خرید، نگین انگشتر سفر کردن است. برای من که هیچ وقت پیش نیامده که به سفر فکر کنم و بلافاصله توی ذهنم شکل بازارهای سنتی و فروشگاه‌های متفاوت نقش نبندد. حالا بیایید تصور کنیم که مقصد سفر ما شیراز باشد. مگر می‌شود به شیراز رفت و دست خالی برگشت؟ در این مطلب سفرزون می‌خواهم برایتان از بازارهای زیبای شیراز و مراکز خرید این شهر بگویم. بازار وکیل شیراز را باید عروس بازارهای ایران دانست و مراکز خرید شیراز هم امروزه با مدرن‌ترین مراکز خرید پایتخت و جهان برابری می‌کند. ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید تا از مراکز خرید شیراز بیشتر بخوانیم.

saadatrent

خرید در شیراز : مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی و خریدهای هنری

لذت خریدگردی در سفر قابل وصف نیست
لذت خریدگردی در سفر قابل وصف نیست

اگر در شیراز به دنبال خرید سوغاتی و خرید از آدم‌های محلی هستید باید به بازارهای محلی و سنتی سر بزنید و از این راه به اقتصاد محلی هم کمک کنید. اما اگر دوست دارید ببینید در بین اهالی شیراز، برای خرید پوشاک و سایر لوازم مورد نیاز چه خبر است، احتمالا باید به سراغ فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن بروید زیرا مراکز خرید امروزی دیگر فقط جایی برای خرید مایحتاج روزانه نیستند و جایی برای معاشرت به شمار می‌آیند.

با وجود انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و سالن‌های تئاتر و سینما، مردم علاوه بر خرید، برای وقت‌گذرانی، قرارهای دوستانه و کاری و تماشای فیلم در سینما و… نیز به مراکز خرید می‌روند. دسته‌بندی ما هم در این نوشته به همین ترتیب خواهد بود و مراکز خرید سنتی و مدرن شیراز را جداگانه به شما معرفی خواهیم کرد و اشاره‌ای هم به دو فروشگاه کوچک برای خرید آثار هنری جوانان هنرمند شیراز می‌کنیم.

خرید بلیط هواپیما تهران شیراز
رزرو هتل در شیراز

بازارهای سنتی ، فضاهای محبوب در میان مراکز خرید شیراز

گشت و گذار در بازارهای سنتی شهرهای مختلف ایران هم فال است و هم تماشا. گشت در دل دالان‌های قدیمی و مرور خاطرات و به مشام کشیدن عطر خوش گذشته و در کنارش خرید از مردم محلی و بردن سوغات به خانه، پرسه در بازارهای قدیمی را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کند. حالا تصور کنید که این بازارها در قلب شیراز باشند، شهر شعر و شاعری و کوچه‌باغ‌های زیبا.

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل
بازار وکیل

اولین بازاری که در شیراز حتما باید به آن سر زد، بازار وکیل است. بازار وکیل از قدیمی‌ترین بازارهای شیراز است. این بازار را باید یکی از جاهای دیدنی شیراز به حساب آورد. بازاری که هم دیدنی است و هم می‌توان سوغات شیراز را از آن خرید. اگر دنبال خرید گلیم یا صنایع دستی دیگری از این دست باشید و دلتان بخواهد پارچه‌های زیبا و ارزان بخرید، می‌توانید سراغ آن را از بازار وکیل شیراز بگیرید. بازار وکیل یادگار دوران زندیه است و می‌توانید از آن عرقیجات خوش‌عطر شیراز و بهارنارنج و مسقطی به یادگار بخرید و برای دوستان و آشنایان خود نیز به یادگار بیاورید.

آدرس بازار وکیل شیراز روی نقشه گوگل

این بازار شاهکاری از معماری اصیل ایرانی است و اجناس موجود در آن بسیار باکیفیت و اصیل هستند. در «بازار علاقه‌بندان» بازار وکیل می‌توانید عطاری‌های فراوانی پیدا کنید و در «بازار ترکش‌دوزها» هم فرش‌های ایرانی مرغوب و زیبایی پیدا می‌کنید.

