیقه با پای پیاده طی کنید و سپس به این بازار هیجان‌انگیز برسید.

نمای ۳۶۰ درجه از درای بریج مارکت

آدرس مرکز خرید درای بریج مارکت روی نقشه گوگل

خیابان پکینی؛ هوای باز در مراکز خرید گرجستان

خیابان پکینی
خیابان پکینی

مراکز خرید گرجستان ، از حیث زیبایی و قدمت و تکامل، مجموعه‌های کامل هستند که گردشگران می‌توانند اوقات سفرشان را با پرسه زدن در آن‌ها بگذرانند. اما علاوه‌بر مراکز خرید، خیابان‌هایی هم وجود دارند که از حیث زیبایی و قدمت با این مرکز برابری می‌کنند.

خیابان پکینی در شهر تفلیس گرجستان، از همین خیابان‌هایی است می‌توانید در آن قدم بزنید و زیبایی‌های چشم‌نوازش را ببینید.  خیابان پکینی علاوه‌بر شهرت به عنوان خیابانی که بیشترین مراکز خرید را در خودش جای داده، به عنوان خیابانی مطرح می‌شود که دارای آپارتمان‌های مجهز با امکانات زیاد برای گردشگران یا افراد محلی است. بنابر تحقیقات محلی، خیابان پکینی در شهر تفلیس از امیدبخش‌ترین مناطق برای سرمایه‌گذاران بازار مسکن و املاک است.

آدرس خیابان پکینی روی نقشه گوگل

علاوه‌بر این‌ها، این خیابان از نظر سرمایه‌گذاری در زمینه پوشاک، مواد غذایی و بانکداری غنی است. خیابان پکینی دارای مراکز خرید متنوعی از جمله مراکز خرید پوشاک، کفش و زیورآلات است که گردشگران می‌توانند به راحتی موارد مورد نیازشان را به راحتی از آن جا تهیه کنند. از شاخص‌ترین مراکز خرید گرجستان که در این خیابان وجود دارد می‌توان از فروشگاه‌های Zarapkhana  و Pokany نام برد.

مرکز خرید مرانی؛ جایی برای برندبازان

مرکز خرید مرانی
مرکز خرید مرانی

مراکز خرید گرجستان ، آنقدر متعدد و متنوع‌اند که می‌توان همه سلیقه‌ها را راضی نگاه داشت. یکی از  جذاب‌ترین آن‌ها، مرکز خرید مرانی در مرکز شهر تفلیس است. مرانی، مجتمعی چهار طبقه است که اگر چه کوچک به نظر می‌آید، مجموعه‌ای از انواع برندهای معروف را در خودش جای داده. برندهای پرطرفدار مانند زارا، کوتون، ماسیما دوتی، باتا و … را می‌توان در این مرکز خرید پیدا کرد.

از دیگر امکاناتی که در مرکز خرید مرانی وجود دارد، می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ و چندین تراس اشاره کرد که زمانی برای استراحت و تفریح برای گردشگران فراهم می‌کند. اگر به گرجستان و شهر تفلیس سفر می‌کنید حتما به مرکز خرید مرانی بروید. آسان‌ترین راه برای رسیدن به مرکز خرید مرانی، متروی شهری است که همین مساله طرفداران زیادی را به سمت این مرکز جلب کرده‌است.

آدرس مرکز خرید مرانی روی نقشه گوگل

تفلیس سنترال؛ برای همه سلیقه‌ها

مراکز خرید گرجستان ، آنقدر متنوع هستند که برای هر یک از آن‌ها می‌توان مشتریان خاصی را متصور شد. در میان این مراکز خرید، مرکز خرید تفلیس سنترال، محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر مراکز خرید گرجستان دارد. علت آن، چند منظوره بودن و همچنین دسترسی آسان و موقعیت جغرافیایی مناسب آن است که امکان رفت‌وآمد با انواع تاکسی، اتوبوس و مترو را فراهم می‌کند.

