سایداسفر

جاهای دیدنی اتریش، این سرزمین را به مقصد شماره یک گردشگرانی تبدیل کرده که می‌خواهند گشت‌و‌گذاری جانانه در سرزمینی خوش آب‌و‌هوا با مردمانی باصفا و سرگرمی‌های خاطره‌ساز داشته باشند. جالب است بدانید وین، پایتخت این سرزمین، به‌اندازه‌ای زیباست که به لقب عروس اروپا شهرت پیدا کرده. کاخ‌های اشرافی، عمارت‌های باستانی و سالن‌های اپرای باشکوه در گوشه‌و‌کنار اتریش جا خوش کرده‌‌اند. زیبایی‌های این سرزمین فقط به پایتخت آن خلاصه نمی‌شود و به هر کجای اتریش که نظری بیندازید، با منظره‌ای تماشایی روبه‌رو خواهید شد. تعداد جاهای دیدنی این دیار به اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید از تمامی آن‌ها دیدن کنید. در نتیجه در ادامه فهرستی از بهترین جاهای دیدنی اتریش آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این فهرست تا انتها، سفری فراموش‌نشدنی را در اتریش تجربه کنید و با کوله‌باری از خاطره‌های خوش به دیار خود باز گردید.

وین

جاهای دیدنی اتریش در قسمت‌های مختلف این سرزمین پراکنده‌اند، اما انصافاً باید گفت وین، پایتخت‌ اتریش، به‌عنوان گل سرسبد جاهای این کشور شناخته می‌شود. وین در بین گردشگران اروپایی محبوبیت ویژه‌ای دارد. این شهر به پایتخت موسیقی کلاسیک هنر معروف است. دلیل این لقب را می‌توان در وجود سالن‌های اپرای باشکوه دانست. این شهر در همسایگی رودخانه خروشان دانوب جا خوش کرده‌ است. عمارت‌های این شهر با معماری باروک (Baroque)، ساخته شده‌اند. از زیبایی کلیساهای وین نیز هرچقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. این کلیساها با زیبایی هرچه تمام‌تر آراسته‌ شده‌اند و شکوه جلالی دارند که در کمتر جایی از دنیا نظیر آن‌ها را سراغ داریم. امکان ندارد جایی سخن از جاهای دیدنی اتریش مطرح شود و صحبتی از کاخ‌های باشکوه این سرزمین به میان نیاید.

وین، در کنار عمارت‌های باشکوه و کلیساهای رویایی، مکانی مناسب برای اسکی‌بازهاست. بهترین پیست‌های اسکی دنیا در وین قرار دارد. این پیست‌ها با فاصله‌ای بسیار کم از وین خودنمایی می‌کنند. پیست‌‌های اسکی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در کنار مکانی برای برف‌بازی و اسکی‌سواری، منظره‌ای تماشایی از وین و طبیعت زیبای اطراف آن را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی اتریش هستید، وین را به‌عنوان اولین مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

آدرس: اتریش، وین

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.wien.info/en

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

دره واخائو (Wachau)

جاهای دیدنی اتریش عموماً منطقه‌هایی خوش آب‌و‌هوا هستند. برای نمونه می‌توان به دره واخائو اشاره کرد. این دره منظره‌ای بسیار تماشایی به رود خروشان دانوب دارد. دره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در شمال شرقی اتریش خودنمایی می‌کند. این دره به لحاظ طبیعی و باستانی یکی از ارزشمندترین منطقه‌های دنیاست. به همین دلیل نیز در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در واخائو به لحاظ مساحت نیز یکی از وسیع‌ترین دره‌های اروپاست. این دره بین ۲ شهر مِلک (Melk) و کِرمز (Kerms) قرار دارد. جالب است بدانید در این دره بهترین شراب‌های قرمز دنیا به‌عمل می‌آید. به همین دلیل گردشگران از سرتاسر دنیا به اتریش می‌روند تا در واخائو دمی به خمره بزنند و لبی تر کنند.

دره واخائو مکان بسیار مناسبی برای پیاده‌روی در طبیعت و کو‌ه‌پیمایی به حساب می‌آید. این دره به لحاظ تاریخی نیز مکانی ارزشمند است. چندین عمارت باستانی در دره واخائو وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر سری به دره واخائو زدید، حتماً از صومعه مِلک و قلعه دورنشتاین (Dürnstein Castle) دیدن کنید.

