«باتومی»، شهر بندری گرجستان، روی کرانه‌ی «دریای سیاه» قرار گرفته؛ فضاهای سبز، دریاچه‌ها و دیگر جاهای دیدنی شهر، بیش‌تر حال و هوای اروپایی دارد. باتومی به میدان‌های زیبایش معروف است؛ میدان‌هایی که هرکدام به‌تنهایی جذب‌کننده‌ی توریست هستند. در کنار ساختمان‌های زیبا و مدرن، ساختمان‌هایی قدیمی با سبک معماری قرن نوزدهم هم، وجود دارند؛ یک شهر مدرن و در عین حال نوستالژیک‌. اگر قصد سفر به گرجستان دارید، جاهای دیدنی باتومی را از دست ندهید. گشت‌وگذار در این شهر، فراموش نشدنی‌ترین روزهای سفر به گرجستان را برای‌تان می‌سازد. با سفرزون همراه شوید.

saadatrent
بلوار باتومی | از جاهای دیدنی باتومی
بلوار باتومی | از جاهای دیدنی باتومی

هر کسی که به این شهر سفر کند، محال است سراغ بلوار باتومی نرود. این بلوار که اولین بار سال ۱۸۸۴ ساخته شده، امروزه با مسافت حدود ۶ کیلومتر، یک بلوار ساحلی به‌حساب می‌آید. این قسمت شهر با همه‌ی درخت‌ها، کافه‌ها و جاذبه‌های گردشگری، حس‌وحال زندگی و روح شهر باتومی را شکل داده. ساحل باتومی در فصل تابستان بسیار شلوغ می‌شود، اما باز هم تمیز و دیدنی‌ست.

چرخ و فلک فریس | جاهای دیدنی باتومی
چرخ و فلک فریس | جاهای دیدنی باتومی

تعدادی از جاهای دیدنی باتومی در قسمت شمالی این بلوار جاخوش کرده‌اند؛ چرخ و فلک «فریس»، «برج الفبا» و مجسمه‌ی مشهور «علی و نینو»، دیزنی‌لند گرجستان به‌حساب می‌آیند.

مجسمه‌ی علی و نینو

مجسمه علی و نینو |جاهای دیدنی باتومی
مجسمه علی و نینو |جاهای دیدنی باتومی

این مجسمه از مشهورترین جاهای دیدنی باتومی است که هر روز یک نمایش عاشقانه‌ را با زمان ۸ تا ۱۰ دقیقه‌ای تکرار می‌کنند. دو مجسمه‌ی فلزی «زن و مرد»، با ارتفاع ۸ متر، اثر «تاماکِوِسیتادزه»، مجسمه‌ساز گرجستانی‌ست که در میان مردم محلی با نام علی و نینو شناخته می‌شود. علی و نینو برگرفته از نام شخصیت‌های اصلی رمانی عاشقانه با همین نام است. این رمان نوشته‌ی «قربان سعید»، نویسنده‌ی آذربایجانی‌ست. این تندیس دیدنی، ماجرای جدایی و وصال علی و نینو را با حرکت به‌سمت هم و یکی شدن‌شان نشان می‌دهد؛ یک نمایش پرتکرار و تاریخی که سوت و دست مردم در پایانش، اتفاق بامزه‌ای‌ست.

برج باتومی

بلندترین برج در کل گرجستان، برج ۲۰۰ متری باتومی‌ست. این برج از لحاظ ظاهری شبیه ساختمان «امپایر استیت» (Empire State) در منهتن نیویورک است. در گذشته و در دوران دولت «ساکاشویلی» این برج با عنوان دانشگاهی صنعتی ساخته شد، اما بعدها فروخته و از آن به عنوان هتل استفاده شد. از جذابیت‌های گردشگری این ساختمان چرخ و فلک فریس در دل آن است.

برج باتومی | جاهای دیدنی باتومی
برج باتومی | جاهای دیدنی باتومی

میدان اروپا

میدان اروپا یکی از میدان‌های اصلی شهر است که مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را کنار هم جمع کرده است. مجسمه‌ی «مِدیا»، «فواره‌ی موزیکال»، «ساعت نجومی»، بناهای قدیمی به سبک قرن نوزدهم، ساختمان‌های مدرن و … هگی در یک میدان، گردشگران را مجذوب می‌کند. مجسمه‌ی مِدیا اثری از «دیوید کمالادز» (David Khamaladze) است که در سال ۲۰۰۷ به‌پاس تلاش مِدیا برای نزدیک شدن گرجستان به اروپا، در این میدان بنا شد.

