مراکز خرید کرمانشاه به خاطر واقع شدن در شهر جذاب و محبوب غرب ایران، همیشه پرفت‌وآمد است. این استان غربی دارای آب‌وهوایی خوش و طبیعتی دیدنی و زیبا است، با مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز و صدالبته غیور. کمتر کسی است که وقتی نام کرمانشاه به میان می‌آید یاد خوراکی‌ها و شیرینی‌های معروف و خوشمزه‌ای مانند نان خرمایی، نان برنجی، کاک و روغن کرمانشاهی نیفتد. به همه این‌ها باید صنایع دستی زیبای ساخت دست هنرمندان و صنعت‌گران خوش ذوق کرمانشاه را بیفزاییم. هر گردشگری که قصد دیدار از این خطه نامی ایران را دارد به طور حتم در سر هوای خرید سوغاتی از این شهر برای عزیزان خود دارد. ما در سفرزون قصد داریم به معرفی برخی از مراکز خرید کرمانشاه، اعم از سنتی و مدرن بپردازیم:

saadatrent

بازار کرمانشاه

بازار کرمانشاه از مراکز مهم تاریخی و تجاری فعال مربوط به اوایل دوران قاجار است و تاریخ ساخت آن برمی‌گردد به سال ۱۸۰۶ (زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار). با توسعه‌هایی که در آن زمان در این بازار صورت گرفت بازار کرمانشاه به یکی از مراکز مهم تجاری و اقتصادی غرب تبدیل شد. این مرکز خرید سنتی دارای ساختاری طولی است که در اطراف آن فضاهای عمومی گوناگون در صنوف مختلف گسترده شده است و باعث می‌شود مشتریان به راحتی بر طبق نیاز خود به هر یک از این فضاها مراجعه کنند. صنوف مرتبط نیز درست در همسایگی یکدیگر قرار گرفته‌اند و این موضوع ساختار یکپارچه و هماهنگی به بازار بخشیده است. فضاهای موجود در این بازار شامل راسته بازارها، دالان‌ها، حجره‌ها (دکان‌ها)، چهارسوق با گنبدی با معماری ظریف و زیبا، کاروانسرا، میادین، مساجد و تکایا و قهوه‌خانه‌ها می‌شود.

بازار کرمانشاه
بازار کرمانشاه

این بازار یکی از مناسب‌ترین مراکز برای تهیه سوغات کرمانشاه نظیر نان برنجی، روغن کرمانشاهی و نان خرمایی است. این بازار در نزدیکی مجتمع‌های تجاری دیگر مانند مجتمع تجاری ارگ و مجتمع صدف و قرار دارد. هتل آپارتمان لیژان از اقامتگاه‌های اطراف بازار کرمانشاه است. از جاذبه‌های اطراف بازار هم می‌توان به باشگاه بیلیارد ارس، تکیه بیگلربیگی، تکیه و موزه معاون‌الملک و موزه پارینه‌سنگی زاگرس اشاره کرد.

آدرس بازار کرمانشاه روی نقشه گوگل

بازار توپخانه

بازار توپخونه
بازار توپخونه

بازار توپخانه در واقع یکی از راسته‌های هجده‌گانه بازار کرمانشاه به حساب می‌آید. محدوده این بازار بین دو دروازه چغاسرخ و پل سید جمعه واقع شده است و بیشتر اختصاص به فروش میوه و تره بار دارد. علت نام‌گذاری این بازار نگهداری توپ‌های رسته توپخانه قشون در این محل در زمان گذشته بوده است. در امتداد بازار توپخانه به راسته‌های علاف خانه، تفنگ سازی، ترک‌ها، سراج‌ها، مسگرها، صحاف‌ها، حوری آباد، زرگرها، حلبی‌سازی، کلوچه‌پزها، بزاز خانه نو و کهنه، فراش‌باشی، صندوق سازی بنکدارها، آهنگرها و راسته بازار چال حسن خان می‌رسیم. بازار توپخانه کرمانشاه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و عملیات مرمت و بازسازی آن شامل مرمت پایه‌های آجری، احیا و بازسازی طاق‌های سنتی و اجرای طاق طویله‌های این بازار در سال ۱۳۹۱ به انجام رسیده است.

آدرس بازار توپخانه روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به کرمانشاه کلیک کنید.


بازار زرگرها (بازار طلای اطلس) ، معروف در مراکز خرید کرمانشاه

بازار طلا
بازار طلا

بازار زرگرها یا بازار طلای اطلس کرمانشاه یکی از مراکز خرید کرمانشاه است که در واقع بخشی از بازار بزرگ کرمانشاه محسوب می‌شود. این بازار محل خریدی برای بازدید و خرید انواع طلا و جواهرات با قیمت مناسب است. از امکانات آن می‌توان به برخورداری از رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد.

