سایداسفر

تورنتو، مرکز ایالت اونتاریو و به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر کشورکانادا، شناخته شده است، شهری زنده و پویا و مملو از جاذبه­‌های توریستی. از موزه‌­ها و گالری­‌ها گرفته تا معروف‌ترین برج دنیا به نام CN و سواحل و جزایر تورنتو. این شهر همچنین پر از جاهای تفریحی و سرگرمی است؛ با امکاناتی از قبیل اجرای آخرین موسیقی­‌های منتشر شده و هنرهای نمایشی؛ مرکز شهر آن جاذبه­‌های توریستی فراوانی دارد که در فاصله­‌های کمی از هم قرار دارند. جاهای دیدنی تورنتو در مرکز این شهر جوری قرار دارند که با پیاده‌­روی به‌آسانی می­‌توان از همه‌ی آن‌ها دیدن کرد. همچنین سیستم متروی این شهر هم برای مسافت‌های طولانی مهیاست. سفرزون در این مطلب به معرفی بهترین جاهای دیدنی تورنتو می‌پردازد.

برج CN ، نماد مشهور تورنتو

CN Tower از بهترین جاهای دیدنی تورنتو
CN Tower از بهترین جاهای دیدنی تورنتو

مشهورترین نشانه تورنتو برج ۵۵۳ متری آن به نام CN است؛ یکی از جاذبه­‌های دیدنی این شهر که نباید آن را از دست بدهید. از بالای این برج تقریبا می‌توان همه جای شهر را دید. بازدیدکنندگان این برج می‌توانند یا از پایین برج از آن دیدن کنند و یا به بالای آن بروند و از آن بالا مناظر زیبای شهر و دریاچه‌ی اونتاریو بروند و غذا را در رستوران‌های بالای برج میل کنند. برج CN بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ ساخته شد. در آن زمان یکی بلندترین ساختمان­‌های بلند در جهان بود، اما سال‌ها بعد بهتر از این برج هم ساخته شد.

گستره‌ی دید از بالاترین نقطه‌ی این برج در روزهایی که هوای شهر پاک باشد تا آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک هم می‌رسد. برای رسیدن به بلندترین نقطه‌ی این برج باید از دو آسانسور استفاده کنید. در پایین نوک این برج در بالای آسانسور اصلی و در ارتفاع ۳۴۶ متری رستوران «هورایزن» و بخش «لوک‌آوت» وجود دارد. یک طبقه پایین­‌تر از آن می‌توانید «سقف شیشه‌ای»  و تراس بیرونی را پیدا کنید. بازدیدکنندگان برج در این قسمت بر روی یک طبقه­‌ی شیشه­‌ای می­‌ایستند.

تجربه‌ی هیجان در برج CN

برای کسانی که دنبال ماجراجویی و هیجان هستند «گذر از لبه» را پیشنهاد می‌کنیم. در این قسمت بازدیدکنندگان می­‌توانند به همراه لباس و قلاب‌‌های ایمنی در لبه‌ی ۱٫۵ متری آزاد بالای برج پیاده‌­روی کنند. راه رفتن در ارتفاع ۳۵۶ متر از سطح زمین در لبه‌ی آزاد بالای برج CN این تفریح را به یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال ترسناک­ترین برنامه‌­های این برج تبدیل کرده است و باعث شده که از بهترین جاهای دیدنی تورنتو باشد.

در ارتفاع ۳۵۱ متری این برج رستوران ۳۶۰ است که می­توانید غذا خوردن دل‌انگیزی را با چشم­‌اندازی فوق­‌العاده از تورنتو تجربه کنید. این رستوران برای ناهار و شام باز است و مشتریانی که غذای خود را در این رستوران صرف کنند، امکان رفتن به بخش «لوک‌آوت» و «سقف شیشه‌ای» را در این برج خواهند داشت. برای اقامت در شهر تورنتو بهترین مکان در نزدیکی برج CN است، زیرا به بیش‌تر مناطق تورنتو دسترسی راحت‌تری خواهید داشت.

موزه‌ی رویال اُنتاریو ، فرهنگ و هنر در سرزمین افراها

Royal Ontario Museum موزه‌ای عجیب و غریب که نباید از دستش دهید
Royal Ontario Museum موزه‌ای عجیب و غریب که نباید از دستش دهید

موزه‌ی رویال انتاریو که به ROM  معروف است، یکی از موزه­‌های برتر کانادا با شهرت بین‌المللی است. این موزه یک مجموعه‌ی برجسته با نمایشگاه‌هایی بزرگ از سرتاسر جهان است. ROM دارای مجموعه­‌هایی است که دوره­‌های مختلف را در سرتاسر جهان پوشش می‌­دهد.

