بخش بزرگی از لذت سفر به گیلان، شکم‌گردی است. این استان زیبا و سرسبز انقدر غذاهای خوشمزه و متنوع دارد که نمی‌شود از خیر خوردن غذا در رستوران هایش گذشت. می‌توان به جرأت گفت با وجود وفور نعمت در جای جای این استان همیشه پربرکت، اکثر رستوران های گیلان هم با مواد اولیه درجه یکی که استفاده می‌کنند، غذاهای خوبی به مردم ارائه می‌دهند. در این مقاله، سفرزون به شما چند تا از بهترین رستوران های گیلان را معرفی می‌کند:

saadatrent

چه کسی است که وقتی صحبت از سفر به مناطق سرسبز گیلان می‌شود؛ یادی از طعم‌های جادویی غذاهای گیلانی با آن رنگ و لعاب جذابش نکند؟ چه کسی است که نداند لطف سفر به گیلان کامل نمی‌شود مگر با بشقابی رنگارنگ از کباب‌ ترش و انواع سبزی تازه با بوی تازه‌سیر در میان میدان شهرداری رشت. اگر راهی شمال ایران و خطه‌ی سرسبز گیلان هستید، یادتان باشد که اقامت در رشت را به عنوان نگین این منطقه از دست ندهید! برای رزرو هتل رشت کافی است وارد سایت اسنپ‌تریپ شوید و برای تاریخ مورد نظر خود بهترین هتل‌های این شهر دوست‌داشتنی را با بهترین قیمت و پشتیبانی رزرو کنید.

معرفی بهترین رستوران های گیلان

۱. رستوران رازقی رشت

رستوران رازقی
رستوران رازقی

رستوران رازقی در شهر رشت، گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳ قرار دارد. رستورانی بسیار شیک در دو طبقه با چیدمانی بی‌نقص که از همان ابتدای ورود دلتان را می‌برد. خدمه بسیار کار بلد و مؤدب رستوران از شما با نوشیدنی خوش‌آمدگویی استقبال می‌کنند و منو پر و پیمان رستوران را برای انتخاب تقدیمتان می‌کنند. در رستوران رازقی از غذاهای محلی گیلان تا غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای فرنگی هر کدام را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. انواع سوپ، سالاد، دسر و نوشیدنی هم مهیاست. مشتری‌ها از بوفه صبحانه عالی رستوران رازقی هم حسابی تعریف می‌کنند. موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند. خلاصه اگر در رستوران های گیلان دنبال رستورانی شیک و باکیفیت می‌گردید و قیمت هم زیاد برایتان مهم نیست حتما به رستوران رازقی سر بزنید. این رستوران با پارکینگ اختصاصی‌اش نگرانی جای پارک را هم از مشتری‌هایش گرفته است.

۲. رستوران محرم رشت

رستوران محرم
رستوران محرم

مگر می‌شود به رشت سفر کنید و سری به پلو کبابی محرم نزنید. رستورانی در مرکز شهر رشت که طرفداران کباب‌های شمال عاشقش هستند. یک رستوران تر و تمیز که زمان‌های پیک مسافرت همیشه شلوغ است. انقدر شلوغ که ممکن است مشتری‌ها مجبور شوند چند دقیقه‌ای را در صف بایستند تا بتوانند به رستوران وارد شوند. اما به محض ورود به رستوران می‌توانید در میز مناسبی با آرامش منتظر بمانید تا خدمه صمیمی رستوران از شما پذیرایی کنند. رستوران محرم که انواع غذاهای محلی گیلان را سرو می‌کند به کباب‌هایش معروف است اما ماهی‌هایش، پیش‌غذاهای خوشمزه‌اش و پلو محلی‌اش زبانزد مشتری‌هاست. رستوران، پارکینگ اختصاصی هم برای راحتی بیشتر مشتری‌ها دارد. برای غذا خوردن در رستوران محرم که یکی از بهترین رستوران های گیلان است به بلوار امام، جنب هتل پردیس بروید.