آدرس: شمال شرقی اتریش، ایالت نیدراسترایش

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.wien.info/en

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

قصر بلودر (Belvedere Palace)

یکی از جاهای دیدنی اتریش که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید، قصر بلودر است. یکی از شاهزاده‌های اتریشی در ۱۷۱۶ فرمان ساخت قصر بلودر را صادر کرد. این قصر در کنار معماری زیبا، باغی بسیار سرسبز و اشرافی دارد. همانند بسیاری از عمارت‌های باشکوه اتریشی، سبک معماری باروک در ساخت قصر بلودر استفاده شده است. قصر بلودر در وین قرار دارد. جالب اینجاست این قصر در کنار زیبایی‌های بی‌نظیر، آدرسی خوش‌مسیر دارد. در نتیجه در کنار دیدن این قصر می‌توانید از دیگر جاهای وین بازدید کنید. برای رسید به قصر بلودر کافی است سوار مترو خط U1 شوید. سپس به ایستگاه قصر بلودر که رسیدید از مترو پیاده‌ شوید و گردشگری در یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های اروپایی را آغاز کنید.

آدرس: Prinz-Eugen-Straße 27, 1030 Wien, Austria

شماره تماس: ۴۳۱۷۹۵۵۷۰

وب‌سایت رسمی: https://www.belvedere.at/en/visit

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر

هزینه بازدید: ۱۷ یورو

شهر گراتس (Graz)

جاهای دیدنی اتریش

گراتس، دومین شهر اتریش و پایتخت یکی از استان‌های مهم این سرزمین است. این شهر به لحاظ تاریخی یکی از باستانی‌ترین شهرهای اروپاست. بر اساس تحقیق‌های باستان‌شناسی، انسان از دوران مس در شهر گراتس فعلی زندگی می‌کرده است. این شهر در فهرست آثار مکان‌های تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است. گراتس در کنار معماری زیبا، مردمان بافرهنگی دارد. این شهر از فرهنگی غنی بهره گرفته است. در نتیجه در گوشه‌و‌کنار گراتس موزه‌های ارزشمند جا خوش کرده‌اند. گراتس، سالن‌های تئاتر بسیار باشکوهی دارد. افتخار هنرمندان بین‌المللی این است که در یکی از سالن‌های تئاتر گراتس به اجرای نمایش مشغول شوند.

سرگرمی‌های مختلفی در گراتس انتظار گردشگران را می‌کشد. بازدید از کاخ موزه اگنربرگ ( Eggenberg)، قدم‌زدن در قسمت قدیمی شهر و بازدید از عمارت‌هایی که دیرینگی آن‌ها به سده‌های میانی (قرون وسطی) باز می‌‌گردد، گشت‌و‌گذار در موزه هنر گراتس و کوه‌پیمایی در کوه‌های اطراف این شهر از کارهایی است که در سفر به اتریش و بازدید از گراتس پیشنهاد می‌کنیم حتماً انجام دهید.

آدرس: اتریش، شهر گراتس

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.graztourismus.at/en

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

شهر زالتسبورگ (Salzburg)

زالتسبورگ، برای علاقه‌مندان موسیقی شهری آشناست. ولفگانگ آمادئوس موتسارت، موسیقی‌دان فقید اروپایی در این شهر زاده‌ شده است. بسیاری از جاهای دیدنی اتریش در شهر زالتسبورگ واقع شده‌اند. این شهر، چهارمین شهر بزرگ اتریش است و در غرب این سرزمین خودنمایی می‌کند. برای تعریف از آب‌و‌هوای خوش زالتسبورگ کافی است به این نکته اشاره کنیم که این شهر در دامنه‌های آلپ واقع شده. در نتیجه زالتسبورگ آب‌و‌هوای د‌‌ل‌انگیزی دارد که از گردشگری در آن هرگز سیر نخواهید شد.

این شهر اهالی هنرمند و موسیقی‌دوستی دارد. به همین دلیل سالانه جشنواره موسیقی باشکوهی در زالتسبورگ برگزار می‌شود. اگر اهل موسیقی هستید و می‌خواهید در جشنواره‌ای اروپایی و ترازاول شرکت کنید، نخستین روز ژانویه را در تقویم گردشگری خود علامت بزنید. در این روز جشنواره موسیقی زالتسبورگ افتتاح می‌شود و ۵ روز به طول مینجامد.