راجرز سنتر یک مجموعه‌ی ورزشی در میان بهترین جاهای دیدنی تورنتو

اگر دوست دارید لذت واقعی بیس‌بال را بچشید به Rogers Centre بروید
اگر دوست دارید لذت واقعی بیس‌بال را بچشید به Rogers Centre بروید

در مجاورت برج CN مرکز «راجرز سنتر»  وجود دارد که یک مجموعه‌ی ورزشی عظیم است. این استادیوم یک طراحی منحصر‌به‌فرد دارد و سقفی دارد که متناسب با آب‌و‌هوای شهر جلو و عقب می­‌رود. این مجموعه که در سال ۱۹۸۹ تکمیل شده است ظرفیت هزاران تماشاچی را دارد و مجموعه‌ای مناسب برای برگزاری رویدادهای ورزشی نظیر بیس‌بال، فوتبال و خصوصا کنسرت­‌های راک و پاپ است. در این‌جا تورهای یک ساعته همراه با تور لیدر وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد از پشت صحنه‌های این مجموعه و امکانات آن دیدن کنید.

آرت گالری انتاریو و تفریح در یک جای مدرن و خاص

Art Gallery of Ontario یکی از معروف ترین گالری های کانادا و دنیا
Art Gallery of Ontario یکی از معروف ترین گالری های کانادا و دنیا

ساختمان آرت گالری مشهور انتاریو (AGO) ساختمانی مدرن و خاص در بخش غربی مرکز شهر است. این گالری در طول سال مجموعه‌ای از نمایشگاه­‌های فصلی برگزار می‌کند و در میان بهترین جاهای دیدنی تورنتو یک جای بسیار خاص است. در آرت گالری، مجموعه­‌ی اهدایی درخشانی از هنر کانادایی، آفریقایی، اروپایی و اقیانوسیه نیز وجود دارد. بخش ویژه­ای از این مجموعه شامل نقاشی­‌های کانادایی است.

کاسا لوما یک عمارت گوتیک در باغی زیبا

Casa Loma قصری رویایی در کانادا
Casa Loma قصری رویایی در کانادا

«کاسا لوما» یک عمارت بازسازی­‌ شده به سبک گوتیک و باغی در تورنتوی انتاریو در کاناداست که اکنون یک خانه‌موزه‌ی تاریخی و برجسته است. این عمارت تا حدودی یادآور قلعه­‌های قرون وسطی است. این خانه‌موزه‌ی تاریخی با نزدیک به ۱۰۰ اتاق، شامل ۳۶ حمام است. بازدیدکنندگان این مجموعه با بازدید از آن می­‌توانند به دوره­ای تاریخی در اروپا که سرشار از شکوفایی و ظرافت بود، سفر کنند. برجسته­‌ترین قلعه‌ی کانادا مجموعه­‌ای کامل است با اتاق­‌هایی مبله، راهروهایی پنهان و تونل ۲۴۴ متری ، برج­‌ها، اصطبل­‌ها و پنج هکتار باغ!

باغ وحش تورنتو ، جای خوب پانداها

Toronto Zoo تجربه‌ی دنیای وحش از نزدیک
Toronto Zoo تجربه‌ی دنیای وحش از نزدیک

باغ وحش بزرگ تورنتو با مجموعه‌­ای از چندین هزار حیوان واقع در رود قرمز در ۴۰ کیلومتری شمال شرفی مرکز شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی تورنتو است. یکی از جاذبه­‌های اصلی این باغ وحش مجموعه­‌ی پانداهاست که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. این باغ وحش به چندین بخش تقسیم شده است که هر کدام از آنها یک بخش از کره‌ی زمین را نمایش می­‌دهد. بخش آمریکای شمالی پارک گاومیش­‌های بزرگ است. برخی دیگر از بخش‌­های برجسته‌ی این باغ وحش شامل دشت آفریقا و ردیف تپه­‌های دریایی بزرگ است.

بازار سنت لارنس ، خرید در دلِ تاریخ

St. Lawrence Market یکی از بهترین جاهای دیدنی کانادا
St. Lawrence Market یکی از بهترین جاهای دیدنی کانادا

بازار سنت لارنس یک جای خاص است در میان بهترین جاهای دیدنی تورنتو. این‌جا محلی برای فروش محصولات فروشندگان در زمینه محصولات غذایی، گل‌­ها و اقلام خاص است. بازار سنت لارنس در سال ۱۸۵۰ در تورنتو ساخته شد و به‌عنوان مکانی برای دیدارهای عمومی و همچنین برگزاری کنسرت در نظر گرفته شد.

