جاهای دیدنی بابلسر، این سرزمین را به بهشت گردشگران شمال ایران تبدیل کرده است. بابلسر به لحاظ مسافت نیز یکی از مکان‌های خوش‌مسیر شمال به حساب می‌آید. به همین دلیل در این منطقه تا چشم کار می‌کند جای دیدنی خودنمایی می‌کند. از طرف دیگر آب‌وهوای دل‌انگیز بابلسر شرایطی مهیا می‌کند تا گردشگران حسابی به گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی این منطقه مشغول شوند. از آنجایی که وقت در سفر تنگ است، باید گلچینی از بهترین جاهای دیدنی را قبل از سفر در ذهن داشته باشید. به همین منظور در این مطلب فهرستی پُروپیمان از بهترین جاهای دیدنی بابلسر آماده کرده‌ایم. در این فهرست برای شما از جاذبه‌های طبیعی بابلسر می‌گوییم و به جاهای تاریخی این منطقه اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این فهرست تا انتها، بهترینِ بهترین‌ها را انتخاب کنید و سفرِ بابلسر به یکی از خاطره‌انگیزترین مسافرت‌های شما تبدیل شود.

saadatrent

پل معلق بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر را با پل معلق آغاز می‌‌کنیم که نمادی از تاریخ این شهر به حساب می‌آید. ماجرای ساخت پل معلق بابلسر به دوران قبل از جنگ جهانی دوم باز می‌‌گردد. در آن زمان مهندس‌های آلمانی و سوئدی برای ساخت پلی بزرگ و زیبا در بابلسر آستین بالا زدند. این پل در آن زمان یکی از معروف‌ترین پل‌های ایران و منطقه به حساب می‌آمد. دیرینگی پل معلق بابلسر به ۱۳۱۳ خورشیدی باز می‌گردد. پلی که از آن صبحت می‌کنیم، اولین پل ماشین‌رو منطقه است. این پل با ۸۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع، قسمت غربی بابلسر را به قسمت شرقی این شهر متصل می‌کند. پل معلق بابلسر پس از پایان ساخت به یکی از پرترددترین پل‌های منطقه تبدیل شد. به همین دلیل مهند‌س‌های سازنده این پل برای ساخت آن چیزی کم‌و‌کسر نگذاشتند.

با این حال به دلیل ترددهای زیاد، پل معلق بابلسر چندین سال پیش آسیب دید. خوشبختانه این آسیب چندان جدی نبود و توسط مهندس‌های ایرانی مرمت شد. این پل منظره‌ای زیبا دارد و قرار گرفتن آن در مسیری پرتردد، شرایطی مناسب برای گردشگری در آن فراهم کرده است. جالب است بدانید پل دیگری روی پل معلق بابلسر ساخته شده. این پل درواقع نقش تقویت استحکام پل قدیمی را ایفا می‌کند. در کنار ارتباط میان قسمت‌های غربی و شرقی بابلسر، این پل ارتباط بین محمود آباد، فریدون‌کنار و بابلسر را فراهم کرده است. اهمیت پل معلق بابلسر و دیرینگی این پل باعث شد تا در ۱۳۸۶ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کند. پس از ورود به بابلسر، باید رودخانه‌ای که از این شهر می‌گذرد را به سمت دریا ادامه دهید تا به پل معلق برسید.  اطراف این پل کافی‌شاپی در روی آبِ رودخانه خودنمایی می‌کند. در بهار و تابستان نیز شرایطی برای قایق‌سواری در این منطقه مهیاست.

آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

اسکله ساحلی بابلسر

این روزها بابلسر به یکی از پرطرفدا‌ر‌ترین شهرهای گردشگری شمال ایران تبدیل شده است. با این حال جالب است بدانید این منطقه در روزگارانی نه‌چندان دور، یکی از قطب‌های کشتیرانی در دریای خزر به حساب می‌آمد. به همین منظور اسکله‌ای بزرگ و مجهز در این شهر بنا شده است. کشتی‌های ایرانی و روسی در این اسکله پهلو می‌گرفتند. این روزها اسکله ساحلی بابلسر به لحاظ کشتیرانی مانند سابق رونق ندارد. در نتیجه این اسلکه بیشتر جنبه گردشگری پیدا کرده و به یکی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است.