۳. رستوران حاج مرتضی در بندر انزلی

رستوران حاج مرتضی
رستوران حاج مرتضی

اگر دنبال یک رستوران خوب در بندر انزلی می‌گردید که با وجود کیفیت عالی، قیمت مناسبی هم داشته باشد، رستوران حاج مرتضی انتخاب مناسبی است. رستورانی با انواع غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای سنتی گیلانی که طعم غذاهایش برایتان خاطره‌ای زیبا خواهد شد. این رستوران که در بندر انزلی، ما بین میدان معراج و میدان مالا قرار دارد، پارکینگ اختصاصی هم برایتان در نظر گرفته تا همه جوره راحت باشید. رفتار صمیمانه کارکنان هم یکی دیگر از دلایلی است که رستوران حاج مرتضی را به یکی از بهترین رستوران های گیلان بدل می‌کند.

رستوران حاج مرتضی
رستوران حاج مرتضی
در سفرزون بخوانید :
رستوران گیلکی در تهران | معرفی بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید در آنها غذای گیلکی پیدا کنید

۴. رستوران نیلوفر آبی بندر انزلی

رستوران نیلوفر آبی
رستوران نیلوفر آبی

یک بندر انزلی هست و یک تالاب انزلی، یک تالاب انزلی هست و یک رستوران دریایی نیلوفر آبی. یک رستوران زیبا وسط تالاب انزلی با منظره‌ای فوق‌العاده از تالاب. برای رسیدن به رستوران باید به خیابان استادیوم روبروی دادگستری بندر انزلی بروید و از آنجا سوار قایق‌های خود رستوران در تالاب بشوید. قایق‌ها شما را به رستورانی زیبا و ساده وسط آب می‌برند که با انواع غذاهای دریایی خاص، کباب‌ها و غذاهای گیلکی از شما پذیرایی می‌کند. رستوران، کافی شاپ و سرویس چای و قلیان هم دارد. در بین رستوران های گیلان، غذا خوردن در نیلوفر آبی حتما برایتان تجربه ای متفاوت خواهد بود. مخصوصا اگر سوار اتوبوس‌های دریایی رستوران هم بشوید و در تالاب انزلی گشتی بزنید.

رستوران نیلوفر آبی | رستوران های گیلان
رستوران نیلوفر آبی

۵. رستوران سرچشمه رودبار

رستوران سرچشمه رودبار
رستوران سرچشمه رودبار

رودبار، که در مسیر بسیاری از مسافران شمال است، باید هم یکی از بهترین رستوران های گیلان را در خود جای داده باشد: رستوران سرچشمه رودبار. رستورانی با ظاهری ساده و تر و تمیز که همیشه خدا به خاطر کیفیت خوب و قیمت مناسبش شلوغ است. این رستوران که انواع کباب‌ها، ماهی‌ها و خورشت‌های محلی را با بهترین کیفیت سرو می‌کند، به شامی رودباری و مرغ و پلوهای خوشمزه‌اش معروف است. در رستوران سرچشمه، معطلی در کار نیست و پرسنل کارکشته رستوران هر چه بخواهید سریع روی میزتان قرار می‌دهند. پارکینگ هم از مزایای رستوران است. یکی از شعبه‌های رستوران سرچشمه در کیلومتر ۴ جاده منجیل به رودبار است و شعبه دیگر در رودبار، خیابان گلدیان، جنب سینما زیتون.

۶. رستوران شیلات کیاشهر

رستوران شیلات کیانشهر | رستوران های گیلان
رستوران شیلات کیانشهر

در بین رستوران های گیلان و به طور کلی شمال کشور، رستوران‌های شیلات که متعلق به اداره شیلات است می‌تواند بهترین  و خوشمزه‌ترین ماهی‌ها را به شما ارائه دهد. رستوران شیلات کیاشهر هم از این قاعده مستثنی نیست. رستورانی با ساختمان و دکوراسیونی قدیمی اما گرم و صمیمی، که فضای سبزی زیبا و پارکی هم برای بازی کودکان دارد. رستوران شیلات علاوه بر انواع ماهی‌های خوشمزه، انواع کباب‌ها، غذاها و پیش‌غذاهای سنتی گیلکی را هم با کیفیت عالی سرو می‌کند و قیمت مناسبی هم دارد.

