محله جلفا یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محله‌های اصفهان محسوب می‌شود. این محله را به محله ارامنه نیز می‌شناسند. بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان در همین محله قرار دارند. به همین خاطر گردشگران بسیاری همه ساله از این محله دیدن می‌کنند. وجود گردشگران و مسافران متعدد در این محله باعث شده تا رستوران‌های بسیار عالی و باکیفیتی در محله جلفا اصفهان حضور داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های جلفا اصفهان آشنا کنیم. پس اگر قصد بازدید از این محله را دارید، با ما همراه باشید.

۱. شربت خانه فیروز

بهترین رستوران های جلفا اصفهان

شربت خانه فیروز یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های جلفا اصفهان محسوب می‌شود. این رستوران را همیشه می‌توان در لیست بهترین رستوران های اصفهان مشاهده کرد. شربت خانه فیروز یک کافه رستوران با سبک و سیاق سنتی و دوست‌داشتنی است. در دکوراسیون داخلی این رستوران از طراحی آنتیک و بسیار زیبا استفاده کرده‌اند. با ورود به فضای شربت خانه فیروز اصفهان احساس می‌کنید که در تاریخ سفر کرده‌اید. حتی منوهای این رستوران را به سبک و سیاق قدیمی طراحی کرده‌اند. فضاسازی رستوران شربت خانه فیروز بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. در این رستوران اصلاً احساس غریبی نمی‌کنید. انگار که در خانه خودتان و سر سفره خودتان حضور دارید.

وجود گلدان‌های طبیعی در طراحی دکوراسیون این رستوران باعث شده تا فضای شربت خانه فیروز بسیار زنده و دوست‌داشتنی باشد. وقتی که نگاهی به منوی شربت خانه فیروز می‌اندازید، شاید کمی در خواندن منو دچار مشکل شوید. حتی نام غذاهای داخل منو را به‌صورت قدیمی و خاص انتخاب کرده‌اند. در منوی این کافه رستوران از انواع بستنی تا شیک و نوشیدنی تا غذاهای سنتی و بریونی به چشم می‌خورد. پس هم برای وقت‌گذرانی عصرانه تا شام و نهار یا حتی صبحانه می‌توانید روی شربت خانه فیروز حساب کنید. از ما به شما نصیحت، بستنی‌های شربت خانه فیروز بسیار خوشمزه هستند و طرفداران خاص به خود را دارند!

آدرس: جلفا، خیابان حکیم نظامی، کوی کلیسای وانک، روبه‌روی هتل جلفا

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۶۸۰۰۹

ساعت کاری: از ۹ تا ۲۳:۳۰

۲. رستوران ترنج اصفهان

رستوران ترنج از دیگر رستوران های معروف اصفهان است. این رستوران در یکی از خانه های تاریخی اصفهان با نام خانه هوانس قرار دارد. به همین خاطر برخی گردشگران و حتی مردم محلی، این رستوران را با نام رستوران هوانس نیز می‌شناسند. رستوران ترنج در محله جلفا قرار دارد و قطعاً یکی از بهترین رستوران های جلفا اصفهان محسوب می‌شود. قدمت خانه‌ای که رستوران ترنج در آن قرار دارد، به دوران قاجار باز می‌گردد. در اصل این خانه به فردی با نام ماردیروس داودیان تعلق داشت که اهل جلفای اصفهان بود. وی در پست ریاست ستاد قزاق‌خانه دولت ایران در دوران ناصرالدین شاه فعالیت می‌کرد. به همین خاطر چنین خانه‌ زیبا و اربابی داشت. این خانه زیبا را به یک رستوران سنتی و خاص تبدیل کرده‌اند. البته همان طور که انتظار می‌رود، بند به بند خانه هوانس بازسازی شده است.

این رستوران فضایی بی‌نظیر و دوست‌داشتنی دارد. وقتی که وارد فضای باز رستوران ترنج می‌شوید، احساس می‌کنید که در خانه قدیمی مادری خود حضور دارید. حیاطی زیبا که با گل و گلدان‌های مختلف تزئین شده است انتظار شما را می‌کشد. میز و صندلی‌های شیک و چوبی فضایی نوستالژی به رستوران می‌دهند. آجرهای قدیمی، حوضی زیبا و رومیزی‌های ترمه، همگی به درستی انتخاب شده‌اند. منوی این رستوران نیز شامل انواع غذاهای سنتی ایرونی و اصفهانی می‌شود. البته که می‌توانید از منوی کافه چیزی را برای عصرانه انتخاب کنید. این رستوران شامل بخش‌های مختلفی از جمله عکاس‌خانه می‌شود. پس می‌توانید چند عکس یادگاری در این رستوران بگیرید که خاطره سفر شما برای همیشه ثبت شود.