آدرس بازار زرگرها روی نقشه گوگل

بازار مسگرها

بازار مسگرها
بازار مسگرها

بازار مسگرها هم یکی از بازارهای بازار بزرگ کرمانشاه است و همان‌گونه که از نامش پیداست اختصاص به تولید و فروش انواع ظروف مسی با قیمت‌های مناسب دارد.

مجتمع تجاری ارگ

مجتمع ارگ
مجتمع ارگ

مرکز خرید ارگ کرمانشاه در میدان مصدق واقع شده است. این مجتمع از معروف‌ترین پاساژهای کرمانشاه محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای خرید انواع پوشاک، کفش، گوشی موبایل و تجهیزات وابسته و … به این مجتمع مراجعه کنید. این مجتمع دارای رستوران و کافی‌شاپ است. در نزدیکی این مجتمع نیز هتل‌های مختلفی قرار دارد.

آدرس مجتمع تجاری ارگ روی نقشه گوگل

مجتمع صدف

مجتمع صدف | مراکز خرید کرمانشاه
مجتمع صدف | مراکز خرید کرمانشاه

مجتمع صدف از دیگر مراکز خرید کرمانشاه هست که شما می‌توانید برای تهیه انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه و لوازم خانگی و … به این پاساژ مراجعه بفرمایید. آدرس: کرمانشاه، میدان شهرداری، خیابان معلم شرقی، مجتمع صدف.

آدرس مجتمع صدف روی نقشه گوگل

مرکز خرید نوبهار پلازا

مرکز خرید نوبهار پلازا از مراکز خرید جدید و مدرن کرمانشاه، واقع در خیابان ۲۲ بهمن، چهارراه نوبهار است. این مرکز خرید ۸ طبقه‌ای یکی از مراکز مهم خرید کالاهای لوکس در کرمانشاه و دارای فروشگاه‌های عرضه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، موبایل و تجهیزات جانبی و … است.

آدرس مرکز خرید نوبهار پلازا روی نقشه گوگل

مرکز خرید الهیه

مرکز خرید الهیه کرمانشاه از آن دست بازارهایی است که می‌توان هر آنچه موردنیاز یک خانواده است در آن پیدا کرد. از نیازهای روزمره تا لوازم‌خانگی مانند مبل، کالاهای برقی، طلا و جواهر و … . آدرس: کرمانشاه، شهرک الهیه، خیابان کاشانی، مرکز خرید الهیه.

آدرس مرکز خرید الهیه روی نقشه گوگل

پاساژ قصر

پاساژ قصر
پاساژ قصر

پاساژ قصر کرمانشاه محلی برای خرید انواع بازی کامپیوتری و محصولات مرتبط با دنیای جذاب گیم است و حتماً محل جذابی برای بازدید جوانان و نوجوانان خواهد بود. این پاساژ در میدان آزادی کرمانشاه، بلوار شهید امجدیان واقع شده است.

آدرس پاساژ قصر روی نقشه گوگل

مرکز خرید لیلیوم

مرکز خرید لیلیوم | مراکز خرید کرمانشاه
مرکز خرید لیلیوم | مراکز خرید کرمانشاه

مرکز خرید لیلیوم  از دیگر مراکز خرید کرمانشاه است و در خیابان شهید جعفری واقع شده است. برای خرید محصولاتی با برندهای معتبر می‌توانید به طبقه اول این پاساژ مراجعه کنید. در طبقه چهارم نیز یکی از فست فودهای معروف کرمانشاه قرار دارد. این مرکز در نزدیکی پاساژهای حافظ و ولیعصر و نیز موزه تمبر و باغ پرندگان کرمانشاه قرار دارد.

آدرس مرکز خرید لیلیوم روی نقشه گوگل

پاساژ سریری

پاساژ سریری کرمانشاه از دیگر مراکز خرید کرمانشاه ، واقع در خیابان معلم است. ویژگی این پاساژ فروش اجناس لوکس با قیمت مناسب می‌باشد. بازارچه کفش چهارراه اجاق، حمام بیگلری و زورخانه حسین گلزار از اماکن تاریخی در مجاورت این پاساژ است.

آدرس پاساژ سریری روی نقشه گوگل

پاساژ کیش

پاساژ کیش | مراکز خرید کرمانشاه
پاساژ کیش | مراکز خرید کرمانشاه

پاساژ کیش از مراکز خرید کرمانشاه است که به خرید فروش تلفن همراه و خط همراه و تجهیزات وابسته اختصاص دارد. آدرس: کرمانشاه، میدان شهرداری، خیابان معلم شرقی، پاساژ کیش.

آدرس پاساژ کیش روی نقشه گوگل


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های کرمانشاه کلیک کنید.