رستوران شیلات کیانشهر
رستوران شیلات کیانشهر

۷. رستوران برادران روحی ماسوله

برادران روحی ماسوله
برادران روحی ماسوله

در شهر زیبای ماسوله، هیچ غذایی به اندازه غذاهای سنتی گیلان نمی‌چسبد. یکی از بهترین رستوران‌ها برای خوردن غذاهای خوشمزه گیلانی در ماسوله، رستوران برادران روحی است. این رستوران که در بخش پر رفت و آمد و مرکز شهر، کنار مسجد ماسوله قرار دارد، با منظره‌ای رو به زیبایی‌ها و سرسبزی‌های ماسوله، با فضایی سنتی و نیمکت‌های چوبی از شما پذیرایی می‌کند. انواع غذاهای سنتی گیلکی و غذهای رسمی ایرانی را با طعمی ناب در این رستوران زیبا نوش جان کنید.

۸. رستوران نمونه جوجه محلی

رستوران نمونه جوجه محلی | رستوران های گیلان
رستوران نمونه جوجه محلی

در فومن، ابتدای جاده ماسوله، بلوار شهید افتخاری، رستوران نمونه جوجه محلی قرار دارد. از آن رستوران‌های تر و تمیزی که با یک حیاط بزرگ و زیبا واقعا به دلتان می‌نشیند. خدمه صمیمی و کارکشته رستوران، منوی غذاهای اصیل ایرانی و سنتی گیلانی با تنوعی فوق‌العاده را برایتان می‌آورد و هر غذایی هم که انتخاب کنید مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید. در بین رستوران های گیلان، رستوران نمونه جوجه محلی از آن‌هایی است که کیفیتی عالی را با قیمیتی مناسب عرضه می‌کند و دل مشتری‌ها را به دست می‌آورد. رستوران جای پارک خوبی هم دارد که همین نگرانی‌های کوچک را هم از مشتری‌ها می‌گیرد.

۹. رستوران دایی بهروز فومن

رستوران دایی بهروز فومن | رستوران های گیلان
رستوران دایی بهروز فومن

در رستوران های گیلان دنبال یک کته کبابی حسابی می‌گردید؟ از آن کته‌های نرم و خوشمزه با ته دیگ حسابی و کباب‌های آبدار اما کاملا پخته. پس رستوران دایی بهروز فومن، انتخاب درستی است. در ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت‌الله کاشانی، میدان ولایت فقیه، رستورانی ساده با سردری مانند بسیاری از رستوران‌های قدیمی وجود دارد. در این رستوران انواع کباب و غذاهای گیلکی را با دورچین عالی گیلانی مثل زیتون، ترشی، خیار و … با طعمی ناب امتحان کنید و حسابی لذت ببرید. شامی ماسوله‌ای رستوران دایی بهروز را هم از دست ندهید.

رستوران دایی بهروز فومن
رستوران دایی بهروز فومن

۱۰. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد

رستوران سنتی بامداد | رستوران های گیلان
رستوران سنتی بامداد

باز هم روستای پلکانی ماسوله که قدم زدن در زیبایی‌هایش حسابی اشتهای آدم را باز می‌کند. چه برسد به اینکه در طبقه سوم بازار، روی نیمکت‌های زیبای تراسی سنتی با منظره‌ای حیرت‌انگیز بنشینی و غذاهای ناب ایرانی و سنتی را برای ناهار یا شام انتخاب کنی. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد هم در بین رستوران های گیلان یکی از بهترین منظره‌ها را با اتمسفری فوق‌العاده به شما هدیه می‌دهد. طعم خوب غذاها و سرویس چای و قلیان هم نکات مثبت دیگر این رستوران زیباست.

۱۱. رستوران هزار پله ماسوله

رستوران هزار پله | رستوران های گیلان
رستوران هزار پله | رستوران های گیلان

رستوران هزار پله با چشم‌انداز زیبا و غذاهای فوق‌العاده‌اش دلتان را می‌برد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی را به شما با بهترین کیفیت ارائه می‌دهند. آش‌دوست‌ها هم می‌توانند با آش دوغ‌های درجه یک رستوران هزار پله، دلی از عذا در بیاورند. در فومن، جاده قلعه رودخان بعد از ورودی قلعه رودخان به این رستوران عالی سری بزنید.