آدرس: خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۹۳۷۸۸

ساعت کاری: از ۹ تا ۲۳:۳۰

۳. رستوران میناس

رستوران میناس نیز همانند رستوران ترنج در یکی از خانه های قدیمی اصفهان جا خوش کرده است. خانه میناس از جمله قدیمی ترین خانه‌های تاریخی اصفهان است. این خانه دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، گچکاری‌های هنرمندانه و پنجره‌های چوبی است. خانه میناس را گروهی متخصص ترمیم آثار باستانی، به‌خوبی بازسازی کرده‌اند. به حدی که وقتی وارد خانه میناس می‌شوید، احساس می‌کنید همین الان ناصرالدین شاه و جان ثناران او از درب پشتی وارد حیاط می‌شوند! هرچه از زیبایی این خانه بگوییم کم گفتیم. البته ناز شست هنرمندانی که توانستند این خانه را به این خوبی بازسازی کنند. در ضمن طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و انتخاب آیتم‌های مختلف آن نیز با دقت مختلف انجام شده است.

همانند هر خانه قدیمی دیگر، در میان خانه یک حیاط بزرگ و باصفا قرار دارد. در مرکز این حیاط حوضی فیروزه‌ای به چشم می‌خورد که دور تا دور آن را گلدان‌های سفالی با گل‌های شمعدانی قرار داده‌اند. امکان حضور در فضای سرپوشیده و سرباز این رستوران وجود دارد. این رستوران بی‌تردید یکی از بهترین رستوران های جلفا اصفهان محسوب می‌شود. در این رستوران می‌توانید از منوی کافه یا رستوران بهصورت جداگانه استفاده کنید. قیمت منوی این رستوران کمی گران است؛ اما کیفیتی بسیار عالی دارد.

آدرس: جلفا، خیابان حکیم نظامی، خیابان تبریزی‌ها

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۴۵۵۵۳

ساعت کار: ۹ صبح الی ۱۲ شب

۴. رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر بی‌تردید یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های جلفا اصفهان است. وقتی که از مردم محلی درباره بهترین رستوران در منطقه جلفا سؤال کنید، قطعاً اکثر آن‌ها این رستوران را به شما معرفی خواهند کرد. رستوران خوان گستر فضایی بسیار شیک و لاکچری دارد. با ورود به فضای رستوران احساس می‌کنید که در شیک‌ترین رستوران شهر حضور دارید. فضای داخلی این رستوران را به شک کاخ‌های کلاسیک بسیار شیک طراحی کرده‌اند. در طراحی دکوراسیون داخلی این رستوران خبری از معیارهای سنتی ایرانی نیست. در حقیقت معماری آن را می‌توان بیشتر مشابه سبک رنسانس دانست.

در طراحی فضای داخلی رستوران خوان گستر از بهترین متریال استفاده کرده‌اند. میز و صندلی‌ها کیفیت بسیار عالی دارد. میز سلف سرویس با طراحی بسیار شیک در میان سالن اصلی رستوران قرار دارد. لوسترهای شیک، پرده‌های ابریشم و رومیزی‌ها، همگی بسیار شیک و باکیفیت هستند. درباره منوی رستوران خوان گستر باید بدانید که کیفیت و تنوع بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید انواع غذاهای ملل، غذاهای سنتی ایرونی، کباب و البته غذاهای سنتی اصفهانی را سفارش دهید. طعم کباب دنده این رستوران را حتماً باید بچشید. فقط باید در نظر داشته باشید که باید هزینه این خدمات لاکچری و کیفیت غذای عالی را هم پرداخت کنید. پس رستوران خوان گستر جزو بهترین و شاید گران‌ترین رستوران های اصفهان قرار می‌گیرد. این رستوران برای قرارهای کاری و مراسم مهم نیز مناسب خواهد بود.

