سایداسفر

جاهای دیدنی بارسلون، آوازه این دیار را بر سر زبان گردشگران بین‌المللی انداخته است. بر اساس آمارهای انجمن‌های گردشگریِ بین‌المللی، سالانه چیزی بیشتر از ۱۰۰ میلیون توریست از سرتاسر دنیا راهی بارسلون می‌شوند. محبوبیت مکان های دیدنی بارسلون در بین گردشگران بین‌المللی بی‌دلیل نیست. این شهر با تاریخچه‌ای غنی، فرهنگی ارزشمند، سرگرمی‌های جانانه و هنرمندانی اسطوره‌ای، طیف گسترده‌ای از انواع جاذبه‌های گردشگری را پیش روی توریست‌های بین‌المللی قرار می‌دهد. بارسلون از آن شهرهایی است که امکان ندارد راهی آن شوید و به‌راحتی از جاهای دیدنی آن دل بکنید. از آنجایی که همیشه خواستار بهترین‌ها برای همراهان خود هستیم، فهرستی کامل از بهترین جاهای دیدنی بارسلون برای شما آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه‌ این فهرست تا انتها، دیدگاه بهتری درباره گشت‌و‌گذار در بارسلون بدست آورید. این دیدگاه به شما کمک می‌کند تا مکان‌های دلخواه ر انتخاب کنید و سفر اروپایی اشرافی را در پیش رو داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مکان های دیدنی تهران کلیک کنید.

کاخ موسیقی کاتالان

جاهای دیدنی بارسلون یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. با این حال انصافاً باید گفت کاخ موسیقی کاتالان، یک سروگردان بالاتر از دیگر این مکان‌ها قرار دارد. اولین چیزی که در این کاخ خودنمایی می‌‌کند، هنر معماران چیره‌دستی است که این عمارت باشکوه را بنا کرده‌اند. چیزی حدود یک سده از احداث کاخ موسیقی کاتالان، می‌گذرد. این قصر در ۱۹۰۵ میلادی ساخته شد. از آن زمان به‌بعد، کاخ موسیقی کاتالان به‌سرعت جایگاه خود را در بین جاهای دیدنی بارسلون محکم کرد. به‌رغم اینکه چیزی بیشتر از یک سده از ساخت کاخ موسیقی کاتالان می‌گذرد، این کاخ در شرایط مطلوبی برای گردشگری قرار دارد. از طرف دیگر جایگاه این کاخ در جذب گردشگرهای بین‌المللی باعث شد تا در ۱۹۸۲، مرمت و تازه‌سازی شود. همان‌گونه که از نام این کاخ پیداست، مکانی است برای اجراهای باشکوه موسیقی. این کاخ در منطقه‌ای شلوغ و پرتردد خودنمایی می‌کند.

در نتیجه فاصله‌ چندانی با دیگر جاهای دیدنی بارسلون دارد. سالیان سال است که معروف‌ترین چهره‌های موسیقی دنیا در این کاخ دور هم جمع می‌شوند و اجراهای باشکوهی برای علاقه‌مندان موسیقی به نمایش می‌گذارند. موسیقی‌های جاز، کلاسیک و فلامنکو در این کاخ اجرا می‌شود. جالب است بدانید تورهای مخصوصی برای گشت‌و‌گذار در قسمت‌های مختلف کاخ موسیقی کاتالان برگزار می‌شود. جالب‌تر اینکه این کاخِ موسیقی راه خود را به فهرست میراث جهانی یونسکو پیدا کرده است. این کاخ فقط مکانی برای گوش‌فرادادن به موسیقی کلاسیک نیست. در این کاخ شرایطی مهیاست تا علاقه‌مندان فرهنگ اسپانیا، با هنر مردمان این دیار آشنا شوند. چندین کافه شیک و رستوران درجه‌یک در اطراف این کاخ قرار دارد. به لطف این شرایط، فرصتی پیدا می‌کنید تا دمی در یکی از این کافه‌ها بنشینید و با خوردن نوشیدنی‌های گوارای اسپانیایی، جان تازه‌ای برای گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدن بارسلون پیدا کنید.