۱۲. رستوران زیتون رودبار

رستوران زیتون رودبار | رستوران های گیلان
رستوران زیتون رودبار

رستوران زیتون رودبار با نمای لوکس و دکوراسیون زیبایش، از همان بدو ورود، حال خوشی را به شما هدیه می‌دهد. حال خوشی که با دیدن غذاهای خوش رنگ و لعابش بیشتر هم می‌شود. منوی رستوران هم با انواع کباب‌ها و غذاهای سنتی گیلان دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارد. این رستوران در جاده اصلی رودبار به رشت قرار دارد و جای پارک هم در خیابان جلوی رستوران به اندازه کافی هست.

۱۳. رستوران ضیافت لنگرود

رستوران ضیافت | رستوران های گیلان
رستوران ضیافت | رستوران های گیلان

وقتی به لنگرود می‌روید از هر کس که سراغ غذای خوب را بگیرید رستوران ضیافت را بهتان معرفی می‌کنند. رستورانی که اگر چه به خاطر کیفیت مناسبش شلوغ است اما فضایی دلنشین و تر و تمیز در دو طبقه دارد. انواع کباب‌های خوشمزه، غذاهای سنتی گیلان و دورچین‌ها و مخلفات خوشمزه گیلکی را می‌توانید سفارش دهید و از طعم عالی‌اش لذت ببرید. رستوران ضیافت در میدان معلم، ابتدای جاده لیلاکوه قرار دارد و می‌توانید ماشینتان را هم همان در خیابان کنار رستوران پارک کنید.

۱۴. رستوران خاور خانم چابکسر

رستوران خاور خانم | رستوران های گیلان
رستوران خاور خانم

تقریبا همه رستوران های گیلان که معرفی کردیم، غذاهای سنتی درجه یکی تحویل مشتری می‌دهند اما اگر می‌خواهید دستپخت خوشمزه و ناب یک خانم هنرمند گیلانی را بچشید، باید به رستوران خاور خانم در سرولات چابکسر بروید. خاور خانم خوش‌ذوق از مدت‌ها پیش رستورانی در روستای سرولات در ساختمانی ساده با چشم‌اندازی رویایی و فضایی صمیمی تاسیس کرده است و با دستپخت فوق‌العاده‌اش بهترین غذاهای سنتی گیلانی را همراه با پیش‌غذاها و مخلفات درجه یک و خاص خودش به مشتری‌هایش تقدیم می‌کند.

رستوران خاور خانم
رستوران خاور خانم

همین هم باعث شده است که رستوران بسیار معروف باشد و از همه جا برای خوردن دستپخت خاور خانم پشت در رستوران صف بکشند و انتظار طولانی را تحمل کنند. البته نگران نباشید، اگر جایی برای نشستن پیدا کنید خدمه محلی رستوران به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان به شما سرویس می‌دهند. کته‌های ته دیگی رستوران خاور خانم که در دیس بر روی میز‌ها سرو می‌شود، ماست کوزه‌ای، ترشی‌های خانگی و مرغ شکم‌پر اعلای رستوران خاور خانم، متفاوت است و حتما باید امتحانش کنید.

 ۱۵. رستوران دربند لطفی چابکسر

رستوران دربند لطفی چابکسر | رستوران های گیلان
رستوران دربند لطفی چابکسر

درست روبروی رستوران خاور خانم، رستورانی بزرگ‌تر در سه طبقه قرار دارد به نام رستوران دربند عباس لطفی. این رستوران فضایی دلچسب و منظره‌ای عالی دارد که در طبقه سوم آن می‌توان منظره کم‌نظیر کوه و دریا را در کنار هم شاهد بود. رستوران دربند لطفی هم با غذاهای محلی و سنتی خوشمزه، پیش‌غذاهای درجه یک، فضای بزرگ و سنتی و کارکنان وظیفه شناسش مورد توجه مسافران چابکسر قرار گرفته است و در ایام پیک مسافر شلوغ است. در طبقات مختلف رستوران می‌توانید انتخاب کنید که از میز و صندلی استفاده کنید یا با خانواده روی تخت بنشینید و از غذایتان و فضای دلنشین رستوران لذت ببرید.