آدرس: اتریش، شهر زالتسبورگ

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.salzburg.info/en

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

شهر بد گزته‌آین (Badgastein)

بدگزته‌آین شهری است که به داشتن آب‌و‌هوای کوه‌پایه‌ای معروف شده. به لطف این آب‌وهوا، بهترین اسپاهای دنیا در این شهر قرار دارند. این شهر به لحاظ فرهنگی نیز تاریخچه‌ای غنی دارد. بدگزته‌آین از آن دسته شهرهای اروپایی است که به سنت‌ها پایبند مانده. به همین دلیل بیشتر عمارت‌های این شهر معماری سنتی و زیبا دارند. بهارهای بدگزته‌آین از تمامی فصل‌های این شهر دل‌انگیزتر است. در اطراف بدگزته‌آین چندین چشمه آب گرم وجود دارد. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید برای مدتی از شلوغی شهر دور شوید و به یکی از خوش‌ آب‌و‌هواترین شهرهای اروپایی پناه ببرید، بدگزته‌آین همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید. این شهر با منظره‌های تماشایی، پیست‌های اسکی و فرهنگی غنی به یکی از بهترین جاهای دیدنی اتریش تبدیل شده است.

آدرس: اتریش، شهر بدگزته‌آین

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.gastein.com/en/service/gastein-from-a-z/detail/infrastruktur/bad-gastein-spa-tourist-office-bad-gastein/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

شهر هال‌اشتات (Hallstatt)

هال‌اشتات از آن دسته شهرهای اتریش است که در کارت‌ پستال‌های قدیمی عکس‌های آن زیاد چاپ می‌شد. این شهر به اندازه‌ای زیباست و طبیعتی دل‌انگیز دارد که در بین گردشگران بین‌المللی به بهشت روی زمین معروف شده. دریاچه‌ای با آبی زلال در همسایگی هال‌اشتات قرار گرفته است. این دریاچه، جاذبه‌های هال‌اشتات را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اتریش دوچندان کرده است. جالب است بدانید این شهر به لحاظ تاریخی نیز یکی از کهن‌ترین شهرهای دنیاست. باستان‌شناسان تاریخچه هال‌اشتات را به دوران آهن نسبت می‌دهند.

اهالی هال‌اشتات در روزگاران قدیم با کار در معادن سنگ این ناحیه روزگار می‌گذراندند. این شرایط ادامه پیدا کرد تا آوازه طبیعت زیبای هال‌اشتات بر سر زبان گردشگران بین‌المللی افتاد. در نتیجه طبیعت‌دوست‌ها از سرتاسر دنیا راه هال‌اشتات را در پیش گرفتند. اکنون درآمد اکثر مردم این ناحیه از صنعت گردشگری فراهم می‌شود. به همین دلیل این شهر روزبه‌روز رونق بیشتری پیدا می‌کند و جاذبه‌های متنوعی به آن اضافه می‌شود.

آدرس: اتریش، ایالت اوبراسترایش، شهر هال‌اشتات

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.hallstatt.net/home-en-US/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

راه‌آهن سِمِرینگ (Semmering Railway)

جاهای دیدنی اتریش بیشتر به دلیل آب‌و‌هوای مطبوع معروف شده‌اند. با این حال این سرزمین جاهای دیدنی بسیاری با جنبه‌های تاریخی دارد. راه‌آهن سِمِرینگ، یکی از معروف‌ترین این مکان‌هاست. برای تعریف از این خط آهن کافی است به این نکته اشاره کنیم که سِمِرینگ در ۱۸۵۴ افتتاح شده است. این خط‌آهن در زمان خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهندسی بشر شناخته می‌شد. اسب‌های بخار و واگن‌های قدیمی در این خط‌آهن فعالیت می‌کنند. دیرینگی بعضی از این اسب‌های بخار به سده ۱۹ میلادی باز می‌گردد. اگر به دنیای قطارهای قدیمی علاقه دارید و می‌خواهید غرق در سفری اروپایی و رمانتیک شوید، راه‌آهن سمرینگ را به برنامه اتریش‌گردی خود اضافه کنید.