میدان اروپا | جاهای دیدنی باتومی
میدان اروپا | جاهای دیدنی باتومی

میدان پیازا

اگر به دیدن میدان «پیازا» بروید، شاید حس کنید یک دفعه سر از ایتالیا درآورده‌اید! ساختمان‌هایی چشمگیر و رستوران‌های شیک و گران‌قیمت، موسیقی زنده و زنگ ناقوسی که هر روز سر ساعت ۳ بعدازظهر در این میدان نواخته می‌شود، آن را افسانه‌ای‌ کرده است.

بر فراز تپه‌ی «آنوریا» (Anuria) در باتومی، خط تله‌کابین ۲٫۶ کیلومتری «آرگو» قرار گرفته. سوار آن شوید و بالای تپه بروید؛ کل شهر زیر پای‌تان خواهد بود. مجتمع‌های رستورانی، فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیاری آن‌جا پیدا می‌کنید تا کلی وقت بگذرانید، جوری‌که پایین رفتن را فراموش می‌کنید.

میدان پیازا باتومی
میدان پیازا باتومی
تله‌کابین آرگو | جاهای دیدنی باتومی
تله‌کابین آرگو | جاهای دیدنی باتومی

طبیعت بی‌نظیر از جاهای دیدنی باتومی

باتومی تقریباً در همه‌ی فصل‌های سال، زیبا و دیدنی‌ست. حتی اگر هوا برای شنا کردن در کنار ساحل باتومی مناسب نباشد، این شهر باز هم جذابیت‌هایی دارد تا حوصله‌تان سر نرود. اگر در زمستان به باتومی بروید، این شهر را برف‌پوش می‌ببنید؛ دیدنی‌های طبیعی و ساختمان‌های سپیدپوش در این فصل، خوراک عکاس‌های طبیعت است. در بهار، از دیدن باغ‌های گل و منظره‌ی کوه‌های «کاکازوس»، در امتداد ساحل باتومی، شگفت‌زده خواهید شد. همچنین یکی از زیباترین دیدنی‌های این شهر باغ «بوتانیکال» است که در هر فصل سال تماشایی‌ست.

طبیعت باتومی
طبیعت باتومی

جاذبه های فرهنگی باتومی

این بندر بارها در طول جنگ بین پادشاه‌های «گرجستان» و نیروهای متجاوز «عثمانی» دست‌به‌دست شد. در سال ۱۸۷۸ باتومی تحت سلطه‌ی امپراطوری «روسیه» شد. پس از آن به‌سرعت توسعه یافت. امروزه «باتومی» بندر اصلی کشور گرجستان و انتخاب بسیاری از توریست‌هاست. در طول سفرتان به گرجستان، جاذبه‌های گردشگری باتومی را از دست ندهید.

باتومی ، شهر زیبا و مدرن گرجستان

شهر باتومی در حال شکوفایی‌ست. این شهر در تابستان بازدیدکننده‌های فراوانی دارد. باتومی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی به خود دیده‌. ساختمان‌ها اغلب بازسازی و مدرن شده‌اند، اما بازسازی‌ها بر اساس پیشینه‌ی تاریخی شهر صورت گرفته‌اند.

باتومی در طول یک بازه‌ی زمانی، در قرن ۱۹ دچار تحولات زیادی شد و بسیاری از بازسازی‌های اخیر این شهر قدیمی، در این دوران صورت گرفت. امروزه در سطح شهر شاهد تعداد زیادی ساختمان با ارتفاع کم، بالکن‌های زیبا و کار شده است. این ساختمان‌ها نماهای پر زرق و برق دارند.

در خیابان‌ها می‌توانید عطر قهوه‌ی تازه، گیاه لیمو و نسیم دریایی را استشمام کنید. با وجود پیشرفت‌های زیاد شهر، این ساخت و سازها، منتقدین خاص خودش را دارد. برخی معتقدند که هویت شهر مخدوش شده‌ است، اما همگی بر این عقیده‌اند که باتومی با صنعت گردشگری رو به رشد، روز به روز شهر را به جای دل‌پذیرتری تبدیل می‌کند.