آدرس: C/ Palau de la Música, 4-6, 08003 Barcelona, Spain

درباره: بهترین غذاهای اسپانیایی؛ معرفی ۱۹ تا از خوشمزه ترین غذاهای اسپانیا + عکس بیشتر بدانید.

موزه پیکاسو بارسلون (Picasso Museum)

امکان ندارد از یکی از اهالی اسپانیا، سراغ یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون را بگیرید و آدرس موزه پیکاسو را به شما ندهد. همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، پیکاسو یکی از معروف‌ترین هنرمندهای چند سده اخیر به‌حساب می‌آید. پابلو پیکاسو، نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه، شاعر و سرامیک‌کار اسپانیایی، چهره‌ای بی‌بدیل در دنیای هنر مدرن است. پیکاسو با خلاقیت و نوآوری بی‌نظیر خود، مسیر هنر را دگرگون کرد و به یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم میلادی تبدیل شد. موزه پیکاسو، مکانی است برای نمایش آثار این هنرمند. موزه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۹۶۳ افتتاح شده است. ناگفته نماند عمارتی که آثار پیکاسو در آن قرار گرفته، ساختمانی است قدیمی که زمان احداث آن به سده‌های میانی باز می‌گردد. به لطف این شرایط، گشت‌و‌گذار در موزه پیکاسو برای گردشگران هم فال است و هم تماشا.

از یک طرف فرصتی پیدا می‌کند تا به تماشای زیباترین آثار هنری پیکاسو، یکی از معروف‌ترین هنرمندان جهان، بنشینند. از طرف دیگر حضور در موزه پیکاسو، بهانه‌ای است برای گشت‌و‌گذار در عمارتی باشکوه و قدیمی. موزه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، همانند عمارتی که در آن واقع شده، به محله‌های قدیمی بارسلون نزدیک است. در نتیجه در کنار گشت‌و‌گذار در موزه پیکاسو، می‌‌‌توانید سری به دیگر جاهای دیدنی بارسلون با جاذبه‌های تاریخی بزنید. این موزه در کنار اینکه مکانی برای نمایش قسمتی از آثار پابلو پیکاسو است، به‌عنوان محلی برای برگزاری گالری‌های هنری بین‌المللی نیز شناخته می‌شود. در بازه‌های زمانی مختلف، موزه پیکاسو پذیرای هنرمندانی است که از سرتاسر دنیا به اسپانیا آماده‌اند تا هنر خود را به رخ هنردوست‌ها بکشند. بسته به بازه زمانی که قصد سفر به اسپانیا و گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی بارسلون را دارید، ممکن است این موزه پذیرای همایش‌های هنری دیگری نیز باشد.

آدرس: Carrer de Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, Spain

درباره: شهر بارسلون ؛ سرزمین فوتبال و گاوبازی بیشتر بدانید.

کلیسا سانتا ماریا دل مار بارسلون (Basilica of Santa Maria del Mar)

جاهای دیدنی بارسلون جاذبه‌های منحصربه‌فردی دارند که نظیر آن‌ها را در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. یکی از این مکان‌ها که مطمئن هستیم پس از سیاحت در آن، انگشت‌به‌دهان باقی می‌مانید، کلیسا سانتا ماریا دل مار بارسلون است. این کلیسا جلوه‌ای باشکوه از معماری گوتیک را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. این زیبایی به‌اندازه‌ای است که پس از اولین نگاه، عظمت این کلیسا برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. کلیسا سانتا ماریا دل مار بارسلون، جایگاه ویژه‌ای در دل اهالی این شهر دارد. این کلیسا از لحاظ تاریخچه نیز یکی بناهای قدیمی بارسلون به‌حساب می‌آید. ساخت این کلیسا در سال ۱۳۲۹ میلادی آغاز شد و در سال ۱۳۸۳ میلادی به پایان رسید. گویی دریایی از ایمان و هنر در هم آمیخته و این بنای باشکوه را خلق کرده است. این کلیسا در میان مردمان بارلسون با نام کلیسای فقرا نیز شناخته می‌شود.