۱۶. رستوران شورکولی

شورکولی یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلان است. نام این رستوران را بر نام ماهی کولی انتخاب کرده‌اند. ماهی کولی یکی از خوشمزه‌ترین ماهی‌های شمال به حساب می‌آید که به‌صورت شور شده آن را سرو می‌کنند. همان طور که تصور می‌کنید، تمرکز این رستوران بیشتر روی ارائه انواع غذاهای سنتی است. این رستوران غذاهای مختلف از جمله میرزاقاسمی، باقلاقاتوق، گمج کباب و انواع ماهی را سرو می‌کند. در این رستوران از بهترین مواد اولیه از جمله ماهی تازه صید و برنج گیلانی استفاده می‌کنند. به همین خاطر غذاهای شورکولی طعم بسیار عالی و خوشمزه دارند. اگر علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارید، می‌توانید انواع مختلف کباب از جمله کباب ترش و همچنین فسنجان آلو سفارش دهید. البته به یاد داشته باشید غذاهای دریایی شورکولی آنقدر خوشمزه هستند که حتی کسانی که علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارند نیز از طعم آن‌ها لذت خواهند برد.

آدرس: رشت،  گلسار، ابتدای بلوار توحید

 ۱۷. رستوران شکم‌ الملوک

رستوران شکم‌ الملوک اول از همه که عجب نام بامزه‌ای دارد و به همین خاطر توانسته شهرت بسیاری پیدا کند. نامگذاری این رستوران نشان می‌دهد که قرار است کلی غذاهای سنتی خوشمزه نوش جان کنید و از آن لذت ببرید. فضای داخل این رستوران بسیار بزرگ است و داخل آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. دکوراسیون داخلی رستوران شکم‌ الملوک بی‌نظیر بوده و  آن را همانند یک هتل شیک و بزرگ طراحی کرده‌اند. صبحت از هتل به میان آمد، رستوران شکم‌ الملوک در کنار هتل کادوس رشت واقع شده است که یکی از هتل‌های معروف این شهر به حساب می‌آید. پس اگر در این هتل اقامت دارید، مطمئن باشید که نهار و شام را مهمان رستوران شکم‌ الملوک خواهید بود.

جلوی این رستوران همیشه فضای کافی برای پارک خودرو وجود دارد. پس لازم نیست که نگران جای پارک باشید. همچنین بعد میل کردن غذا که احساس سنگینی کردید، در عرض ۱ دقیقه سوار ماشین خواهید شد! رستوران شکم‌ الملوک غذاهای مختلف گیلکی را همان طعم اصیل و عالی سرو می‌کند. پرسنل رستوران رفتاری بسیار عالی و صمیمی دارند انگار که چندین سال است با شما رفاقت می‌کنند! رستوران شکم‌ الملوک در اکثر مواقع شلوغ است. مخصوصاً در ایام پرتردد، باید کمی منتظر بمانید تا میز خالی برای شما پیدا شود. پس اگر حوصله منتظر ماندن را ندارید، باید یک رستوران دیگر را انتخاب کنید. البته که به این شکل خودتان را از طعم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شهر محروم می‌کنید!

آدرس: رشت، بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس رشت

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱

۱۸. رستوران دوران

رستوران دوران از دیگر معروف ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. این رستوران فضایی دنج تمیز و سنتی دارد. فضای داخل رستوران چندان بزرگ نیست به همین خاطر معمولاً باید مدتی را منتظر بمانید تا میز خالی پیدا شود. در شهرهای شمالی کشور بیشتر به‌دنبال غذاهای سنتی می‌گردند؛ اما گاهی دلتان هوس دیزی سنتی می‌کند و در این شرایط رستوران دوران برای شما جان می‌دهد.

