مراکز تفریحی کرمان مجموعه‌ای از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقات فراقت در این شهر هستند. اگر شماهم همه‌ی این مراکز را نمی‌شناسید یا ویژگی‌های مختلف آن‌ها آشنا نیستید با سفرزون همراه شوید تا در شهر رطب و قالی قدم بزنیم و تفریحات آن‌را بشناسیم.

saadatrent

جنگل پردیسان قائم ، ریه‌های کرمان

مراکز تفریحی کرمان
جنگل دست کاشت پردیسان

در حاشیه‌ی شرقی شهر کرمان پارکی جنگلی به مساحت ۲۳۰ هکتار بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت ایران قرار دارد. این پارک توسط مظفر بقایی در سال ۱۳۴۳ بنا نهاده شد تا به عضوی حیات بخش از زندگی مردم کرمان تبدیل شود. در کنار جنگل پردیسان قائم آثار تاریخی از جمله گنبد جبلیه و تخت دریا قلی بیگ دیده می‌شود. جنگل پردیسان قائم یکی از مراکز تفریحی کرمان است که سرسبزی و طراوت آن طرفداران بسیاری دارد.


آدرس جنگل پردیسان قائم کرمان روی نقشه گوگل

پیست اسکی سیرچ ، وسیع‌ترین در جنوب شرق ایران

پیست اسکی سیرچ یکی دیگر از مراکز تفریحی کرمان است. این پیست اسکی در نزدیکی تل گندم بریان است و از آن می‌توان به‌عنوان یکی از پارادوکس‌های جذاب طبیعت و ساخت بشر نام‌برد. این محل یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریحات زمستانی است.
آدرس پیست اسکی سیرچ: کرمان، جاده سیرچ، بعد از تونل

 

خرید بلیط هواپیما تهران کرمان
رزرو هتل در کرمان

 

بام کرمان ، بلندای مراکز تفریحی کرمان

کمی دور تر از جنگل پردیسان قائم بر فراز کوه‌های اطراف این چشم‌انداز بی‌نظیر به بام کرمان می‌رسیم. این ارتفاع یکی از مراکز تفریحی کرمان است که زیباترین صحنه‌ها را پیش چشم شما می‌گذارد. بام کرمان از بهترین گزینه‌ها برای کوهنوردی محسوب می‌شود.

آدرس بام کرمان روی نقشه گوگل

پارک جنگلی شهید باهنر ، طبیعت سرسبز کرمان

پارک جنگلی شهید باهنر از دیگر مراکز تفریحی کرمان است که درختان در آن نقش عمده‌ای دارند. این پارک که در بلوار شهید آیت الله صدوقی قرار دارد میزبان درختان بی‌شماری از کاج، سرو، نارون، زیتون و.. است که تعداد این درخت‌ها درختچه‌ها به بیش از ده هزار اصله می‌رسد.

آدرس پارک جنگلی شهید باهنر روی نقشه گوگل


در سفرزون بخوانید:  جاهای دیدنی کرمان که نباید از دست دهید


موزه سنگ ، میراثی زیر سقف گنبد جبلیه

موزه سنگ کرماناین موزه یکی از زیباترین مراکز تفریحی کرمان است که میراث ارزشمندی در آن نگهداری می‌شود. در این مکان ۱۲۰ قطعه سنگ حجاری شده به نمایش گذاشته شده است که از روزگاران مختلف به یادگار مانده‌اند. از جمله سنگ هزار ساله رابر، سنگ مقبره خواجه اتابک مربوط به دوران سلجوقی و چندین نمونه وقف سنگی به عنوان مهم‌ترین کتیبه‌های سنگی در این موزه هستند. جالب است بدانید که بنای موزه به‌طور کلی از سنگ ساخته شده است و تنها قسمت بالایی آن از آجر تشکیل شده.