باتومی
باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی تمام نشدنی

فرهنگ گرجستان یکتا و پویاست. گرجستانی‌ها به فرهنگ‌شان بسیار اهمیت می‌دهند. برای آن‌ها فرهنگ تنها برای موزه‌ها و گردشگران نیست، بلکه بخش حیاتی از هویت روزمره است. رسوم و فرهنگ گرجستان، حتی توسط جوانان و نسل جدید هم ارج نهاده می‌شود. فرهنگی که از آن سخن می‌گوییم، در طول هزاران سال دچار تحولات بسیاری شده و از سایر فرهنگ‌ها هم تأثیر پذیرفته است.

فرهنگ محلی کشور گرجستان بسیار غنی‌ست، رقص‌های زیبا و پر قدرت و آوازهای پر از مفهوم، همه بخشی از این فرهنگ هستند؛ فرهنگی که جزو جاذبه‌های گردشگری باتومی و گرجستان محسوب می‌شود. ادبیات، هنرهای دستی، تئاتر و موسیقی هم، پیشینه‌ی تاریخی قابل توجهی دارند. برای دیدن رقص گرجستانی حتماً به این کشور سفر کنید.

کلیه‌ی کلیساها با معماری‌ زیبا، از جاذبه‌های گردشگری باتومی محسوب می‌شوند و نشان‌دهنده‌ی هویت و سنت‌های اصیل معماری این شهر هستند. این کلیسا‌ها در طول روز پذیرای مردم هستند و مراسم مناجات معمولاً ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه و ۹:۰۰ روز یکشنبه برگزار می‌شود. برای دیدن این مراسم می‌توانید سری به کلیساها بزنید.

گالری هنری آکسوس ، شاهکارهای هنری گرجستان

برای دیدن مجموعه‌ای از شاهکارهای هنرمندان معروف، هنر «نقره‌کاری» گرجستان و «نمد‌دوزی»، سری به این گالری بزنید. گاهی اوقات نمایشگاه‌ها و پروژه‌هایی هم در این گالری برگزار می‌شود. این گالری بهترین مجموعه‌های گرجستان را در خودش جای داده است. جایی‌که توریست‌های مختلف با سلیقه‌های مختلف به آن سر می‌زنند.

آدرس: خیابان Vazha Pshavela 28، تلفن ۴۲۲۲۷۶۹۲۶ (۹۹۵+)

ساعات بازدید: از ۱۱:۰۰ الی ۱۹:۰۰

گالری هنری آکسوس | جاهای دیدنی باتومی
گالری هنری آکسوس

مرکز هنر و موسیقی باتومی ، سمفونی یک شهر

«مرکز هنر و موسیقی باتومی» در منطقه‌ی ساحلی و زیبای باتومی قرار دارد و یکی از خاص‌ترین جایگاه‌های هنری این شهر است. اجرای سمفونی‌ها و کنسرت‌های مختلف، اپراها، نمایش‌های موزیکال و… از فعالیت‌های هنرمندها در این بنای زیباست. این مرکز ساختمان بسیاری زیبایی دارد و با نمای سفیدش از فاصله دور هم از میان باغ پدیدار است.

این‌جا یکی از جاذبه‌های گردشگری باتومی استثنایی گرجستان و باتومی محسوب می‌شود. این مرکز شب‌ها در نور غرق می‌شود و شکوه بسیار زیادی دارد.

آدرس: خیابان Dimitriadi 1، تلفن ۴۲۲۲۷۶۲۴۰ (۹۹۵+)

ساعات بازدید: از ۱۰:۰۰ الی ۱۸:۰۰

مرکز هنر و موسیقی باتومی | جاهای دیدنی باتومی
مرکز هنر و موسیقی باتومی

تئاتر دراما در باتومی ، حادثه‌ای تاریخی

«تئاتر درام باتومی» از آن مکان‌هایی‌ست که هر روز و هر هفته میزبان یک اتفاق جالب و هنری‌ست؛ از تئاترهای کلاسیک و مدرن بگیرید تا رقص‌های سنتی و مراسم «فولکلور». ساخت این عمارت از سال ۱۹۳۰ شروع شد، اما به‌دلیل هم‌زمانی با جنگ جهانی دوم، ساختش با مشکل بسیاری مواجه شد. شکل ظاهری این بنای کلاسیک از سنگ مرمر است و تالار دایره‌ای آن بالای ۶۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد.