رستوران دوران منویی بسیار خاص و گوشتی دارد! در این رستوران می‌توانید دیزی سنگی بسیار خوشمزه و پرگوشت سفارش دهید و نوش جان کنید. انواع مختلف دیزی از جمله دیزی کنجدی، دیزی زعفرانی، دیزی کلاسیک با گوشت گوسفند و دیزی کلاسیک با گوشت گوساله را می‌توانید به‌صورت جداگانه انتخاب کنید. دیزی‌های این رستوران بسیار پرگوشت و به قولی پرملات هستند! پس اگر طرفدار غذاهای سنتی هستید، یک راست به رستوران دوران بروید.

آدرس: رشت،  میدان جهاد، ابتدای رشتیان، ۲۴ متری، جنب پیتزا حاتم

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۵۸۴۷۲۳

۱۹. رستوران اردشیر

رستوران اردشیر یکی از قدیمی ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. این رستوران فعالیت خود را در سال ۱۳۵۱ آغاز کرد. اینکه یک رستوران بیش از نیم قرن فعالیت کند، دلالت بر کیفیت بالای آن دارد. در حقیقت مشتریانی هستند که بعد دو نسل به این رستوران می‌آیند. جالب اینجاست که برخی مشتریان در گذشته با پدران یا پدربزرگان خود به این رستوران می‌آمدند و حالا با فرزند خود به رستوران اردشیر می‌آیند!

پرسنل این رستوران بسیار کارکشته و آموزش‌دیده هستند. به همین خاطر غذاها در کمترین زمان ممکن حاضر می‌شوند. همچنین رفتاری بسیار مودبانه و محترمانه با مشتریان دارند. غذاهای این رستوران همان طعم ۵۰ سال پیش را می‌دهد و هنوز مشتریان را شگفت‌زده می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای گیلکی و محلی را سفارش دهید؛ اما شیشلیک رستوران اردشیر شهرت بسیاری دارد. بیشتر مشتریان رستوران، انواع کباب از چنجه تا کباب ترش و شیشلیک را سفارش می‌دهند. البته در فصل صید ماهی سفید، می‌توانید طعم ماهی سفید خوشمزه این رستوران نیز بچشید. اگر در رستوران اردشیر چند هنرپیشه و خواننده و انواع سلبریتی را دیدید، تعجب نکنید. این رستوران به دلیل قدمت و کیفیت عالی، پاتوق سلبریتی‌ها محسوب می‌شود.

آدرس: رشت، سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱

۲۰. کباب سرای حاج حسین

همیشه که نباید به یک رستوران جانانه و بزرگ رفت تا لذت برد. گاهی می‌توانید سری به یک کبابی قدیمی بزنید و یک پرس کوبیده خوشمزه نوش جان کنید. در شهر رشت کبابی‌های مختلفی حضور دارند؛ اما کباب سرای حاج حسین به جرئت یکی از بهترین کبابی‌های این شهر محسوب می‌شود. کباب سرای حاج حسین انواع مختلف کباب خوشمزه را سرو می‌کند؛ اما معروف‌ترین کباب آن، دوش کباب است. شهر رشت را بسیاری فقط به کباب ترش می‌شناسند؛ اما دوش کباب هم از جمله کباب‌های معروف این شهر است. روی گردن گاو نر یا همان گاومیش، یک برآمدگی وجود دارد که به آن کول یا دوش می‌گویند. دوش گاو‌های جوان فقط تازه هستند و دوش گاو‌های پیر سفت می‌شوند. دوش ترکیبی از بافت چربی و گوشت قرمز است.

دوش را به تکه‌های ریز خرد می‌کنند و چند ساعت در خلال پیاز استراحت می‌دهند تا حسابی طعم بگیرد. طعم این کباب با هر کباب دیگری که تا کنون در زندگی خورده‌اید، تفاوت خواهد داشت! این کباب بسیار چرب و لذیذ است. پس بیش از حد سفارش ندهید که از پس آن بر نمی‌آیید! دوش کباب آنقدر لذیذ است که دلتان می‌خواهد آن را خالی میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

