سایداسفر

یکی از مسائلی که پیش از سال نو ذهن بسیاری از ما را به‌خود مشغول می‌کند سفر نوروزی است. این‌که چه جاهایی برویم؟ چگونه سفر کنیم؟ هر شهر چند جاذبه دارد؟ و…گوشه گوشه‌ی ایران دیدنی‌های بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید سفر نوروزی‌تان را به آن اختصاص بدهید. اما همین تعداد زیاد باعث سردرگمی می‌شود. برای اینکه بتوانیم تصمیم راحت‌تری بگیریم نیازمند یک برنامه هستیم. برنامه‌ای که به ما بهترین انتخاب‌ها را معرفی می‌کند.

برای همین موضوع ما در سفرزون مطلبی آماده کرده‌ایم. در این مطلب شما بهترین گزینه‌ها را بررسی می‌کند و دست به انتخاب می‌زنید. این لیست بلند بالا نه تنها جاذبه‌های داخلی ، بلکه انتخاب‌های خارجی را در خود دارد. با ما همراه باشید.

شیراز ، سفر نوروزی با ذکر شاعرانگی

شهر شیراز با دیدنی‌های تاریخی و دیدنی‌اش یکی از بهترین گزینه‌های سفر نوروزی است. شیراز را شعر عشاق و ادبا می‌دانند. جایی که با عبور از دروازه قرآنش وارد دنیای پر رنگ هنر می‌شوید. شهری که به قول حافظ پر از کرشمه است. دیدنی‌های این شهر در هر زمانی مملو از جمعیت است. خصوصا در ایامی مانند نوروز که خیلی مکان‌ها جای سوزن انداختن نیست.

از مکان‌هایی که می‌توانید سال را در آن‌جا نو کنید می‌‎توان به آرامگاه حافظ و سعدیه اشاره کرد. در شیراز گشت و گذار کنید. از آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن لذت ببرید.

اصفهان ، سفری به شهر تاریخ و هنر

سفر به اصفهان سیر و سیاحتی بی‌نظیر است. شهری وسیع با تاریخی ارزشمند. از تاریخی بر اصفهان گذشته میراث بسیاری در شهر می‌درخشند. جاذبه‌های اصفهان آنقدر متفاوت و چشمگیر هستند که هرکدامشان شما را به شهری خیال انگیز دعوت می‌کند. و همه‌ی این زیبایی‌ها میراث تلفیق معماری ایرانی اسلامی است.

در نقش جهان سیاحت کنید و حتی گوشه‌ای از این موسیقی خوش را از دست ندهید. این شهر یکی دیگر از انتخاب‌ها برای سفر نوروزی است. البته کویرهای اطراف اصفهان نیز را از دست ندهید. کویر تا نیمه‌ی اردیبهشت میزبانی خوش آب وهوا است.

 

مشهد ، پیوند تاریخ نادری و طوس

مشهد در کنار حرم باشکوه امام رضا(ع) که نمونه‌ای کامل از معماری ایرانی اسلامی است، دیدنی‌های بسیاری دارد. خراسان سرزمین موسیقی دل‌انگیزی است که در قلب هر گوشه‌ش شنیده می‌شود. زیبایی‌های شهری مشهد با تاریخ آن گره خورده است. حضور حرم امام (ع) در این شهر هر سال مسافران نوروزی بسیاری را روانه‌ی این خاک می‌کند. جمعیت بسیاری لحظه‌ی سال تحویل در حرم هستند. اگر در سفر نوروزی خود راهی مشهد شدید حتما از دیدنی‌های دیگر آن بازدید کنید و لذت ببرید.

یزد ، شهر بادگیر و دوچرخه

همین که وارد شهر یزد شوید بادگیرها به استقبال شما می‌آیند. یزد به واسطه‌ی جغرافیای کویری خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر در ایام عید است. خانه‌های تاریخی، مردم مهربان و جاذبه‌های طبیعی شما را دعوت می‌کنند تا اوقات خوشی را در خنکای بهاری این شهر داشته باشید.

یزد یکی از شهرهایی است که هر جای آن سر بچرخانید دوچرخه‌های رنگی را می‌بیند. معماری فضای شهری یزد از جاذبه‌های فوق‌العاده محبوب آن است. در بازدید از یزد میدان امیر چخماخ را حتما ببینید. موزه آینه و روشنایی را نیز فراموش نکنید.

کاشان ، شهری با قدمتی طولانی

کاشان تاریخی طولانی دارد و یکی از نخستین تمدن‌های ایرانی بوده. آثاری در تپه‌های باستانی این شهر به‌دست آمده و شگفت انگیزند. این شهر را با اصالت‌ترین شهر ایران می‌دانند. همچنین از تاریخ معاصر آثار بسیاری برای این شهر به یادگار مانده است. در سفر به کاشان حتما از تپه سیلک بازدید کنید تا تمدن قوم کاسی شمارا متعجب کند. این شهر را نیز می‌توانید در فهرست دیدنی‌های سفر نوروزی خود قرار دهید. هوای کاشان تا اوایل خرداد بسیار لذتبخش است.