بازار مسگرهای شیراز

بازار مسگرهای شیراز | عطر کودکی

بازار مسگرها برای خیلی از ما یادآور روزهای کودکی است. بازار مسگرهای شیراز هم از بازارهای قدیمی این شهر است که در محله‌ی درب شاهزاده قرار دارد. بازار مسگرها را باید باقی‌مانده‌ی بازار قیصریه دانست. این بازار را امام‌قلی خان در غرب مدرسه‌ی خان ساخته است. بازار مسگرهای شیراز از آجر و گچ ساخته شده است و بازار مرغ و اردوبازار را به همدیگر متصل می‌کند. این بازار که در زمان قاجاریه بر اثر زلزله ویران شده بود، در سال ۱۲۹۹ ه.ق. مرمت شده و زیبایی‌های خاص  و منحصربه‌فرد خودش را دارد.

آدرس بازار مسگرهای شیراز روی نقشه گوگل

بازار حاجی شیراز

اگر دنبال یکی دیگر از بازارهای زیباو قدیمی شیراز می‌گردید پیشنهاد ما به شما بازار حاجی شیراز است. در بازار حاجی چیزهایی مثل صندوقچه، ترمه، لوازم خیاطی، پارچه، دیگ، خشکبار و لباس‌های محلی پیدا می‌کنید؛ چیزهایی که بخشی از خرده‌فرهنگ یک شهر هستند. قدمت این بازار ۱۰۰۰ سال تخمین زده می‌شود. علاوه بر خرید می‌توانید زیبایی‌های این بازار را تماشا کنید، با مردم محلی گپ بزنید، زندگی روزمره در بازار را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

آدرس بازار حاجی شیراز : خیابان لطف علی خان زند، بعد از سه راه طالقانی، سمت راست


برای دریافت راهنمای سفر به شیراز کلیک کنید.


 

سرای مشیر شیراز

حیاط باصفای سرای مشیر دیدنی است

سرای مشیر از دیگر بازارهای سنتی و زیبای شیراز است. این بازار زیبا در جنوب شرقی بازار وکیل و در مجاورت در خروجی آن قرار دارد. سرای مشیر مهم‌ترین مرکز فروش صنایع‌دستی در شیراز و حتی استان فارس است. از چه مدل صنایع‌دستی‌ای خوشتان می‌آید؟ خیالتان راحت باشد که در این بازار از خاتم‌سازی و معرق و حکاکی و قلم‌زنی روی مس و برنج تا حکاکی و تراش سنگ‌های قیمتی، ساخت زیورآلات دست‌ساز سنتی نقره و طلا، گبه بافی و … پیدا می‌کنید و می‌توانید خانه‌ی خود را با این تزئینات اصیل ایرانی زینت ببخشید یا از زیورآلات اصیل ایرانی استفاده کنید.

آدرس سرای مشیر شیراز روی نقشه گوگل

سرای مشیر در ضلع جنوبی بازار وکیل قرار گرفته است. قدمت سرای مشیر شیراز به دوره‌ی قاجار برمی‌گردد. حیاط بزرگ و باصفای این بازار را فراموش نکنید.

نمای ۳۶۰ درجه سرای مشیر شیراز روی نقشه گوگل

مراکز خرید مدرن در شیراز و یک خریدگردی متفاوت

شیراز مراکز خرید مدرن بسیاری دارد
شیراز مراکز خرید مدرن بسیاری دارد

دلتان می‌خواهد بدانید که در مراکز خرید مدرن شیراز چه می‌گذرد و مردم شیراز از چه فروشگاه‌هایی خرید می‌کنند؟ در این صورت باید به مراکز مدرن شیراز سر بزنید. جالب است بدانید که مراکز خرید مدرن شیراز بسیار زیبا و خاص هستند و از این لحاظ با برخی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان برابری می‌کنند.

مجتمع تجاری خلیج فارس

خلیج فارس | یک مجتمع مدرن و زیبا

مجتمع تفریحی، توریستی و اقامتی خلیج فارس با ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا به‌عنوان اولین مجتمع بزرگ درایران در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا واقع شده‌ است . فاز اول این مجتمع (هایپراستار) در فروردین ۱۳۹۱ افتتاح شد. در حال حاضر بزرگ‌ترین شعبه هایپر استار در ایران در مجتمع خلیج فارس شیراز قرار دارد.