در اطراف این اسکله چندین کافه شیک خودنمایی می‌کند. اگر اهل‌ کافه‌گردی هستید و می‌خواهید در یکی از کافه‌های نزدیک به ساحل بنشینید و در حین تماشای منظره زیبای دریا، جرعه‌ای نوشیدنی گوارا بنوشید، اسکله ساحلی بابلسر انتخاب مناسبی برای شماست. در اطراف این اسکله اتاق‌‌هایی نیز برای اقامت گردشگران اجاره داده می‌شود. این اتاق‌ها امکانات رفاهی چندانی ندارند، اما انصافاً باید گفت از منظره تماشایی آن‌ها به دریا نمی‌توان گذشت. برای گشت‌و‌گذار در اسکله ساحلی باید راه شرق بابلرود را در پیش بگیرید. سپس به جاده‌ فرعی بروید که به اسکله ساحلی منتهی می‌شود.

آدرس: بابلسر، اسکله ساحلی

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

منطقه ساحلی میرود

یکی از جاهای دیدنی بابلسر، منطقه ساحلی میرود است که در ۱۵کیلومتری شرق بابلرود واقع شده. برای رسیدن به منطقه ساحلی میرود باید مسیر رودخانه تالار را در پیش بگیرید. این رودخانه که محلی‌ها به آن تِلار هم می‌گویند، منظره‌ای با صفا دارد و به منطقه ساحلی میرود می‌رد. این منطقه ساحلی مجتمع گردشگری با امکانات چشمگیری خودنمایی می‌کند. منطقه ساحلی میرود که با نام بهمنمیر نیز شناخته می‌شود، مکانی تمام‌عیار برای گردشگری به حساب‌ می‌آید. این منطقه، یکی از معدود جاهای بابلسر است که از یک طرف منظره‌ای زیبا به دریا دارد و از طرف دیگر به جنگل. آلاچیق‌های راحت، چندین چشمه سرویس بهداشتی، آب شرب، برق و سرگرمی‌های مخصوص کودکان در منطقه ساحلی میرود در اختیار گردشگران قرار دارد. این امکانات رفاهی، منطقه ساحلی میرود را به انتخاب مناسبی برای گردشگرانی تبدیل کرده که همراه خانواده راهی میرود شده‌اند.

از آنجایی که با منطقه‌ای با کاربرد گردشگری روبه‌رو هستیم، شرایط اقامت نیز برای مسافرین در منطقه ساحلی میرود فراهم است. در این منطقه امنیت مطلوبی برقرار است و به‌راحتی می‌توانید کمپ بزنید و شب را در چادر به روز برسانید. چندین سوئیت و ویلا نیز در منطقه ساحلی میرود خدمات اقامتی چشمگیری در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.

آدرس: بابلسر، ۱۵کیلومتری شرق بابلرود

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان (هزینه اقامت و تفریحات جداگانه محاسبه می‌شود)

روستای گالشکلا

گالشکلا، روستایی تماشایی است که با منظره‌ای دلگشا، اهالی باصفا و آب‌و‌هوای خوش به یکی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است. اولین چیزی که در حین گشت‌و‌گذار در گالشکلا نظر شما را به خود جلب می‌کند، طبیعت بکر این روستاست. این روستا خاکی حاصلخیز و آبی شیرین دارد. به لطف این شرایط دامداری و زراعت همیشه در این روستا پر رونق است. گالشکلا به اندازه‌ای تماشایی است که گردشگران از گشت‌و‌گذار در آن سیر نمی‌شوند. به همین دلیل در این روستا اقامتگاهی برای گذران شبِ گردشگران تعبیه شده است. روستایی‌های باصفای گالشکلا نیز با کمال‌میل به گردشگران اتاق اجاره می‌دهند. گالشکلا در جنوب منطقه بهمنمیر قرار دارد. این منطقه چندان از بابلسر دور نیست. در نتیجه انصافاً باید گفت حیف است راهی بابلسر شوید و سری به گالشکلا نزنید. اگر راهی این روستا شدید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات دامداری مانند شیر و ماست این منطقه را امتحان کنید.