ناگفته نماند کلیسا سانتا ماریا دل مار، در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است. با این حال چیزی که اکنون از این کلیسا شاهد هستیم، از لحاظ بصری کم‌و‌کسری ندارد. بر اساس ادعای باستان‌شناسان، کلیسا سانتا ماریا دل مار، تنها کلیسای به‌جای مانده از معماری زیبا و خاص گوتیک کالاتان‌هاست. این کلیسا در کنار اینکه مکانی است مذهبی، جاذبه‌های فرهنگی و هنری چشمگیری دارد. در گوشه و کنار کلیسا، شاهکارهای هنری بی‌شماری به چشم می‌خورد. مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و محراب‌های باشکوهِ این کلیسا، بازتابی است از هنر و باورهای مردمان بارسلون. بسیاری از دیگر جاهای دیدنی بارسلون در اطراف این کلیسا جا خوش کرده‌اند. مکانی که از آن صحبت می‌کنیم بسیار خوش‌مسیر است و آدرس سرراستی دارد. به لطف این ویژگی‌ها می‌توانید برنامه‌ای حساب‌شده برای گشت‌وگذار آماده کنید و سیاحتی جانانه داشته باشید.

آدرس: Plaça de Santa Maria, 1, 08003 Barcelona, Spain

ورزشگاه نیوکمپ بارسلون

حتی اگر فوتبال نیستید، باز هم مطمئن هستیم نام تیم بارسلونا به گوش شما خورده است. بازی‌های خانگیِ این تیم پرآوازه، در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برگزار می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت ورزشگاه نیوکمپ، معبدی است برای علاقه‌مندان فوتبال در سرتاسر دنیا. استادیومی که از آن صحبت می‌کنیم بی‌دلیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون تبدیل نشده است. این استادیوم، فراتر از یک باشگاه ورزشی در بین اهالی بارسلون است. نیوکمپ در سال ۱۹۵۷ فتتاح شد. از آن زمان تاکنون، این استادیوم شاهد لحظات حماسی و فراموش‌نشدنی بسیاری در تاریخ فوتبال بوده است. بسیاری از سلاطین دنیای فوتبال در این استادیوم هنرنمایی کرده‌‌اند و گل‌هایی تماشایی زده‌‌اند. دیرینگی استادیوم نیوکمپ، این مجموعه ورزشی را به موزه‌ای زنده از خاطره‌های خوش فوتبالی تبدیل کرده است. از آنجایی که با یکی از معروف‌ترین استادیوم‌های بین‌المللی دنیا روبه‌رو هستیم، نیوکمپ جلوه‌ای بسیار باشکوه دارد و سازه‌ای است تماشایی.

علاوه بر تماشای بازی‌های فوتبال، نیوکمپ جاذبه‌های گردشگری بسیاری نیز برای توریست‌ها دارد. در این زمینه می‌توان به موزه باشگاه بارسلونا، اشاره کرد. حضور در ورزشگاه نیوکمپ، فرصتی است استثنایی که علاقه‌مندان گشت‌و‌‌گذار در جاهای دیدنی بارسلون به‌خوبی قدر آن را می‌دانند. استادیوم نیوکمپ، جان می‌‌دهد برای سلفی‌های خاطره‌ساز. دسترسی به این ورزشگاه بسیار راحت است. در نتیجه هر کجای بارسلون که باشید، به‌راحتی می‌توانید راه استادیوم نیوکمپ را در پیش بگیرید.

صومعه پدرالبس، (Pedralbes Monastery)، پاویون گوئل (Guell Pavilion) و گذرگاه توبلا (Tubella Passage)، به‌عنوان دیگر جاهای دیدنی بارسلون شناخته می‌شوند که فاصله چندانی با ورزشگاه نیوکمپ ندارند. ناگفته نماند برای بازدید از استادیوم نیوکمپ، باید بلیت خریداری کنید. با خرید این بلیت، امکان بازدید از زمین چمن، جایگاه گزارشگران، رختکن تیم مهمان و موزه باشگاه بارسلونا برای گردشگران مهیا می‌شود. هزینه بلیت گردشگری در باشگاه نیوکمپ نسبت به دیگر مکان های دیدنی بارسلون، چندان گران نیست.

آدرس: C. d’Arístides Maillol, 12, 08028 Barcelona, Spain

درباره: سفر به مادرید ، شهر فوتبالی اروپا بیشتر بدانید.