آدرس: خیابان حکیم نظامی،خیابان کلیسا وانک

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۷۸۹۸۹

ساعت کار: ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب

۵. کافه رستوران هرمس

همینطور که در کوچه و پس کوچه‌های محله جلفا اصفهان قدم می‌زنید، ناگهان چشمتان به یک کافه رستوران با نمای آجری بسیار خاص می‌افتد. کافه رستورانی که شاید شما را به یاد کافه رستوران‌های دهه ۴۰ شمسی بیاندازد. درب و پنجره‌های چوبی سفید این کافه رستوران در کنار دیوارهای آجری بسیار خود نمایی می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از مسافران جذب این رستوران شوند و دلشان بخواهد تا در آن غذایی خوشمزه نوش جان کنند. با دیدن فضای بیرونی و طراحی نمای خارجی این رستوران شاید با خودتان بگویید که کافه رستوران هرمس فضایی کاملاً سنتی و نوستالژی دارد؛ اما به محض ورود به این کافه رستوران، کاملاً شوکه می‌شوید.

این رستوران فضای داخلی کاملاً شیک و امروزی دارد. دیوارها و ستون‌ها اکثرا به رنگ سفید هستند؛ اما از رنگ‌های متنوعی در آن استفاده شده است. برای مثال سقف را به رنگ هفت رنگ رنگین کمان درست کرده‌اند. همچنین می‌توانید از تماشای کوسن‌های رنگارنگ مبل نیز لذت ببرید. این کافه رستوران منویی بسیار پیچیده و متنوع دارد. در این منو می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، سنتی و کبابی سفارش دهید. پیتزاهای ایتالیایی این رستوران بسیار تعریفی هستند. اکثر مشتریان این غذای خوشمزه ایتالیایی را انتخاب می‌کنند. البته که برای عصرانه می‌توانید انواع غذاهایی همانند چیپس و پنیر یا کیک و چای سفارش دهید. منوی کافه هرمس نیز بسیار پیشرفته است و باریستا‌های حرفه‌ای در این کافه رستوران هرمس فعالیت می‌کنند.

آدرس: خیابان نظر میانی ، کوچه کلیسا وانک ، کوچه میدان جلفا

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۹۳۳۴۹

ساعت کار: ۸ ظهر الی ۱۲ شب

۶. کافه رستوران آرک. آ

بهترین رستوران های جلفا اصفهان

در بخش قبلی یک کافه رستوران جذاب با دکوراسیون مدرن و امروزی و ظاهری سنتی و شیک آشنا شدیم. با وجود آنکه کافه رستوران هرمس طرفداران بسیاری دارد و بی‌تردید جزو بهترین رستوران های جلفا اصفهان محسوب می‌شود؛ اما بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که در شهر زیبای اصفهان، از کافه رستوران‌هایی با ظاهر سنتی دیدن کنند. اگر شما نیز چنین عقیده‌ای دارید، بهتر است یک راست به کافه رستوران آرک. آ بروید. این کافه رستوران در نزدیکی کلیسای وانک قرار دارد. پس بعد خستگی بازدید از این کلیسای زیبا، می‌توانید برای استراحت سری به کافه رستوران آرک. آ بزنید. منوی کافه و رستوران کافه رستوران آرک. آ به‌صورت مجزا ارائه می‌شود. پس لزومی ندارد که حتماً از هر دو منو استفاده کنید. به این ترتیب حتی برای رفع خستگی و میل کردن یک شربت خنک در کنار کیک‌های تازه، می‌توانید به کافه رستوران آرک. آ مراجعه کنید.

این کافه رستوران فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد. کافه رستوران آرک. آ را در فضایی قدیمی و ساختمانی تاریخی تأسیس کرده‌اند. به همین خاطر فضای کافه رستوران آرک. آ فضایی بسیار آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است. با ورود به این فضا احساس راحتی و آرامش می‌کنید. ساختمانی که کافه رستوران آرک. آ در آن قرار دارد را به‌خوبی بازسازی کرده‌اند. البته در بازسازی، اصالت باستانی و تاریخی آن به‌خوبی حفظ شده است. در منوی کافه رستوران آرک. آ می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، نوشیدنی و کیک و هر آنچه دلتان بخواهد را سفارش دهید. در این رستوران می‌توانید روی تخت‌های سنتی در فضای باز بنشینید و از غذای خود لذت ببرید. همچنین همیهش صدای موسیقی سنتی و زیبا در این رستوران به گوش می‌رسد.

آدرس: محله جلفا،روبروی کلیسای وانک

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۹۰۹۲۰

ساعت کار: ۸ ظهر الی ۱۲ شب

خب دوستان عزیز، با بهترین رستوران های جلفا اصفهان به‌خوبی آشنا شدید. به نظرتان بهترین رستوران اصفهان کدام است؟ آیا تا کنون تجربه حضور در هیچ یک از رستوران های جلفا اصفهان را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب دیگران هم می‌توانند از طعم غذاهای خوشمزه این رستوران‌ها لذت ببرند.