آدرس: بابلسر، جنوب منطقه ساحلی بهمنیر

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

شهرک ساحلی خزرشهر

خزرشهر، شهرکی ساحلی با امکاناتی لوکس و اشرافی است. این شهرک ساحلی به ۲ قسمت خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی تقسیم می‌شود. خزرشهر شمالی به دریا اشراف دارد. خزرشهر جنوبی نیز روبه‌روی خزرشهر شمالی واقع شده است. خزرشهر، شهرکی گردشگری است که به لحاظ امکانات رفاهی و سرگرمی‌های متنوع چیزی کم‌و‌کسر ندارد. در این شهرک چندین زمین فوتبال، والیبال، تنیس و بسکتبال تعبیه شده است. این شهرک مکانی مخصوص بازی کودکان دارد. به لحاظ دیگر امکانات رفاهی نیز شهرک ساحلی خزرشهر گزینه مناسبی برای خانواده‌ها به حساب می‌آید.

به ویژگی‌هایی که گفتیم، چندین رستوران اعیانی و کافی‌شاپ شیک را هم اضافه کنید. خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی در منوی این رستوران‌ها خودنمایی می‌کند. گوشه‌و‌کنار شهرک خزرشهر با پارک‌های سرسبز پوشیده شده است. خزرشهر یکی از معدود منطقه‌های اطراف بابلسر است که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر ساحل اختصاصی دارد. سرگرمی‌های آبی مانند جت‌اسکی و قایق‌سواری در این ساحل انتظار گردشگران را می‌کشد. این شرایط خزرشهر را به یکی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل کرده که خاطره‌ گردشگری در این دیار را برای همیشه در ذهن مسافرین ماندگار می‌کند.

آدرس: کیلومتر ۶ بابلسر به فریدون‌کنار

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: بسته به فصل گردشگری متغیر است.

تالاب عزیزک

به گردشگران طبیعت‌دوستی که در بین جاهای دیدنی بابلسر دنبال مکانی خوش‌منظره با آب‌و‌هوایی دل‌نشین می‌گردند، تالاب عزیزک را پیشنهاد می‌کنیم. چهار آب‌بند بزرگ‌وکوچک در این تالاب وجود دارد. پرنده‌های مهاجری مانند اردک مرمری، درنا و غاز در تالاب عزیزک زندگی می‌کنند. این تالاب سرشار از ماهی‌های متنوع است. این شرایط تالاب عزیزک را به مکانی ایده‌آل برای گردشگری تبدیل کرده است. در فصل‌های گرم سال گردشگران بی‌شماری راهی تالاب عزیزک می‌شوند. محبوبیت تالاب عزیزک در بین گردشگران باعث شده تا امکانات رفاهی چشمگیری در اطراف این تالاب ایجاد شود. چندین چشمه سرویس بهداشتی نیز در اطراف تالاب عزیزک وجود دارد. در اطراف این تالار می‌توانید چادر بزنید و شب را به روز برسانید. اقامت در تالاب عزیزک و گردشگری در این تالار از آن دسته کارهای هیجان‌انگیزی است که طبیعت‌گردها به‌خوبی قدر آن را می‌دانند.

آدرس: بابلسر، دهستان عزیزک

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

کوهی خیل

انصافاً باید گفت تعداد جاهای دیدنی بابلسر با جاذبه طبیعی نسبت به جاهای دیدنی این شهر با جاذبه‌ تاریخی بیشتر است. با این حال بعضی از این مکان‌ها به اندازه‌ای ارزشمند هستند که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. برای نمونه می‌توان به کوهی خیل اشاره کرد. از قرار معلوم یکی از دلاورمردان ایران قدیم با نام امیر عباس سامانی در نبردی از دشمن شکست می‌خورد و به کوهی خیل پناه می‌آورد.

سپاهیان امیر عباس سامانی در این منطقه اتراق می‌کنند تا کوهی خیل به شهری کوچک با پیش‌زمینه تاریخی تبدیل شود. کوهی خیل در کنار جاذبه‌های تاریخی، به داشتن طبیعتی سرسبز معروف است. اطراف این منطقه را جنگلی با درختان انبوه پوشانده است. کوهی خیل شاید کمی از بابلسر دور باشد، اما این مسافت را به فال نیک بگیرید، زیرا با منطقه‌ای خوش آب‌‌و‌هوا روبه‌رو هستید که در بیشتر فصل‌های سال خلوت است و جان می‌دهد برای گردشگری.