تفلیس سنترال
تفلیس سنترال

تفلیس سنترال در میدان اسکوئر قرار دارد و مجموعه‌ای کامل از انواع مغازه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کفش، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی و … است که در مجموع در حدود ۱۱۱ باب مغازه را شامل می‌شود. این مجموعه همچنین، فودکورت، رستوران و کافه‌هایی دارد که فضا را برای استراحت پس از خرید فراهم می‌کند.

نمای ۳۶۰ درجه از تفلیس سنترال

ساختمان مرکز خرید تفلیس سنترال، معماری زیبایی دارد و درون این مجموعه با انواع المان‌های مدرن و زیبا تزیین شده‌است. این مرکز خرید، از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ باز است و گردشگران می‌توانند برای خرید و رقم زدن اوقات خوش و به یادماندنی‌شان به آنجا سر بزنند.

آدرس تفلیس سنترال روی نقشه گوگل

مرکز خرید کارواسلا ؛ بزرگ و باشکوه

مرکز خرید و تجاری کارواسلا در مرکز شهر تفلیس از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید گرجستان است که دارای ۸ طبقه است. این مرکز خرید و مرکز تجاری، با وسعت زیاد و امکانات متنوع، در لیست بهترین مراکز خرید گرجستان با رتبه بالا قرار گرفته‌است.

مرکز خرید کارواسلا | مراکز خرید گرجستان
مرکز خرید کارواسلا | مراکز خرید گرجستان

مرکز خرید کارواسلا، در دو طبقه زیرین خود، گنجایش ۳۰۰ ماشین را برای جای پارک دارد و در طبقات بالاتر، شامل ۴۰۰ فروشگا‌ه متنوع، شهربازی کودکان، سالن سینما، سالن تئاتر، مجموعه ورزشی، سالن‌های زیبایی، رستوران و کافی‌شاپ است. همچنین چندین بخش اداری نیز در این مرکز خرید قرار دارد.‌

مرکز خرید کارواسلا به دلیل چند منظوره بودن، بهترین گزینه برای گردش و خرید خانوادگی است. این مرکز خرید با برآوردن نیازهای افراد در شرایط و سنین مختلف، یکی از نخستین انتخاب‌ها برای خانواده‌ها و گردش و تفریحی به یادماندنی است.

نمای ۳۶۰ درجه از مرکز خرید کارواسلا

کارواسلا که در سال ۲۰۱۰ در تفلیس تاسیس شد، بزرگترین مرکز خرید در این شهر و حتی در کل گرجستان به شمار می‌رود. این مرکز تجاری، هرساله میزبان جشن‌های بزرگی چون جشن سال نو، روز عشاق، فستیوال گل و فستیوال زیبایی است. بهترین دسترسی برای رسیدن به مرکز خرید کارواسلا، خط آهن تفلیس است که امکان رفت‌وآمد آسان را برای گرشگران فراهم می‌کند.

اگر به دنبال مرکز خریدی کامل با انواع خدمات و امکانات رفاهی و گردشگری هستید، بهترین گزینه پیش روی شما مرکز خرید کارواسلا در مرکز شهر تفلیس است.

آدرس مرکز خرید کارواسلا روی نقشه گوگل

مرکز خرید لیلو؛ یادآور بازار تهران

یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید گرجستان ، مرکز خرید لیلو است. البته محلی‌ها آن را مرکز خرید نمی‌نامند؛ بلکه آن را بازاری می‌دانند که می‌توان هر خواسته‌ای را در آن اجابت کرد.

مرکز خرید لیلو | مراکز خرید گرجستان
مرکز خرید لیلو | مراکز خرید گرجستان

در مرکز خرید یا بازار لیلو می‌توانید انواع لباس، ظرف، لوازم منزل، وسایل صوتی و تصویری و ده‌ها جنس مورد نیاز را به راحتی پیدا کنید. اگر بخواهیم این مرکز خرید را به جایی تشبیه کنیم، بهترین تشبیه بازار تهران است. در مرکز خرید لیلو می‌توانی انواع اجناس مرغوب ایرانی، چینی، ترک و روسی را با برندهای معروف پیدا کنید. این بازار یک بازار سنتی است که از گذشته (سال ۱۹۹۱) وجود داشته و دارای ۶ هزار غرفه برای عرضه محصولات است.

