یکی از شهرهای مناسب برای خرید سوغاتی های قطر، دوحه است. دوحه مکان‌های جالبی برای خرید دارد اما هیچ مکانی به اندازه‌ی بازار محلی برای خرید سوغاتی های قطر جذاب نیست. یکی از بزرگ‌ترین و جالب­‌ترین جاها برای خرید سوغاتی های قطر بازار واقف است. جایی بسیار محبوب برای گردشگردان و مردم محلی قطر. واقف بازاری بسیار معتبر است با گزینه­‌های بسیاری، رستوران‌­ها و کافی شاپ­‌ها و نیز مغازه‌­های متنوعی که می‌توانید از آن‌ها یادگاری‌های محلی بخرید. نظم این بازار درست مثل بازار تهران بر اساس کالاهایی است که در آن‌جا فروخته می‌شود.

saadatrent

سوغاتی های قطر بسیار متنوع هستند

قطر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که از ثروتمندترین آن‌ها محسوب می‌شود
قطر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که از ثروتمندترین آن‌ها محسوب می‌شود

خرید کردن از مغازه‌­های بازار واقف بسیار مشخص و آسان است، چون برای هر خرید دقیقا می‌­دانیم که باید به کدام قسمت بازار مراجعه کنیم، اما شاید برای شما هم سوال باشد که چه چیزهایی در این بازار هست و می‌توان خرید؟ می­‌توانید طلا، مروارید، ادویه­‌جات، میوه­‌جات خشک مانند خرما و همچنین انواع پارچه­‌ها، لوازم آشپزخانه و اقلام بسیار زیبای چوبی را از این بازار بخرید. سفرزون در ادامه این مطلب به معرفی و توضیح سوغاتی‌های قطر می­‌پردازد.

طلا، مروارید و جواهرات از معروف ترین سوغاتی های قطر

طلا، جواهرات و مراوید از سوغاتی های معروف قطر به‌حساب می‌آید
طلا، جواهرات و مراوید از سوغاتی های معروف قطر به‌حساب می‌آید

قطر پایتخت مروارید در جهان است. مغازه‌های زیادی در قطر هستند که جواهراتی با مروارید تولید می‌کنند. حتی اگر طرفدار جواهرات نباشید، گوشواره‌‌ها و گردنبندهای مروارید در فروشگاه­‌های دوحه حتما شما را به خود جذب می­‌کند. این دست‌سازه‌های مرواریدی گزینه‌­ای بسیار خوب برای سوغاتی هستند، چون گران نیستند و می­‌توانند هدیه‌­ای مناسب برای هرکسی باشند. به‌غیر‌ از مروارید، جواهرات دیگری از طلا، کهربا و سنگ‌­های نیمه‌قیمتی را هم می‌­توانید در بازارهای قطر پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل مناسب‌ بودن این سوغاتی آن است که هم بسیار کوچک است و هم حمل آن آسان؛ پس می‌توانید برای هر کس که خواستید از این سوغاتی بیاورید و از شادی آن‌ها شاد شوید.

ادویه‌جات ، بوی خوش قطر

ادویه‌جات قطری بوی رویایی غذاهای عربی را تمام و کمال در خودش دارد
ادویه‌جات قطری بوی رویایی غذاهای عربی را تمام و کمال در خودش دارد

از سوغاتی‌های محبوب در سفر به هر کشوری، ادویه‌جان آن کشور است. اگر کشوری بدون بازار ادویه باشد حتما چیزی برای توریست‌های خود کم دارد. شاید بتوانید با جستجوی فراوان ادویه‌های مخصوص آن کشور را حتی در یک مغازه‌ی کوچک هم که شده پیدا کنید. ادویه‌های محلی را از دوحه قطر بخرید و با خرید آن منوی غذاهای محلی قطر را به کشور خود بیاورید. ادویه سوغات بسیار خوبی است، زیرا هم جای کمی اشغال می‌کند و هم عطر و طعم سفر را با خودش به خانه می‌آورد. نکته: مراقب باشید که بسته‌ی ادویه درست پیچیده شود تا در هنگام جا به جایی باعث آسیب رسیدن به لباس‌­های مورد علاقه‌ی شما در چمدان نشود.