سالن این بازار در سال ۱۹۶۷ بازسازی شد. البته در زمان بازسازی بسیاری از جذابیت‌­های قدیمی این مجموعه را حفظ کردند. ساختمان این بازار یک فضای منحصر به فرد برای بازار ایجاد کرده است و گاهی اوقات برای فیلمبرداری سریال­‌ها و فیلم­‌ها از این محل استفاده می‌­شود. از ویژگی­‌های داخل این ساختمان پلکان بزرگ در آن و همچنین یک لوستر پرنور و بزرگ است.

منطقه‌ی اینترتینمنت ، جایی برای هنردوستان

Entertainment District لذت یک پیاده‌روی جانانه
Entertainment District لذت یک پیاده‌روی جانانه

منطقه‌ی اینترتینمنت در تورنتو محل‌ه­ای است درست مشابه با محله‌ی برادوی در نیویورک که شور و نشاط و فعالیت در آن جریان دارد. این محله مکانی برای دیدن تولیدات مهم تئاتری با آخرین اجراهای صحنه­‌ای و موزیکال، کنسرت و دیگر هنرهای نمایشی است. این‌جا همچنین رستوران­‌ها و مکان­‌هایی برای اجتماع مردم مثل هتل­ و مغازه هم دارد. مرکز اصلی فعالیت­‌ها در این منطقه در خیابان کینگ است و محله‌گردی در این‌جا کمک می‌کند یکی از بهترین جاهای دیدنی تورنتو را ببینید.

آکواریوم ریپلی کانادا ، یک گشت‌وگذار خلاقانه

Ripley's Aquarium of Canada آکواریومی پر از کوسه و ماهی
Ripley’s Aquarium of Canada آکواریومی پر از کوسه و ماهی

یکی از جدیدترین و بهترین جاهای دیدنی تورنتو آکواریوم «ریپلی» در نزدیکی برج CN است. این مجموعه‌ی شگفت­‌انگیز و بی­‌نظیر انواع حیوانات دریایی را نمایش می­‌دهد، اما ویژگی قابل توجه آن تونل بسیار بزرگ زیر آب است. می‌توانید در این هتل پیاده‌روی کنید و از یکی از بهترین جاهای دیدنی تورنتو با زیبایی‌هایی منحصر‌به‌فرد دیدن کنید. بازدیدکنندگان این مجموعه می‌­توانند دنیای اقیانوس را در اطراف خود ببینند؛ تجربه‌ی زندگی آب‌زیان در تمام اعصار تاریخی، کوسه­‌هایی که در گذشته حرکت می­‌کردند و اره­ماهی­‌هایی که در بالای سقف تونل شنا می‌کنند. بازدید از این مجموعه یک تجربه‌ی دلنشین برای تمام سنین است. یکی دیگر از نکات دیدنی این مجموعه نمایش عروس دریایی است که یک نورپردازی خلاقانه دارد.

ستی هال، تماشای برج ساعت در سالن شهرداری

City Hall
City Hall

در قسمتی از تورنتو در مرکز تجاری آن ساختمانی قدیمی و جذاب وجود دارد که در سالهای ۱۸۹۹ تا ۱۹۶۶ ساختمان شهرداری تورنتو بوده است. درون این ساختمان برج ساعتی وجود دارد که یکی از جذابیت­‌های آن است. ناقوس این برج ساعت ۵ هزار کیلوگرم وزن دارد. در بیرون از این ساختمان در میدان مقابل آن یک حوضچه‌ی مصنوعی می‌بینید که در زمستان یک زمین اسکی زیبا دو دوست‌داشتنی می‌شود. این زمین اسکی، در روزهای کریسمس این منطقه را به زیبایی تزیین می‌کند و به یکی از بهترین جاهای دیدنی تورنتو تبدیل می‌شود.

ایاتون سنتر ، یک مرکز تجاری بزرگ و زیبا

Eaton Center از مراکز خریدی که نباید از دست دهید
Eaton Center از مراکز خریدی که نباید از دست دهید

مرکز تجاری بسیار بزرگ ایاتون در انتهای بخش شمالی منطقه‌ی تجاری تورنتو واقع شده است. این مرکز تجاری مدرن و بزرگ ایستگاه مترویی متعلق به خود دارد که چندین بلوک دارد و به‌طور مداوم در حال نو و بزرگ­‌تر شدن است. مشتریان در این فروشگاه می­‌توانند به آسانی در پیچ و خم مغازه‌­های تو در تو و فروشگاه­‌ها و بوتیک‌­ها و رستوران‌­ها و کافه­@های آن ساعت‌­ها غرق شوند و وقت خود را بگذرانند. فروشگاه اولیه‌ی مرکز تجاری ایاتون در سال ۱۸۶۹ افتتاح و به یک مکان تجاری بسیار بزرگ تبدیل شد.

