فشم یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ییلاقی تهران است. این منطقه در شمال شرق تهران و کنار رودخانه فشم قرار دارد. آب‌وهوای فشم بسیار عالی است و حتی در اوج گرمای تابستان نیز می‌توانید به این منطقه پناه بیاورید تا از گرمای هوا در امان باشید. جاده فشم را به جاده ساحلی می‌شناسند. در کنار این جاده، هر وجب یک رستوران وجود دارد. اگر به‌دنبال جایی عالی برای شکم‌گردی در پایتخت هستید، باید به فشم بروید. خب وجود این تعداد رستوران باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری برای شما سخت باشد. کدام رستوران فشم بهتر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های فشم را بشناسید و یکی را برای شکم‌گردی انتخاب کنید.

۱. رستوران باغ بهشت فشم

بهترین رستوران های فشم

رستوران باغ بهشت فشم یکی از بهترین رستوران های فشم است. این رستوران به واسطه تبلیغات گسترده، بسیار معروف شده و مشتریان ثابت دارد. باغ بهشت در بخش کوهستانی جاده و نه در کنار رودخانه قرار دارد. پس باید خودتان را برای پله‌های متعدد آماده کنید. فضای داخلی این رستوران را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. رستوران باغ بهشت فشم آلاچیق‌های شیشه‌ای و تخت‌های بزرگ بسیار شیک و لوکس دارد. در ایام سرمای زمستان، آلاچیق‌ها مجهز به سیستم گرمایشی می‌شوند و روی تخت‌ها را نیز نایلون می‌کشند. این رستوران زمین مخصوص بازی کودکان دارد. پس لازم نیست که نگران شیطنت‌های فرزند خود باشید. رستوران باغ بهشت فشم دارای منویی بسیار متنوع است. در این منو می‌توانید انواع غذاهای ایرونی و کباب‌های خوشمزه تا قلیان و کیک سفارش دهید. غذاهای معروف این رستوران، شیشلیک، کباب لقه و جوجه کباب هستند.

این رستوران ویو بسیار زیبایی به مناطق کوهستانی و البته رودخانه دارد. همچنین جلوی رستوران باغ بهشت فشم همیشه جای پارک کافی وجود خواهد داشت. این رستوران معمولاً در طول روز و مخصوصاً ایام آخر هفته بسیار شلوغ است. منوی آن قیمت بالایی دارد و بهتر است پیش از مراجعه تخت خود را رزرو کنید. این رستوران بهترین گزینه برای انواع مراسم، دورهمی و جشن‌های خانوادگی است. در صورتی که جشن خاصی همانند جشن تولد دارید، می‌توانید از قبل با مدیریت مجموعه صحبت کنید تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

آدرس: ابتدای جاده فشم، اولین رستوران، سمت چپ

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

۲. باغ رستوران شاخه نبات

بهترین رستوران های فشم

وقتی که در جاده لشگرک حضور داشته باشید، قطعاً چند باری نام باغ رستوران شاخه نبات در تبلیغات روی بیلبوردها به چشمتان می‌خورد. این رستوران در ابتدای زردبند قرار دارد و جزو رستوران‌های کنار رودخانه نیست. باغ رستوران شاخه نبات دارای پارکینگ اختصاصی است و در هر لحظه که مراجعه کنید، ماشین شما جای پارک خواهد داشت. این رستوران فضایی بسیار زیبا دارد و دارای آلاچیق‌های چوبی بسیار شیک است. این آلاچیق‌ها شباهت بسیاری به کلبه‌های چوبی دارند. با توجه به نوع طراحی این آلاچیق‌ها، هر مشتری داخل آلاچیق حریم شخصی کامل خواهد داشت. در تابستان و زمستان، سیستم تهویه مطبوع داخل آلاچیق‌ها باعث می‌شوند تا سرما و گرما احساس نکنید.