سالن این تئاتر با لوسترهای کریستالی نمای بی‌نظیری دارد. اگر اهل تئاترهای درجه یک هستید و دوست دارید یکی از اجراهای خوب دنیا را از نزدیک ببینید، حتماً قبل از سفر به باتومی وب‌سایت این سالن تئاتر را چک کنید و بهترین زمان را برای سفرتان انتخاب کنید.

سفرزون آماده‌ است تا در انتخاب بهترین و به‌صرفه‌ترین تور و بلیط سفر به باتومی به‌ شما کمک کند.

آدرس: خیابان Rustaveli 1، تلفن ۴۲۲۴۷۴۲۸۰ (۹۹۵+)

وبسایت: http://www.batumitheatre.ge

تئاتر دراما در باتومی
تئاتر دراما در باتومی

استودیوی کمال تورمانیدزه ، استاد چوب‌تراشی

استدیوی شخصی «کمال تورمانیدزه»، استاد بی‌بدیل تکنیک چوب تراشی، به‌نوعی محافظ میراث رو به انقراض سنتی کشور گرجستان است. این استدیوی هنری را از دست ندهید چون پر از سوغاتی‌های چوبی‌ست که با قیمت‌های مناسب و با کیفیت عالی می‌توانید از گرجستان به خانه ببرید.

استدیو را کامل و سراسری بگردید و از چیزهای ریز و زیبا هم دست نکشید چون گاهی بهترین سوغات‌ها همان دست ساخته‌های ریز و کوچک هستند.

آدرس: خیابان Melashvili 5، تلفن ۵۹۹۹۵۴۲۴۷ (۹۹۵+)

استودیوی کمال تورمانیدزه
استودیوی کمال تورمانیدزه

نمایش عروسک‌بازی ، غریب و دیوانه‌وار

این نمایش عروسکی با تمام نمایش‌هایی که تا به‌حال دیده‌اید متفاوت است. آن‌چه در این‌جا رخ می‌دهد ترکیبی عجیب‌وغریب از دلقک‌ها، شاه‌ها و ملکه‌ها روی صحنه‌ی تئاتر است که با عروسک‌های کوچک و بزرگ به اوج می‌رسد. از غول‌های ۴ متری تا عروسک‌های ریز همگی روی این صحنه بزرگ نمایش بازی کرده‌اند و مردم و تماشگران را به وجو آورده‌اند.

این تجربه را به هیچ‌وجه در جاذبه های گردشگری باتومی از دست ندهید.

آدرس: خیابان Abashidze 49، تلفن ۴۲۲۲۷۶۲۳۴ (۹۹۵+)

 

کافه و گالری هنری راسودان پتویاشویلی

بیشتر فضای این گالری به نمایشگاه‌های نقاشی هنرمند گرجستانی، راسودان پتویاشویلی اختصاص یافته است. جای تعجب دارد که سیگار کشیدن در محوطه‌ی داخلی ممنوع است زیرا در گرجستان این کار بسیار نادر است.

آدرس: خیابان Z.Gamsakhurdia 7، تلفن ۵۹۹۷۴۵۲۲۳ (۹۹۵+)

ساعات بازدید: از ۱۱:۰۰ الی ۰۰:۰۰

کافه و گالری هنری راسودان پتویاشویلی
کافه و گالری هنری راسودان پتویاشویلی

گالری تی‌بی‌سی ، به سبک کلاسیک به سراغ هنر بروید

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی گالری تی‌بی‌سی است. در این گالری آثار مدرن و کلاسیک تجسمی در کنار هم گرد آورده شده است. کافی‌ست وقت کنید و نگاهی به این گالری بیاندازید. سراسر آن پر شده از جواهرات و مجسمه‌های کلاسیک و مدرن. آثاری که حسابی غافلگیرتان می‌کند.