نمای ۳۶۰ درجه از مرکز خرید لیلو

کسانی که به دنبال صنایع دستی و سنتی شهر تفلیس هستند، بهترین گزینه مرکز خرید لیلو است. این مرکز خرید محصولاتش را با قیمتی پایین به فروش می‌رساند و با اندکی گشتن می‌توان جنس مورد را در آن پیدا کرد. هرساله تعداد زیادی از توریست‌ها و گردشگران، سوغات، صنایع دستی و یادگاری‌های خود را از شهر تفلیس، از بازار لیلو تهیه می‌کنند.

برای رفتن به این بازار خرید می‌توانید از ون و یا تاکسی‌هایی استفاده کنید که شما را از میدان واکزال به مرکز خرید لیلو می‌برد.

آدرس مرکز خرید لیلو روی نقشه گوگل

مرکز خرید کاپارول سنتر

آدم‌هایی که اهل خرید هستند و از آن لذت می‌برند، می‌دانند که یکی از بهترین مراکز خرید گرجستان در شهر باتومی، مرکز خرید کاپارول سنتر است.

مرکز خرید کاپارول سنتر
مرکز خرید کاپارول سنتر
مرکز خرید کاپارول سنتر
مرکز خرید کاپارول سنتر

این مرکز خرید، از دسته کامل‌ترین مراکز خرید گرجستان است که گردشگران شهر باتومی می‌توانند به راحتی و با یک تاکسی از مرکز شهر، خودشان را به آنجا برسانند. مرکز خرید کاپارول سنتر با داشتن فروشگاه‌هایی با برندهای معروف ال سی وا کی‌کی ( LC WAKIKI)، پرادا (Prada)، گوچی (Gucci)، هوگو باس آ گ (Hugo Boss AG)، آرمانی (Armani) و روبرتو کاوالی (Roberto Cavalli)محبوبیت زیادی میان گردشگران پیدا کرده‌است.

آدرس مرکز خرید کاپارول سنتر روی نقشه گوگل

کاپارول سنتر علاوه‌بر مرکزی برای خرید کردن، محیط مناسبی برای تفریح و استراحت نیز است. این مرکز، همچون دیگر مراکز خرید گرجستان، دارای پارکینگ، امکانات رفاهی، فودکورت، تاکسی و … است. خوب است بدانید که کاپارول سنتر در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. پس اگر به گرجستان و باتومی سفر می‌کنید جوری برنامه‌ریزی کنید تا در دیگر روزهای هفته برای خرید به آنجا بروید.

این مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ باز است و می‌توانید برای رقم زدن یک روز جذاب از آنجا دیدن کنید.

باتومی مال

باتومی مال از مراکز خرید شهر باتومی در گرجستان است که همچون دیگر مراکز طرفداران خاص خودش را دارد. باتومی مال در مرکز شهر باتومی قرار دارد و به دلیل موقعیت مناسب و دسترسی به مترو گردشگران زیادی را به خودش جذب می‌کند.

باتومی مال
باتومی مال

این مرکز خرید، در چند طبقه ساخته شده که در هر طبقه می‌توان چند نیازمندی را در آن رفع کرد. طبقه همکف این مجموعه، دارای سوپر مارکت بزرگی است که انواع خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های جذاب را میتوان در آنجا پیدا کرد. طبقات بالاتر محل فروش انواع وسایل برای کودکان، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، عینک، مبلمان و … است. همچنین وجود کافه‌هایی در مرکز خرید باتومی مال فرصتی را برای استراحت و خوردن خوراکی‌های جدید فراهم می‌کند. جالب است بدانید در باتومی پلازا آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و مراکز تناسب اندام نیز وجود دارد.