غذای باغ رستوران شاخه نبات کیفیت بسیار عالی دارد. در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرونی، انواع کباب، غذاهای دریایی و غذاهای فرنگی سفارش دهید. از نظر کیفیت، این رستوران یکی از بهترین رستوران های فشم محسوب می‌شود. باغ رستوران شاخه نبات قلیان، انواع نوشیدنی و دسر سرو می‌کند. فضای این رستوران به مشتریان اجازه می‌دهد تا در فضای باز انواع مراسم را اجرا کنند. اگر قصد اجرای مراسم خاصی از جمله تولد را دارید، می‌توانید با مدیریت هماهنگ کنید.

آدرس: ابتدای جاده فشم، زردبند، سمت چپ

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

۳. باغ رستوران رز

باغ رستوران رز یکی دیگر از بهترین رستوران های فشم تهران است. این رستوران فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد. هر تخت با کمک دیوارهای شیشه‌ای و سقف شیروانی محصور شده است. به این ترتیب به جای تخت، آلاچیق‌های بسیار راحت در باغ رستوران رز وجود دارد. هر آلاچیق مجهز به سیستم تهویه مطبوع مناسب است. به این ترتیب در تابستان و زمستان خبری از سرما و گرما نیست. این رستوران را با گل و گیاهان زیبا تزئین کرده‌اند. به حدی که با ورود به فضای رستوران، دلتان حسابی باز می‌شود. در روزهای بهاری، می‌توانید از شنیدن صدای پرندگان لذت ببرید. منوی این رستوران بسیار متنوع اس.ت در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید.

فضای این رستوران بسیار آرام است. همیشه از بلندگو صدای زیبای موسقی پخش می‌شود. اگر گذرتان به این رستوان افتاد، حتماً طعم کباب برگ آن را بچشید. قلیان نیز با انواع مختلف طعم در این باغ رستوران سرو می‌شود. جالب است بدانید که حتی در منوی این رستوران، پیتزا هم به چشم می‌خورد. رستوران رز در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان خواهد بود. این باغ رستوران پرسنلی بسیار مودب دارد. در صورتی که قصد اجرای مراسم خاصی در این رستوران را دارید، بهتر است از قبل با مدیریت هماهنگی لازم را انجام دهید. در این صورت حتی تزئینات را نیز برای شما انجام می‌دهند.

آدرس: کیلومتر ۱ جاده فشم

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: تمام روزهای هفته از ۸ صبح تا ۱۲ شب

۴. رستوران رسم نو

رستوران رسم نو جنب هتل بزرگ آرینا قرار دارد. این هتل هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. رستوران رسم نو در کنار رودخانه قرار دارد و می‌توانید از شینیدن صدای رودخانه لذت ببرید. فضای این رستوران بسیار شیک و دوست‌داشتنی است. با ورود به این رستوران احساس می‌کنید که در خانه خودتان حضور دارید. فضای داخلی رستوران را به رنگ سفید و سیاه طراحی کرده‌اند. رستوران رسم نو را می‌توان جزو لوکس ترین و بهترین رستوران های فشم دانست. قیمت منوی این رستوران بسیار بالا است. با وجود قیمت بالای آن، رستوران رسم نو در اکثر مواقع شلوغ است و میز خالی ندارد. پس بهتر است قبل مراجعه به رستوران حتماً با مدیریت تماس بگیرید تا میز رزرو کنید. این موضوع مخصوصاً در ایام آخر هفته بیشتر خواهد بود.

از نظر فضاسازی و دکوراسیون، رستوران رسم نو با مابقی رستوران‌های فشم تفاوت دارد. در این رستوران می‌توانید از شنیدن صدای موسیقی لذت ببرید. رستوران رسم نو برای قرارهای کاری مهم، جلسات کاری، مهمانی‌های خانوادگی و مراسم دوستانه مناسب خواهد بود. فضای داخلی این رستوران را آنقدر شیک و زیبا طراحی کرده‌اند که سوژه مناسبی برای عکاسی نیز محسوب می‌شود. منوی رستوران رسم نو بسیار متنوع است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، کبابی و غذاهای فرنگی را سفارش دهید. اگر گذرتان به رستوران رسم نوافتاد، حتماً سینی کباب درباری، جوجه ماستی آهاری و بقچه پلو آن را بچشید.