آدرس: Carolusstraße 3, 2680 Semmering-Kurort, Austria

شماره تماس: ۴۳۲۶۶۴۲۰۰۲۵۰

وب‌سایت رسمی: نامشخص

ساعت کاری: نامشخص

هزینه بازدید: ۴۶ یورو برای بلیط رفت‌و‌برگشت به چندین شهر اتریش

شهر اینسبروک (Innsbruck)

در این قسمت از معرفی بهترین جاهای دیدنی اتریش، شهری نُقلی و زیبا را پیشنهاد می‌کنیم که فقط ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. اینسبروک در قلب اتریش جا گرفته و اطراف آن را کوه‌های الپ و روخانه این (River Inn)، احاطه کرده است. در مرکز شهر اینسبروک عمارت‌هایی با معماری قدیمی و زیبا مشاهده می‌شود. نمای بیرون بیشتر این عمارت‌ها با کاشی‌های طلایی‌رنگی پوشیده شده است. به لطف این طراحی، ساختمان‌های مرکز اینسبروک طرحی یکپارچه و زیبا دارند.

جمعیت کم این شهر باعث شده تا گردشگران خلوت‌گزین از سرتاسر دنیا راه اینسبروک را در پیش بگیرند. وجود کوه‌های آلپ نیز بهانه‌ای است تا گردشگران سری به کوه‌‌پایه‌های زیبای اطراف بزنند و حسابی طبیعت‌گردی کنند. اگر به دنبال جایی برای آرامش و طبیعت‌گردی در بین شهرهای اروپایی می‌گردید، در انتخاب اینسبروک شک نکنید. ناگفته نماند این شهر پیست‌های اسکی بسیار معروفی دارد. این شرایط اینسبروک را به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان برف‌بازی و اسکی تبدیل کرده است.

آدرس: اتریش، ایالت فدرال تیرول، شهر اینسبروک

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.innsbruck.info/en/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

پارک ملی گِسوس (Gesäuse National Park)

با نگاهی به جاهای دیدنی اتریش، حتماً متوجه شده‌اید که بیشتر این جاهای دیدنی منظره‌ای طبیعی دارند. با این حال بعید می‌دانیم هیچ‌کدام از این مکان‌ها به‌اندازه پارک ملی گسوس جاذبه‌های گردشگری پیش روی مسافرین قرار دهند. رودخانه‌های خروشان، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و جنگلی انبوه در پارک ملی گسوس انتظار گردشگران را می‌کشند. به زیبایی‌هایی که گفتیم، دریاچه‌ای آرام و تماشایی را هم اضافه کنید. محبوبیت این پارک ملی باعث شده تا چندین مسافرخانه جنگلی در گسوس احداث شود. به لطف این شرایط می‌توانید پس از گشت‌و‌گذار در طبیعت زیبای پارک ملی گسوس، سری به یکی از این مسافرخانه‌های جنگلی بزنید و شب را به صبح برسانید.

آدرس: Weng 2, 8913 Admont, Austria

شماره تماس: ۴۳۳۶۱۳۲۱۱۶۰۲۰

وب‌سایت رسمی: https://nationalpark-gesaeuse.at/en/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: ۱۰ یورو به ازای هر روز

آبشارهای کریمِل (Krimml)

به لطف طبیعت زیبای اتریش، پارک‌های ملی متنوعی در این سرزمین وجود دارد. پارک ملی هوهه تائرن (Hohe Tauern National Park)، یکی از معروف‌ترین این پارک‌هاست. این پارک به عنوان یکی از جاهای دیدنی اتریش شناخته می‌شود. از بین تمامی زیبایی‌های این پارک، آبشارهای کریمل جذابیت بیشتری دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید، حتماً سری به آبشارهای کریمل بزنید. آبی خروشان از ارتفاع ۳۸۰ متری از تاج این آبشارها فرو می‌ریزد. جالب است بدانید به لحاظ ارتفاع و زیبایی، نظیر آبشارهای کرمیل را در تمامی اروپا سراغ نداریم. آبشارهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم منطقه‌ای با وسعت ۴ کیلومتر را پوشش داده‌اند. در طول این مسافت، منظره‌های تماشایی از طبیعت بکر و زیبای اتریش پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد.