آدرس: خیابان Zubalashvili 37، تلفن ۵۷۷۱۲۰۵۳۳ (۹۹۵+)

ساعات بازدید: از ۱۰:۰۰ الی ۱۷:۰۰

گالری تی‌بی‌سی | جاهای دیدنی باتومی
گالری تی‌بی‌سی

مجسمه یادبود مدیا در باتومی گرجستان

مجسمه یادبود مدیا، یکی از جاهای دیدنی باتومی گرجستان محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران، این مجسمه یادبود زیبا و بزرگ را به عنوان نمادی از باتومی می‌شناسند و کنار آن عکس یادگاری می‌گیرند. مدیا نام یکی از شاهزاده‌های اساطیری در داستان‌های یونانی است. او اهل کولخیس کشور گرجستان بوده و داستان آن در مورد پشم زرین است. زمانی که یاسون برای یافتن پشم زرین به کولخیس عازم می‌شود، مدیا را دیده و دل به او می‌دهد. مدیا نیز برای یافتن پشم زرین به او کمک می‌کند و در نهایت به صورت مخفیانه به عقد هم در می‌آیند. اما متاسفانه یاسون مدیا را رها کرده و با دختر فردی به نام کرئون ازدواج می‌کند. به همین خاطر، مدیا کرئون و فرزندان او را به قتل می‌رساند. به خاطر اینکه داستان مدیا در گرجستان رخ داده، این یادبود در شهر باتومی در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و امروزه آن را به نام یکی از جاذبه‌های دیدنی باتومی می‌شناسند.

آدرس مجسمه یادبود مدیا در باتومی گرجستان: گرجستان، باتومی، میدان اروپا

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی باتومی
مجسمه یادبود مدیا در باتومی گرجستان

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان

طبیعت گرجستان را بی‌شک می‌توان یکی از زیباترین مناظر طبیعی تمام منطقه دانست. به همین خاطر باید انتظار تماشای گونه‌های شگفت انگیز و زیبایی را در باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان داشته باشید. باغ گیاه شناسی باتومی یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی باتومی محسوب می‌شود که بیش از ۱۱۰ هکتار وسعت دارد و میزبان حدود دو هزار گونه گل و گیاه مختلف است. گفتنی است که تنها ۱۰۴ گونه از این گیاهان در منطقه قفقاز یافت می‌شوند و حدود هزار و ۹۰۰ گونه متنوع دیگر از این گیاهان، متعلق به گوشه‌های مختلفی از دنیا هستند. تاریخچه ساخت این باغ گیاه شناسی، به سال ۱۸۸۰ باز می‌گردد و تا کنون تنها مدیریت آن عوض شده است. خوشبختانه در این باغ، از گونه‌های مختلف رو به انقراض گرجستان نیز حفاظت می‌شود تا نسل‌های بعدی نیز شاهد این همه زیبایی و سرسبزی باشند. باغ گیاه شناسی باتومی را می‌توان بهشتی کوچک در قلب گرجستان دانست.

آدرس باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان: گرجستان، باتومی، منطقه گرین کیپ، باغ گیاه شناسی

شماره تماس: +۹۹۵۴۲۲۲۷۰۰۳۳

ساعت بازدید: ۹ صبح تا هشت شب

هزینه بازدید: هزینه ورودیه برای بزرگسالان ۱۲ دلار و برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان
باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان

آکواریوم باتومی گرجستان

در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا، شاهد حضور آکواریوم‌های بزرگ برای جذب هر چه بیشتر گردشگر هستیم. اما آکواریوم باتومی را بی‌شک می‌توان یکی از زیباترین آکواریوم‌های تمام جهان دانست. این آکواریوم برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد تا بتواند از برخی گونه‌های در خطر انقراض به صورت کامل محافظت کند. اما پس از مدتی، به خاطر بازسازی بسته شد و نهایتا در سال ۲۰۱۱، درب‌های خود را مجددا به روی گردشگران باز کرد.

ساختمان این آکواریوم را می‌توان به تنهایی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی باتومی دانست که به شکل چند تکه سنگ زیبا ساخته شده است. فضاسازی داخل این آکواریوم خارق العاده بوده و در آن می‌توانید شاهد زندگی بیش از ۱۰۰ گونه آبزی در تانک‌های بسیار بزرگ و عظیم‌الجثه باشید. تونل آکواریوم این مکان، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین تونل‌های آکواریوم در تمام دنیا به شمار می‌آید و با قدم زدن در آن حس می‌کنید که در عمق اقیانوس در حال پیاده‌روی هستید!