آدرس مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز روی نقشه گوگل

مجتمع خلیج فارس از طرف رده بندی سایت امپوریس، به عنوان هشتمین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ در جهان شناخته شد. این مجتمع شامل بخش‌هایی نظیرهتل پنج ستاره، پردیس سینمایی، شهربازی،۵۵۰۰ واحد پارکینگ، ۲۵۰۰ واحد تجاری، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، سالن پذیرایی است.

مجتمع تجاری تفریحی هامون

مراکز خرید شیراز - مجتمع تجاری تفریحی هامون
مجتمع تجاری تفریحی هامون

مجتمع تجاری تفریحی هامون از مراکز خرید زیبا در شیراز است. اگر از من بپرسید که در میان مراکز خرید شیراز ، کدام مرکز خرید را برای خریدکردن و کمی هم گشت‌وگذار انتخاب می‌کنی، من حتما مجتمع تجاری تفریحی هامون را پیشنهاد می‌کنم چرا که هم زیبا است و هم می‌توانید با کمی گشت زدن در آن اجناسی با قیمت مناسب پیدا کنید. هر چند که تمام مراکز خرید شیراز زیبا و مدرن هستند و هر نوع کالایی در آن‌ها پیدا می‌شود.

این مجتمع تجاری در بلوار ستارخان شیراز قرار دارد و حداقل به یک بار دیدنش می‌ارزد.

آدرس مجتمع تجاری هامون شیراز روی نقشه گوگل

بیشتر برندهای معروف جهانی در این مجتمع نمایندگی دارند اما باید به این موضوع هم اشاره کنیم که برای پیدا کردن کالایی با قیمت مناسب باید کمی وقت بگذارید. نگران خستگی پس از چرخیدن در این پاساژ نباشید زیرا می‌توانید بعد از خرید خود، سری به فست‌فود و شهربازی مدرن این مجتمع بزنید و حسابی خوش بگذرانید.

مجتمع تجاری سپهر

مجتمع تجاری سپهر و یک معماری خاص

اگر در سفر خود به شیراز دوست داشتید به یک مجتمع لوکس و زیبای دیگر هم سر بزنید، یادتان باشد که مجتمع تجاری سپهر را از دست ندهید که یک مرکز خرید خاص است. مجتمع تجاری و مرکز خرید سپهر هم بیشتر مختص پوشاک است؛ اما علاوه بر این، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و اسباب‌بازی‌های گوناگون با برندهای مطرح و مهمی در این فروشگاه در معرض خرید و تماشا قرار دارند.

متجمع تجاری سپهر دکور و نمای شیک، متفاوت و زیبایی دارد و معماری آن بسیار شیک و خاص است و اگر طرفدار یک پاساژگردی خاص باشید، حتما این مجتمع را در میان مراکز خرید شیراز می‌پسندید. راستی مجتمع تجاری سپهر نمای زیبا و کم‌نظیری از باغ عفیف‌آباد هم دارد که همبن موضوع باعث می‌شود سر زدن به این مرکز خرید برای شما هم فال باشد و هم تماشا! کیفیت اجناس در این مرکز خرید حرف اول را می‌زند و همین موضوع باعث می‌شود که شما از این مرکز خرید دست خالی بیرون نیایید.

آدرس مجتمع تجاری سپهر شیراز روی نقشه گوگل

مجتمع تجاری سلطانیه

مجتمع تجاری سلطانیه هم از دیگر زیباترین مراکز خرید شیراز است. این مجتمع، مرکز خریدی است با معماری خاص و جذاب که با یک آب‌نمای زیبا به جایی بسیار دیدنی تبدیل شده است. وجود فروشگاه‌های معتبر و زیبا از برندهای محبوب جهانی به جذابیت این مجتمع تجاری اضافه کرده است.