آدرس: German: Krimmler Wasserfälle

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.wasserfaelle-krimml.at/en/be-amazed/the-krimml-waterfalls

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

کوه گروسگلوکنر (Grossglockner)

اتریشی‌ها کوه زیبا و سربلندی با نام گروسکلوکنر دارند. این کوه با ارتفاعی حدود ۴ هزار متر، بلندترین کوه اتریش است. چندین نمونه از بزرگ‌ترین یخچال‌های طبیعی در دل کوه گروسگلوکنز جای گرفته است. این کوه منظره‌ای هرم‌مانند دارد و کوه‌پایه‌های آن جان می‌دهد برای کوه‌پیمایی و طبیعت‌گردی. جاده‌ای مارپیچ‌ نیز در دل کوه‌پایه‌های این کوه کشیده شده است. تمامی مسیر این جاده را منظره‌های تماشایی پر کرده است. بساط انواع تفریحات جذاب در دامنه‌های کوه گروسگلوکنر برپاست. به گردشگران ماجراجو اسکی و اسنوبرد را پیشنهاد می‌کنیم. گردشگران طبیعت‌دوست نیز می‌توانند با پیاده‌روی در دل طبیعت، خاطره سفر اروپایی خود را برای همیشه ماندگار کنند.

آدرس: Rainerstrasse 2 5020 Salzburg Austria

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.grossglockner.at/gg/en/index

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

شهر تاریخی کلاگن‌فورت (Klagenfurt) و منطقه کرنتن (Carinthia)

یکی از جاهای دیدنی اتریش در قسمت غربی این سرزمین و همسایگی دریاچه ورث (Wörthersee) واقع شده است. این ناحیه با نام کرنتن شناخته می‌شود و منظره‌ای تماشایی از کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، دریاچه‌ای آرام و شهری با معماری سده‌های میانی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این منطقه در فصل‌های گرمِ سال جان می‌دهد برای پیاده‌روی،‌ دوچرخه‌‌سواری و طبیعت‌گردی‌. با فرارسیدن زمستان نیز این ناحیه به مکانی برای اسکی و سرگرمی‌های برفی تبدیل می‌شود. چندین قلعه قدیمی در شهر کلاگن فورت وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن‌ها بزنید. یکی از قصر‌های باستانیِ این شهر به هتلی شیک و اعیانی تبدیل شده است. اقامت در این هتل خالی از لطف نیست و یادوخاطره مردمان اتریش قدیم را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند.

آدرس: Klagenfurt am Wörthersee Österreich

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.klagenfurt.at/introduction

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

سالباخ هینترگلم ( Saalbach-Hinterglemm)

یکی دیگر از جاهای دیدنی اتریش که حتی گردشگران مشکل‌پسند را راضی نگه داشته، سالباخ هینترگلم است. پیست‌های اسکی این منطقه در دنیا نظیر ندارد. در این منطقه هتل‌های اعیانی و رستوران‌های اشرافی انتظار گردشگران را می‌کشد. سالباخ هینترگلم به لحاظ جاذبه‌های گردشگری چیزی‌ کم‌و‌کسر ندارد. طبیعت اطراف این منطقه به‌اندازه‌ای زیباست که امکان ندارد راهی آن شوید و هوس طبیعت‌گردی به سر شما نزند. پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و گشت‌و‌گذار در طبیعت از تفریحاتی است که می‌توانید آن‌ها را در سالباخ هینترگلم امتحان کنید.

آدرس: اتریش، ناحیه تسل آم زه، منطقه سالباخ هینترگلم

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.saalbach.com/en

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

کوه‌های گوساوکام (Gosaukamm) در سالزکامرگوت (Salzkammergut)

اتریش سرزمینی با کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده است. به همین دلیل بسیاری از جاهای دیدنی اتریش را منطقه‌هایی تشکیل می‌دهند که کوه‌های مرتفعی در آن قرار دارد. سالزکامرگوت، یکی از منطقه‌هاست. در این منطقه شهری زیبا با معماری سده‌های میانی خودنمایی می‌کند. این شهر جمعیت زیادی ندارد و مردمانی باصفا در آن زندگی می‌کنند. سالزکامرگوت تا دلتان بخواهد پیست‌های اسکی هیجان‌انگیز دارد. دامنه کوه‌های این منطقه برای کوه‌پیمایی نیز مناسب است. در دامنه کوه‌های این منطقه چندین مسافرخانه قدیمی با خوراکی‌های محلی به انتظار گردشگران نشته‌اند. به جاذبه‌هایی که اشاره کردیم، چندین دریاچه آرام را هم اضافه کنید. تمامی این شرایط باعث شده تا روزبه‌روز محبوبیت تفرجگاه‌های سالزکامرگوت در دل گردشگران بین‌المللی افزایش پیدا کند.