ساحل بارسلونتا (Barceloneta Beach)

جاهای دیدنی بارسلون فقط به موزه‌ها و عمارت‌های قدیمی خلاصه نمی‌شوند. این شهر سواحلی دارد که نظیر آن‌ها را در هیچ‌کجای دنیا پیدا نمی‌کنید. یکی از این سواحل که پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به آن بزنید، ساحلی است زیبا با نام بارسلونتا. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم چیزی بیشتر از ۴ کیلومتر مساحت دارد. زیبایی‌های این ساحل، بارسلونتا را به ساحلی بین‌المللی تبدیل کرده که آوازه‌ای جهانی دارد. در ساحل بارسلونتا، برای هر سلیقه‌ای، فعالیتی جذاب پیدا می‌شود. از شنا و آفتاب گرفتن گرفته تا ورزش‌های ساحلی مانند والیبال و فوتبال، همه چیز برای تفریحی هیجان‌انگیز فراهم است. از سرگرمی‌های این ساحل که بگذریم به غروب‌های تماشایی آن می‌رسیم. غروب آفتاب در ساحل بارسلونتا، منظره‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی دارد. غروب‌های این ساحل، هنرنمایی مادر طبیعت را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

از آنجایی که با ساحلی بین‌المللی روبه‌رو هستیم، بارسلونتا، امکانات رفاهی بسیار چشمگیری دارد. خدمات رفاهی را سراغ نداریم که در این ساحل مهیا نباشد. چندین کافه درجه‌یک و رستوران شیک در همسایگی این کافه جا خوش کرد‌ه‌‌اند. در نتیجه می‌توانید در کنار گشت‌وگذاری جانانه در یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون، سری به یکی از این کافه‌ها بزنید و با خوردن فنجانی نوشیدنی، انرژی لازم برای ادامه بارسلون‌گردی را به‌دست آورید. در این بین از رستوران‌های اطراف ساحل بارسلونتا نیز غافل نشوید. این رستوران‌ها، خوشمزه‌ترین خوراکی‌های اروپایی و غذاهای دریایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. جالب است بدانید سالن بارسلونتا، به‌رغم داشتن امکانات رفاهی بسیار شایسته، ساحلی است رایگان. برای ورود به این ساحل هیچ هزینه‌ای متقبل نمی‌شوید. با این حال دسترسی به سرگرمی‌های ساحل بارسلونتا برای گردشگران هزینه‌بر است.

آدرس: aseo Maritimo Barceloneta, 14, 08003 Barcelona Spain

درباره: سفر به بارسلون و ۱۵ کاری که باید انجام دهید، بیشتر بدانید.

طاق پیروزی بارسلون

طاق پیروزی بارسلونا، یادبودی باشکوه از عظمت و افتخار، مردمان این سرزمین است. این طاق، دروازه‌ای نمادین به سوی شهر به‌حساب می‌آید و داستان‌هایی از گذشته و حال بارسلونا را در خود نهفته دارد. طاق پیروزی به هزارویک‌دلیل، یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون است. طاق پیروزی بارسلونا در سال ۱۸۸۸ و به مناسبت نمایشگاه جهانی که در این شهر برگزار شد، ساخته شد. از قرار معلوم در آن زمان، دولتمردان اسپانیا با ساخت طاقی بزرگ و باشکوه، قصد خوش‌آمد گویی به مردمانی را داشتند که راهی این شهر می‌شدند. طراحی این طاق توسط جوزف گرا، معمار مشهور کاتالان، انجام شده است. گرا با خلاقیت و ظرافت خود، طاقی باشکوه و پر از جزئیات خلق کرده است که گردشگران از تماشای آن سیر نمی‌شوند. این طاق قدمتی بیشتر از یک سده دارد. خوشبختانه توجه‌ ویژه‌ای به این طاق اختصاص داده شده و مناسب گردشگری است.