آدرس: شهرستان جویبار، گیل خوران، کوهی خیل

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

سد لاستیکی عرب خیل

منظور از سد لاستیکی عرب خیل، سازه‌ای با طول ۵۰ متر و ارتفاع ۳ متر است. این سازه، درواقع آب‌بندی کوچک به حساب می‌آید که منظره‌ای تماشایی برای گردشگری و تفریح فراهم کرده است. سد لاستیکی عرب خیل در فاصله‌ای نزدیک به بهمنیر قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی بابلسر شناخته می‌شود. سدی که از آن صحبت می‌کنیم بر روی رود تالار احداث شده است. این رود آبی خروشان دارد و در تمامی فصل‌های سال جاریست. در کنار این آب‌بند می‌توانید چادر بزنید و به گشت‌‌گذار در طبیعت بکر منطقه مشغول شوید.

آدرس: بابلسر، بهنمیر

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

آرمیچ کلا

مازندرانی‌ها رسم‌و‌رسوم جالبی دارند. یکی از این رسم‌ها، ساخت خانه‌هایی برای عذاداری در محرم و دیگر ایام مذهبی است. این خانه‌ها با نام سقانفارها، سقانتالار و سقانپار نیز شناخته می‌شوند. خانه‌‌هایی که از آن صحبت می‌کنیم، کلبه‌های چوبی هستند که در فاصله‌ای نزدیک به مسجد، حسینیه یا قبرستان در بابلسر و دیگر قسمت های مازندران ساخته شده‌اند. یکی از مهم‌ترین سقانفارها در روستای آرمیچ کلا قرار دارد. این روستا با رودخانه بابلرود همسایه و طبیعت سرسبزی دارد. سقانفاری که در آمریچ کلا وجود دارد، در دوران پادشاهای قاجار ساخته شده است. اهمیت سقانفار آرمیچ کلا به اندازه‌ای است که در ۱۳۸۵ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کرد. آرمیچ کلا فاصله‌ای کم با سد لاستیکی دارد و روستایی با صفا برای گردشگری و تفریح است.

آدرس: بابلسر، کله بست، جاده بابل

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

مدرسه تاریخی نرجس

چندین مدرسه قدیمی در استان مازندران وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در بابلسر خودنمایی می‌کنند. مدرسه تاریخی نرجس، یکی از این مدرسه‌هاست که در ۱۳۸۲ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کرد. از آن زمان به بعد مدرسه تاریخی نرجس به یکی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است. دیرینگی این مدرسه به پادشاهای پهلوی اول باز می‌گردد. معماری مدرسه تاریخی نرجس با مدرسه‌های تاریخی در استان‌های دیگر ایران تفاوت‌های محسوسی دارد. اتاق مدیریت در وسط این مدرسه قرار گرفته تا به تمامی کلاس‌ها اشراف داشته باشد. نمای بیرونی مدرسه تاریخی نرجس در کنار منظره تماشایی داخل این مدرسه به‌خوبی ثابت می‌کند که معماران آن زمان برای ساخت مدرسه تاریخی نرجس چیزی کم نگذاشته‌اند.

آدرس: مرکز شهر بابلسر

شماره تماس: نامشخص

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: نامشخص

هزینه بازدید: نامشخص

برج ساعت بابلسر

سید صالح صالحی، بزرگ خاندان صالحیِ بابلسر در دوران پهلوی اول برج بلندی در این شهر بنا می‌کند. ساعت بزرگی در این برج جا خوش می‌‌کند تا رهگذران در حین عبور از خیابان‌های بابلسر، در جریان گذر زمان قرار بگیرند. برج ساعت پس از انقلاب به تصرف دولت درآمد. مدتی بعد نیز در ۱۳۸۶ خورشیدی به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کرد. برج ساعت چندین بار مرمت شده و یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که در خیابان فلسطینِ این شهر خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید گفته می‌شود برج ساعت و مدرسه نرجس بابلسر، دیرینگی یکسانی دارند و در یک زمان ساخته شده‌اند.

آدرس: بابلسر، خیابان فلسطین

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

میدان مجسمه بابلسر

با اشاره‌ای که به جاهای دیدنی بابلسر با جاذبه تاریخی داشتیم، حتماً متوجه شده‌اید که بیشتر این جاها در دوران پهلوی اول ساخته شده‌اند. میدان مجسمه بابلسر نیز یکی دیگر از این مکان‌ها به حساب می‌آید. این میدان در دوران پادشاهی پهلوی با نام میدان مجسمه شناخته می‌شد. به دنبال تغییراتی که پس از انقلاب رخ داد، نام میدان مجسمه به میدان عاشورا تغییر داده شد. با این حال این میدان در میان محلی‌های بابلسر همچنان با نام میدان مجسمه شناخته می‌شود. میدان مجسمه بابلسر در ۱۳۵۴ خورشیدی به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کرد. این میدان، مکانی شلوغ و پرگردشگر است. این شرایط از محبوبیت میدان مجسمه بابلسر حکایت دارد.