در سفرزون بخوانید: رستوران های دوحه قطر و لذت تجربه‌ی شکم‌گردی


پارچه و منسوجات ، لباس‌های متفاوت از فرهنگی دیگر

لباس های سنتی قطر از بهترین سوغاتی های قطر است
لباس های سنتی قطر از بهترین سوغاتی های قطر است

در دوحه به‌راحتی می‌توانید پارچه و منسوجات بخرید. در بازارهای این شهر می‌­توانید از بین رنگ­‌ها، مدل­‌ها و جنس‌­های مختلف، پارچه‌ی انتخابی خود را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید و به خانه بیاورید. اگر نحوه‌ی بسته‌بندی آن را بلدید یا کسی را می‌­شناسید که بلد باشد، پارچه‌ها را زیبا بسته‌بندی کند، این گزینه، سوغات بسیار خوبی برای خرید در قطر است. پارچه بخرید، آن را با خود به خانه بیاورید و لذت تفاوت فرهنگی را لمس کنید.

شال‌ها و پوشینه‌های پشمی

شال های سنتی قطر از زیباترین شال های عرب هستند
شال های سنتی قطر از زیباترین شال های عرب هستند

شال‌ها و پوشینه‌های پشمی هم کالاهای بسیار خوبی برای خرید به‌عنوان سوغاتی هستند. این محصولات به‌دلیل تنوع و زیبایی در رنگ و همچنین قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با سایر نقاط دنیا می­‌توانند سوغاتی خوبی از سفر به قطر باشند.

جعبه‎­های تزیینی ، یک یادگاری چوبی

جعبه های چوبی در سفر به قطر بهترین سوغات به حساب می‌آیند
جعبه های چوبی در سفر به قطر بهترین سوغات به حساب می‌آیند

یکی از سوغاتی­‎های سنتی بسیار خوب در قطر جعبه‎­های تزئینی چوبی هستند. جعبه­‎هایی که در اندازه‎­ها و شکل‎­های گوناگون، هدیه‎ی بسیار مناسبی از سفر به قطر هستند. علاوه بر زیبایی ظاهری این جعبه­‎های تزئینی، این محصول بسیار قابل استفاده هم هست. می‌­توانید مرواریدهای خریداری شده‌­ی خود را داخل آن بیاندازید.

ست قهوه­‌خوری عربی برای آن‌ها که عاشق قهوه‌اند!

ست قهوه خوری قطر مهم‌ترنی سوغاتی و از هدایای دیپلماتیک به‌حساب می‌آید
ست قهوه خوری قطر مهم‌ترنی سوغاتی و از هدایای دیپلماتیک به‌حساب می‌آید

ست «دالاه» و یا فنجان قهوه­‌خوری عربی چیزی است که برای قرن­‌ها قهوه‌ی تلخ و تند سنتی قطر در آن سرو شده است. به‌‌دلیل زیبایی این سِت فنجان شما می‌­توانید از آن‌­ها در دکوراسیون منزل هم استفاده کنید. اما علاوه بر زیبایی و استفاده از آن در دکوراسیون می‌­تواند وسیله­‌ی مورد استفاده برای قهوه­‌خورهای حرفه‌­ای باشد.

میوه‌ی خشک و آجیل ، یک سوغاتی برای شکم‌گردها

میوه های خشک
میوه های خشک

در بازارهای قطر، به‌ویژه در دوحه، می‌­توانید خرمای باکیفیت، پسته، بادام‌­زمینی، آجیل، دانه­‌های آفتابگردان و کدو و سایر میوه­‌های خشک را پیدا کنید. خرما در قطر کاملا محلی است و یکی از محبوب‌­ترین گزینه­‌ها برای خرید سوغاتی در میان توریست‌ها است. این محصول اندازه و انواع گوناگون و شیرینی و رنگ­‎های مختلفی دارد. بپیشنهاد می‌کنیم که در سفر به قطر حتما خرما بخرید.

قلیان تزیینی

 قلیان عربی سوغاتی تزیینی در قطر است
قلیان عربی سوغاتی تزیینی در قطر است

اگر از علاقه‌­مندان جمع‌­آوری کلکسیونی از قلیان­‌های رنگی هستید یا در اطرافیان خود چنین فردی را می­‌شناسید، خرید قلیان­‌های رنگی برای تزیینات و دکوراسیون منزل گزینه‌ی مناسبی است.