به لطف این شرایط، طاق پیروزی بارسلونا در تمامی فصل‌های سال پذیرای گردشگران بین‌المللی است. دیوارنگاره‌هایی تماشایی و نفیس در چهارطرف این طاق خودنمایی می‌کند. طاق پیروزی، یکی از جاهای دیدنی بارسلون است که گشت‌و‌گذار در آن هزینه‌ای برای گردشگران ندارد. در نتیجه اگر به دنبال مکان دیدنی رایگان بارسلون می‌گردید، طاق پیروزی این شهر را به برنامه‌ گردشگری خود اضافه کنید. بسیاری از خیابان‌های اصلی بارسلون به این طاق راه پیدا می‌کنند. این شرایط باعث شده تا گردشگران در کنار سیاحت در این طاق، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی شهر داشته باشند. در گوشه‌و‌کنار این طاق نیز جاهای دیدنی ارزشمندی قرار دارد. چندین رستوران درجه یک در فاصله‌ای بسیار نزدیک با این طاق قرار دارند. در این زمینه می‌توان به رستوران‌های اندورا، فیش‌مولر و ال مونتانا اشاره کرد.

آدرس: Passeig de Lluís Companys, Ciutat Vella, 08003 Barcelona, Spain

درباره: جاهای دیدنی مادرید | لذت گشت‌و‌گذار در پایتخت اسپانیا بیشتر بدانید.

باغ سلطنتی و صومعه پدرالبس (Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes)

سال‌ها پیش، راهبه‌های مسیحی در صومعه پدرالبس دور هم جمع می‌شدند و به رازونیاز با معبود می‌پرداختند. این صومعه، پناهگاهی برای زائرین دل‌شکسته و مصیبت‌زده‌هایی بود که دنبال مکانی می‌گشتند تا در آن به آرامش برسند. صومعه پدرالبس اکنون به یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون تبدیل شده است. این صومعه، ساختمانی ۳ طبقه است. در هر کدام از این طبقه‌ها، قسمت‌های مختلفی برای زندگی و عبادت راهبه‌های مسیحی در نظر گرفته شده بود. گشت‌و‌گذار در این صومعه، فرصتی است برای گردشگران تا با فرهنگ و سبک زندگی مردمان بارسلون قدیم آشنا شوند. صومعه پدرالبس، معماری گوتیک دارد و منظر‌ه‌ای چشم‌نواز پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. از لحاظ تاریخی نیز صومعه پدرالبس، یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی بارسلون است. ملکه الیسانا دموتکادا، در ۱۳۲۶ میلادی فرمانی برای ساخت صومعه پدرالبس صادر کرد. در کنار این صومعه، باغ سلطنتی با درخت‌های کهنسال و سربه‌فلک‌کشیده خودنمایی می‌کند.

این باغ، جاذبه‌های گردشگری صومعه پدرالبس را دوچندان کرده است. باغی که از آن صحبت می‌کنیم با نام ملکه‌ الیسانا، نامگذاری شده است. باغ و صومعه پدرالبس، به‌اندازه‌ای جاهای دیدنی دارد که دست‌کم چندین ساعت باید برای گشت‌و‌گذار در آن‌ها وقت کنار بگذارید. این باغ مکان مناسبی است برای عکس‌های سلفی و خاطره‌سازی. گردشگری بهاری و تابستانی در این باغ بیشتر از همیشه خوش می‌گذرد. با این حال اگر زمستان یا پاییز راهی اسپانیا بودید و می‌خواستید یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون را از نزدیک ببینید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً راه باغ و صومعه پدرالبس را در پیش بگیرید. این باغ در پاییز همچنان زیباست و زمستان‌های خلوتِ آن، جان می‌دهد برای گردشگری. نکته جالب دیگری که درباره صومعه پدرالبس جالب به نظر می‌رسد، حضور راهبه‌ها در این صومعه‌ است. به‌رغم گذشت سال‌های بسیار، هنوز هم راهبه‌هایی در این صومعه حضور دارند.

آدرس: Baixada del Monestir, 9, 08034 Barcelona, Spain

پارک گوئل بارسلونا (Park Güell)

یکی از جاهای دیدنی بارسلون که پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به آن بزنید، پارک گوئل است. این پارک را آنتونی گائودی، یکی از معماران برجسته اسپانیایی در سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته است. از قرار معلوم، آنتونی گائودی، پس از تکمیل این پارک، تا آخر عمر در این مکان روزگار گذرانده است. اولین چیزی که درباره پارک گوئل جالب به‌ نظر می‌رسد، فضای سرسبز و دلباز این پارک است. دلیل این سرسبزی را می‌توان در دیرینگی پارک گوئل جستجو کرد. به لطف قدمت این پارک، درختان کهنسالی در گوشه‌و‌کنار آن سربه‌فلک گذاشته‌اند. انواع گل‌و‌گیاه در پارک گوئل مشاهده می‌شود. در کمتر پارک اروپایی با چنین تنوع گیاهی روبه‌رو هستیم. از زیبایی‌های طبیعی پارک گوئل که بگذریم، به جاذبه‌های فرهنگی این پارک می‌رسیم.