آدرس آکواریوم باتومی گرجستان: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی

شماره تماس: +۹۹۵۴۲۲۲۲۱۷۳۰

ساعت بازدید: همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۴ ظهر و مجددا از ۱۵ بعد از ظهر تا ۱۹ عصر

هزینه بازدید: هزینه ورودیه برای بزرگسالان، ۱۵ یورو برای خرید حضوری و ۱۳٫۵ یورو برای خرید آنلاین/ هزینه ورودیه برای کودکان بین سه تا ۱۳ سال ۱۱٫۷۵ یورو به صورت حضوری و ۱۰٫۵۷ به صورت آنلاین و برای کودکان زیر سه سال رایگان

آکواریوم باتومی گرجستان | جاهای دیدنی باتومی
آکواریوم باتومی گرجستان

مرکزغواصی باتومی گرجستان

غواصی در عمق دریا و دیدن موجودات عجیب و غریب دریایی، تجربه‌ای نیست که بتوانید در هر سفری طعم آن را بچشید. اما مرکز غواصی باتومی گرجستان که یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی باتومی محسوب می‌شود، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در دریای سیاه غواصی کنید و از دیدن موجودات دریایی لذت ببرید. در این مرکز به صورت کاملا تخصصی، آموزش غواصی نیز به علاقه‌مندان داده می‌شود. اگر پیش از این تجربه غواصی در اعماق دریا را داشته‌اید که می‌توانید تجهیزات کامل را از این مرکز دریافت کرده و در اعماق دریای سیاه، به گشت و گذار بپردازید. اما اگر اولین تجربه غواصی شما است، این مرکز قسمت‌های کم عمق را برای آموزش و در عین حال لذت بردن از غواصی تعبیه کرده و شما می‌توانید در این قسمت‌ها تجربه‌ای جدید را از نزدیک لمس کنید.

آدرس مرکز غواصی باتومی گرجستان: گرجستان، باتومی، اندریا پیروودبولی- شماره ۲۸

ساعت بازدید: هشت صبح تا ۱۷ عصر

هزینه بازدید: ۴۰ لاری

مرکزغواصی باتومی گرجستان | جاهای دیدنی باتومی
مرکزغواصی باتومی گرجستان

دلفیناریوم باتومی

در همسایگی آکواریوم باتومی، یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی باتومی به نام دلفیناریوم قرار دارد. دلفیناریوم نام یک مرکز تفریحی است که در آن دلفین‌های زیبا و دوست داشتنی، برای حدود ۷۰۰ نفر تماشاگر، شیرین‌کاری انجام می‌دهند و لحظات مفرحی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. همچنین بد نیست بدانید که امکان شنا با دلفین‌های دوست داشتنی برای بازدیدکنندگان نیز وجود دارد. دلفین‌ها موجودات بسیار باهوش، مهربان و دوست داشتنی هستند. این موجودات با تولید امواج قوی، می‌توانند به از بین بردن سنگ کلیه یا تومورهای سرطانی، کمک شایان توجهی کنند. از این رو همواره دلفیناریوم باتومی جزء شلوغ‌ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود و باید خودتان را برای انتظار در صف‌های طولانی آماده کنید!

آدرس دلفیناریوم باتومی: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی

شماره تماس: +۹۹۵۴۲۲۲۲۱۷۳۰

ساعت بازدید: همه روزه ۱۰ صبح تا ۹ شب

هزینه بازدید: هزینه ورودیه برای افراد بزرگسال ۱۵۰ لاری، برای نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال ۱۰۰ لاری و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال  ۶۰ لاری، در ضمن ورود برای کودکان زیر سه سال رایگان است.

دلفیناریوم باتومی | جاهای دیدنی باتومی
دلفیناریوم باتومی

پارک آبی باتومی گرجستان

در سال ۲۰۱۳ و در نزدیکی سواحل دریای سیاه، پارک آبی زیبایی افتتاح شد که امروزه آن را به عنوان یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی باتومی می‌شناسند. این پارک آبی در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و همواره گردشگران زیادی را در کنار هم جمع می‌کند. شاید پارک آبی باتومی همانند پارک‌های آبی هیجان انگیز با سرسره‌های چند صد متری در نقاط مختلف جهان نباشد، اما اگر از آفتاب گرفتن و شنا کردن خسته شده‌اید و به دنبال یک تفریح هیجان انگیز‌تر هستید، باید سری به این پارک آبی بزنید. در این پارک آبی چهار استخر با طراحی بسیار زیبا و دوست داشتنی و همچنین چندین و چند سرسره آبی مختلف وجود دارند. معمولا مراسم شادی و فستیوال‌های متنوعی در پارک آبی باتومی گرجستان برگزار می‌شوند که می‌توانند تبدیل به یک تجربه منحصر به فرد در سفر شما شوند.

