بزریل همواره به‌عنوان یک کشور فوتبالی در جهان شناخته شده است، اما کم‌تر کسی این را می­‌داند که علاوه بر آن‌که استادیوم­‌هایی برای دیدن بازی­ تیم­‌های فوتبالی در برزیل وجود دارد، این استادیوم‌­ها می­‌تواند به محلی برای جذب توریست و افزایش چشمگیر مسافران به سمت این کشور تبدیل شود. در این مطلب سفرزون، از صنعت گردشگری ورزشی در برزیل به شما می‌گوییم تا شما هم ببینید چطور می‌شود از پتانسیل‌های مختلف یک کشور برای رونق دادن به صنعت گردشگری استفاده کرد.

saadatrent

گردشگری ورزشی ، برزیل در اوج

گردشگری ورزشی در برزیل یکی از پردرآمدترین صنایع این کشور است
گردشگری ورزشی در برزیل یکی از پردرآمدترین صنایع این کشور است

گردشگری ورزشی در برزیل گزینه‌ی بسیار مهمی برای جذب مسافر به این کشور است. مکان‌های زیادی هم وجود دارند که محل نمایش تاریخ ورزش این کشور هستند. جاهایی مثل موزه­‌ها تاریخچه‌ی ورزش را به نمایش می­‌گذارد که باعث افزایش شور و نشاط در بین برزیلی­‌ها می­‌شود.

در ابتدای سال، وزیر گردشگری برزیل، مارکس بلترائو از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مادرید اسپانیا دیدن کرد. پس از این سفر وزیر گردشگری برزیل به این موضوع فکر کرد که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر این استادیوم است و بیش‌ترین درآمد را به خود اختصاص می­‌دهد. در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیون نفر از این معبد مهم فوتبالی در دنیا بازدید کرده‌اند و چیزی در حدود ۱۶ میلیون دلار درآمد ساخته‌اند. وزیر گردشگری برزیل اعتقاد دارد: «ما به‌عنوان ملتی فوتبال‌­دوست، می‌­توانیم پتانسیل بزرگ گردشگری ورزشی در برزیل را کشف کنیم و وزرات گردشگری باید با توجه به این بخش از حوزه‌ی گردشگری توجه لازم را نسبت به آن داشته و از این موضوع حمایت کند.» در این مطلب سفرزون به گردشگری ورزشی در برزیل می‌پردازیم.

سانتوس، اولین نقطه‌ی گردشگری ورزشی در برزیل

ورزشگاه Santos یکی از تاریخی‌ترین ورزشگاه‌های جهان است
ورزشگاه Santos یکی از تاریخی‌ترین ورزشگاه‌های جهان است

این شهر بندری در ۷۰کیلومتری سائوپائولو، در نزدیکی استادیوم بلمیرو قرار گرفته و محلی برای یادبود دستاوردهای ورزشی برزیل است. این منطقه علاوه بر آن‌که باشگاه‌­های بسیاری را در خود جمع کرده است، عکس‌­های فوتبالیست­‌های مطرح برزیلی مثل نیمار را هم در این‌جا می­‌توانید ببینید.

بازدیدکنندگان از این شهر هم‌چنین می­‌توانند از چیزهایی که به پله تقدیم شده است، بازدید کنند؛ پله کسی بود که دوره‌­ای را در باشگاه فوتبال سانتوس بازی میکرد و از این طریق به جهان فوتبال معرفی شد.

سائوپائولو، یک جای ارزشمند برای فوتبال

در سفر به برزیل the Museum of Football in the São Paulo را از دست ندهید
در سفر به برزیل the Museum of Football in the São Paulo را از دست ندهید

یکی دیگر از ارزشمندترین مکان‌ها برای بررسی گردشگری ورزشی در برزیل ، موزه‌ی فوتبال در سائوپائولو است. موزه‌ی ورزشگاه پاکائمبو یکی از دیگر محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در این منطقه است. این موزه به بازدیدکنندگان خود از سرتاسر جهان اجازه می‌­دهد که حس تماشای فوتبال را تجربه کنند. این مجموعه‌ی مدرن و پویا، در ۱۵ اتاق مخصوص، داستان­‌های بازیکنان و باشگاه و بطور کلی فوتبال را جمع­‌آوری می­‌کند.

ریو دوژانیرو و تماشای موزه تیم ملی برزیل

در گردشگری ورزشی در برزیل موزه ریودوژانیرو را از دست ندهید
در گردشگری ورزشی در برزیل موزه ریودوژانیرو را از دست ندهید

دفتر مرکزی کنفدراسیون فوتبال برزیل در ریودوژانیرو، موزه تیم ملی برزیل را در اختیار دارد. محلی که شامل ویدیوها، کاپ‌ها، دستاوردها و اشیای تاریخی است که پنج بار قهرمانی تیم ملی برزیل را روایت می‌­کنند. با تکنولوژی‌های گوناگون در این مکان به بازدیدکنندگان این اجازه داده می‌شود که در این تور، بزرگ‌ترین دستاوردهای تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی را ببینند.

همچنین در ریو، یک مکتب فوتبالی به اسم ماراکانا وجود دارد که معبد شماره‌ی یک هواداران باوفای فوتبالی است. موزه‌ی فوتبال واقع در داخل استادیوم نمایشگاهی برای نشان دادن دستاوردها، عکس­‌ها و تاریخچه‌ی بزرگان فوتبال در برزیل است. بازدیدکنندگان همچنین می­‌توانند در این مکان از جزییات مربوط به ساخت ورزشگاه و رویدادهای مهمی که در ماراکانا برگزار شده است مطلع شوند و لذت ببرند.

بلوهوریزونته و تماشای داستان‌هایی از فوتبال

یکی از معروف ترین پیراهن‌های قهرمانی جهان در موزه Belo Horizonte
یکی از معروف ترین پیراهن‌های قهرمانی جهان در موزه Belo Horizonte

بلوهوریزونته موزه‌ای فوتبالی در برزیل است که در استادیوم مینرائو قرار دارد. این موزه مهم‌ترین روایت­‌ها و داستان‌­های فوتبالی مینرائو را با عکس‌ها و تکنولوژی‌های دیگر به بازدیدکنندگان نمایش می­‌دهد و به آن‌ها این اجازه را می­‌دهد تا در محوطه‌ی ورزشی و استادیوم غرق شوند. مینرائو یکی از جاذبه‌­های مجموعه تفریحی پامپولا است که به‌عنوان یک برند جدید در فرهنگ و تفریحات بلوهوریزونته به‌حساب می‌آید.

گردشگری ورزشی در برزیل اگر بتواند روی طرفداران ورزش کار کند می‌تواند موفق باشد. وزیر گردشگری این کشور در حال حاضر قصد دارد که به‌طور گسترده معروف­‌ترین موزه­‌ها و استادیوم­‌های بین المللی ورزشی و فوتبالی را بهبود ببخشد و در صنعت گردشگری خود روی آن کار کند. این موضوع باعث پیشرفت صنعت گردشگری ورزشی در برزیل می‌شود.