نمادهای مذهبی در قسمت‌های مختلف این پارک خودنمایی می‌کند. همان‌گونه که اشاره کردیم، معمارِ این پارک، در آن زندگی کرده است. آنتونی گائودی، عمارتی باشکوه برای خود در دل این باغ ساخته است. این عمارت اکنون به موزه‌ای باشکوه تبدیل شده است. خانه آنتونی گائودی، تراس بسیار بزرگ و دلبازی دارد. این تراس منظره‌ای تماشایی از پارک و طبیعت زیبای آن را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. بسیاری از لوازمِ این عمارت که اکنون به موزه تبدیل شده، دست‌نخورده باقی مانده است. در نتیجه با حضور در این عمارت، می‌توانید با سبک زندگی اسپانیایی‌های یک سده پیش آشنا شوید. پارک گوئل بی‌دلیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون تبدیل نشده است. این پارک چیزی حدود ۱۷ هکتار مساحت دارد.

این پارک از لحاظ امکانات رفاهی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پارک گوئل در منطقه‌ای خوش‌مسیر واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است. به لطف این شرایط هر زمان که از گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی بارسلون خسته شدید، می‌توانید سری به پارک گوئل بزنید و در کنار گشت‌وگذار در این پارک، حسابی استراحت کنید.

آدرس: Carrer d’Olot, Barcelon

تپه مونجوئیک بارسلونا (montjuic barcelona)

گلچینی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون در تپه مونجوئیک جا خوش کرده‌اند. این تپه از لحاظ تاریخی، مکانی کهن برای گشت‌و‌گذار در بارسلون است. از قرار معلوم در روزگارانی بسیار دور، یهودی‌های بارسلون فعلی، مرده‌های خود را در این تپه دفن می‌‌کردند. از آن زمان سال‌ها گذشته و بارسلون توسعه‌ چشمگیری پیدا کرده است. به لطف این شرایط، منظره‌ای تماشایی از شهر زیبای بارسلون با حضور در ارتفاعات تپه مونجوئیک پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. در این تپه تا دلتان بخواهد منظره‌های سرسبز و طبیعی دیده می‌شود. تپه‌ای مونجوئیک، در طول زمان کاربردهای مختلفی داشته است. در ۱۹۲۹، این تپه به‌عنوان مکانی برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی در نظر گرفته شد. این شرایط، رونق تپه مونجوئیک را به‌دنبال داشت. از آن زمان به بعد، مکان‌های بیشتری در این تپه ساخته شد و توسعه چشمگیری پیدا کرد. به دنبال اتفاق‌های مختلفی، چندین مکان ورزشی نیز در این تپه احداث شده است.

جالب است بدانید قسمتی از این تپه برای مدتی به‌عنوان پیست اتوموبیل‌رانی استفاده می‌شد. جالب‌تر اینکه برخی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون در این تپه قرار دارند. گل سرسبد این مکان‌ها، قلعه مونجوئیک است. این قلعه برای سالیان دراز از جان و مال مردمان بارسلون قدیم حفاظت کرد. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم اکنون بازنشسته شده و کاربرد گردشگری دارد. در این قلعه نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. پس از گشت‌و‌گذار در قلعه مونجوئیک، راهی باغ‌های موسِن سینتو وِرداگر شوید. این باغ‌ها فاصله‌ای بسیار مناسب با ایستگاه قطار بارسلون دارند. کمی جلوتر از این ایستگاه قطار، استخر شهری مونجوئیک، خودنمایی می‌کند. این استخر در ۲۰۰۳، میزبان برگزاری مسابقات المپیک در رشته شیرجه و واترپلو بود. در نهایت به باغ‌های تئاتر یونانی می‌رسید. این باغ‌ها منظره‌ای بسیار تماشایی دارند و جان می‌دهند برای طبیعت‌گردی.