طبقه آخر این مرکز خرید نیز به رستوران‌ها تعلق دارد. اگر دوستدار غذاها و طعم‌های جدید هستید، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر مقصدتان گرجستان است، باتومی مال را در لیست مراکز خرید گرجستان قرار دهید و در اولین فرصت به آنجا بروید.

آدرس باتومی مال روی نقشه گوگل

باتومی پلازا؛ برای طرفداران زیورآلات

باتومی پلازا
باتومی پلازا

یکی دیگر از مراکز خرید گرجستان در یاتومی، باتومی پلازا است. این مرکز خرید بزرگ و عظیم، مجموعه کاملی از فروشگاه‌ها، سینما، سالن زیبایی، استخر، هتل چهار ستاره،  کافه، رستوران، بخش اداری و پارکینگ است. در باتومی پلازا می‌توانید محصولات داخلی در زمینه زیورآلات، نقره و عینک آفتابی را پیدا و خریداری کنید. رستوران این مجموعه غذاهای محلی و سنتی سرو  و با قیمت مناسبی به گردشگران عرضه می‌کند.

مرکز خرید باتومی پلازا می‌تواند مکانی کامل برای دستیابی به انواع امکانات خرید، رفاهی و تفریحی باشد و به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌هایتان کمک کند.

نمای ۳۶۰ درجه از مرکز خرید باتومی پلازا

 

آدرس مرکز خرید باتومی پلازا روی نقشه گوگل

فروشگاه آرت گالری؛ شهر سوغات

فروشگاه آرت گالری در خیابان روستاولی باتومی، مملو است از انواع خوراکی‌های جذاب و خوشمزه. در این فروشگاه می‌توانید خوردنی‌ها را امتحان کنید و فروشندگان خوش‌برخورد آن به شما برای انتخاب بهتر کمک می‌کنند. اگر به دنبال خرید سوغات از گرجستان هستید، فروشگاه آرت گالری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

آرت گالری
آرت گالری

از میان سوغاتی فروشی‌های باتومی، فروشگاه آرت گالری جایگاه ویژه‌ای را در میان مراکز خرید گرجستان و فروشگاه‌های متنوع دارد. نکته جالب و مهم درباره این فروشگاه این است که می‌توانید خریدهای خود را با کارت اعتباریتان انجام دهید.

آدرس فروشگاه آرت گالری روی نقشه گوگل

 هوپا بازار؛ تجربه آشنایی با مردم محلی

آخرین مرکز خرید از مجموعه مراکز خرید گرجستان که به شما معرفی می‌کنیم، هوپا بازار است. هوپا بازار نیز مانند بازار لیلو، بازاری شلوغ، متنوع و ارزان است.

هوپا بازار | مراکز خرید گرجستان
هوپا بازار | مراکز خرید گرجستان

در هوپا بازار غرفه‌های متنوعی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به غرفه‌های پوشاک و مواد غذایی اشاره کرد. البته نباید از این بازار انتظار کیفیت بسیار بالایی داشته‌باشید، اما می‌توانید اجناسی را با قیمت ارزان‌تر در آنجا پیدا کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنیال اجناس لوکس می‌گردید، این مکان برای شما ممناسب نیست. اما باید گفت هوپا بازار بهترین مکان برای دیدن مردم محلی، معاشرت با آن‌ها و آشنایی با فرهنگ گرجستان است و می‌توانید عکس‌های زیبایی را از مردم این منطقه ثبت کنید.

آدرس هوپا بازار روی نقشه گوگل

گرجستان، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی تبدیل شده‌است که اوقات خوشی را پیش روی گردشگران می‌گذارد.  نظر شما درباره مراکز خرید چیست؟ اگر پیش از این به این کشور سفر کرده‌اید و نکته‌ برجسته‌ای درباره مراکز خرید گرجستان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه به ذهنتان می‌رسد، با سفرزونی‌ها به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های گرجستان کلیک کنید.