آدرس: رشت، میدان زرجوب، جنب پل آهنی

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۴۰۸۱۹

۲۱. رستوران دلیجان

رستوران دلیجان یکی از معروف‌ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. ای نرستوران غذاهای گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند. فضای داخل رستوران کاملاً به سبک و سیاق سنتی و مدیترانه‌ای طراحی شده است. در این رستوران می‌توانید طعم انواع غذاهای شمالی را بچشید؛ اما ترشی شامی و کته کباب آن بسیار بی‌نظیر هستند. پس در جمع خانوادگی حداقل چند پرس از این دو غذا سفارش دهید و طعم آن‌ها را بچشید. رستوران دلیجان کیفیت غذای بسیار عالی دارد و از بهترین مواد اولیه در طبخ غذاهای خود استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه شمال را با کیفیت عالی بچشید.

آدرس: بلوار امام رضا، نبش جاده کوچصفهان رشت، بعد از پمپ بنزین آج بیشه

شماره تماس: ۰۱۳۱۸۸۹۲۶۸۲

۲۲. رستوران پارادیزو

رستوران پارادیزو یکی از خاص‌ترین رستوران های گیلان است. تقریباً می‌توان گفت که بیشتر رستوران های گیلان همگی غذاهای سنتی سرو می‌کنند؛ اما رستوران پارادیزو در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان یک رستوران جدید با غذاهای مدرن افتتاح شد. در آن دوران بسیاری از احداث این رستوران با منوی مدرن تعجب کردند. خب کمتر کسی انتظار غذاهایی همانند پاستا و پنه را در رشت دارد؛ اما با این حال رستوران پارادیزو توانست موفقیت بسیاری به دست بیاورد. در سفر به شمال هم گاهی دلمان هوس غذاهای فرنگی از جمله پاستا و استیک می‌کند. پس اگر از غذاهای شمالی خسته شده‌اید و به‌دنبال تنوع می‌گردید، می‌توانید روی رستوران پارادیزو حساب باز کنید.

این رستوران فضایی بسیار شیک و دوست‌داشتنی دارد. داخل محیط رستوران را به‌صورت کاملاً خانوادگی طراحی کرده‌اند. پرسنل رفتاری مودبانه دارند. غذهای این رستوران به‌سرعت حاضر می‌شود. همچنین باید بدانید که کیفیت غذاها در سطح بسیار بالایی قرار دارند. مدیریت رستوران پارادیزو همیشه از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده می‌کند. به همین خاطر بعد از حدود ۱۵ سال، این رستوران هنوز یکی از بهترین رستوران های گیلان به حساب می‌آید. حتی مردم محلی رشت نیز مشتری ثابت رستوران پارادیزو هستند.

آدرس: گلسار، نبش خیابان ۱۱۱

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۷۷۲۱

۲۳. رستوران بزرگ گیلانه

همان طور که از نام این رستوران مشخص است، یکی از بزرگترین رستوران های گیلان و رشت به حساب می‌آید. این رستوران فضای داخلی لوکس و بسیار شیکی دارد. از نظر ظاهری می‌توان گفت که این رستوران بی‌شباهت به یک تالار پذیری مجلل نیست. در این رستوران غذاهایی بسیار باکیفیت و عالی سرو می‌شود. حتی مردم محلی رشت اگر به‌دنبال یک رستوران شیک و گران برای برگزاری انواع مراسم مهم بگردند، رستوران بزرگ گیلانه را انتخاب می‌کنند. این رستوران فضایی بسیار بزرگ و مجلل دارد و با حضور در آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد.

مهم‌ترین موضوع، تنوع منوی رستوران بزرگ گیلانه است. وقتی که نگاهی به منوی این رستوران بیاندازید، متوه می‌شوید هر غذایی که دلتان بخواهد را می‌توانید سفارش دهید! این موضوع برای خانواده‌های پرجمعیت اهمیت بسیاری خواهد داشت. شما می‌توانید از انواع غذاهای سنتی اصیل ایرانی از جمله کباب کوبیده و جوجه کباب را تا کباب ترش و چلوبرگ سفارش دهید. همچنین غذاهای سنتی شمالی از باقلاقاتوق تا چلو کباب گیلانه و فسنجان با گوشت اردک را نیز می‌توانید سفارش دهید. جالب اینجاست که غذاهای فرنگی از جمله سینه مرغ گریل شده تا چیکس استراگانوف و بیف نیز در منوی رستوران بزرگ گیلانه به چشم می‌خورد. در ضمن اگر پایه دیزی سنتی باشید هم می‌توانید دیزی سنتی رستوران بزرگ گیلانه را سافرش دهید و از آن لذت ببرید.