آدرس مجتمع تجاری سلطانیه شیراز روی نقشه گوگل

مجتمع زیتون فارس

بیایید به سراغ مجتمع زیتون فارس برویم. یک مجتمع خاص با ۴۰۰ فروشگاه‌ زیبا، شهربازی، سینمای سه بعدی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیاد. این مجتمع به ایستگاه خط دومترو هم نزدیک است و قیمت‌ کالاها در آن در مقایسه با سایر مراکز خرید لوکس در شیراز، خوب است. این مرکز خرید در میان پرطرفدارترین مراکز خرید شیراز قرار دارد و به‌خاطر امکانات تفریحی بیشمارش بسیار محبوب است.

آدرس مجتمع زیتون فارس روی نقشه گوگل

مجتمع تجاری ستاره فارس

ستاره فارس یک مرکز حرید مجهز است

«مجتمع تجاری ستاره فارس» بسیار لوکس و البته کمی هم گران‌قیمت است. این مجتمع تجاری در شمال شهر قرار دارد و ۹ طبقه است. ۳ طبقه‌ی آن پارکینگ است و سایر طبقات بیش از ۴۵۰ واحد تجاری را در درون خود جای داده است. در بوتیک‌های این مجتمع تجاری می‌توانید انواع کالاها، لباس مردانه و زنانه و بچه‌گانه، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی و … تهیه کنید.

آدرس مجتمع تجاری ستاره فارس روی نقشه گوگل

اگر بعد از گشت‌وگذار در این مجتمع دلتان خواست یک غذای خوشمزه بخورید، می‌توانید در فست فود ستاره فارس این مجموعه انواع غذاهای آسیایی، مکزیکی، چینی، هندی، کنتاکی، پیتزا و ساندویچ میل کنید و لذت ببرید. هم‌چنین چند کافی‌شاپ زیبا و باکیفیت هم در این مجموعه تاسیس شده است که می‌توانید با نوشیدن قهوه و چای در آن‌ها لذت خرید خود را چند برابر کنید.

خرید از فروشگاه‌های هنری در شیراز

خرید هنری در شیراز
خرید هنری در شیراز

اگر دنبال خریدهای هنری از مهد هنر و ادب ایران هستید، حتما در میان مراکز خرید شیراز ، سری به فروشگاه‌های زیر بزنید. می‌توانید از این فروشگاه‌ها صنایع دستی شیک و مدرنی بخرید و با خود به یادگار یا سوغات ببرید. در این فروشگاه‌ها آثاری از هنرمندان جوان شیرازی پیدا می‌کنید.

آرت شاپ هان

اگر دنبال خرید هنر دست هنرمندان جوان شیراز هستید، به هان بروید

«خاک زمین جز به هنر پاک نیست». این شعار آرت شاپ «هان» است. یک فروشگاه زیبا و جمع‌وجور که می‌توانید انواع صنایع دستی هنری را از آن تهیه کنید. آثاری که هنر دست جوانان شیرازی است. چیزهایی مثل ظروف سرامیکی، کوسن های دورو مخمل، پرنده و ظروف دست ساز چغوک و سیب سرامیکی، دست سازه های چوبی ماهون، ظروف نقاشی زیر لعابی و منحصر به فرد گل محمدی، جعبه و جاعودی چوبی و …همه چیز در آرت شاپ هان زیبا و خاص است!

آدرس آرت شاپ هان شیراز روی نقشه گوگل

فروشگاه صنایع دستی چیترا

چیترا | یک جای خاص

دنبال دستبند مسی قلمزنی هستید و می‌خواهید در سفر به شیراز بهترین و مرغوب‌ترین آن را تهیه کنید؟ ما به شما فروشگاه صنایع دستی چیترا را در میان مراکز خرید شیراز ، پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاهی که اگرچه کوچک است اما صنایع دستی زیبا و بومی آن چشم هر بیننده‌ای را می‌رباید.

آدرس مرکز صنایع دستی چیترای شیراز روی نقشه گوگل

شما تا به حال به مراکز خرید شیراز رفته‌اید؟ تجربه‌ی شما از خرید در این مراکز چه بوده است؟


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های شیراز کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

تور شیراز

تور شیراز

برای مشاهده‌ی تور شیراز سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.