آدرس: کیلومتر ۲ جاده فشم، جنب هتل آرینا

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: تمام روزهای هفته از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

۵. رستوران سایه

رستوران سایه را بسیاری از ساکنین پایتخت به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های فشم می‌شناسند. این رستوران فضایی بسیار شیک و دوست‌داشتنی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع مراسم و جشن را برگزار کنید. رستوران سایه پارکینگ اختصاصی دارد. پس لازم نیست که نگران جای پارک خودرو خودتان باشید. این رستوران آلاچیق‌هایی بسیار شیک و لاکچری دارد. جالب است بدانید که در این آلاچیق‌ها سیستم گرمایش از کف وجود دارد. در تابستان نیز با کمک کولرگازی این آلاچیق‌ها خنک می‌شوند. به این ترتیب در تابستان و زمستان، خبری از سرما و گرمای هوا نیست.

رستوران سایه جزو لاکچری‌ترین رستوران‌های فشم به حساب می‌آید. حتی ورودی این رستوران نیز در مقایسه با سایر رستوران‌ها بسیار شیک و دوست‌داشتنی است. رستوران سایه درست در کنار رودخانه قرار دارد. پس می‌توانید هنگام میل کردن غذای خود، از شنیدن صدای آب نیز لذت ببرید. غذاهای رستوران سایه کیفیت بسیار بالایی دارند و از مواد اولیه تازه تهیه می‌شوند. پرسنل دارای رفتاری بسیار مودبانه هستند. در صورتی که بخواهید مراسمی در این رستوران برگزار کنید، پرسنل آلاچیق را برای شما تزئین خواهند کرد. رستوران سایه در سه وعده صبحانه، نهار و شام فعالیت می‌کند. همچنین می‌توانید انواع قلیان با طعم‌های مختلف نیز سفارش دهید.

آدرس: کیلومتر ۴ جاده فشم

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب

۶. رستوران سفیر

تقریباً تمامی ساکنین شرق تهران می‌دانند که رستوران سفیر قدیمی ترین و بهترین رستوران فشم است. این رستوران سالیان سال است که فعالیت می‌کند و مشتریان ثابت به خود را دارد. همینطور که به سمت فشم می‌روید، بعد از چند پیچ، سمت چپ خود با تابلوی بزرگ رستوران سفیر رو‌به‌رو خواهید شد. تابلوی این رستوران به حدی بزرگ و نورانی است که امکان ندارد آن را در حین رانندگی نبینید. رستوران سفیر فضایی بسیار دنج و دوستانه دارد. این رستوران به دو بخش سرپوشیده و روباز تقسیم می‌شود. در فصول سرد یا گرم سال می‌توانید از فضای سرپوشیده رستوران استفاده کنید. کیفیت غذاهای رستوران سفیر در حد بسیار بالایی قرار دارد. بسیاری از مشتریان که از رستوران‌های مختلف فشم بازدید کرده‌اند معتقدند که کیفیت غذاهای رستوران سفیر از تمامی رستوران‌های دیگر فشم بیشتر است.

فضای داخلی این رستوران را بسیار آرامش‌بخش طراحی کرده‌اند. رستوران سفید آمادگی برگزاری انواع مرسام و جشن‌های شما را دارد. پس اگر قصد برگزاری جشن و مراسم خانوادگی را دارید، بهتر است از قبل با پرسنل این رستوران صحبت کنید. رستوران سفیر منویی بسیار متنوع و باکیفیت دارد. در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها، انواع پلو‌ها، غذاهای ایرانی، غذاهای دریایی و انواع پیش‌غذا را سفارش دهید. رستوران سفیر به پاتوقی برای بسیاری از جوانان تبدیل شده است. جلوی این رستوران همیشه جای پارک وجود دارد و لازم نیست نگران جای پارک باشید. فقط باید در نظر بگیرید که تعطیلات و ایام پایانی هفته، رستوران سفیر بسیار شلوغ می‌شود. پس بهتر است در این مواقع حتماً از قبل میز رزرو کنید.