آدرس: Ctra. de Montjuïc, 66, 08038 Barcelona, Spain

عمارت کازا بالیو (Casa Batlló)

برای شما گفتیم که آنتونی گائودی، معمار برجسته اسپانیایی بود که در طول عمر پرفایده خود، آثار ارزشمندی به جای گذاشت. یکی دیگر از هنرنمایی‌های آنتونی گائودی که به یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون تبدیل‌شده، عمارتی است باشکوه با نام کازا بالیو. این عمارت در یکی از محله‌های اعیان‌نشین بارسلون خودنمایی می‌کند. از قرار معلوم در روزگارانی دور، اشراف‌زاده‌‌ای با نام ژوزف بالیو، سفارش ساخت عمارتی باشکوه را به آنتونی گائودی می‌دهد. این معمار برجسته نیز از تمامی هنر خود برای ساخت عمارتی برازنده اشراف‌زاده‌ای اصیل، به‌خرج می‌دهد. ماحصل این هنرنمایی را در گوشه‌و‌کنار عمارت کازا بالیو شاهد هستیم. ساخت عمارتی که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۸۷۷ به پایان رسید. این عمارت از لحاظ بصری، جلوه‌ای متفاوت و خاص دارد. نمای جلوی ساختمان کازا بالیو، شکل‌و‌شمایلی مانند جمجمه اژد‌ها دارد. این شباهت به‌اندازه‌ای است که اهالی بارسلون به این عمارت، لقب ساختمان استخوان‌ها داده‌اند.

معماری متفاوت این عمارت فقط به قسمت‌های بیرونی آن خلاصه نمی‌شود. عمارت کازا بالیو در قسمت‌های داخلی نیز معماری متفاوتی پیش روی علاقه‌مندان قرار می دهد. طاق‌ها، تراس و پنجره‌های کازا بالیو، شکل‌و‌شمایلی عجیب‌و‌غریب و متفاوت دارد. این ساختمان از لحاظ طراحی، شبیه به چیزی است که در افسانه‌های شاه و پریان به تصویر کشیده شده است. کازا بالیو به بسیاری از دیگر جاهای دیدنی بارسلون نزدیک است. عمارتی که از آن صحبت می‌کنیم در چند قدمی رستورانی اشرافی واقع شده است. رستوران مومِنتس (Moments)، یکی از بهترین‌ رستوران های بارسلون است و خوراکی‌های اشرافی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر حرف ما را زمین نینداخید و عمارت کازا بالیو را برای بازدید انتخاب کردید، حتماً‌ عکس‌های جانانه‌ای بگیرید. فرصت گرفتن عکس‌های خاص در این عمارت عجیب‌و‌غریب، موهبتی است که گردشگران خوش‌سلیقه به‌خوبی قدر آن را می‌دانند.

آدرس: Pg. de Gràcia, 43, 08007 Barcelona, Spain

محله گوتیک کوآرتر (gothic-quarter)

جاهای دیدنی بارسلون، همگی تماشایی هستند. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد تاریخچه کهن این شهر اروپایی، شرایطی فراهم کرده تا مکان‌های تاریخی بارسلون، جاذبه‌های بیشتری داشته باشند. در نتیجه اگر می‌خواهید به یکی از باستانی‌ترین محله‌های شهری اروپایی سری بزنید، حتماً راه محله گوتیک کوارتر را در پیش بگیرید. دیرینگی این محله به سده‌های میانی باز می‌گردد. در نتیجه بسیاری از عمارت‌های واقع در محله گوتیک، در دوران رم باستان ساخته شده‌اند. این محله تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی دارد. این مکان‌های دیدنی یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. برای نمونه می‌توان به کلیسای جامع بارسلون اشاره کرد. این کلیسا، سازه‌ای است باشکوه که معماری گوتیک در آن مشاهده می‌شود. ساخت کلیسایی که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۲۹۸ میلادی آغاز شد. نقشه باشکوه این کلیسا و عظمت آن، باعث شد تا ساخت کلیسا جامع بارسلون چیزی حدود ۱۲۰ سال آزگار به‌طول بینجامد.