آدرس: بابلسر، مرکز شهر

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

باغ وحش بابلسر

اگر به همراه خانواده راهی بابلسر شده‌اید و می‌خواهید گشت‌و‌گذاری جانانه در جاهای دیدنی بابلسر داشته باشید، باغ وحش این شهر دقیقاً همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید. طیف گسترده‌ای از انواع حیوانات وحشی، پرنده های زیبا و چرنده‌های بامزه در باغ وحش بابلسر نگهداری می‌شوند. میمون‌های بازیگوش، خرس‌‌های قوی‌پنجه، شترهای بامرام، ببرهای تیزدندان و شیرهای پر یال‌و‌کوپال از حیوان‌های اصلی به حساب می‌‌آیند که در باغ وحش بابلسر چشم‌انتظار گردشگران هستند.

آدرس: بابلسر، خیابان دریا، جنب مرکز سرطان‌شناسی بابلسر

شماره تماس: ۹۱۱۱۱۲۲۵۹۶

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۲۲:۰۰ شب

هزینه بازدید: نامشخص

آبشار شی الیم

مادر طبیعت در حق بابلسر چیزی کم‌و‌کسر نگذاشته است. به همین دلیل در این سرزمین رودهای خروشانی روان هستند. این رودها آبشارهای تماشایی را تشکیل می‌دهند. برای نمونه می‌توان به آبشار شی الیم اشاره کرد. این آبشار جاذبه‌های تماشایی و آب‌و‌هوایی دل‌انگیز دارد. برای رسیدن به آبشار شی الیم باید راه جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه را در پیش بگیرید. سپس به جاده سیر باغ بروید و به روستای گاوزن محله برسید. این مسیر ممکن است نسبت به دیگر جاهای دیدنی بابلسر، کمی دور به نظر برسد. با این حال آبشار شی الیم به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد رنج سفر به این آبشار را به جان بخرید.

آدرس: بابلسر، ۲کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

رودخانه بابلرود

برای تعریف از بابلرود کافی است به این نکته اشاره کنیم که این رودخانه یکی از پرآب‌ترین رودهای شمال ایران به حساب می‌آید. بابلرود از رشته کوه البرز سرچشمه می‌‌گیرد و پس از عبور از شهرهای بابلسر و بابل، به دریای خزر روان می‌شود. این رودخانه شهر بابلسر را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند. پلی معلق و زیبا نیز از روی این رودخانه در بابلسر می‌گذرد. امکان ندارد راهی بابلسر شوید و چشمتان به جمال رودخانه بابلرود روشن نشود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در حین گذر از این رود، در کافه‌های اطراف آن بنشینید و با خوردن جرعه‌ای نوشیدنی گوارا، خستگی را از تن بیرون کنید.

آدرس: بابلسر، رودخانه بابلرود

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

امامزاده ابراهیم بابلسر

بقعه‌ای قدیمی در بابلسر وجود دارد که گفته می شود امامزاده ابراهیم، فرزند امام موسی (ع) در آن به خاک سپرده شده است. دیرینگی این بقعه به سده نهم هجری قمری باز می‌گردد. امامزاده ابراهیم به لحاظ مسافت نیز یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که در مرکز این شهر قرار دارد. برای رسیدن به این بقعه راه مرکز بابلسر را در پیش بگیرید. سپس به خیابان شریفی وارد شوید. در انتهای این خیابان به میدان بلال می رسید. قسمت جنوبی این میدان را ادامه دهید تا چشمتان به جمال بقعه امامزاده ابراهیم بابلسر روشن شود. این امامزاده جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی بابلسر دارد و به لحاظ مذهبی نیز یکی از مکان‌های ارزشمند در بابلسر شناخته می‌شود. امامزاده ابراهیم بابلسر امکانات رفاهی مطلوبی دارد و مکان مناسبی برای گردشگرانی است که می‌خواهند آب‌و‌هوایی عوض کنند و مشغول عبادت شوند.