آدرس: کیلومتر ۳ جاده فشم

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب

۷. رستوران بابا کوهی

رستوران بابا کوهی را همه در جاده فشم می‌شناسند. ای رستوران فضایی بسیار خودمانی و دوست‌داشتنی دارد. با ورود به این رستوران احساس می‌کنید که به خانه مادربزرگتان رفته‌اید. در این رستوران حتی انواع غذا با ظروف سنتی سرو می‌شود. حتماً وقتی که صحبت از غذاهای سنتی به میان می‌آید، شما هم مثل ما به یاد آبگوشت و دیزی می‌افتید. خب درست حدس زدید، یکی از بهترین غذاهای این رستوران، آبگوشت مخصوص رستوران بابا کوهی است. کیفیت دیزی این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد. حجم گوشت دیزی رستوران بابا کوهی بی‌نظیر است و قطعاً از میزان گوشت آن تعجب می‌کنید. دیزی این رستوران با دورچین کامل از پیاز تا سبزی خوردن تازه و ترشی سرو می‌شود. نان تازه هم که حتماً باید باشد.

دیزی‌های رستوران بابا کوهی به‌صورت دیزی سنتی است و طعمی بی‌نظیر دارد. تقریباً اکثر کسانی که رستوران بابا کوهی را برای نهار انتخاب می‌کنند، دیزی سنگی سفارش می‌دهند. اگر برای شام هم سنگینیتان نمی‌کند، بد نیست که باز هم دیزی نوش جان کنید! البته به غیر از دیزی و آبگوشت، انواع دیزی بزباش، جوجه کباب و آش زغالی این رستوران نیز بسیار تعریفی هستند و بد نیست یک بار امتحان کنید. از همه چیز بگذریم، بهتر است اشاره‌ای به قیمت منوی این رستوران هم داشته باشیم. خوشبختانه قیمت غذاهای این رستوران اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. به همین خاطر پاتوق بسیاری از مشتریان محسوب می‌شود.

آدرس: کیلومتر ۵ جاده فشم

محدوده قیمتی: متوسط و مقرون‌به‌صرفه

ساعت کاری: از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب

۸. رستوران کاکتوس

اگر از اهالی فشم و رودبار قصران درباره بهترین رستوران در تمام منطقه فشم بپرسید، قطعاً تمامی آن‌ها یک جواب خواهند داد و آن هم رستوران کاکتوس است. رستوران کاکتوس را می‌توان معروف‌ترین رستوران در تمام فشم و منطقه رودبار قصران دانست. این رستوران دور میدان فشم قرار دارد. معمولاً در تمامی روزهای سال رستوران کاکتوس شلوغ است. این رستوران فضای باز و تخت سنتی ندارد. همچنین خبری از قلیان یا منوی کافه نیست. در این رستوران فقط می‌توانید غذاهای خوشمزه ایرونی سفارش دهید. البته صبح‌ها نیز برای صبحانه طبق رسم قدیمی کبابی‌ها، کاکتوس حلیم سرو می‌کند.

کیفیت غذاهای رستوران کاکتوس در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این رستوران از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود. حجم غذاهای رستوران کاکتوس در حد قابل قبولی قرار دارد. این رستوران طعمی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد. اگر راهی رستوران کاکتوس فشم شدید، حتماً کباب برگ، کباب کوبیده نگینی و البته شیشلیک آن را امتحان کنید. قیمت منوی این رستوران نسبتاً گران است؛ اما بعد از میل کردن غذا، حتماً با خودتان می‌گویید که می‌ارزید!

آدرس: فشم، میدان امام خمینی

محدوده قیمتی: بالا

ساعت کاری: از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب

خب دوستان عزیز و همراهان سفرزون، ما که حسابی گرسنه شدیم، شما را نمی‌دانیم! با بهترین رستوران های فشم آشنا شدید. برخی آن‌ها سنتی و کنار رودخانه بودند و برخی دیگر ظاهری معمولی داشتند و غذایی بسیار باکیفیت ارائه می‌کنند. به نظرتان بهترین رستوران فشم کدام است؟ آیا تجربه حضور در هیچ یک را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از طعم غذاهای خوشمزه این منطقه لذت ببرند. در ضمن اگر رستوران خوبی را می‌شناسید که در این مقاله به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم و ارزش امتحان کردن را دارد، در بخش نظرات به ما بگویید!