آدرس: Bad Ischl, Austria

شماره تماس: ۴۳۶۱۳۲۲۶۹۰۹

وب‌سایت رسمی: https://www.salzkammergut.at/en

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

شهر کرمس (Krems)

جاهای دیدنی اتریش به لحاظ تاریخی در بین دیگر مکان‌های تماشایی اروپا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برای نمونه می‌توان به شهر کرمس اشاره کرد. اطراف این شهر را رودخانه‌ای آرام و زیبا احاطه کرده است. جالب است اهالی کرمس شراب‌های قرمزی به‌عمل می‌آورند که نظیر آن‌ها در هیچ‌جای دنیا پیدا نمی‌شود. این شهر به لحاظ تاریخی نیز دیرینگی باستانی دارد. به همین دلیل نام شهر کرمسِ اتریش در فهرست آثار باستانی سازمان ملل خودنمایی می‌کند. گشت‌و‌گذار در طبیعت اطراف کرمس، موهبتی است که گردشگران طبیعت‌دوست به‌خوبی قدر آن را می‌دانند. شنا، پیاده‌روی، طبیعت‌گردی، ماهیگیری و کایاک‌سواری از سرگرمی‌های خاطره‌ساز کرمس به حساب می‌آید.

آدرس: شمال شرقی اتریش

شماره تماس: نامشخص

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

دریاچه کنستانس (Constanse)

دریاچه کنستانس که به آن دریاچه بودِن (Bodense) هم می‌گویند، یکی از بهترین جاهای دیدنی اتریش است. برای تعریف از این دریاچه کافی است به این نکته اشاره کنیم که کنستانس، بزرگ‌ترین دریاچه در مرکز اروپا به حساب می‌آید. این دریاچه با سوئیس، اتریش و آلمان مرز مشترک دارد. درازای دریاچه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم ۷۳ کیلومتر و پهنای آن ۱۷ کیلومتر است. دریاچه کنستانس مساحتی برابر با ۵۲۹ کیلومتر مربع را پوشش داده است. عمق این دریاچه به ۲۵۳ متر می‌رسد. ناگفته پیداست دریاچه‌ای با چنین وسعتی مکانی مناسب برای ماهیگیری، قایق‌رانی و شناست.

از آنجایی که کنستانس، مساحت وسیعی دارد، چندین شهر کوچک در همسایگی این دریاچه ساخته شده‌اند. جاهای دیدنی بی‌شماری در اطراف دریاچه کنستانس وجود دارد. محبوبیت این دریاچه در دل گردشگران باعث شده تا هتل‌های اشرافی در اطراف دریاچه و شهرهای نزدیک بنا شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی دریاچه کنستانس شدید، هتل شلُوس (Schlosshotel) را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل منظره‌ای بسیار تماشایی به طبیعت زیبای اتریش دارد.

آدرس: ۷۸۴۶۵ Konstanz, Baden-Wurttemberg Germany

شماره تماس: نامشخص

وب‌سایت رسمی: http://www.bodensee.eu

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

شهر باد ایشل (Bad Ischl)

معرفی جاهای دیدنی اتریش را با شهری به پایان می‌رسانیم که به‌ دلیل داشتن آب‌و‌هوایی فرح‌انگیز، آوازه‌ای در بین گردشگران بین‌المللی پیدا کرده است. این شهر به داشتن دریاچه‌های آرام و تماشایی، اسپاهای ترازاول و تفرجگاه‌های اعیانی معروف است. امپراتور فرانتز جوزف (Emperor Franz Joseph)، پادشاهی که در سده ۱۸ میلادی بر اتریش و مجارستان حکمرانی می‌‌کرد، برای مدتی شهر باد ایشل را برای اقامت برگزیده بود. این شرایط از آب‌و‌هوای خوش و طبیعت زیبای باد ایشل حکایت دارد. جاهای دیدنی این شهر به‌انداز‌ه‌ای است که ارزش دارد یک سفر کامل را به گشت‌و‌گذار در آن اختصاص دهید.

آدرس: Pfarrgasse 11 4820 Bad Ischl Österreich

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://badischl.salzkammergut.at/en/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

جاهای دیدنی اتریش یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. امیدواریم اطلاعاتی که از این جاهای دیدنی در اختیار شما قرار دادیم، سفری خاطره‌ساز را برایتان به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی از کشورهای اروپایی و به‌خصوص اتریش دارید، پیشنهاد می‌کنیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.