آدرس: گلسار، گلایل، خیابان استاد معین (آلمان)، روبروی دیوار فرودگاه

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۷۲۰۲۵

۲۴. رستوران چلو شیش

رستوران چلو شیش یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلان است. این رستوران را می‌توان بی‌تردید جزو بهترین رستوران‌های تمام استان دانست. رستوران چلو شیش فضایی بسیار زیبا و خلاقانه دارد. در این رستوران چلو شیش رشت را حتماً باید سفارش دهید و طعم آن را بچشید. رستوران چلو شیش در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد .به همین خاطر فضایی لوکس و امروزی و اسباب کاملاً نو دارد. فضای داخل رستوران بسیار تمیز است. بخشی از مشتریان این رستوران را همیشه مشتریان محلی تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که رستوران چلو شیش در بین مردم محلی نیز بسیار محبوب است. این رستوران را از ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن به وجود آورده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا به محض ورود به رستوران، جذب دکوراسیون خاص آن شوید.

رستوران چلو شیش انواع غذاهای سنتی و کبابی گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند. سرآشپز این رستوران بسیار ماهر است و دستپختی بی‌نظیر دارد. قطعاً اگر یک بار طعم غذاهای رستوران چلو شیش را بچشید، در هر سفر به رشت، باز هم به سراغ رستوران چلو شیش می‌روید! غذاهای این رستوران محدود به غذاهای دریایی نیست! پس اگر رابطه خوشی با غذاهای دریایی ندارید، نگران نباشید! رستوران چلو شیش انواع کباب از جمله کباب ترش و خورش‌های خوشمزه همانند خورش فسنجان آلو با گوشت اردک سرو می‌کند. این رستوان درست در کنار هتل پامچال رشت قرار دارد.

آدرس:  میدان توشیبا، خیابان کنار هتل پامچال رشت به طرف بیمارستان

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۶۱۰۱۲۰

۲۵. رستوران گلسار

رستوران گلسار یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلان است که در شهر رشت قرار دارد. این رستوران فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد و در بین مردم محلی نیز مشهور است. رستوران گلسار جزو رستوران‌های معروفی است که در بلوار گلسار قرار دارد. بلوار گلسار یکی از بلوارهای معروف رشت به حساب می‌آید که معمولاً آن را برای شکم‌گردی انتخاب می‌کنند. این رستوران جزو رستوران های سنتی رشت به حساب می‌آید و تنوع منوی بسیار عالی دارد.

در منوی رستوران گلسار می‌توانید انواع کباب از کباب کوبید تا جوجه کباب زعفرانی و چنجه گوسفندی تا کباب ترش و خوراک کتف و بال را سفارش دهید. همچنین امکان سفارش انواع غذاهای دریایی از جمله ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، ماهی کولی سفید و … نیز وجود دارد. اگر دلتان هوس غذاهای سنتی گیلکی از جمله دوش کباب یا باقلاقاتوق کرده نیز می‌توانید روی رستوران گلسار حساب باز کنید. این رستوران غذاهای خود را از بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند و مشتریان ثابت خود را دارد.

آدرس: بلوار گلسار، بلوار سمیه، خیابان ۱۲۶

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۱۹۰۰

شما در کدامیک از این رستوران‌ها غذا خورده‌اید؟ حتما در بین رستوران های گیلان، رستوران‌هایی بوده‌اند که با وجود کیفیت عالی در این مطلب به آن‌ها نپرداخته‌ایم. اگر شما این رستوران‌ها را می‌شناسید اسم و مشخصات رستوران و خاطره خوش خود را با مخاطبان سفرزون به اشتراک بگذارید. اگر به این رستوران های گیلان رفته‌اید، به هر یک چه امتیازی می‌دهید؟


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های گیلان کلیک کنید.