آدرس پارک آبی باتومی گرجستان: گرجستان، باتومی، خیابان خیمشیاشویلی

شماره تماس: +۹۹۵۴۲۲۲۱۰۱۰۱

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا هشت شب

هزینه بازدید:۲۰۰ لاری

پارک آبی باتومی گرجستان
پارک آبی باتومی گرجستان

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی یکی از مناظر طبیعی و از جاهای دیدنی باتومی محسوب می‌شود که در فاصله ۱۳۰ متری از دریای سیاه قرار دارد. این دریاچه همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و بد نیست بدانید که از طریق یک کانال زیرزمینی به دریای سیاه متصل شده است. در این دریاچه که بین هفت تا هشت متر عمق دارد، گونه‌های مختلفی از آبزیان زندگی می‌کنند و ماهیگیری در آن کاملا آزاد است. به همین خاطر، شما می‌توانید ساعت‌ها در این دریاچه مشغول ماهیگیری باشید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. البته علاوه بر ماهیگیری، امکانات و تفریحات دیگری همچون دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، باغ وحش و پارک کودک نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این جاذبه زیبا و آرامش بخش حداکثر بهره را ببرند.

آدرس دریاچه نوریگلی: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

دریاچه نوریگلی | جاهای دیدنی باتومی
دریاچه نوریگلی

موزه استالین

اگر اهل مطالعه تاریخ باشید، قطعا استالین را می‌شناسید. استالین نام یکی از رهبران شوروی سابق بود که اصالت او به گرجستان باز می‌گردد. با وجود اینکه استالین در شهری به نام گوری به دنیا آمده، اما به یادبود او، موزه‌ای در باتومی با نام استالین افتتاح کرده‌اند. گفتنی است موزه استالین در ساختمانی بنا شده که خود او در بین سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ میلادی، چند ماه در آن اقامت داشته است. در این موزه وسایلی که از او به جای مانده را در معرض نمایش گذاشته‌اند. با کمی گشت و گذار در موزه استالین، می‌توانید این مرد را کمی بهتر بشناسید و تاریخی که روی کتاب خوانده‌اید را از نزدیک لمس کنید. البته متاسفانه این موزه در سال ۲۰۱۳ به دلیل عدم وجود بازدیدکننده زیاد، بسته شد و تنها امکان بازدید از ساختمان آن برای علاقه‌مندان فراهم است.

آدرس موزه استالین: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی

شماره تماس: +۹۹۵۵۷۷۲۹۹۹۴۷

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

موزه استالین | جاهای دیدنی باتومی
موزه استالین

تله کابین آرگو در باتومی

شهر باتومی میزبان زیباترین مناظر گرجستان است. مناظری که هر کدام می‌توانند به نوبه خود یکی از زیباترین جاهای دیدنی باتومی را تشکیل دهند. اما دیدن تمامی این جاذبه‌ها از ارتفاع ۲۵۰ متری، می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. به همین خاطر است که تله کابین آرگو باتومی افتتاح شده تا هم امکان جا به جایی سریع را برای گردشگران ایجاد کند و هم مناظر خارق‌العاده را از ارتفاع ۲۵۰ متری به آنها نشان دهد. بازدید از این تله کابین به تمامی گردشگران اکیدا توصیه می‌شود. بد نیست بدانید که علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و دیدن سواحل دریای سیاه بر فراز آسمان، می‌توانید از امکانات دیگر این تله کابین همانند انواع رستوران، فروشگاه و کافه نیز بهره‌مند شوید.