آدرس: بابلسر، مرکز شهر

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

بقعه بی بی رقیه

برای شما از جایگاه ویژه امامزاده ابراهیم در دل اهالی بابلسر گفتیم. بی‌بی رقیه، خادم امامزاده ابراهیم بود. به همین دلیل پس از فوت بی‌ بی رقیه، آرامگاهی باشکوه برای وی در جوار آرامگاه امزاده ابراهیم ساخته می‌شود. این آرامگاه نیز به لحاظ امکانات رفاهی، شرایطی مطلوب دارد. اگر از گردشگری در جاهای دیدنی بابلسر با جاذبه مذهبی سیر نمی‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار آرامگاه امامزاده ابراهیم، سری به بقعه بی بی رقیه بزنید.

آدرس: بابلسر، مرکز شهر

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

تپه‌های باستانی بابلسر

بابلسر آن دسته جاهای دیدنی ایران است که تاریخچه‌ای غنی دارد. دیرینگی این منطقه به هزاران سال پیش باز می‌گردد. در نتیجه در گوشه‌و‌کنار بابلسر جاهای دیدنی با جاذبه تاریخی خودنمایی می‌‌کند. یکی از معروف‌ترین این مکان‌ها، تپه‌های باستانی بابلسر است. این تپه‌ها در منطقه‌های مختلفی قرار دارند. اهمیت تپه‌های باستانی بابلسر به اندازه‌ای است که تمامی آن‌ها به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کرده‌اند. تپه قلعه کتی، تپه کافر کتی، تپه دینه کتی و تپه رضاکلا از مهم‌‌ترین تپه‌های باستانی بابلسر به حساب می‌آیند. تپه‌هایی که از آن‌ها نام بردیم در روستا دهستان پازوار واقع در منطقه رودبست از شهرستان بابلسر واقع شده‌اند. ناگفته نماند چنین تپه باستانی نیز در منطقه فریدونکنار و بهمنیر قرار دارند.

آدرس: بابلسر، بهمنیر

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

منطقه توریستی کرفون

۱۳ کیلومتر دورتر از جاده ساحلی بابلسر به ساری، منطقه توریستی کرفون قرار دارد. این منطقه از ۱۳۸۹ تاکنون به‌عنوان مرکز گردشگری و یکی از جاهای دیدنی بابلسر شناخته می‌شود. از آنجایی که با منطقه توریستی روبه‌رو هستیم، بساط انواع تفریحات دریایی در این ناحیه برپاست. اسکی‌ روی آب قایق‌سواری در منطقه توریستی کرفون انتظار گردشگران را می‌کشد. این ناحیه ساحل بسیار تماشایی دارد. انصافاً باید گفت به لحاظ پاکیزگی نیز ساحل منطقه توریستی کرفون بسیار تمیزتر از سواحل اطراف است. صیادان در قسمتی از این ساحل ماهی‌های خوشمزه‌ای که به‌تازگی صید کرده‌اند را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. جان کلام اینکه امکانات تمام‌عیاری در منطقه توریستی کرفون برای مسافرین مهیاست. این شرایط را به فال نیک بگیرید و به تفریحی خاطره‌انگیز در بابلسر مشغول شوید.

آدرس: ‍۱۳کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری، کرفون

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

روستای شرمه کلا

برای شما از سقانفارهای بابلسر و جایگاه این بناهای تاریخی در فرهنگ و تمدن مردمان این ناحیه گفتیم. یکی از این سقانفارها در روستای شرمه کلا قرار دارد. دیرینگی این بنا به دوران قاجار باز می‌گردد. شرمه کلا، در کنار جاذبه‌های تاریخی، امکانات تفریحی و جاذبه‌های طبیعی دارد که نظیر آن‌ها را در هیچ‌کدام از جاهای دیدنی بابلسر پیدا نمی‌کنید. برای گشت‌و‌گذار در روستای شرمه کلا و بازدید از سقانفار این روستا به بخش رودبست در بابلسر بروید. سپس راه دهستان خشکرود را در پیش بگیرید تا چشمتان به جمال روستای شرمه کلا روشن شود.

آدرس: بابلسر، بخش رودبست، دهستان خشکرود، روستای شرمه کلا

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی بابلسر هرکدام جلوه‌‌ای باشکوه از طبیعت، تاریخ و فرهنگ این سرزمین را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. امیدواریم اطلاعاتی که از مکان های دیدنی بابلسر با شما در میان گذاشتیم، مسافرتی خاطره‌انگیز را برایتان رقم بزند و با دستی پر از سوغات بابلسر و کوله‌باری پر از خاطره‌های خوش از مسافرت باز گردید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از جاهای دیدنی بابلسر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.