قشم ، جزیره‌ی جادو

در سفر به قشم بیش از هر چیز زیبایی‌های طبیعی آن دلربایی می‌‎کند. این زیبایی‌ها که با دست هنرمند طبیعت جنوب خلق شده‌اند هر کدام روایتی برای شما دارند. در ایام عید نوروز جزیره‌ی قشم یکی از مقصدهای محبوب مسافران است. پس شما هم فرصت بازدید از این زیبایی را از دست ندهید. یکی دیگر از علت محبوبیت این جزیره مراکز خرید آن است که قیمت‌های بسیار مناسبی دارند.

استان خوزستان ، سرزمین نخل و خورشید

شهرهای این استان هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. استان خوزستان را باید در بهار تماشا کنید. فصلی که لطافت هوای جنوب را به بالاترین سطحش می‌رساند. می‌توانید تعطیلات خود را به خوزستان گردی اختصاص دهید. جنوب با تمام زیبایی‌ها و نشاطش یکی از بهترین میزبان‌های سفر نوروزی است. در این گشت و گذار غذاهای محلی را امتحان کنید.

چابهار ، بندری به لطافت بهار

شهر بندری چابهار گزینه‌ی پیشنهادی دیگری است. این شهر در اغلب ایام سال آب وهوایی خوش دارد. اما زیبایی آن در بهار به اوج می‌رسد. به استان سیستان و بلوچستان سفر کنیدئ و غرق زیبایی‌های ناشناخته‌ی چابهار بشوید. در صورتی لیپار خیال ببافید و در بین کوه‌های مریخی رویا.

استان گلستان ، بهشتی در بهار

استان گلستان نیز یکی مقاصد سفرهای سال نو است. سراسر مسیر حرکت بین شهرهای استان شما جنگل‌ها را دل آغوش کوهستان می‌بینید. دریا نیز شما را صدا می‌کند. هر شهر گلستان طبیعتی زیبا در آغوش خود دارد که نباید نادیده گرفت. از گلستان و زیبایی‌های بی‌نظیرش می‌توانید راهی ترکمن صحرا شوید. سرزمینی هموار با دشت‌هایی سرسبز که فرهنگ ترکمنی در آن مهمانان را به گرمی استقبال می‌کند.

سفرهای خارجی در نوروز

با جنب و جوش‌‌هایی که حال و هوای سال نو در بین مردم می‌اندازد برنامه ریزی برای سفرهای خارجی نیز اوج می‌گیرد. در ادامه بهترین مقاصد خارجی برای سال نو را به شما معرفی می‌کنیم. مقاصدی که از نظر زمانی و اقتصادی به صرفه تر هستند.

 باکو ، پایتخت مدرن آذربایجان

باکو یکی از شهرهای خارجی است که در سال‌های اخیر طرفدران بسیاری پیدا کرده. این شهر مدرن با مراکز خرید، مراکز تفریحی و معماری مدرن خود توجه گردشگران بسیاری را جلب می‌کند. در باکو می‌توانید بسیاری از غذاهای محلی را تست کنید. از شبگردی لذت ببرید و خریدی با کیفیت تجربه کنید. در کنار این‌ها برنامه‌های تئاتر، موسیقی و فستیوال‌های رقص از جذابیت‌های این شهر است.

ارمنستان ، همسایه‌ی سرسبز ایران

ارمنستان نیز می‌تواند گزینه‌ی دیگری برای سفر نوروزی شما باشد. کشوری با طبیعتی بی‌نظیر که در همسایگی ایران قرار دارد. این سرزمین خرم که با برخی از افسانه‌های تاریخی پیوند خورده با آداب و رسوم خود شما را جذب می‌کند. غذاهای ارمنستان طعم لذیذ این سرزمین هستند. حتما آن‌ها را بچشید. جاذبه‌های تاریخی هایک شما را به دل تاریخ این کشور کهن می‌برد. تجربه‌ی سفر به این کشور در نوروز برای شما فراموش نشدنی است.

استانبول ، شهر مرغان دریایی

استانبول شهری شلوغ و پر هیاهو است که روح رنگارنگ آن مسافران را به وجد می‌آورد. استانبول از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود. این شهر یکی از مقاصد سفر نوروزی است و برای ایرانی‌ها از گزینه‌های محبوب به‌شمار می‌رود. اگر عازم سفر به این شهر تاریخی هستید خودتان را برای زیبایی‌های بی‌نظیر آن آماده کنید.

این شهر که از روزگار باستان تا عثمانی و عصر جدید خاطرات بسیاری دارد یکی از میزبانان خوب سال نو است. استانبول سفر کنید و از آب و هوای معتدل آن لذت ببرید.

سفر نوروزی ، جاده در انتظار ماست!

علاوه بر تمام مکان‌هایی که معرفی کردیم، می‌توانید به هر گوشه‌ی جهان سفر کنید و از آن لذت ببرید. در مسیر پیش رو غرب کشور را فراموش نکنید. همچنین کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس تا پایان اردیبهشت در بهترین موقعیت آب وهوایی قرار دارند. در کنار این‌ها سفر به مکان‌های بکر و ناشناخته نیز به ما فرصت ماجراجویی می‌دهد.

سال پیش رو می‌تواند سالی برای گشت و گذار و کشف جهان باشد. شما هم اگر پیشنهادی برای سفرهای سال نو دارید برای ما بنویسید. شما برای این سوال ” عید کجا بریم؟ ” چه جوابی دارید؟