آدرس تله کابین آرگو در باتومی: گرجستان، باتومی، خیابان Gogebashvili

شماره تماس: +۹۹۵۵۹۳۳۵۲۹۰۸

ساعت بازدید: ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر

هزینه بازدید: برای بزرگسالان ۱۵ لاری، برای کودکان بین پنج تا ۱۲ سال، پنج لاری و برای کودکان زیر پنج سال کاملا رایگان

تله کابین آرگو در باتومی
تله کابین آرگو در باتومی

 موزه هنرهای زیبای آجارا

با وجود اینکه باتومی یک شهر ساحلی محسوب می‌شود و بیشتر گردشگران نیز تنها به همین خاطر آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، اما باز هم دست از مسائل فرهنگی و ساخت جاذبه‌های هنری نکشیده است. موزه هنرهای زیبای آجارا یکی از جاهای دیدنی باتومی است که از طریق آن می‌توانید با فرهنگ هنری مردم گرجستان بیشتر آشنا شوید. این موزه با وجود اینکه در یک بنای کوچک دو طبقه واقع شده، اما میزبان آثار هنری بسیار نفیسی است که نمی‌توان روی آنها قیمت گذاشت. در این موزه آثار هنری زیبایی از نقاشان اروپایی و روس وجود دارند و قدمت آنها به قرن نوزدهم و بیستم میلادی می‌رسد. بازدید از این موزه زیبا به تمامی علاقه‌مندان آثار هنری اکیدا توصیه می‌شود.

آدرس موزه هنرهای زیبای آجارا: گرجستان، باتومی، خیابان زوراب

شماره تماس: ۹۹۵۴۲۲۲۷۶۲۲۸

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر

هزینه بازدید: ۳ لاری

موزه هنرهای زیبای آجارا
موزه هنرهای زیبای آجارا

آبشار ماخونتستی

در گرجستان جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی وجود دارند. آبشار ماخونتستی یکی از زیباترین جاهای دیدنی باتومی محسوب می‌شود که در نزدیکی بندر آن قرار دارد. اگر به دیدن جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد علاقه‌مند هستید، حتما سری به این آبشار بزنید. البته شاید کمی دسترسی به این آبشار برای گردشگران خارجی دشوار باشد، اما قطعا دیدن آبشاری ۵۰ متری که از دل سنگ می‌جوشد، ارزش هزینه حمل و نقل را دارد. اگر قصد دارید از این آبشار بازدید کنید، حتما لباس گرم و کفش مخصوص پیاده روی بپوشید تا دچار مشکل نشوید.

آدرس آبشار ماخونتستی: گرجستان، باتومی، منطقه کدا

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

آبشار ماخونتستی
آبشار ماخونتستی

کلیسای جامع مادر مقدس

کلیسای جامع مادر مقدس، یکی از زیباترین جاهای دیدنی باتومی محسوب می‌شود که در نزدیکی بندر باتومی قرار دارد. این کلیسا مخصوص مسیحیان کاتولیک بوده و توسط مسیحیان رومی در بین سال‌های ۱۸۹۸ و ۱۹۰۳ بنا شده است. البته امروزه مسیحیان ارتودوکسی از آن استفاده می‌کنند. معماری این کلیسا آن را تبدیل به یکی از زیباترین ابنیه تاریخی تمام باتومی کرده و با دیدن آن احساس می‌کنید که در فیلم‌های قدیمی دوران روم باستان قدم می‌زنید. این کلیسا را نیز می‌توان جزء سمبل‌های شهر باتومی و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی آن دانست.

آدرس کلیسای جامع مادر مقدس: گرجستان، باتومی، خیابان Chavchavadze

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

کلیسای جامع مادر مقدس
کلیسای جامع مادر مقدس

پارک میراکل

پارک میراکل یا میراکل پارک ، یکی از مراکز تفریحی و همچنین از جاهای دیدنی باتومی محسوب می‌شود. بر خلاف چیزی که از نام این پارک تصور می‌کنید، اینجا خبری از یک شهربازی بزرگ نیست. بلکه میراکل پارک یک مجموعه بزرگ هست که در خود ساختمان‌های متعددی همانند مرکز تجاری باتومی، هتل رادیسون بلو، فانوس دریایی، برج الفبا و نماد آدم و حوا را جای داده است. مردم گرجستان در ایام مختلف، فستیوال‌های متنوعی را در این پارک برگزار می‌کنند. فستیوال موسیقی الکترونیک تابستانی باتومی، یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های میراکل پارک به شمار می‌آید.

آدرس پارک میراکل: گرجستان، باتومی، خیابان گوگه باشیویل، ساحل شمالی، میراکل پارک

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

پارک میراکل | جاهای دیدنی باتومی
پارک میراکل

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های باتومی کلیک کنید.