منطقه‌ی دیستیلری ، محل برگزاری نمایشگاه‌­های متعدد

Distillery District تجربه سفر به عمق تاریخ
Distillery District تجربه سفر به عمق تاریخ

منطقه‌ی دیستیلری تورنتو یک منطقه‌ی تاریخی بازسازی شده است. این منطقه به یک منطقه‌ی تفریحی و محلی برای خرید تبدیل شده است. می‌توانید به دیستیلری بروید و از بوتیک­‌های جذاب، گالری­‌ها، استودیوهای هنری و رستوران­‌ها لذت ببرید. این‌جا همچنین محل برگزاری نمایشگاه‌­های متعدد و هنرهای نمایشی است. برای بازدید این منطقه می‌توانید در طول روز به آنجا مراجعه کنید.

های پارک ، یک یادگاری از معمار تورنتو

High Park
High Park

این پارک یک فضای سبز بسیار بزرگ با دریاچه­­‌ها، باغ­‌های سرسبز، طبیعت جاده­ای، حوضچه‌­های طبیعی و رودخانه­‌های درخشان دارد و یک جای سرسبز در میان بهترین جاهای دیدنی تورنتو است. این منطقه سرسبز ۱۶۵ هکتاری در ابتدا متعلق به خانواده‌ی هاوارد بود که در سال ۱۸۷۳ به شهر تورنتو واگذار شد. جان هاوارد را معمار شهر تورنتو می‌دانند. خانواده‌ی هاوارد معتقد بودند که این مکان باید برای “استفاده‌ی آزاد، بهره­‌مندی و لذت بردن شهروندان تورنتو” باقی بماند و اسم آن را «های پارک» گذاشتند. چراگاه­‌های حیوانی، استخرهای آبی، زمین­‌های بازی، مناطقی برای پیک‌نیک و برگزاری تور از نکات برجسته‌ی این پارک است که می‌توانید از آن بسیار لذت ببرید. زمین­‌های این پارک مربوط به قرن ۱۹ است و آرامگاه جان هاوارد هم در آن قرار دارد.

مرکز علمی انتاریو ، جایی برای سرگرمی کودکان

Ontario Science Centre تجربه لمس خارق العاده‌های علمی
Ontario Science Centre تجربه لمس خارق العاده‌های علمی

مرکز علمی انتاریو یکی از جاذبه­‌های این شهر است که گردش در آن به همراه خانواده اوقات خوشی را به همراه دارد. این مجموعه نمایشگاه‌­های فراوان و سرگرمی­‌های فراوانی برای کودکان دارد. ساختمان مدرن این مجموعه توسط ریموند موریاما طراحی شده است و در سال ۱۹۶۹ کامل شد. بازدیدکنندگان این مجموعه می­‌توانند با آخرین تحولات فن­اوری، مخابرات، اپتیک، زیست­‌شناسی، فیزیک، سفر فضایی و هواشناسی و چیزهای بسیار دیگر با شیوه‌­هایی جذاب و تخیلی آشنا شوند.

جزایر تورنتو ، یک تفریح دریایی و دیدن یکی از بهترین جاهای دیدنی تورنتو

Toronto Islands جزیره‌ای رویایی در آغوش تورنتو
Toronto Islands جزیره‌ای رویایی در آغوش تورنتو

سفری با کشتی­‌های کوچک از ترمینال کویین کِی تا جزایر تورنتو در حدود یک کیلومتر دور از ساحل مقدمه­ای برای یک سفر جذاب است. در این جزایر فرصت برای پیاده­روی­‌های طولانی، پارو زدن، قایق سواری، شناکردن و فعالیت­‌های مفرح و لذت بخش دیگر وجود دارد. در تابستان این جزایر محل برگزاری رویدادهای مختلف در فضای باز است. آسمان از جزایر تورنتو گویی رنگ دیگری دارد و همه چیز برای خلق خاطرات خوب مهیاست. پارک تفریحی سنترویل در جزیره‌ی مرکزی تورنتو قرار دارد و وسیله­‌های بازی فراوانی برای کودکان دارد. خدمات سفر با کشتی از تورنتو به همه‌ی جزایر آن انجام می‌گیرد.