در پایتخت ترکیه، معروف ترین غذاهای ترکی در رستوران های محبوب آنکارا سرو می‌شود. غذاهایی که نمی‌توانید از آن‌ها دل بکنید و کنارشان بگذارید. از کباب لذیذ گرفته تا دسرهای خوشمزه، همه و همه را قرار است در سفرزون برای‌تان معرفی کنیم تا در سفر به آنکارا، ضیافت خوراکی‌ها را از دست ندهید.

saadatrent

پس بی‌معطلی برویم سراغ معروف ترین غذاهای ترکی در رستوران های محبوب آنکارا .

ماهی‌کبابی در یلکن بیلیک

سرآشپز Yelken Balik | یکی از رستوران های محبوب آنکارا
سرآشپز Yelken Balik | یکی از رستوران های محبوب آنکارا

اولین غذا در لیست معروف ترین غذاهای ترکی «ماهی کباب» است. ماهی کباب از آن غذاهای درجه یک ترکی است که به جز استانبول باید در آنکارا هم تجربه‌اش کنید. Yelken Balik از رستوران های محبوب آنکارا است که ماهی کباب‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد.

ماهی کبابی | از معروف ترین غذاهای ترکی
ماهی کبابی | از معروف ترین غذاهای ترکی

Yelken Balik یکی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی در آنکارا است که یکی از مشهورترین‌ها در لیست مدیترانه‌ای‌ها و اژه‌ای‌ها هم هست. مزه‌های سرد و گرم و متنوع اولین تعریف از چیزی است که قرار است، تجربه کنید. ماهی کبابی در Yelken Balik با یک نوشیدنی‌های سرد سرو می‌شود.

موقعیت رستوران یلکن بیلیک روی نقشه

اسکندر کباب در اولوداگ کباب‌چسه

اسکند کباب در انواع مختلفی در ترکیه سرو می‌شود
اسکند کباب در انواع مختلفی در ترکیه سرو می‌شود

اسکندر کباب از معروف ترین غذاهای ترکی است که نام‌و‌نشان‌اش همه‌جای دنیا با نام ترکیه عجین شده است. از رستوارن های محبوب آنکارا که اسکندر کباب‌هایش شهرت جهانی پیدا کرده، Uludag Kebabcisi است. Uludag Kebabcisi یکی از خاص‌ترین اسکندر کباب‌های دنیا را دارد که با شیوه‌ای متفاوت و البته اصیل درست می‌شود و میان غذاهای ترکی بی‌نظیر است.

اسکندر کباب در این رستوران معروف و زیبا با نان پیده (Pide) که روی آن تکه‌های دونرکباب، سس گوجه و کره آب‌شده، سرو می‌شود. البته در منو شما کباب‌های زیادی را می‌بینید، اما اسکندر کباب Uludag Kebabcisi یک چیز دیگر است.

موقعیت رستوران اولوداگ کباب‌چسه روی نقشه

دسرهای شیری در زینل

دسرها بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ غذایی ترکیه است
دسرها بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ غذایی ترکیه است

دسرها یکی از معروف ترین غذاهای ترکی به‌حساب می‌آیند و در هر رستورانی در آنکارا پا بگذارید نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید. طیف دسرهای ترکی بسیار گسترده و پرتنوع است و به همین دلیل هر رستوارنی تخصصش در درست کردن دسر خاصی است، اما از میان همه‌ی آن‌ها، زینل (Zeynel) از رستوران های محبوب آنکارا است که دسرهای فوق‌العاده‌ای تحویل‌تان می‌دهد.

شما در Zeynel، بهترین دسرهای ترکی را در طعم‌ها و شکل‌های گوناگون خواهید دید، اما بین همه‌ی آن‌ها Kazandibi (پودینگ با رویه کاراملی سوخاری) را امتحان کنید. این دسر طمعی باورنکردنی لذیذ و دلچسب دارد و حتما عاشقش می‌شوید. Muhallebi (پودینگ و ماست) و Tavuk Gogsu (پودینگ ضخیم با تکه‌های کوچک سینه مرغ) هم از آن دسرهایی است که همه‌چیزش به اندازه و متعادل است و کافی‌ست یک‌بار ببینیدش تا نتوانید دیگر از آن دست بکشید.

موقعیت رستوران زینل روی نقشه

 

دونر در سوهانین یره

دونر کباب Ayran که با شیوه‌ی خاصی در رستوران Suha’nin Yeri طبخ می‌شود
دونر کباب Ayran که با شیوه‌ی خاصی در رستوران Suha’nin Yeri طبخ می‌شود

بازهم قرار است طعم یکتای یک کباب دونر را تجربه کنید که روی آتش هیزمی درست می‌شود. یک جای عالی برای یک غذای ترکی بی‌نظیر که به هیچ‌وجه مزه‌های معمولی ندارد.

این‌جا دونر کباب ساندویچی، یکی از معروف ترین غذاهای ترکی، با نام «آیران» (Ayran) طبخ می‌شود. Suha’nin Yeri به حال‌و‌هوای خوبش معروف است و از رستوران های محبوب آنکارا است. بنابراین ممکن است برای نشستن زیاد منتظر شوید.

موقعیت رستوران سوهانین یره روی نقشه

باقلوا در رستوران حاجی‌بابا

باقلوای حاجی بابا، Baklavaci Hacibaba از معروف ترین غذاهای آنکارا است
باقلوای حاجی بابا، Baklavaci Hacibaba از معروف ترین غذاهای آنکارا است

یکی از معروف ترین غذاهای ترکی که لازم است هر توریستی برای خوردن آن توقف کند، باقلواست. اگرچه در ایران هم باقلوا داریم اما مزه‌‌ی ترکی آن کاملا متفاوت است. بهتر است خودتان امتحان کنید. رستوران حاجی بابا، رستوران محبوب آنکارا و بهترین مکان برای خوردن باقلوا است.