آدرس موزه سنگ کرمان رو نقشه گوگل

موزه مطبوعات کرمان ، روایت روزگار قلم و اهل آن

موزه مطبوعات یکی از مراکز تفریحی کرمان است که طرفداران خاص خود را دارد. در این موزه می‌توانید نسخه‌های تاریخی و مهمی از نخستین روزنامه‌ها را ببینید.این موزه در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.
آدرس موزه مطبوعات کرمان : کرمان، خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه چمران( شمال جنوبی )، آرامگاه سید علوی، موزه مطبوعات

موزه ضرابخانه سکه ، راوی تاریخ سکه‌ها

موزه سکه  که در مجموعه گنج علی خان قرار دارد جا مانده از ضرابخانه‌ای است که به دستور گنج علی خان راه‌اندازی شد تا امروز مردم بتوانند سیر مراحلی که پول‌های مختلف در ادوار متفاوت گذرانده را ببینند. ضرابخانه گنج علی خان (موزه سکه) در اواسط بازار غربی و در شمال میدان واقع است.

آدرس موزه سکه کرمان روی نقشه گوگل


در سفرزون بخوانید:  باغ شاهزاده ماهان ، روح سبز زندگی در رگ‌های کویر کرمان


موزه دیرینه شناسی کرمان ، مخصوص علاقمندان به سرگذشت زمین

این موزه یکی از متفاوت‌ترین مراکز تفریحی کرمان است که می‌توانید در آن فسیل‌هایی از میلیون‌ها سال قبل ببینید. در این موزه فسیل انواع بی مهرگان ، مهره داران ، میکروفسیل‌ها ، گیاهان و ابزار منسوب به انسان‌های نخستین نگهداری می‌شوند.

آدرس موزه دیرینه شناسی کرمان روی نقشه گوگل

باغ تاریخی بیرم آباد ، باغی به قدمت ۴۸۰ سال

این باغ در حال حاضر وارد فاز مرمت شده است در واقع یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شهر کرمان است که داشت رو به فراموشی می‌رفت. عمارت داخلی باغ بیرم آباد بر اثر گذشت سال‌ها و بادهای کویری شدید بسیار آسیب دیده. بنای تاریخی تخت درگاه قلی بیگ و گنبد جبلیه قرار گرفته است.

مجموعه سلامت و حمام سنتی چشمه ، تفریح و سلامتی

یکی از مراکز تفریحی کرمان که سلامتی و تفریح را به‌طور همزمان به شما هدیه می‌دهد این مجموعه است. مجموعه سلامت و حمام سنتی چشمه یکی از بناهای سنتی شهر است که به سبک قاجار بنا شده و در آن خدماتی همچون: ماساژ، استخر و سونا ارائه می‌شود.

آدرس مجموعه سلامت و حمام سنتی چشمه کرمان: کرمان، بلوارهوانیروز، الغدیر۲، نبش لاله شمالی ۴، مجموعه چشمه

باغ نشاط و خاطرات تاریخی اش

باغ نشاط از آن دست مراکز تفریحی کرمان است که خیلی از حوادث تاریخی این شهر را شاهد بوده است. باغ نشاط میراث روزگار قاجار است و مرکز حکام این شهر بوده. برای دسترسی به این باغ به انتهای خیابان فردوسی بروید.

موزه مردم شناسی زرتشتیان ، تنها موزه‌ی ویژه‌ی زرتشتیان

ساخت این موزه در سال ۱۳۷۰ توسط بهدینان فرزانه، هرمزدیار اشیدری و مهیندخت سیاوشیان آغاز شد. موزه مردم شناسی زرتشتیان تنها موزه تخصصی در این موضوع است. از مهم‌ترین آثار موزه می‌توان به کهن‌ترین اشیاء این موزه یک جلد کتاب دستنویس گاتاها اشاره کرد. این موزه داخل مجموعه آتشکده زرتشتیان شهر کرمان قرار دارد.

آدرس موزه مردم شناسی زرتشتیان کرمان : کرمان، خیابان برزو آمیغی