این کلیسا برای سده‌های متمادی، یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی اسپانیا بود. محله گوتیک کوارتر، کوچه‌هایی تنگ‌و‌تاریک دارد. گذر از این کوچه‌ها، حس‌و‌حال زندگی مردم در قرون وسطی را در ذهن گردشگران تداعی می‌‌کند. تعداد زیادی از جاهای دیدنی بارسلون در این محله قرار دارند. در نتیجه فرصتی پیدا می‌کنید تا در یک نوبت بازدید، گشت‌و‌گذاری جانانه در چندین مکان بسیار تماشایی داشته باشید. در این زمینه می‌توان به جاهای دیدنی مانند موزه پیکاسو، کاخ موسیقی کاتالان، کازا پادلاس و موزه تاریخ بارسلون اشاره کرد. محله گوتیک کوارتر، در کنار اینکه محله‌ای است قدیمی، رستوران‌هایی شیک و کافه‌هایی اعیانی دارد. این رستوران‌ها با خوراکی‌های محلی و بین‌المللی از گردشگران پذیرایی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی محله گوتیک کوارتر شدید، حتماً چندین ساعت را برای گشت‌و‌گذاری کامل در این منطقه اختصاص دهید.

آدرس: Mediterranean Seafront to Ronda de Sant Pere, Ciutat Vella, 08002 Barcelona, Spain

بازار لابوکریا (la Boqueria)

مطمئن هستیم با ما هم عقیده‌اید که حیف است سری به جاهای دیدنی اسپانیا بزنید و با دست خالی از این سرزمین به دیار خود باز گردید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار لابوکریا بزنید. این بازار در گروه بازارهای قدیمی بارسلون قرار دارد. به لطف دیرینگی بازار لابوکریا، شرایطی مهیاست تا با یک تیر دونشان بزنید و در کنار گشت‌و‌گذار در بازاری اروپایی با سابقه‌ای کهن، خریدهای جانانه‌ای انجام دهید و با دستی پر از سوغات بارسلون به دیار خود باز گردید. برای تعریف از بازار لابوکریا، کافی است به این نکته اشاره کنیم که این بازار در ۱۹۱۴ ساخته شده است. بازاری که از آن صحبت می‌کنیم، معماری زیبا و نوستالژیک دارد. معمارانِ این بازار برای سقف آن از آهن‌و‌شیشه کمک گرفته‌‌اند. قدم زدن در بازار لابوکریا، حسی از سرزندگی و شادابی را به ارمغان می‌آورد.

غرفه‌های رنگارنگِ مملو از میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت و مرغ، لبنیات، نان و شیرینی، در این بازار خودنمایی می‌کند. این بازار در کنار خوراکی‌های خوشمزه، بورس بهترین سوغات بارسلون است. درهای بازار لابوکریا از ۸ صبح تا ۸ شب به روی گردشگران و خریداران باز است. به لطف این ساعت کاری،‌ در بیشتر ساعت‌های روز می‌توانید راه بازار لابوکریا را در پیش بگیرید. این بازار فروشنده‌های منصفی دارد و قیمت‌های آن نسبت به دیگر مراکز خرید بارسلون، ارزان‌تر است. در قسمت‌های مختلفِ‌ این بازار، خوراکی‌های محلی فروخته می‌شود.

لذت خوردن غذاهای اسپانیایی، خوراکی‌های دریایی و ساندویچ‌های خوشمزه، موهبتی است که شکم‌گردها به‌خوبی قدر آن می‌دانند. محیطی سرزنده و بانشاط، تاریخچه‌‌ای غنی و تنوع محصولات از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار لابوکریاست. این بازار فاصله‌ای بسیار مناسب با برخی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون دارد. در این زمینه می‌توان به موزه پیکاسو اشاره کرد.

آدرس:‌ La Rambla, 91, 08001 Barcelona, Spain

سخن پایانی

جاهای دیدنی بارسلون از هر لحاظ که فکرش را بکنید، تماشایی و خاطره‌ساز هستند. امیدواریم فهرستی که از این مکان‌های دیدنی آماده کردیم، خاطره‌‌ای خوش از سفری اروپایی برای شما به‌دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از گشت‌و‌گذار در گوشه‌و‌کنار دنیا دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های شیرین و خاطره‌های ماندگار را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.