امروز نسل سوم از بنیانگذاران حاجی‌بابا است که در این رستوران فعالیت می‌کند. حاجی بابا از سال ۱۹۴۹ میلادی باقلوا درست می‌کند.

موقعیت رستوران حاجی بابا روی نقشه

دونرکباب در بورسا حاجی بی

دونر کباب بورسا حاجی بی، Bursa Haci Bey Kebabcisi از رستوران های محبوب آنکارا است
دونر کباب بورسا حاجی بی، Bursa Haci Bey Kebabcisi از رستوران های محبوب آنکارا است

از سال ۱۹۶۱ میلادی در Bursa Haci Bey Kebabcisi دونر کباب سرو می‌شود. Bursa Haci Bey Kebabcisi یکی از رستوران های محبوب آنکارا است. مطمئن باشید که دونر کبابی که در این‌جا می‌خورید کاملاً منطبق بر دستور غذای سنتی ترکی است.

تکه‌های خوشمزه دونر کباب که با سس گوجه و ماست ترکیب شده‌اند.

موقعیت رستوران بورسا حاجی بی روی نقشه

شیرینی ولوکوم در علی عسون شکرچی‌لیک

اگر به آنکارا رفتید حتما به Ali Uzun Şekercilik سر بزنید و شرینی‌هایش را امتحان کنید
اگر به آنکارا رفتید حتما به Ali Uzun Şekercilik سر بزنید و شرینی‌هایش را امتحان کنید

آخرین مقصد شما در تور دسرهای آنکارها به Ali Uzun ختم ‌می‌شود. یک جای فوق‌العاده پر از آب‌نبات و شیرینی که از سال ۱۹۳۵ میلادی فعال است و در آن می‌توان تمام شیرینی‌های سنتی ترکی و هرچیزی که دل‌تان می‌خواهد را پیدا کنید. این‌جا  Akide Sekeri (شیرینی خشک ترکی) که با فندق و نعناع و توت‌فرنگی، لیمو و دارچین درست شده را پیدا می‌کنید و حسابی لذت می‌برید.

لوکوم (شیرینی ترکی سنتی)،حلوا و Pismaniye تعداد کمی از چیزهایی هستند که می‌توانید این‌جا بخورید.

موقعیت رستوران علی عسون شکرچی لیک روی نقشه

در سفرزون بخوانید: جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب

مزه در کایل‌بور

Kalbur از رستوران‌های مشهور آنکارا در پخت مزه است
Kalbur از رستوران‌های مشهور آنکارا در پخت مزه است

برای این رستوران باید حتما از قبل رزرو کنید. بعد از رزرو مدت کمی باید صبر کنید تا یک میز در یک رستوران عالی و با غذای دریایی بی‌نظیر گیرتان بیاید و بنشینید و از فضا و نوشیدنی لذت ببرید.

این‌جا جایی شبیه Meyhane است که بشقاب مزه‌های مختلف مطابق با فصل سفرتان به شما ارائه می‌دهد. غذاهایی مثل  Sevkat-I bostan ،Subyenli corba (یک جور شوربا با ماهی) یا  Palamut Pilaki (ماهی بزرگ با سوپ نخود) از خوردنی‌های معروف این رستوران هستند که به هیچ‌وجه نباید از دست داد.

موقعیت رستوران کایل بور روی نقشه

 

کباب در حاجی عارف بی از معروف ترین غذاهای ترکی

کباب ترکی خاص را در Haci Arif Bey امتحان کنید
کباب ترکی خاص را در Haci Arif Bey امتحان کنید

قطعا یکی از بهترین و پرتنوع‌ترین غذاهای ترکی کباب است و این تنوع را به چشم می‌توان دید و زبان چشید. به‌خاطر این‌که کباب‌های بی‌نظیری در آنکارا هستند، نوع دیگری از کباب را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در Haci Arif Bey پیدایش کنید.

این کباب به شیوه‌ای خاص طبخ می‌شود و به همین خاطر معروف است. علاوه بر این در لیست کباب‌های این رستوران می‌توانید از کباب‌های کلاسیک مثل آدانا یا Ali Nazik beyti که در غذاهای ترکی معروف است هم پیدا کنید.

موقعیت رستوران حاجی عارف بی روی نقشه

در سفرزون بخوانید: مراکز خرید آنکارا ، تجربه‌ی خریدی متفاوت

بشقاب اسناف در جی‌جک لوکانتسه

بشقاب بزرگ Esnaf در Cicek Lokantasi تجربه‌ای تکرار نشدنی
بشقاب بزرگ Esnaf در Cicek Lokantasi تجربه‌ای تکرار نشدنی

در استانبول رفتن به  esnaf lokantası  واجب است، اما در آنکارا هم توصیه می‌شود که به Çiçek Lokantası بروید و یکی از آن بشقاب‌ها و غذاهای ترکی سنتی و خانوادگی را به‌عنوان یک غذای ساده و خوشمزه نوش‌جان کنید.

شما همه‌چیز از قبیل سوپ‌ها، گوشت‌‌ها، سبزیجات و دسرها را این‌جا می‌توانید بخورید و لذت ببرید.


موقعیت رستوران جی‌جک لوکانتسه روی نقشه

برای سفر به ترکیه و لذت بردن از همه‌ی زیبایی‌های این کشور به سفرزون سر بزنید و تورها، پرواز و هتل‌های ارزان و به‌صرفه به این کشور را آسان بخرید.